Ātruma pārsniegšana par 30% palielina letāla iznākuma iespēju avārijas gadījumā - iAuto

Ātruma pārsniegšana par 30% palielina letāla iznākuma iespēju avārijas gadījumā 24

 

Foto: iAuto.lv

Eiropas Komisija / iAuto.lv | 5.februāris 2018 14:06

Ātruma pārsniegšana, kas ir viena no lielākajām ceļu satiksmes drošības problēmām, ievērojami palielina negadījuma risku. Tā ir noteicošais faktors 30% no letālajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

Apmēram 40-50% vadītāju pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un 10-20% to pārsniedz par vairāk nekā 10 kilometriem stundā. Ātruma pārsniegšana palielina ne tikai negadījuma risku, bet arī varbūtību, ka negadījums būs smags vai pat letāls.

Braukšanas ātruma vadība

Lai atrisinātu ātruma pārsniegšanas problēmu, ar vienu risinājumu nepietiek. Ir vajadzīgi labāk ierīkoti ceļi, ātruma ierobežojumi un vadītāju izglītošana. Ātruma ierobežojuma norādēm ir jābūt skaidri redzamām un jāatspoguļo ceļa uzdevums jeb specifika, plānojums un satiksmes dalībnieku sastāvs. Tādas ceļu iezīmes kā sliekšņi un ceļu sašaurinājumi arī var būt efektīvi, lai panāktu ātruma samazināšanu.

Ātruma ierobežošanas ierīču un viedo ātruma pielāgošanas sistēmu (ISA) lietošanas novērtējums komerciālajos transportlīdzekļos.

Lai spētu neatkarīgi un objektīvi novērtēt to, kā Direktīvas 92/6/EEK “ātruma ierobežošanas direktīva”, kas grozīta ar Direktīvu 2002/85/EK attiecināšana uz smagajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, piemēram, autobusiem un kravas automašīnām, ietekmē ceļu satiksmes drošību, vidi (degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu) un ekonomiku, tika pasūtīts pētījums. Pētījumā arī novērtēja, vai direktīvu vajadzētu grozīt, nosakot, ka ātruma ierobežošanas ierīces un viedās ātruma pielāgošanas sistēmas (ISA) vajadzīgas arī vieglajos komerciālajos transportlīdzekļos, piemēram, nelielos autobusos un mikroautobusos.

Kontrole
Ceļu policijas pārbaudes ceļu malās un kameras attur vadītājus no ātruma pārsniegšanas. Nākotnē jaunas tehnoloģijas, piemēram, transportlīdzekļu identificēšana elektroniski, ātruma signalizēšanas ierīces un braukšanas datu ieraksti jeb melnās kastes, varētu sekmēt ātruma ierobežojumu pastāvīgu ievērošanu neatkarīgi no atrašanās vietas.

Projekti
Projektā “VERA3” izmēģināja sistēmu, kas ļauj apmainīties ar informāciju par ceļu satiksmes pārkāpumiem. Pateicoties šai sistēmai, valstīm būs vieglāk sodīt ātruma pārsniedzējus un citu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus no ārvalstīm.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
fdkd 5.februāris 2018 16:01
8 5 Atbildēt

Diezgan savdabīga putnu valoda.Kāda ātruma pārsniegšana?Domājāt atļautā?Vai drošā ātruma bezjēdzīga pārsniegšana?Aiziet,beram zirņus un arī pupas!Bez spoguļiem,lai savu viepli neredz!

Vernons 5.februāris 2018 16:12
8 3 Atbildēt

Džeremijs Klārksons

"Ātrums nevienu vēl nav nogalinājis. To dara pēkšņa apstāšanās."

kasinsh79 6.februāris 2018 7:49
8 3 Atbildēt

Galīgi saspiedušies! Tas nebūt NAV vienīgais negadījumu iemesls, taču citam negrib pieķerties nemaz. Vismaz Latvijā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti