Visi komentāri - Igaunijā par nopietnu problēmu kļūst transportlīdzekļa vadīšana "telefona reibumā"

Igaunijā par nopietnu problēmu kļūst transportlīdzekļa vadīšana "telefona reibumā" 5

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 20.jūlijs 2018 11:40

Igaunijā par aizvien nopietnāku problēmu kļūst transportlīdzekļa vadīšana tā dēvētajā telefona reibumā, par ko policija autovadītājus soda visai bieži, tomēr šie sodi ir pārāk maigi, raksta portāls "Delfi.ee"

Kā liecina aptauja, ko pērn veicis Igaunijas autoceļu departaments, 72% autovadītāju pie stūres atļāvušies runāt pa mobilo tālruni, un tā nebūt nav vienīgā blakuslieta, ar ko cilvēki nodarbojas braukšanas laikā - nereti viņi pie stūres arī ēd, dzer, smēķē, sarunājas ar pasažieriem.

Šogad satiksmes negadījumi, ko izraisījusi telefona lietošana pie automašīnas stūres, prasījuši jau divu cilvēku dzīvības - viens no viņiem tūdaļ pēc sarunas pabeigšanas iebraucis grāvī, otrs braucot lietojis telefonu bez brīvroku režīma. Grāvī nonākusi vēl viena automašīna, kuras vadītājs neapstājoties centies atbildēt uz tālruņa zvanu, bet šim cilvēkam paveicies un viņš palicis dzīvs, lai gan guvis traumas.

Runāšana pa telefonu pie stūres izraisījusi arī mazāk nopietnus satiksmes negadījumus. Kā atzīst apdrošināšanas firmas, tā kļuvusi par reālu problēmu, taču konkrētu statistiku apdrošinātāji nav apkopojuši.

Tie autovadītāji, kas iekļuvuši satiksmes negadījumos, paši nelabprāt atzīst, ka tobrīd runājuši pa telefonu, - daudz biežāk viņi skaidro, ka acis viņiem pēkšņi apžilbinājusi saule vai arī priekšā braucošais automobilis pārāk strauji nobremzējis. Par to, ka viņi sarunājušies pa tālruni, biežāk pastāsta citi šoferi, kas kļuvuši par avārijas aculieciniekiem.

Ja noskaidrojas, ka cilvēks avārijas brīdī uzkavējies sociālajā tīklā "Facebook", tas jau klasificējams kā rupja nevērība, par ko apdrošinātājs var samazināt kompensāciju vai vispār atteikties to izmaksāt.

Šā gada sākumā Igaunijā stājās spēkā likuma grozījumi, kas policistiem ļauj vieglāk sodīt autovadītāju par tālruņa lietošanu pie stūres, ja pārkāpums iemūžināts fotogrāfijā vai videoierakstā, bet sods gan nav īpaši bargs - tikai 80 eiro.

Šogad pusgada laikā par to sodīts jau 2031 šoferis, kamēr pērn visa gada laikā - 2556 cilvēki.

Igaunijas policija aicina autovadītājus apzināties, ka pusstunda bez viedtālruņa viņu dzīvē neko būtisku nemainīs, bet gadījumā, ja nepieciešamība sazināties tiešām ir nopietna, uz brīdi piestāt ceļmalā, lai nepakļautu briesmām savu vai kāda cita cilvēka dzīvību.

 
Visi komentāri
 
a 20.jūlijs 2018 18:04
4 0 Atbildēt

pie mums ir savādāk?

ezis71 21.jūlijs 2018 9:39
1 1 Atbildēt

Un kā ir ar deguna urbināšanu?

Kanibaals 22.jūlijs 2018 13:27
0 0 Atbildēt

Cik novērots veči stāvot pie luksofora urbināt degunu kamēr sievietes krāso lūpas.

es 21.jūlijs 2018 10:01
6 1 Atbildēt

pie mums jau visās ceļu malās nepārtrauktas strīpas. Atkal pārkāpums .

pārbijies 23.jūlijs 2018 9:58
0 0 Atbildēt

"tā nebūt nav vienīgā blakuslieta, ar ko cilvēki nodarbojas braukšanas laikā - nereti viņi pie stūres arī ēd, dzer, smēķē, sarunājas ar pasažieriem."Kāds ir sods par sarunu ar pasažieriem?Vai atkarīgs arī no pasažieru skaita?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti