Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ātruma pārsniegšana par 30% palielina letāla iznākuma iespēju avārijas gadījumā 24

 

Foto: iAuto.lv

Eiropas Komisija / iAuto.lv | 5.februāris 2018 14:06

Ātruma pārsniegšana, kas ir viena no lielākajām ceļu satiksmes drošības problēmām, ievērojami palielina negadījuma risku. Tā ir noteicošais faktors 30% no letālajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

Apmēram 40-50% vadītāju pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un 10-20% to pārsniedz par vairāk nekā 10 kilometriem stundā. Ātruma pārsniegšana palielina ne tikai negadījuma risku, bet arī varbūtību, ka negadījums būs smags vai pat letāls.

Braukšanas ātruma vadība

Lai atrisinātu ātruma pārsniegšanas problēmu, ar vienu risinājumu nepietiek. Ir vajadzīgi labāk ierīkoti ceļi, ātruma ierobežojumi un vadītāju izglītošana. Ātruma ierobežojuma norādēm ir jābūt skaidri redzamām un jāatspoguļo ceļa uzdevums jeb specifika, plānojums un satiksmes dalībnieku sastāvs. Tādas ceļu iezīmes kā sliekšņi un ceļu sašaurinājumi arī var būt efektīvi, lai panāktu ātruma samazināšanu.

Ātruma ierobežošanas ierīču un viedo ātruma pielāgošanas sistēmu (ISA) lietošanas novērtējums komerciālajos transportlīdzekļos.

Lai spētu neatkarīgi un objektīvi novērtēt to, kā Direktīvas 92/6/EEK “ātruma ierobežošanas direktīva”, kas grozīta ar Direktīvu 2002/85/EK attiecināšana uz smagajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, piemēram, autobusiem un kravas automašīnām, ietekmē ceļu satiksmes drošību, vidi (degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu) un ekonomiku, tika pasūtīts pētījums. Pētījumā arī novērtēja, vai direktīvu vajadzētu grozīt, nosakot, ka ātruma ierobežošanas ierīces un viedās ātruma pielāgošanas sistēmas (ISA) vajadzīgas arī vieglajos komerciālajos transportlīdzekļos, piemēram, nelielos autobusos un mikroautobusos.

Kontrole
Ceļu policijas pārbaudes ceļu malās un kameras attur vadītājus no ātruma pārsniegšanas. Nākotnē jaunas tehnoloģijas, piemēram, transportlīdzekļu identificēšana elektroniski, ātruma signalizēšanas ierīces un braukšanas datu ieraksti jeb melnās kastes, varētu sekmēt ātruma ierobežojumu pastāvīgu ievērošanu neatkarīgi no atrašanās vietas.

Projekti
Projektā “VERA3” izmēģināja sistēmu, kas ļauj apmainīties ar informāciju par ceļu satiksmes pārkāpumiem. Pateicoties šai sistēmai, valstīm būs vieglāk sodīt ātruma pārsniedzējus un citu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus no ārvalstīm.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
fdkd 5.februāris 2018 16:01
8 5 Atbildēt

Diezgan savdabīga putnu valoda.Kāda ātruma pārsniegšana?Domājāt atļautā?Vai drošā ātruma bezjēdzīga pārsniegšana?Aiziet,beram zirņus un arī pupas!Bez spoguļiem,lai savu viepli neredz!

Vernons 5.februāris 2018 16:12
8 3 Atbildēt

Džeremijs Klārksons

"Ātrums nevienu vēl nav nogalinājis. To dara pēkšņa apstāšanās."

kasinsh79 6.februāris 2018 7:49
8 3 Atbildēt

Galīgi saspiedušies! Tas nebūt NAV vienīgais negadījumu iemesls, taču citam negrib pieķerties nemaz. Vismaz Latvijā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 89

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 5

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 6

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 20

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti