Aptauja: Katrs piektais iedzīvotājs ir pārliecināts, ka atstarotāji nepieciešami tikai ārpus apdzīvotām vietām 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Ieva Balode | 26.oktobris 2017 10:22

Vairāk nekā trešdaļa jeb 36% iedzīvotāju nav informēti, ka gaismu atstarojošo elementu nēsāšana diennakts tumšajā laikā ir nepieciešama ne tikai ārpus, bet arī apdzīvotās vietās.

No tiem 19% ir pārliecināti, ka prasība spēkā tikai ārpus apdzīvotām vietām, kamēr 17% iepriekš nemaz nebija dzirdējuši par šādu prasību, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) veiktā aptauja.

“BALTA atlīdzību statistika liecina, ka šogad līdz septembrim cietušo gājēju un riteņbraucēju skaits uz ceļiem pieaudzis – salīdzinot ar šo pašu periodu pērn – par 26%. Savukārt atlīdzībās cietušajiem kopumā šogad izmaksāti vairāk nekā 120 tūkstoši jeb par 34 tūkstošiem vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Traumas ir dažādas, bet visbiežāk cietušajiem konstatēti sasitumi un lūzumi, diemžēl atsevišķos gadījumos iestājusies cietušā nāve. Lai pasargātu sevi, gājējiem un velosipēdu vadītājiem īpaši diennakts tumšajā laikā jābūt labi pamanāmiem kā ārpus apdzīvotām vietām, tā arī apdzīvotās vietās, tostarp pilsētvidē. Bet šoferiem – uzmanīgiem un vērīgiem,” uzsver Sandra Pietkēviča, BALTA Personu apdrošināšanas produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja.

Atbildot uz jautājumu, vai diennakts tumšajā laikā nākas pārvietoties kājām, vairāk nekā puse jeb 55% respondentu norāda, ka nākas reizēm, bet 37% – regulāri. Vienlaikus gaismu atstarojošus elementus ikdienā lieto vien nedaudz vairāk nekā puse iedzīvotāju – 60%. Savukārt, runājot par bērnu drošību, lielākā daļa jeb 83% aptaujāto vecāku norāda, ka viņu atvases ikdienā nēsā gaismu atstarojošus elementus, tikmēr paši vecāki – tikai 36%, turklāt gandrīz visi no viņiem diennakts tumšajā laikā regulāri pārvietojas kājām.

“Lai mazinātu negadījumu skaitu un pievērstu sabiedrības uzmanību, kopā ar sadarbības partneriem, sākoties gada tumšākajiem mēnešiem, jau vairākus gadus regulāri esam veikuši un turpinām informatīvās kampaņas. Pēc mūsu aplēsēm kopumā izdalīti vairāki miljoni atstarotāju, bet kopš 2011. gada “tumšajiem” gājējiem uz ceļiem dāvāts vairāk nekā simts tūkstoš gaismu atstarojošo vestu. Novērojumi liecina, ka cilvēki uz ceļiem diennakts tumšajā laikā tiešām ir redzamāki un atbildīgāk izturas pret savu drošību. Īpašs prieks par bērniem, kuri rāda piemēru saviem vecākiem,” stāsta Ieva Bērziņa, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste, piebilstot, ka šogad kampaņa būs vērsta tieši gājēju drošībai pilsētvidē, kurā pērn reģistrēts ievērojami augsts cietušo gājēju skaits.

Saskaņā ar CSDD statistiku šī gada pirmajos deviņos mēnešos valstī kopumā bojā gājuši 30, bet ievainoti 628 gājēji. Salīdzinot šo laika periodu arī pēdējiem trīs gadiem, bojā gājušo gājēju skaits samazinājies, savukārt ievainoto skaits būtiski nav mainījies. Kritiskākie mēneši ir no septembra līdz decembrim, kad bojā iet tik pat daudz gājēju, cik gada pirmajos astoņos mēnešos. Turklāt jāuzsver, ka pērn 88% gadījumu gājēji ievainoti, bet 25% bojā gājuši tieši pilsētās un apdzīvotās vietās.

CSDD atgādina, ka 2014. gadā Ceļu satiksmes noteikumos tika ieviesta prasība – gājējiem un velosipēdu vadītājiem diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā arī apdzīvoto vietu posmos ne¬pietiekamas redzamības ap¬stākļos jālieto at¬starojoša veste vai apģērbs, kurā ie¬strādāts gaismu at¬starojošs materiāls.
Lai parūpētos par savu drošību diennakts tumšajā laikā, CSDD atgādina ievērot gājēju un autobraucējiem savstarpējos likumus.

Gājējiem:
• esi redzams un pārvietojies vai nu pa ietvi, vai brauktuves kreiso malu (pretim auto plūsmai);
• šķērsojot brauktuvi, pārliecinies, ka autovadītājs Tevi redz, un paspēs nobremzēt;
• ceļu satiksmei jāvelta 100% uzmanība; NĒ austiņām un mobilajam telefonam!

Autovadītājam:
• pilsētās – jebkurā brīdī esi gatavs nobremzēt; īpaši jāuzmanās pie gājēju pārejām, mācību iestādēm un veikaliem;
• ārpus apdzīvotām vietām jāievēro drošs ātrums, īpaši jāuzmanās māju (viensētu) un autobusu pieturu tuvumā;
• ceļu satiksmei jāvelta 100% uzmanība; jebkura autovadītāja neuzmanība vai blakus nodarbe (piemēram, mobilais telefons) var būt nāvējoša gājējam!
BALTA veiktajā aptaujā sadarbībā ar pētījumu aģentūru “RAIT” piedalījās 303 respondenti no visas Latvijas. Pētījums norisinājās no šī gada 13. līdz 19. oktobrim.

 
Visi komentāri
 
Vernons 27.oktobris 2017 10:44
0 0 Atbildēt

Primitīvie Noteikumi katram gājējam, velosipēdistam, lai paliktu dzīvs!

Ceļu satiksmes Likuma 19. panta 3. punkts: "katram jārīkojas tā, lai neradītu bīstamu situāciju! Auto vadītājam ir liegta iespēja izpildīt CSN 100. punkta prasības, ja pirmie divi nav radījuši apstākļus sevi pamanīt!

Un tad kad tie "divi" iepriekš minētie ir miruši, tad "Administratīvā procesa Likuma" 377. panta 1. un 2. punkti izbeidz arī uzsākto Kriminālprocesu!

Kad gājējam un velosipēdistam uzliks par pienākumu nopirkt OCTA polisi? Kas maksās zaudējumus auto vadītājam, kad gājējs ar savu stulbo galvu sasitīs auto?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti