Eksperta viedoklis par ziemas riepu maiņu 3

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Fox Consulting | 24.oktobris 2018 16:04

Riepu maiņas sezona ir sākusies, pirms veikt šo ikgadējo procesu der zināt Toyota ekspertu ieteikumus riepu izvēlē, to maiņas procesā un citās niansēs, kas palīdzēs justies droši un pārliecināti uz ceļa.

Riepu maiņas process – ka, ko un kāpēc?

Riepu nomaiņa var ilgt apmēram stundu un tajā ietilps – riteņu demontāža, disku atsvaru noņemšana, riepu noņemšana no diskiem, riepu uzstādīšana, disku balansēšana, riteņu montāža un pareiza griezes momenta nodrošināšana. Savukārt, ja jums glabājās divi riepu komplekti, kuriem diski jau ir uzlikti, tad šīs process ir izdarāmas pašrocīgi un neaizņems tika daudz laika.

Agrāk rezerves ritenis, automobiļa domkrats un riteņu ķīlis mēdza būt obligātajā automobiļa aprīkojumā, tagad tos aizvieto kompresors un riepu hermētiķis. Jāņem vērā, ka mūsdienās, sezonas riteņu komplektu maiņā domkrats nav jāizmanto. Tas ir paredzēts tikai darbiem ārkārtas situācijās, ne kā regulāri lietojams darbarīks.

Ja dodat priekšroku pašrocīgai riteņu maiņai, jums jāiegādājas profesionāls domkrats, kā arī dinamometriskā atslēga (cena ap 80 eiro), lai varētu nodrošināt ražotāja norādīto griezes momentu. Atbilstošo griezes momentu parasti norāda ņūtonmetros, un tas ir visai grūti panākams ar parastu uzgriežņatslēgu. Savukārt pārmērīga vai nepietiekama pievilkšana var bojāt vītni, kas attiecīgi var izraisīt riteņa atdalīšanos braukšanas laikā un līdz ar to arī bīstamu negadījumu.

Kāda tipa riteņi vajadzīgi manam automobilim?

Ja vēlaties iegādāties atsevišķu ziemas riepu komplektu, iesakām sazināties ar pilnvaroto automobiļa firmas pārstāvi.

Pirmkārt, tas ir izdevīgāk no izmaksu viedokļa, jo lielāks pārdošanas apjoms sniedz iespēju piedāvāt labāku cenu, un tā būtiski ietaupīsiet viena riteņa izmaksas.

Otrkārt, ir garantija, ka jaunie diski jūsu automobilim derēs ne tikai izskata un izmēra ziņā, bet arī svara un nestspējas izpratnē. Atkāpe no ražotāja specifikācijām šajos parametros attiecīgi mazinās satiksmes drošību un radīs lielāku degvielas patēriņu. Pat tad, ja divi diski izskatās vienādi, to svars var būtiski atšķirties.

Treškārt, jums oficiālais pārstāvis spēj garantēt  riepu kvalitāti, jo gan disks, gan riepa tiek atlasīti atbilstoši ražotāja prasībām kvalitātes un garantijas ziņā.

Disku izvēle – vai tam ir nozīme?

Papildus daudziem praktiskiem iemesliem – uz elegantiem, konkrētam automobilim speciāli izstrādātiem diskiem vienkārši ir patīkami skatīties. Ja jums ir divi riteņu komplekti, jūs bez pūlēm varat mainīt sava automobiļa izskatu ik pēc sešiem mēnešiem. Piemēram, Toyota zīmols pievērš īpašu uzmanību konkrētā modeļa disku dizaina izveidē.

Šobrīd aktuāls ir lielu disku dizains, taču, domājot par ziemas riepām, platāki diski var būt  bīstami. Ja vizuāli priekšroku dodat lielākiem diskiem, uz vasaras riepām tie var būt 18 collas, taču ziemas riepām sapratīgi būtu iegadāties diskus, kuru izmēri nepārsniedz 16 collas. Šie nosacījumi īpaši attiecas uz pavasara posmu, kad pēc ziemas perioda asfaltā ir daudz jaunas bedres, tad lietojot diskus, kas platāki par 16 collām jūs riskējat sabojāt gan disku, gan riepu, sliktākajā gadījumā pat automobiļa balstiekārtu.

 

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 24.oktobris 2018 22:52
0 3 Atbildēt

Experca viedoklis - nafig tās ziemenes vajadzīgas.

Ir m-s un pilnīgi pietiek. Jaunas ms ziemā, kad tās palietojas - tad vasarā.

Viss. Un nevajag trīcēt par to, ka nepaspēju nomainīt, jau ir jāmaina, bet sniega nav...

s 25.oktobris 2018 20:15
2 0 Atbildēt

Lūk tādi, kā Tu uzreiz būtu jāliek pie sienas un ar tām pašām m+s jānomētā. Kā jau 650taais teica, nešaubos, ka tu vēl rudeni ar lisenītēm pabrauc. Es zināju, ka esi kapeikpisis nabags, bet nezināju, ka tik liels, droši vien tās Tavas visezonieces ir arī 10+ gadus veca ķinā ražotas noname/nieces...

650 25.oktobris 2018 9:42
3 0 Atbildēt

Un kad palietojas vasarā, tad “izvilkt vēl šoruden”(tb sagaidīt oktobra ūdeni ar 3mm suuuudiem...) un kad/ja veiksmīgi pārdzīvot rudeni, tad jau amats rokā un “varrbūt vel Šo ziemu izvikšu”.Cilvēks plāno, bet ne vienmēr un ne viss tā ideāli sanāk.Zb.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti