Ātruma pārsniegšana, kas ir viena no lielākajām ceļu satiksmes drošības problēmām, ievērojami palielina negadījuma risku. Tā ir noteicošais faktors 30% no letālajiem ceļu satiksmes negadījumiem.
Apmēram 40-50% vadītāju pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un 10-20% to pārsniedz par vairāk nekā 10 kilometriem stundā. Ātruma pārsniegšana palielina ne tikai negadījuma risku, bet arī varbūtību, ka negadījums būs smags vai pat letāls.
Braukšanas ātruma vadība
Lai atrisinātu ātruma pārsniegšanas problēmu, ar vienu risinājumu nepietiek. Ir vajadzīgi labāk ierīkoti ceļi, ātruma ierobežojumi un vadītāju izglītošana. Ātruma ierobežojuma norādēm ir jābūt skaidri redzamām un jāatspoguļo ceļa uzdevums jeb specifika, plānojums un satiksmes dalībnieku sastāvs. Tādas ceļu iezīmes kā sliekšņi un ceļu sašaurinājumi arī var būt efektīvi, lai panāktu ātruma samazināšanu.
Ātruma ierobežošanas ierīču un viedo ātruma pielāgošanas sistēmu (ISA) lietošanas novērtējums komerciālajos transportlīdzekļos.
Lai spētu neatkarīgi un objektīvi novērtēt to, kā Direktīvas 92/6/EEK “ātruma ierobežošanas direktīva”, kas grozīta ar Direktīvu 2002/85/EK attiecināšana uz smagajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, piemēram, autobusiem un kravas automašīnām, ietekmē ceļu satiksmes drošību, vidi (degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu) un ekonomiku, tika pasūtīts pētījums. Pētījumā arī novērtēja, vai direktīvu vajadzētu grozīt, nosakot, ka ātruma ierobežošanas ierīces un viedās ātruma pielāgošanas sistēmas (ISA) vajadzīgas arī vieglajos komerciālajos transportlīdzekļos, piemēram, nelielos autobusos un mikroautobusos.
Kontrole
Ceļu policijas pārbaudes ceļu malās un kameras attur vadītājus no ātruma pārsniegšanas. Nākotnē jaunas tehnoloģijas, piemēram, transportlīdzekļu identificēšana elektroniski, ātruma signalizēšanas ierīces un braukšanas datu ieraksti jeb melnās kastes, varētu sekmēt ātruma ierobežojumu pastāvīgu ievērošanu neatkarīgi no atrašanās vietas.
Projekti
Projektā “VERA3” izmēģināja sistēmu, kas ļauj apmainīties ar informāciju par ceļu satiksmes pārkāpumiem. Pateicoties šai sistēmai, valstīm būs vieglāk sodīt ātruma pārsniedzējus un citu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus no ārvalstīm.
Nu un kā katram no mums ir jāsamazina jebkurš ātrums? Kur un kā to izdarīt? Brīdinājuma signāli, kad un kā? Vai spogulī ir jāpalūkojas vai nav? Nu un cik ilgi vēl tiks "potēts", ka CSN ir spēkā tikai katram otram, vai tikai katram trešajam?
Eiropas komisija nespēj iedomāties, kad ātruma samazināšanas joslām nepietiek ne prāta, nedz nauda.
Neizskatās, kad "katrs" kāds šajā procesā iesaistītais nestu kādu atbildību, par savu nolaidību.
Nu pastāsti vienreiz tiem neko nesaprotošajiem dīkdieņiem, kā tieši izpaužās tas ātruma samazināšanas process pie luksofora sarkanās gaismas, pie zīmes dodiet ceļu, pie zīmes dodiet ceļu gājējiem, pie stop zīmes, pie azvērtas dzelzceļa pārbrauktuves...
Izdari visu laicīgi bez straujas bremzēšanas! Luksoforam pārslēdzoties nav strauji jābremzē, bet jāturpina braukt!
CSL 19. panta 3. punkts teic kā TU, samazinot savu ātrumu pildīsi CSN 57., 64. un 70. punktus tieši šādā secībā un kārtībā visur un vienmēr! Pilsētā pēdējā kvartālā esi savā joslā, uz visiem citiem ceļiem 200 metrus iepriekš katram ir jābūt tur kur jābūt! Un CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem katrā konkrētā ceļa posmā.
Trūkst ātruma samazināšanas joslas. Sadaļa CSN "Brīdinājuma signāli un to lietošana", STOP signāls jau 30 gadus nav brīdinājuma signāls un CSN ka tādus atceļ "Distances vērošana". Nu un cik ilgi domāšana notiks caur anālo atveri?
LAPK 149. panta 4. punkts "Agresīva braukšana" atbilst manis minētā nepildīšanai un tam paredzēti 280 Eiro sods un 6 soda punkti! Un kārtība iestāsies vienā setā!!!
Paga, paga pilsētās daži kvartāli visai bieži ir īsāki par 200 m.
Un uz otro braucēju luksofors un ceļa zīmes neattiecas? Tas viss attiecas tikai uz pirmo braucēju?
CSL 19. p. 3. p. "Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus."
Tātad katram! Katram tie noteikumi ir jāpilda, ne viss katram otram, vai katram trešajam. Un visiem citiem bija, ir un būs tiesības paļauties, kad katrs no mums tā arī rīkosies.
Un kāpēc Tu tēlo "klaunu"?
Tātad pie luksofora gan otrajam, gan trešajam utt arī ir jābremzē, vai ne?
Vai arī ja Tu esi 200 m no krusta ar savu Setru, tad visiem pirms Tevis ir krustojums jāšķērso jau pie sarkanā, jo lūk tās ir Tavas “tiesības” stāties tieši pie stoplīnijas? Vai arī “likumīgi” tos sastumsi čupā?
Starp citu nodefinē strauju bremzēšanu? Viss, kas stājās straujāk kā Tev, kundziņam, gribētos ir straujie bremzētāji?
Tiešām klauns!