Divās nedēļās savākts jau trīs tūkst. balsu par CSDD ierosināto WAZE atgādinājumu “Laiks atpūtai!” 4

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 16.marts 2018 10:19

Divu nedēļu laikā par Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ierosinājumu navigācijas lietotnē “Waze” ieviest brīdinājumu “Laiks atpūtai!” saņemts trīs tūkst. balsu.

Balsojums joprojām turpinās, tāpēc ikviens tiek aicināts iesaistīties, lai ierosinājums tiktu īstenots.

Šobrīd pēc balsu skaita “Waze” ieteikumu sadaļā CSDD ierosinājums ierindojies 19. vietā bit.ly/atputas_pazinojums
CSDD ar šo ierosinājumu vēlas mainīt sabiedrības attieksmi pret neapzināto risku – nogurumu pie auto stūres. Ilglaicīga braukšana pa monotonu ceļu paaugstina miegainību, tāpēc šoferiem vajadzētu plānot savu braucienu: ik pēc divu stundu nepārtraukta brauciena būtu nepieciešams apstāties un izkustēties. Savukārt brīdī, kad parādās miegainības pazīmes, autovadītājam būtu nepieciešams praktizēt spēka snaudu, kas ir vienīgais risinājums, lai droši nokļūtu līdz galamērķim. “Waze” brīdinājums būtu labs atgādinājums šoferiem aizdomāties par risku iemigt pie auto stūres.

Nereti autovadītāji aizbildinās, ka viņi nevar atrast došu vietu, kur apstāties un 20 minūtes pagulēt. CSDD kampaņas “Apstājies, pirms atslēdzies!” sadarbības partneris “Circle K” pilnvērtīgai atpūtas pauzei aicina šoferus izmantot arī degvielas uzpildes staciju teritorijās esošās autostāvvietas, kurās visu diennakti tiek nodrošināta videonovērošana un apgaismojums. “Circle K” stacijas izvietotas uz nozīmīgākajiem Latvijas autoceļiem un iekārtotas, rūpējoties par klientu ērtību un nodrošinot visu ceļā nepieciešamo.

Pirms sēšanās pie auto stūres, kā arī brauciena laikā katram autovadītājam ir kritiski jāizvērtē sava miegainības pakāpe, lai neapdraudētu sevi un citus satiksmes dalībniekus. Autovadītāja spēkos nav pretoties miegam. Ja esi pie auto stūres un tevi sāk pārņemt nogurums, neriskē! Atceries – miegu neaizstās nekas!

Lūk, daži speciālista ieteikumi miegainības atpazīšanai, kas noderēs kā autovadītājiem, tā arī viņa pasažieriem:
• Nespēja atcerēties, kā nobraukti pēdējie 10 km.
• Bieža žāvāšanās.
• Graušanas sajūta acīs un grūtības tās noturēt vaļā, bieža vēlme tās mirkšķināt vai paberzēt.
• Stīvs, nekustīgs skatiens uz ceļa, vērsts it kā tukšumā.
• Grūti koncentrēties automašīnas vadīšanai, aizdomāšanās vai sapnim līdzīgs stāvoklis.
• Izteikti tiek mainīts braukšanas ātrums, proti, bez iemesla sāk braukt lēnāk vai ātrāk.
• Garastāvokļa maiņa – autovadītājs kļūst nervozāks, agresīvāks un vieglāk aizkaitināms.
• Iekšējs nemiers vai vēlme knosīties un izdarīt liekas kustības.
• Sāk salt, parādās drebuļi, kaut arī apkārtējā temperatūra nav mainījusies.
• Reaģēšana uz ceļu satiksmē notiekošo ir novēlota.

Ceļu satiksmes drošības kampaņu “Apstājies, pirms atslēdzies!” organizē CSDD, to atbalsta apdrošināšanas sabiedrība ERGO un Latvijā lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K”, sadarbības partneris – SIA “Domenikss”. Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.
Ar kampaņas materiāliem iespējams iepazīties CSDD mājaslapā https://www.csdd.lv/socialas-kampanas/kampana-apstajies-pirms-atsledzies

 
Visi komentāri
 
viencexperc 16.marts 2018 13:49
3 0 Atbildēt

Kaut kāds debilisms. Labāk būtu vākuši par to, lai atļauj braukt pa labi, pie sarkanā. Vairākas reizes vāca, bet 10 000 tā arī nesavāca.

viencexperc 16.marts 2018 13:52
3 0 Atbildēt

Paskaidrošu, kāpēc tas ir debilisms.

Ja vāze vai google maps vai karte papīra formātā sāks kaut ko ziņot, cilvēks tāpat turpinās braukt, tikai atslēgs savu gadžetu. Ja jau cilvēks brauc noguris, tad viņam IR jābrauc. Ja cilvēks ir noguris, bet viņam ir iespēja nebraukt, tad viņš nebrauks. Vienalga - ir tā vāze vai nav.

Conqueror 17.marts 2018 15:43
0 0 Atbildēt

drīz vielajiem būs tahogrāfi kā smagajiem, pēc 8 stundām vairs nevar iedarbināt auto

viencexperc 17.marts 2018 19:47
0 0 Atbildēt

Nē. Visiem būs autopilots, un varēs vadīt 24 stundas diennaktī. Turklāt, gan vieglie, gan smagie.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti