CSDD aicina autovadītājus izvērtēt laikapstākļus un lēmumu par riepu maiņu pieņemt atbildīgi 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.marts 2018 9:45

Autovadītājiem ir jāizvērtē laika apstākļi un lēmums par riepu maiņu jāpieņem atbildīgi, uzsver Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

Uz jautājumu, vai saistībā ar mainīgajiem laikapstākļiem Latvijā nebūtu vēlams rosināt kādas izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos attiecībā uz riepu maiņu, CSDD norāda, ka Latvijā ir ļoti mainīgi laika apstākļi un dažreiz jau oktobrī mēdz uzkrist sniegs, bet uz ceļa parādīties ledus. Tas pats attiecas uz pavasari, kad ziema var turpināties arī pēc 1.marta. Jau šobrīd auto ar ziemas riepām var aprīkot ātrāk nekā likumā noteiktajā obligātajā termiņā - no 1.decembra, kā arī ziemas riepas var izmantot arī pēc 1.marta, un lielākā daļa autovadītāju jau tā arī rīkojoties.

"Tāpēc autovadītājam ir pašam jāizvērtē laika apstākļus un atbildīgi jāpieņem lēmums par riepu uzstādīšanu, jo tas ir viņu un pasažieru drošībai. Tāpat ir vispārējā norma, kas nosaka, ka šoferis ar savu transportlīdzekli nedrīkst apdraudēt pārējos ceļu satiksmes dalībniekus," norādīja CSDD pārstāvis Rolands Rumba.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Pārējā laikā ziemas riepu lietošana ir pēc autovadītāja ieskatiem un atbilstoši laika apstākļiem. Savukārt riepas ar radzēm drīkst izmantot tikai no 1.oktobra līdz 1.maijam.

CSDD iesaka neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem, sešiem gadiem. Tas skaidrojams ar protektora nodilšanu, kā arī ar to, ka laika gaitā riepu gumija zaudē savas īpašības. Riepas ražošanas laiks norādīts uz katras riepas ārējās malas. Piemēram, kvadrātā vai aplī redzami četri cipari - pirmie divi ir gada nedēļa, bet pēdējie divi - gads, kad riepa ražota.

Kā liecina CSDD veiktā transportlīdzekļu tehniskā kontrole uz ceļa, arī ziemā daļa autovadītāju izvēlas braukt ar riepām, kuru protektora dziļums nepārsniedz vienu milimetru.

Šogad reidos kopā pārbaudīti jau 1300 vieglie automobiļi, Valsts policija noformējusi 51 protokolu par neatbilstošu riepu protektoru. Savukārt kāda automobiļa riepu protektora dziļums bija vien 0,9 milimetri.

 
Visi komentāri
 
WONDERWHY 11.marts 2018 18:07
2 0 Atbildēt

Visu gadu braucu ar M+S jau kādus 4 gadus. Nekādu problēmu.

650 11.marts 2018 22:42
0 4 Atbildēt

Dalbaēbu valstī dalbaēbi pieņem dalbaēbu likumus priekš dalbaēbiem. Katrs individu(ā)lais dalbaēbs pieņemto likumu drīkst un var tulkot un ievērot atkarībā no savas dalbaēba attīstības pakāpes.Augstākās kategorijas dalbaēbi ir 1majā martā pulksten 0:00 ieguvuši pilnīgi legālas dalbaēba tiesības braukt ar dalbaēbu augstākās kategorijas gumijas prezervatīviem ar 1,5 mm atlikumu. Jo likumā ir melns pa baltu teikts, ka to var likumīgi darīt. Tā ka nevajag te gaudot un katru gadu izrādīt tradici(o)nālās intelekta pazīmes.

janka 12.marts 2018 22:37
3 0 Atbildēt

tu tak esi lunis. es vispār nesaprotu, kur ir problēma? tev pašam tik daudzi radi/draugi ir tādi dalbajobi feniņdrātes, ka no mušas jāpūš ziloni>? NUdien, nepazīstu nevienu un nespēju iedomāties, cik lielam idiņam jābūt, lai tagad liktu vasaras riepas ar 1,xx milimetriem... Bet tas ka šobrīd legāli drīksti nobraukt atlikušās ziemenes ar 3,9xxmm atlikušo protektoru, ir tikai apsveicami.

650 13.marts 2018 0:10
0 0 Atbildēt

Ooo, jaa, bet personāli Tev es laikam nevienu epitetu šeit neveltīju.Bet varu ieveltīt- jo par p/daru teemu man vienmēr atradisies ko pateikt.Problēma ir vienkārši dalbaēbos- viņu daudzumā un viņu darbībā.Priekš tam ,lai kāds kaut neliktu,eksistē Likumi un Kontroles un Uzraudzības mehānismi.Nevis tā, ka bars dalbaēbu uz pohām steigā izdod kaut kādus Noteikumus, kuri ir situācijai neatbilstoši un dibenā iebāžami un kuriem katram ir vajadzīgi 69 izskaidrojumi un ieteikumi.Nevis ka no mušas ziloni puust, bet gan ka dalbaēbu rakstam dalbaēbu lasītāji.Vispirms vajag savākt savus smadzeņu resursus un vispār padomāt, kas vispār ir vasaras riepas- speciāli dalbaēbiem vēlreiz paskaidrošu, ka tas "nav" tas pats, ka jābaidās no tā ka tagad kāds reāli uzliks jaunas vasarenes.Problēma ir tur, ka 1.marta šaubīgajos apstāķļos dažādu pasugu dalbaēbi un kretīni iegūst Likumīgas tiesības lietot tos savus pa ziemu nojātos meeslus ar knapi 1,5mm proetektora atlikumu (kas likumīgi "atbilst" vasaras riepu definīcijai).

janka 13.marts 2018 9:08
0 0 Atbildēt

pokuj vai person(ā)li man ko veltījio vai ne - tu te izsakies tikpat rupji kā deksters savulaik. Neesat radi? Un vēlreiz atkārtošos, manuprāt, problēmas šobrīd nerada esošā likuma panta pieļaujamās vaļības, bet gan kontrole, reāla kontrole.

Visu ziemu taisot reidus, regulāri (!!!) tiek saķerti liselli braucēji - un tas tak laikā, kad katram dalbajobam skaidrs, ka likums saka - NĒ, NEVAR. Domā, likumu pagarinot ar bargākām piebildēm, šādu braucēju kļūs mazāk? Nē, padomā 69 reiz vēlreiz.

Pa ziemu nojātos mēslus ar knapi 1,6mm atlikumu - klaji smirgīga demagoģija. NEVAR tā noplēst ziemenes, lai janvārī vēl būtu 4+, bet pēc pirmā marta knapi 1,5mm. Nu nevar. Ja tu zini 650 dalbajobus, kas tā var izdarīt, nu ko - apsveicu tevi un tavus draugus/radus, kas rada nepareizu priekšstatu par satiksmi kopumā. Vien atkārtošu vēlreiz - 99,650% gadījumu šādi "pirmā marta likumīgie 1,5" bija jau reāli jānoņem no trases ar reālu sodu jau decembrī, jo nekādi 4mm tur tad pat teorētiski nav iespējami.

tā ka atpisies, īdošais luni. ej labāk uz www.vissirslikti.elvē un lej žulti tur...

650 14.marts 2018 0:02
0 0 Atbildēt

Nu ja tev pokuj- tak aizej no šejienes nakuj;) Varbūt esi kāds no tiem piedariem, kas te reiz uz satikšanos kareivīgi aicinaaja?;d

kasinsh79 12.marts 2018 8:06
2 0 Atbildēt

Es vienīgi ceru, ka vismaz manu draugu un paziņu lokā nav tādu stulbeņu, kuriem jau tagad labpatīk braukāt apkārt ar vasaras riepām Un pilnīgi pie kājas, ka pēc likuma tas atļauts - apkārt redzam sniegu, naktīs ir ap 0 grādiem - visu labu, vēl NĒ! Jāatceras arī fakts par "patīkamu" regresu avārijas gadījumā - tas būs pēc pilnas programmas, 100%!

stalkers 14.marts 2018 11:08
0 0 Atbildēt

Interesanti kāds vēl regress, ja to pieļauj likums ? octa resnajiem runčiem vēl par maz skanošā ?

viencexperc 12.marts 2018 9:39
3 0 Atbildēt

Pieredze rāda, ka aicināšana vislabāk darbojas tad, kad par aicinājuma nepildīšanu kļūst plānāks maks.

stalkers 14.marts 2018 11:13
0 0 Atbildēt

Katram ir skaidrs, ka vasarenes, ja tās lieto (es nelietoju vispār), ir jāliek, kad laiks kļūst tiešām pavasarīgs, pagaidām tas ir mānīgs, tāpēc man kretinē visas šīs kampaņam un gaudošana par neapzinīgiem pilsoņiem no visādiem i-neta wannabe professoriem, jo pēc būtības tukšs temats. Tas, ka ziemenes var piebraukt - dabraukt pa vasaru, apsveicami...vienīgi tā kā LV ir pilns ar rišainiem ceļiem, kas pēc lietus pārvēršas par ūdens trasēm ar maziem protektoriem (t.i. tuvu vasarā atļautajiem) pa tādām pārvietoties ir vnk bīstami, bet te atkal katram ir jāvērtē un jādomā.

Jopcik, visu nevar ar likumiem reglamentēt un sodu naudās pārvērst !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti