Eksperta viedoklis par ziemas riepu maiņu 3

Foto: Ilustratīvs attēls

Fox Consulting | 24.oktobris 2018 16:04

Riepu maiņas sezona ir sākusies, pirms veikt šo ikgadējo procesu der zināt Toyota ekspertu ieteikumus riepu izvēlē, to maiņas procesā un citās niansēs, kas palīdzēs justies droši un pārliecināti uz ceļa.

Riepu maiņas process – ka, ko un kāpēc?

Riepu nomaiņa var ilgt apmēram stundu un tajā ietilps – riteņu demontāža, disku atsvaru noņemšana, riepu noņemšana no diskiem, riepu uzstādīšana, disku balansēšana, riteņu montāža un pareiza griezes momenta nodrošināšana. Savukārt, ja jums glabājās divi riepu komplekti, kuriem diski jau ir uzlikti, tad šīs process ir izdarāmas pašrocīgi un neaizņems tika daudz laika.

Agrāk rezerves ritenis, automobiļa domkrats un riteņu ķīlis mēdza būt obligātajā automobiļa aprīkojumā, tagad tos aizvieto kompresors un riepu hermētiķis. Jāņem vērā, ka mūsdienās, sezonas riteņu komplektu maiņā domkrats nav jāizmanto. Tas ir paredzēts tikai darbiem ārkārtas situācijās, ne kā regulāri lietojams darbarīks.

Ja dodat priekšroku pašrocīgai riteņu maiņai, jums jāiegādājas profesionāls domkrats, kā arī dinamometriskā atslēga (cena ap 80 eiro), lai varētu nodrošināt ražotāja norādīto griezes momentu. Atbilstošo griezes momentu parasti norāda ņūtonmetros, un tas ir visai grūti panākams ar parastu uzgriežņatslēgu. Savukārt pārmērīga vai nepietiekama pievilkšana var bojāt vītni, kas attiecīgi var izraisīt riteņa atdalīšanos braukšanas laikā un līdz ar to arī bīstamu negadījumu.

Kāda tipa riteņi vajadzīgi manam automobilim?

Ja vēlaties iegādāties atsevišķu ziemas riepu komplektu, iesakām sazināties ar pilnvaroto automobiļa firmas pārstāvi.

Pirmkārt, tas ir izdevīgāk no izmaksu viedokļa, jo lielāks pārdošanas apjoms sniedz iespēju piedāvāt labāku cenu, un tā būtiski ietaupīsiet viena riteņa izmaksas.

Otrkārt, ir garantija, ka jaunie diski jūsu automobilim derēs ne tikai izskata un izmēra ziņā, bet arī svara un nestspējas izpratnē. Atkāpe no ražotāja specifikācijām šajos parametros attiecīgi mazinās satiksmes drošību un radīs lielāku degvielas patēriņu. Pat tad, ja divi diski izskatās vienādi, to svars var būtiski atšķirties.

Treškārt, jums oficiālais pārstāvis spēj garantēt  riepu kvalitāti, jo gan disks, gan riepa tiek atlasīti atbilstoši ražotāja prasībām kvalitātes un garantijas ziņā.

Disku izvēle – vai tam ir nozīme?

Papildus daudziem praktiskiem iemesliem – uz elegantiem, konkrētam automobilim speciāli izstrādātiem diskiem vienkārši ir patīkami skatīties. Ja jums ir divi riteņu komplekti, jūs bez pūlēm varat mainīt sava automobiļa izskatu ik pēc sešiem mēnešiem. Piemēram, Toyota zīmols pievērš īpašu uzmanību konkrētā modeļa disku dizaina izveidē.

Šobrīd aktuāls ir lielu disku dizains, taču, domājot par ziemas riepām, platāki diski var būt  bīstami. Ja vizuāli priekšroku dodat lielākiem diskiem, uz vasaras riepām tie var būt 18 collas, taču ziemas riepām sapratīgi būtu iegadāties diskus, kuru izmēri nepārsniedz 16 collas. Šie nosacījumi īpaši attiecas uz pavasara posmu, kad pēc ziemas perioda asfaltā ir daudz jaunas bedres, tad lietojot diskus, kas platāki par 16 collām jūs riskējat sabojāt gan disku, gan riepu, sliktākajā gadījumā pat automobiļa balstiekārtu.

 

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 25.oktobris 2018 9:42
3 0 Atbildēt

Un kad palietojas vasarā, tad “izvilkt vēl šoruden”(tb sagaidīt oktobra ūdeni ar 3mm suuuudiem...) un kad/ja veiksmīgi pārdzīvot rudeni, tad jau amats rokā un “varrbūt vel Šo ziemu izvikšu”.Cilvēks plāno, bet ne vienmēr un ne viss tā ideāli sanāk.Zb.

s 25.oktobris 2018 20:15
2 0 Atbildēt

Lūk tādi, kā Tu uzreiz būtu jāliek pie sienas un ar tām pašām m+s jānomētā. Kā jau 650taais teica, nešaubos, ka tu vēl rudeni ar lisenītēm pabrauc. Es zināju, ka esi kapeikpisis nabags, bet nezināju, ka tik liels, droši vien tās Tavas visezonieces ir arī 10+ gadus veca ķinā ražotas noname/nieces...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

UAZ paskaidro, kādēļ joprojām ražo „Buhanka” 11

Uļjanovskas rūpnīcas ģenerāldirektors paskaidrojis, kādēļ uzņēmums joprojām ražo modeli, kas tikpat kā nav mainījies savā vairāk nekā 50 gadu garajā dzīves ciklā. Lasīt vairāk

 

Rīga kļūst par pirmo Starpkontinentālā drifta kausa norises vietu Eiropā

Ar oficiālu konkursu 2020. gadā, FIA iecēla Krievijas “Drift Series” (RDS) par jauno FIA Starpkontinentālā drifta kausa virzītāju uz trīs gadiem, kas attiecas uz 2021. līdz 2023. gada sezonām. Lasīt vairāk

 

TV Auto Ziņas TESTĒ: Citroen C4 izlēmis kļūt par krosoveru (+ VIDEO) 3

Piecpadsmit gadus laimīgi nodzīvojis kā parasts kompaktklases hečbeks, C4 piepeši izlēmis kļūt par krosoveru - vai vismaz krosoveram līdzīgu priekšmetu. Lai debija padotos pēc iespējas spilgtāka, Citroen licis lietā virsbūves tipu, kas vairāk raksturīgs tādiem automobiļiem kā BMW X6 - ar slīpu aizmuguri kā kupejai  vai tā sauktajam liftbekam. Lasīt vairāk

 

Land Rover izstrādā Defender versiju astoņiem braucējiem 1

Britu autobūves uzņēmums Land Rover pieteicis Defender modeli ar trim sēdekļu rindām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti