CSDD: Pie automašīnas stūres piesardzība ir svarīgāka par pieredzi 49

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 24.decembris 2017 9:30

Pie automašīnas stūres piesardzība ir svarīgāka par pieredzi, secināts Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informatīvi izglītojošās kampaņas par gājēju drošību pilsētā "Redzi-paredzi!" laikā, aģentūrai LETA norādīja CSDD pārstāvji.

Kampaņas laikā CSDD apkopoja pieredzējušu autovadītāju atziņas par galvenajām riska situācijām pilsētas vidē.
Piemēram, pamanot gājēju pāreju, bērnus, vecāka gada gājuma vai iereibušus cilvēkus ielas tuvumā, Drošas braukšanas skolas pasniedzējs Māris Krauze iesaka vadītājiem noņemt kāju no gāzes pedāļa un būt gataviem nobremzēt. Tāpēc, ka šādās vietās ir jābūt gatavam, ka pēkšņi var parādīties gājējs.

Veicot kreiso pagriezienu, īpaši sastrēgumu laikā, autovadītāja uzmanība vispirms tiek veltīta pretim braucošajam transportam, tādēļ gājēji paliek "otrajā plānā". Vadītājs cenšas pēc iespējas ātrāk pabeigt manevru, turklāt redzamību apgrūtina citu automašīnu gaismas, tādēļ gājējs bieži vien tiek pamanīts pēdējā brīdī. Tāpēc, kā uzsvēra autovadītājs ar 28 gadu stāžu Raivo Valters, vietās, kur auto veic kreiso pagriezienu, arī gājējiem ir jāpārliecinās, ka šoferis viņu ir pamanījis.

Pieredzējuši autovadītāji atzina, ka kļūdas pieļauj gan autovadītāji, gan gājēji. Savstarpēja cieņa un izpratne ir teju tikpat svarīga kā noteikumu pārzināšana, teica uzņēmuma "Velokurjers.lv" šoferis Jānis Namiķis.

Pēc Namiķa domām, svarīgi, lai gājēji zinātu ceļu satiksmes noteikumus un izprastu, kādu manevru veic auto. Savukārt autovadītājam jāapzinās, ka sabiedriskā transporta pieturvietās, skolu tuvumā un citās potenciāli bīstamās vietās gājēji var uzvesties neparedzami.

Kā liecina pieredzējušo autovadītāju novērojumi, bieži vien gājēji pārāk paļaujas uz autovadītāju modrību, tādējādi riskējot ar savu veselību un dzīvību. Tādēļ Krauze atgādināja, ka pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, arī gājējiem jāpārliecinās, ka viņš ir pamanīts un ka auto paspēs nobremzēt.
"Īpaši svarīgi tas ir slidenos laika apstākļos," piebilda Krauze.

Jau vēstīts, ka CSDD aicina nākamās divās nedēļās gan autobraucējus, gan kājāmgājējus svētku steigā pievērst lielāku uzmanību arī ceļu satiksmei, lai svētku gaidīšanas laiks nebūtu nepatīkamiem notikumiem aizēnots.

Šī gada nogale bijusi tumša un slapja, šādi apstākļi paaugstina bīstamību uz ceļa, arī statistika ir skarba - oktobrī un novembrī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 23, bet ievainoti 402 cilvēki. Kaut gan, salīdzinot ar šo pašu laiku pērn, bojā gājušo skaits ir samazinājies, ceļu satiksmes negadījumos ievainoto skaits ir ievērojami pieaudzis, informēja CSDD.

 
Visi komentāri
 
Vernons 24.decembris 2017 10:38
11 25 Atbildēt

Nāves sodu sistēma gājējam! Nāves sods par izkāpšanu uz brauktuves bez pārliecināšanās par savu drošību. Par ceļa šķērsošanu ar sadalošo joslu pa vidu. Par četru joslu ielas šķērsošanu ārpus gājēju pārejas. Par iziešanu uz ielas no šķēršļa, bet tas pats šķērslis apstājies pirms šīs gājēju pārejas! Un šajā sakarā CSDD bija, ir un ceru ka nebūs neiespējamā misija uzrakstīt sadaļas "Brīdinājuma signāli" un "Ātruma samazināšanas process". Visa cerība, gan jau kaut kā, braucēji izlīferēs!

Kanibaals 24.decembris 2017 20:01
6 2 Atbildēt

Redz kur dzīvs piemērs ka pieredze nāk par sliktu, sāk jau piespriest nāvessodus. Ja kāds uzsver ka šim ir stāžs 25 gadi tas nozīmē ka brauc pēc 25 gadu veciem noteikumiem.

Vernons 25.decembris 2017 13:04
5 11 Atbildēt

Pirms sāc vadīt auto Tev bija jāzina tā CSN daļa kas paredzēta gājējam! Bet Tavs komentārs ir spilgts piemērs tam, ka Tu nezini gājēja pienākumus un tādi kā Tu šo Nāves sodu gājējam arī izpilda!!! Noteikumi paliek Noteikumi neatkarīgi no tā kad tie rakstīti.

Palaidniex 25.decembris 2017 13:58
6 0 Atbildēt

Ja vadītāji skrupulozi izpilda autovadītāja pienākumus, tad gājējam ir tik vien kā ar skatienu jāievērtē, kā VISAS automašīnas VISĀS joslās samazina ātrumu un bremzē, lai uz pārejas palaistu gājēju...

650 24.decembris 2017 13:16
12 6 Atbildēt

Un tas ir viss, ko 28g pārdzīvojis autovadītājs spēj izdvest? Ieteikums tipa Lo-hiem no lo-Hiem, vai kas tas ir? Varbūt Csdd muldēšanas vietā labāk varēja te kādam novēlēt priecīgus z-Svētkus vai kko tamlīdzīgu?

Ar ko atšķiras gājēju vai braucēju drošība pilsētā un ārpus tās? Ko līdz šī te brīdināšana un muldēšana, kad milzu nauda tiek tērēta apšaubāmiem meesla projektiem, bet tajā pat laikā visur akūti trūkst gan apgaismojuma,gan līniju, gan atstarojošo stabiņu? Stabiņi visā Valsts mērogā ir aplauzti un nezcik kilometru garumā to vnk nav, atstarojošie elementi apķēzīti, līnijas nodilušas vai arī to nav. Pēc kā cilvēkam vadīties Tumsā? Varbūt pēc Gaišuma un Labestības, kuru Svētkos izstaro Csdd Galvenā Ēka, vai kā?

Kad būs skaidrojums par to, ka, ieliekot lukturos šobrīd masveidā populārās +300% spuldzes, ir obligāti jāizveic kaut pati vienkāršākā lukturu pārbaude un pārregulēšana? Kad reiz ķers un draāatēs tos, kuri savu "redzamību" uzlabo uz citu braucēju drošības rēķina??? Masveida sērga- pašlaik katrs trešais auto tumsā brauc ar šīm pseido/spožajām spuldzēm un nenoregulētiem lukturiem.Kur ir kāds Csdd komentārs vai ieteikums? Kur ????? Kāpēc augstā visuredzošā EU komisija vispār atļauj šos mēeslus ražot un katram muļķim tos nesankcionēti lietot? Tur nekādu Pētījumu par 96miiljoniem eur nevajag- vnk izbrauc uz šosejas un pa 15min būs viss skaidrs.

Kanibaals 24.decembris 2017 19:33
3 0 Atbildēt

Tu tiešām tici ka tās +300% nav nekas vairāk kā reklāmas triks? Tāpēc jau arī nav aizliegts ka nav tur nekā. Tām spuldzēm ir vien precīzāks fokuss un stars drusku labāks ar normālu lukturi , bet spuldzei īsāks mūžs tas arī viss. Reāli nelieši ir tie kas ar hrenonu braukā reflektoru vai lēcu lukturos kas paredzēti halogēnam un/vai vēl hrenonu miglās. Tiem vienmēr der atgādināt ar tālajām gaismām, dots pret dotu.

650 24.decembris 2017 20:14
2 5 Atbildēt

Reklāmas trika tur nav.Ir vienīgi normu un noteikumu pārkāpums, ko viltīgi pasniedz kā legāliem līdzekļiem sasniegtu.Cita materiāla kvēldiegs un drusku citāda cēlgāze,kuras vidē tas viss spīd par kārtu spožāk un tālāk.Tas, ka spīd ,tas ir acīmredzams un pārbaudīts fakts, tur vairs nav ko ticēt/neticēt.Bet, ja tas nonāk idiota rokās, kurš brauc ar nenoregulētu lukturi- arī kaitējums pretimbraucēju acīm ir par kārtu lielāks, nekā no parastajām spuldzēm.

Vakar vakarā reku biju izbraucis- līdz vangažiem vnk vēroju, bet kkur ap murjāņiem sāku skaitīt.Līdz Rubenei saskaitīju kkādus 23-24 auto ar acīmredzamiem neapstrīdamiem gaismu regulējuma trūkumiem un pārkāpumiem.Šodien nupat 6pm tumsā pie retas kustības Roja-Ragaciems, rezultāts 13gab augstākaprakstītie āksti un plus vel viens ritīgs p-ass.Tam pavecās, ka steidzos un laika nebija detalizēti jaaties tur.Šamam konktrēti vaadzēja pa purnu svētku vakarā.Ar pilnām tiesībām.Brauca tumsā vispār bez (!!) pakaļējiem gabarītiem un pat bez atstarotājiem,kkāds suuds tāds transportiera izmēra mazs kravinieks, aiz klapkalnciema tur pa taisno jūdzes gabalu.Un ne tur tam ceļam atstarotāji nedz citi drošības atribūti.Kā tādu meeslu pamanīt?Kam te ticēt- vai salavecim?

y 25.decembris 2017 21:48
6 3 Atbildēt

Pa kurieni Tu brauc? Ibio ši gada laikā neviens, mani nav apžilbinājis ar kkādam gavno sūda spuldžem, ir tikai bijuši gadījumi, kad nepārslēdzas uz tuvajām.

Zin, kā varbūt aizej savas acis pārbaudi, tur arī ir tā vaina.

Jeb tiešam tur tajos pākos visiem ar gaismām slikti, bet ļoti šaubos jo tik īsā laika tik daudz "nepareizu" gaismu nesastapsi. Un vispār man nekad mūža nav bijušas izregulējušas gaismas, bet pēc tevis stāstītā katram otrajam ir!

Es 100% saku Tev ar acīm kaut, kas nav.

650 25.decembris 2017 22:14
1 6 Atbildēt

Ok, es jau Tev konkrēti vienreiz teicu, ka konkrēti man ar acīm ir ok, vienkārši atstāstīju savus reālus novērojumus.Kur un kāpēc es braucu un kāpēc ziedoju laiku te kko klārēt- tā ir mana Personīgā darīšana.Ja vēlies te kko padiskutēt-- silti iesaku nepāriet uz kkādām personālijām

y 26.decembris 2017 10:34
8 2 Atbildēt

Tad nesauc visus par lohiem, tikai tapēc ka Tev "šķiet", ka ar gaismām kaut, kas nav kārtībā. Droši vien esi tā sacepies, ka nu jau, kā zaķis lūri katram pretimbraucošajam tieši gaismās, tādēl arī ir tāda cemme.

Pārmācītājs atradies...

Kanibaals 25.decembris 2017 15:21
3 1 Atbildēt

Halogēns ir halogēns nekas tur diži vairāk neizmainot spuldzes jaudu nebūs. Tās +50% nozīmē ka gaismas kaut kādā punktā ir vairāk salīdzinot ar parastu spuldzi nevis ka visā laukumā ir pa pusi vairāk. Gadījumā nejauc nelegālo ksenonu ar halogēnspuldzēm?

650 25.decembris 2017 21:45
1 6 Atbildēt

Ok,tava doma par dažādu intensitāti dažādos punktos ir skaidra- tas jau ir inteliģentāka pieeja un pie tā ražotāji beidzamajā laikā piestrādā.Prastākais tāds veids ir stikla kolbas krāsains ietonējums dažādās vietās.Reku piem tas pat Osrama Nightbreakers.Philips un Piaa maisa shito suudu vēl gadiem senāk- tik viņiem parasti lielāks fufels sanāk.Tipa degungalā viens gaismas tonis, pa malām citāds.Tas gan ir labāk, nekā iepriekš tupais triks noklāt visu kolbu.Bet ar tiem +100% spožuma mums jāatzīst, ka tas spožāks tomēr ir- varam neticēt reklāmai un/vai Salavecim, bet nu acīmredzams fakts.

Noteikumi paredz 55W, abet , izmainot kvēldiega parametrus (rūdījumu,tinumu un volfrāma sakausējuma sastāvu par nieka 0,0xy0j%) kā arī kolbā prastas halogēnveidīgas gāzes vietā iepildot citu (dārgāku/augstvērtīgāku;) cēlgāzes maisījumu, kurā tāds kvēldiegs spēj spīdēt spožāk, nekā pie tupi prastākā halogēna pildījuma.Protams, ka tas diegs strādā īsāku laiku dēļ paaugstinātās slodzes.Volfrāms karstumā izgaro, gāze to procesu neitralizē.Tas pats kas xenonam- gāze ir dārgākais komponents un arī jaunākās pēc tās pašas šnites "uzlabotās" xenon dXs spuldzes ar +50/+70/hvz% maksā krietni dārgāk nekā prasti/parastās.

Ja stāvēt trepjutelpā ar aizdegtu svecīti vai sērkociņu, būs redzami gan pakāpieni gan sienas, gan pretimnācējs mierīgi redzēs tavu seju.Bet, ja spīdināsi tam acīs telefona led lukturi vai brīnumsvecīti, tad viņš apžilbs un rezultātā redzēs daudz mazāk, kaut arī telpā būs vispārēji gaišāks.Tādā gadījumā te prasītos pēc spožā stara novirzīšanas un ierobežošanas.

Kāpēc nesankcionēti ievietots pseidoxenons parasti spīd spožāk un rada vairāk gaismas visos virzienos (t.sk., citiem acīs..)- tāpēc ,ka halogenam domātie reflektori un lēcas vairs nespēj tikt galā ar vajadzīgo stara novirzīšanu un ierobežošanu.Pie 3x lielākas gaismasspējas rodas nezcik lieki atspīdumi un parazītstari- sen taču viss tas ir ticis izpētīts un izskaidrots, bet joprojām daudzi uzskata, ka visa tā Muldēšana tieši uz viņiem nekādi neattiecas.

y 25.decembris 2017 21:51
6 2 Atbildēt

Pļa Tu nesaproti, ja ar gaismām viss ir ok un Tu ieliec ōs nightbraker, nevienam tas netraucēs braukt.

Es atkārtojos - aizej pie acu ārsta, varbūt paveiksies un uzlabosi ne tikai redzi, bet ari kādu nervu šūnu aiztaupīsi.

650 25.decembris 2017 22:18
2 6 Atbildēt

Tu ne tikai nesaproti, bet piedevām vel arī rakstītmāku īsti neesi apguvis.Iebāz tak sev aimugurē to breakeru, būs ok.Tāpēc jau mums ir viss tā kā ir, ka dažādi pidrillas itin visur nemērā ir savairojušies ;P

y 26.decembris 2017 10:42
6 3 Atbildēt

Rakstū tā, lai tava trauslā sirniņa neapvainojas pļa.

Es tev vēlreiz saku pārbaudi acis aklais, pidrillosies opaps te..

Krabjiem mūždien visādas problēmas, bet vaino vienmēr citus.

Pa retam var ielās var redzēt "xhrenovus", bet nu nejau, kā Tu te saki, gandrīz katrai otrajai mašināi kaut, kas nav ar gaismām, tik daudz visādus sūda nightbreikerus Latvijā nemaz nepērk.

650 26.decembris 2017 16:47
1 6 Atbildēt

Va Tu atpfisīsies nost vienureiz no manis???

Man nav ar tevīm itin ne par ko diskutēt- labāk taustiņu klabināšanas vietaā aizej pārreiz uz sportazāli.Tā lai nav kauns, ja gadījumā kāds tur krabis vai opis uz ceļa kādureiz parneparko piejājās.Mazums kas,liks vel izmestos benčikus pacelt vai izpūtējam Galu nolaizīt....

y 26.decembris 2017 19:09
6 1 Atbildēt

Hah, par sporta zali butu nerunajis esmu tur 4x nedela no 1dienas - 4dienai, Panatas sporta centrs, Mukusalas aplis, maximas eka, otrais stavs. Esmu tur no plkst. ~ 19:00 lidz ~ 20:30. Busu rit un ceturtdien.

Man vienmer mugura ir "grizly" krekls, vai jaka, krasas dazadas, rit bus melns T-krekls.

Atnac, paskatisimies kurs benarus palasis.

P.s

Kas Tev ar tiem "galiem" ir? Katra posta kaut, kas gejisks.

Pedoopis ibio!!

650 27.decembris 2017 1:40
1 4 Atbildēt

Jaja, Varoni,man kāreiz tieši tur būtu kam uzzvanīt, tā ka nez vai būtu jēga kkur iet.Tagad moderni laiki,pasaule maza. Bet benčikus salasīt , vai ja kādi līdzīgi brīnumi kādreiz gadās- tur gan tas process var sanākt Likumā noteiktajā kārtībā.Tam ,kas tos izbēris- neatkarīgi no tā, par ko viņš sevi uzskata.

y 27.decembris 2017 9:40
4 1 Atbildēt

"Būtu kam uzzvanīt" - Vot mīslis pats atbraukt nevari!?

Pārmācītājs atradies tfu pļa, tā jau domāju, aiz draugu mazajām muguriņām slēpies, atceries, ka pats To visu iesāki, bet atbildēt par saviem vārdiem nevari!!

Brauc ar saviem draugiem nekādu problēmu

Administratorei vaicā pēc Mika, viņa zinās un pasauks mani.

650 27.decembris 2017 12:13
0 3 Atbildēt

Ko konkrēti ES iesāku? To, ka brīdināju tevi uz konkrētām personālijām nepāriet? Tu man te tagad Draudi kaut ko vai kaa? Skaties ka tik te kko lieku nesadirs- savādāk ka nesanāk saruna jau no citādas puses.

Es vispirms (drošības pēc) pajautāšu iAuto redaktoram- vai viedokļu nesakrtitīas dēļ konkrēti ši foruma biedriem būtu jāatbild uz anonīmu pajoliņu aicinājumiem tikties dažados tur statoilos, atejās un tml. vietās.Vispirms saņemies drosmi varbūt pats te oficiāli pieraksties un vismaz kaut kādu sakarīgu domu cilvēkiem uzraksti, mīšļa staipītāj ;P

y 27.decembris 2017 23:23
2 0 Atbildēt

Tā arī neviens šodien kafiju padzert neatnāca...

y 27.decembris 2017 19:35
2 0 Atbildēt

Ko iesāki? Tu jau kurā postā iesāc bārstīt sava "pārmācītāja" pravas.

Kurš tad Te sāka nicinoši runāt par pārmācīšanu!? Tu domā, ka tikai tādēl, ka esi pensījā vari uzreiz jūsties, kā visszinošs skolotājs? Par kādiem draudiem Tu runā? Es Tev pasaku, kur varam tikties, esmu tur gandrīz katru dienu, kad sanāk braukt garām nu piebrauc, kas Tev gabals nokritīs no tā? Vispār cik atceros, Tu te man par benāriem un galu laizīšanām kaut, ko sāki bubināt, es neesmu biseksuāls, tātad par galu laizīšanu vari iet runāt citur, nav pirmais posts, kur Tu kaut, ko tādu piemini...

Hah, un Tu nemaz neesi anonīmais "650" nu vaizinies ar katru dienu arvien trakāk

Pļurkt 27.decembris 2017 15:42
1 3 Atbildēt

Šitādi Lielpicānu kačoki vienkārši nav uzrāvušies uz kārtīgiem lauku zeņķiem, kas šiem izjās purnu jau pirmajā reizē!!

Kad izjās, tad apklusīs un būs mierīgi vismaz pāris gadus!!

y 27.decembris 2017 19:26
3 1 Atbildēt

Konkrēts cirks

Vispār pats esmu no laukiem, un razborkas nav svešas, kadreiz, neviena balle nepagāja bez kārtīgas dūru izvicināsanas.

Vienkārši pietiks te tēlot pārmācītājus, tā ir vecāku gada gājumu cilvēku "slimība"...

Ja kaut, kas nepatīk nāc un pasaki acīs, es jau uzrakstiju, kur atrodos gandrīz katru dienu, nesaprotu, kur problēma!?

Nejau es te sāku visus pārmācīt un pa purnu solīt.

650 28.decembris 2017 3:02
0 0 Atbildēt

Jajā,Ok.Cirka nebūs.Par tipa "purnādošanu" tur to rindu izlasi lēnāk/uzmanīgāk,tā pavēstījuma neredzamo zemtextu iekaitot.Kā arī varbūt arī to, ko iepriekš šeit esmu sludinājis tēmās par ārākāpšanu,bietēdošanu, nošaušanu uttt.Morālos jautājumus parisināsim, par fizisko risināšanu vnk tikai atgādinu, ka ar to mēdz iznākt neefektīvi un finālā pārlieku Dārgi.Kā arī, par pāriešanu uz konkrētām vārdā nosauktām personālijām te augstāk tālredzīgi atgādināju jau diskusijas pirmsākumā.

Kas attiecas konkrēti uz maniem alegoriskajiem textiem- tie parasti (ar retiem izņēmumiem, iespējams pamatotiem) nav bijuši vērsti Personīgi pret kādu no šī foruma biedriem.Atšķirībā no kādiem vismaz 6559 "citiem" te ikdienas piemēriem, kad notiek kāda klaja tās vai citas personas vai pat personu grupas sistemātiska,mērķtiecīga,apzināta un neviena netraucēta apdrišana- acīmredzot, tak ar Foruma Saimnieku aizkadrā piekrišanu.Tā teikt, lai būtu interesantāk un lai vairāk lasītāju.Tas, ka pa lielam mākam tikai apriet un iekost un apdrist- tas ,diemžēl, ir šīs te mūsu augstvērtīgās vietnes vizītkarte kopš senseniem laikiem.Uz kādiem tur Domubiedriem vai tiešām noderīgiem padomiem te cerības ir gluži mikroskopiskas.

Par pensionāriem, par acīm un tml akūtām problēmām- šis diemžēl nav mans virziens, bet es šeit (gan drusciņ zem cita pseidonīma) reiz pirms 10 gadiem jau mēģināju rosināt Diskusiju par uzvedību naktī, tumsā,mežā, galīgā tipa d-sā un tml šaubīgos apstākļos.Ar tādu gluži cilvēcisku domu, ka par to tiek ļoti maz runāts un varbūt tomēr kādam tas būtu noderīgi.Tas topiks te vēl nesen kkur dziļā arhīvā bija pieejams- speciāli biju tur ieskatījies.Runa toreiz it nejauši iesākās ar viena foruma biedra aizvainojumu par viņaprāt nepareizu led-lukturu pielietojumu tumsā no kādas cienījamas autobraukšanas akadēmijas trafarēta auto puses un turpinājās jau ar cita "diplomēta speciālista" lepnu rekomendāciju pa Siguldas šoseju ar zaļo joslu pa vidu tumsā braukt ar tālo gaismu.Kura itin nevienam pretimbraucējam tur nu nekādi netraucējot...Iesaku nekavējoties izmēģināt, ja nu kādam šodien tas vēl aktuāli interesē.Jo šodien aktualitāte ir cita- globāls idiotisms ar tālo gaismu nelietošanu tur, kur tas ir absolūti nepieciešams savai un citu drošībai.

Kā arī- es ne šeit augstāk,nedz kaut vienā vietā Citur te nebiju pieminējis, ka konkrēti Man kaut kas neļauj dzīvot vai spīd acīs.Ne tur kko žēlojos, ar ko konkrēti es braucu un cik ātri vai lēni.Man principā būtu galīgi po-uj, bet es pastāvu un pastāvēšu pie apgalvojuma, ka tie, kas savu redzamību realizē uz citu rēķina, ir galīgi galējie idioti.Uz ceļa viņiem nav vietas, te noder jebkāds nicinājums un izsmiekls,- jautājums tikai, kā viņus reāli izskaust. Es vnk izklāstīju konkrēti savus reālus novērojumus iz reālas dzīves.Kur,kad un kāpēc es braucu- tā ir mana personīga darīšana, bet pretendēju uz to, ka savā ceļā redzu to, ko 95/100 šejienes lasītāju neredz un diez vai arī redzēs.Jo normālam ikdienas cilvēkam, iespējams, ka to nemaz i nafig nevajag.Tikai ir pamatots jautājums par to, vai vajag bojāt savu auru un censties Katram sirsnīgi/personīgi to skaidrot.

y 28.decembris 2017 7:21
1 1 Atbildēt

Garš penteris, bet jēgas nekādas...

Es neko nesaku par to, ka likumpārkāpēji uz ceļiem ir maksimāli jāizolē no pārējās sabiedrības, bet nu nevajag jau ieiet galējībās, te daudz tādu "ķipa" pārmācītāju, kuri reāli neko bez piršanas sēdeklī nav izdarījuši. Par cik esmu salīdzinoši nesen šeit, man tas nešķiet normāli, ka viens bļauj par nāvessodiem, otrs bļauj, ka tulīt ies un visus pārmācis utt. Par gaismām, nu a ko tad pārmācīt (ja neskaitam hrenonistus), lampas ir oficiālas? Ir! Tad lietojam, kā cilvēks, kuram nav nemazākas jausmas par auto var zināt, ka viņam ar lampām kaut, kas nav tā!? Paņem nomā auto - tur kkāds nightbreiker, brauc un te peķšņi vien izdomā, ka nu būs skolotājs un uzsāk "pārmācīšanu" - nu tad kurš šajā gadījumā ir muļķis?

Problemā ir jārisina saknē nevis pie auto braucējiem, kuriem pēc csdd datiem viss taču ir kārtībā.

P.s. Par tām purnā došanām arī nu nevajag izlikties - skaties, ka kāds nedabūn pa purnu. Saprati!? - Tas nebija domāts Tev, es vienkārši informēju, ka kāds var dabūt pa purnu! Ok, tas tā... vispār man jau apnika, laimīgu Jauno gadu

650 28.decembris 2017 13:55
0 0 Atbildēt

Ok, šis ir jauks Novēlējums attiecībā uz J-gadu ;)

A par garu penteri ir taa, ka vairs hvz ko tur reāli varētu lietas labā darīt.Ja jau saki, ka pats te esi ienācis- tātad gan jau kāda doma ir piedalīties visā shitajā penterē un apspriešanā.Pārmācīt laikam ka nekādi- vienīgi skaidrojot un cerot.No otras puses- KO ta tur var cerēt, ja cilvēks brauc mierīgi bez viena luktura vai ja viņam pofig, ka katrs lukturis spīd kur grib- viens kokos, otrs grīdā...Kādas vel smalkas matērijas ar tādiem var izrisināt un ko ta tur savstarpēji strīdēties kā/ko izvērtēt, ja šāds fufeļa fakts ir pa lielam jau pa puskilometru klaji acīmredzams un nepārprotams...

Pļurkt 26.decembris 2017 10:04
2 0 Atbildēt

Fīlipsa tie +25% patiešām ir labāk apgaismots ceļš. Pats esmu paeksperimentējis.

Bet tādu kas ir salicis XVZ ko lukturos ir pa pilnam. Diezgan bieži nākas redzēt ka pretīmbraucošais it kā pārslēdzas uz tuvajām, bet no lukturiem iet ārā vairāki spoži stari uz visām pusēm, kuri ir ārkārtīgi izteikti un ļoti labi saskatāmi. Ja šāds stars nonāk manās acīs, tad efekts ir precīzi tāds pat kā ar tālajiem ir iemaukuši acīs!

p.s. ne mazāk kā 1/2 gadu nākas braukt ar gaismām uz darba sākumu, pa melnu nakti.

Pļurkt 24.decembris 2017 14:25
3 2 Atbildēt

Kārtējais murgs no sērijas vai basketbolā svarīgākais ir aizsardzība vai uzbrukums!!

Var būt uzreiz ieteikt pie IK KATRA krustojuma apstāties un palūkot vai gadījumā kāds nav tomēr izdomājis izbraukt no šķērsielas, pat tad KAD BRAUCAM PA GALVENO IELU VAI CEĻU???

Toties būs GALVENAIS UZMANĪBA!!!

Chankaishi 25.decembris 2017 6:23
2 1 Atbildēt

Peec manaam domaam -ljoti pareizi noveerojumi un ieteikumi shai rakstaa! Var jau kjert krenjkji par citu kljuudaam un neizdariibaam, bet taa no saveejaam neizmuksi.

Rexx 25.decembris 2017 8:00
1 1 Atbildēt

Visu raksta stulbumu izsaka tā virsraksts.

Vernons 25.decembris 2017 13:10
2 10 Atbildēt

Vēl stulbāk ir atcelt CSN ar viena vienīga punkta vienu trešdaļu - "Ievēro distanci"! Līdz katra pilsoņa apziņai vēl ilgi nenonāks apziņa - "Garantēt drošību".

Palaidniex 25.decembris 2017 14:00
5 1 Atbildēt

Dodot ceļu, kur tas jādod ARĪ GĀJĒJAM, arī garantē drošību. Ceļa zīme “Dot ceļu gājējam” uz ielas neparādās pēkšņi. Ja to neredz, tad ātri pie acu ārsta un pēc brillēm, ja arī tas nepalīdz - jānodod apliecība tuvākajā CSDD nodaļā un pašam jāpaliek par gājēju!

Šumba 25.decembris 2017 19:56
1 1 Atbildēt

Viena pati plika piesardzība bez pieredzes ir nulles vērtībā!!!

Vernons 25.decembris 2017 21:24
2 29 Atbildēt

Katram, priekšā esošam, gājējam ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība sev un citiem! To paredz "Ceļu satiksmes likuma" 19. panta 3. punkts! Bet auto vadītājam vēl nekad nav zudusi tiesība paļauties, ka šis gājējs "Bojā gājējs" būs pamanāms ar vesti mugurā, lukturi rokā un atstarotājiem ap potītēm! Tas starp citu arī ir CSL 19. panta 4. punktā minēts! Parādi man to vietu pilsētā, kur ielas apgaismojums ir pietiekams. Visi sabrauktie gājēji ir paši pie savas nelaimes vainīgi! Un to "Kriminālprocesa Likuma" 377. panta 1. un 2. punkti auto vadītāju attaisno, jo ne jau tīšām gājēju nomedīja!

Palaidniex 26.decembris 2017 11:05
1 0 Atbildēt

Kad kļūsi par paša nicināto gājēju un būsi spiests šķērsot ielas ar intensīvu satiksmi pa neregulējamām gājēju pārejām - sāks rasties apjausma par eksaminēto vadītāju pienākumiem un par to kas tiem ir jāgarantē gājējiem...

Kā te viens reiz ar videosižetu jau te Tev apliecināja - esi pasakains stulbenis!

reku 26.decembris 2017 11:47
2 2 Atbildēt

Te nu piekrītu par visiem 100% ka sabrauktie gājēji ir paši vainīgi.Gājēju pāreja negarentē dzīvību.

Palaidniex 26.decembris 2017 14:39
1 0 Atbildēt

Nejauc nu terminus! Vainīgi ir tie, kam kļūdas pēc piešķīra vadītāja apliecību, beigtie gājēji uz pārejas ir šo noziedzinieku upuri!

650 25.decembris 2017 22:11
3 0 Atbildēt

Nosēdiniet te uz veselu dienu vienu Csdd vai Cp pārstāvi- lai tas onlainā atbild uz darbaļaužu jautājumiem.Pa īsu kkas ir, vai ko? Labi, Krapsis būtu ok, bet viņš "maz"runā.Beidzamais Cp šefs,kurš regulāri reāli/cienīgi ar cilvēkiem spēja parunāt- tas bij pirms nezcik gadiem tāds VisvaldisP. Laikam tas viņa tonis "neatbilda" kaut kādiem principiem- jo tālāk piem no Zivtiņa dzirdējām vien retu/tukšu pljuutīšanu un plātīšanos, ka viņš tulinj visus lielceļa bandītus izķers uttt..

Lai mums izskaidro- kapc piem atjaunotam ceļam Tukums-Kuldīga vai Biksti-Auce (kurus daudzi zinām) atjaunotajos posmos ir visi vajadzīgie atstarojošie drošības atribūti aka marķējumi un stabiņi, bet tieši turpat burtiski kilometru tālāk to pašu ceļu Neatjaunotajos posmos nav itin nekā (???)

Kā tas var būt, ka dažos atjaunotajos posmos (piem,slavenā Kokneses autostrāde),kur nekad neiet neviens gājējs, mums bezjēgā visu nakti vietām deg simts iedegtu lukturu?Ok, lai draiveri tur atpūtina acis, abet kapc piem uz Dobel-šosejas posmā Jelgava-Nākotne pie itin dzīvas kustības nav pilnīgi NEviena luktura vai atstarojoša atribūta? Maskavas šoseja ap Pļaviņām, apvedceļu ieskaitot- tumšs kā d-saa, stabiņi kā ar suudiem apķjeezīti, bat ziema vel nav īsti bijusi.Liepājas apriņķī- Priekule-Vaiņode, ceļš vietām "atjaunots", tumsā tur dzīvnieki vazājas bezjēgā,pilni lauki, dibeni vien mēnessgaismā spiid- bet nav NEVIENA stabiņa nedz atstarojošā atribūta.Izņemot pāris retus mietiņus laukā 50m no ceļa,kur kkādi iespējams kabeļi iet vai sazin kas ..Grobiņa-Aizpute, kur no Rīgas šosejas nogriežas- desmitus km nekā nav, pat gaiša sniedziņa gar malu nav, kaut pirkstu acī kaut dibenā sev iebaaz...Uttt, utlp.

Kas šis ir- kad mums savairojies dafiga profesionālu drošības "ieteicēju", bet ar reālu "darīšanu" pilnīgā d...?

Vernons 26.decembris 2017 11:24
7 19 Atbildēt

Manas sarunas ar ceļu policiju ir anekdošu vērtas!

Pļurkt 26.decembris 2017 14:48
9 0 Atbildēt

Tu pats esi viena vienīga anekdote!

Palaidniex 26.decembris 2017 15:46
8 0 Atbildēt

Vismaz piemīt veselīga spēja godīgi paņirgt par sevi un savu sviestu. Tas ir apsveicami!

Kanibaals 27.decembris 2017 8:15
4 0 Atbildēt

Pēc Zsvētkiem pabraucu no Pļaviņu puses pa veco Daugavpils sošeju tieši kad stipri lija, tas tiešām ir pī ar marķējumiem, ja nav ikdienā braukts tad visaa iespējas kādā līkumā aizbraukt taisni. Ok ceļa segums ir nekāds, bet tas taču nenozīmē ka CHA un ceļa stabiņi nav jāatjauno. Ir tiktāl aizlaists ka dažu māju īpašnieki ir ņēmusi to savās rokās un aprīkojuši māju vai sētu ar atstarotājiem lai kaut kā uzlabotu situāciju. Vienā gan līkumā laikam pirms Dzelmēm tas efekts gan par defektu pārvērties jo tie atstarotāji uz mājas jumta līkumu kā reiz "iztaisno" un izskatās ka jābrauc kā reiz taisni. Tā kā pašdarbība arī nav risinājums.

Vernons 27.decembris 2017 8:22
0 0 Atbildēt

To māju, pie Skrīveriem, vairākas reizes auto ir apskādējuši!

Kanibaals 29.decembris 2017 16:57
0 0 Atbildēt

Nu ar šo pašdarbību apskādēs vēl vairāki.

driveris 26.decembris 2017 16:14
21 3 Atbildēt

Jo lielāka pieredze, jo vairāk braukšana ir pārvērtusies par rutīnu un jebkura ārkārtas situācija izraisa bīstamību.

Apmēram kā 25 gadus sekss ar vienu sievieti. Un pēc tam, pamēğinot ar jaunu meiteni, infarkts klāt.

iJuris 27.decembris 2017 12:05
2 6 Atbildēt

Izteikti nepiekritīšu, pieredze sniedz iespēju reaģēt uz situāciju pirms tā ir notikusi, jo smadzenēs jau būs sagatavota rīcības informācija par līdzīgiem gadījumiem un tev vairs nebūs jāmācās ka 2x2 ir 4, tu to jau zināsi.

Jo pēc tavas domas braukt drīkst jebkurš, galvenais ka uzmanīgi, un mācību braucieni nav nepieciešami.

Lai nebūtu pārpratumu, protams, ka jābūt uzmanīgam, visu laiku, ne jau tikai vadot auto, bet visu laiku.

Bet pieredze ļauj reaģēt ātrāk un precīzāk nekā tiem kuriem nav pieredzes, un bieži ir situācija kad ir tikai viena iespēja rīkoties, vainu pareizi vai nepareizi.

Pļurkt 27.decembris 2017 15:39
0 0 Atbildēt

Katru dienu mainīt citu mauku ir apzināti nemaz nenodzīvot tos 25 gadus!!

Kanibaals 29.decembris 2017 17:00
0 0 Atbildēt

Pieredzei ir ēnas puse sākt domāt citu vietā, kā var vēl priekšējais pagūt pie dzeltenā, ka uzsākot tas uzsāks bez minstināšanās, kā nogriežoties pa labi pakaļu novāks laicīgi utt. Vairumam pieredze nāk tikai pa sliktu. Černobiļas avārija arī notika, jo profesionāļi aizmirsa ka patiesībā strādā reaktorā nevis simulatorā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai tiktu uz savu īpašumu Jūrmalā, tomēr jāpērk caurlaide! Kā tas var būt? (+ VIDEO) 14

Jūrmalas iedzīvotājiem ir tiesības doties uz savu dzīves vietu nemaksājot par iebraukšanas caurlaidi. Taču praksē nākas maksāt, jo caurlaide ir piesaistīta transportlīdzeklim nevis iedzīvotājam. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām elektrisko Korando e - motion (+VIDEO) 2

Elektromobilitāte paver ceļu autotirgū mazpazīstamiem un mazākiem spēlētājiem. Šoreiz Autoziņu testā nonācis 100% elektrisks krosovers KGM Korando e-motion, no firmas dīlera Andre Motors. Tas ir pirmais pilnībā elektriskais modelis bijušā Ssangyong, tagad KGM vēsturē. Lasīt vairāk

 

Rīgas centrā ierobežos koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrumu 17

Rīgas centrā tiks ierobežots koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrums, paredz koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošos noteikumu projekts, kuru akceptēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. Lasīt vairāk

 

Zaļā mobilitāte – Mercedes atkāpjas no plāna 13

Mercedes-Benz atkāpjas no saviem ambiciozajiem plāniem zaļās mobilitātes jomā, iepriekš uzlikto latiņu nolaižot krietni zemāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti