Atklāj sociālu kustību pret mobilo ierīču lietošanu pie stūres 1

 

Foto: Publicitātes attēls

MRS Grupa | 30.novembris 2018 14:26

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību tam, ka mobilo ierīču lietošana pie stūres ir bīstama un rada satiksmes drošības draudus, apdrošināšanas sabiedrība ERGO (turpmāk – ERGO) kopā ar partneriem - Drošas Braukšanas skolu (DBS) un Valsts policiju (VP) šodien uzsāk sociālo kustību “Laiks atmest.”, aicinot autovadītājus nelietot mobilo tālruni pie stūres un atmest šo kaitīgo ieradumu.

Saskaņā ar Valsts policijas datiem Latvijā ik dienu uz ceļiem notiek aptuveni 100 ceļu satiksmes negadījumu. No tiem teju 1/5 daļa notiek neuzmanības dēļ, iespējams, lietojot mobilo tālruni pie stūres.

Vairāk nekā 2/3 Latvijas iedzīvotāju ikdienā pie stūres lieto mobilo tālruni, un teju katrs piektais autovadītājs uzskata, ka tas netraucē pilnvērtīgai auto vadīšanai, liecina šī gada pavasarī tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti“ veiktā pētījuma rezultāti. Pētījumā secināts, ka vienlaikus ar auto vadīšanu visbiežāk autovadītāji mobilo tālruni lieto, runājot pa to (72 %), kā arī lietojot navigācijas programmas (64 %). Braucot pie stūres, telefons tiek lietots arī īsziņu jeb SMS saņemšanai (43 %), savukārt 26 % autovadītāju atzīst, ka paši arī raksta īsziņas, vadot automašīnu. 17 % atzinuši, ka lieto internetu, t.sk. sociālos tīklus, bet 5 % norādījuši, ka pie stūres blogo vai izmanto tiešraižu straumēšanu.

Mobilo ierīču lietošana pie auto stūres ir bīstams un kaitīgs ieradums, kas apdraud ne tikai pašu autovadītāju, bet arī citus satiksmes dalībniekus. “Mums kā sociāli atbildīgam uzņēmumam, ir svarīgi informēt un izglītot sabiedrību par drošības jautājumiem, lai mazinātu drošības riskus gan pašiem autobraucējiem, gan sabiedrībai kopumā. ERGO aicina ikvienu – gan uzņēmumus un organizācijas, gan autovadītājus un citus ceļu satiksmes dalībniekus, iesaistīties šajā sociālajā kustībā un vērsties pret mobilo ierīču lietošanu pie stūres, izskaužot to kā jebkuru citu kaitīgu ieradumu, piemēram, smēķēšanu, braukšanu dzērumā u.tml. Šīs sociālās iniciatīvas uzbūve ir veidota kā cīņa ar kaitīgu ieradumu – sākotnēji aktualizējot problēmu un pēc tam aicinot katram pašam un visiem kopā to risināt, sniedzot gan padomus, gan arī piedāvājot praktisku palīgrīku - mobilo aplikāciju “Mobilais detokss”, atklāj Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijas valstīs.

Pētījuma ietvaros autovadītāji norādījuši, ka no mobilo ierīču lietošanas pie stūres tos atturētu: pastiprināta kontrole uz ceļa (34%), negatīva pieredze pašam vai paziņām (34%), augstāki sodi (27%), tehnoloģiju inovācijas, kas bloķē mobilā tālruņa lietošanu braukšanas laikā (23%), kā arī informatīvas kampaņas un ziņas plašsaziņas līdzekļos par satiksmes negadījumu cēloņiem un sekām (21%).

Normunds Krapsis, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks skaidro, ka: “Telefona lietošana pie stūres ir ne tikai kaitīgs, bet arī ārkārtīgi bīstams ieradums. Mirkļos, kad novēršamies no ceļa, viena sekunde var izmanīt visu. Neskatoties uz to, ka regulāri autovadītājiem tiek atgādināts un stāstīts par iespējamajiem riskiem, diemžēl jāteic, ka šis ieradums ir ļoti iesakņojies ikdienas cilvēku dzīvē. Sodu bardzība ir tikai viens no veidiem, kā cīnīties ar šo problēmu, tomēr vēlos uzsvērt, ka pašiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāmaina attieksme un jādomā par savu drošību.”

Sociālās kustības “Laiks atmest.” atklāšanas pasākumā tika īstenots eksperiments, kura ietvaros sabiedrībā zināmi cilvēki: blogere Sanda Krasta, radio personība Oskars Lepers un TV seja Diāna Eisaka, kā arī mediju pārstāvji varēja salīdzināt savas braukšanas prasmes, lietojot un nelietojot mobilo tālruni pie stūres. Eksperimenta rezultātā tika secināts, ka salīdzinoši vienkāršu manevru veikšana, vienlaikus lietojot mobilo tālruni, ir apgrūtināta un var radīt paaugstinātus drošības riskus pašam autovadītājam un citiem satiksmes dalībniekiem. Visiem eksperimenta dalībniekiem Drošas Braukšanas skolas instruktori sniedza arī praktiskas konsultācijas drošākai braukšanai ziemas sezonā, kā arī aicināja autovadītājus nelietot mobilo tālruni pie stūres, jo tas, kā liecina pētījumi, par 30 % palielina ceļu satiksmes negadījumu risku.

„Eksperimenta rezultāti apliecina, ka ne visi autovadītāji ir gatavi sezonas maiņai. Ir svarīgi apzināties, ka auto vadīšana vasaras un ziemas sezonā būtiski atšķiras. Vienlaikus gan vasarā, gan ziemā tā prasa nedalītu uzmanību uz ceļa, jo satiksme ir neparedzama, var notikt negaidītas situācijas, un jebkura blakus darbība - ēšana, kafijas dzeršana, smēķēšana vai vēl ļaunāk mobilā tālruņa lietošana pie stūres, var radīt bīstamas situācijas un nopietnas sekas. Turklāt arvien biežāk autobraucēji lieto telefonu ne tikai zvanu saņemšanai, ko būtu ērti un salīdzinoši drošāk darīt, izmantojot brīvroku tehnoloģijas, bet arī dažādu notikumu fiksēšanai uz ceļa – fotografēšanai, filmēšanai un šīs informācijas ievietošanai sociālajos tīklos. Uzskatu, ka autobraucējiem būtu maksimāli jāizvairās no blakus nodarbēm, atrodoties pie auto stūres, jo ceļš pieprasa pilnīgu uzmanību un nedod atlaides,“ skaidro Jānis Vanks, Drošas Braukšanas Skolas vadītājs.

Sociālās kustības “Laiks atmest!” ietvaros ERGO sadarbībā ar DBS decembrī organizēs drošas braukšanas nodarbības, kurās tiks sniegti gan praktiski padomi drošai braukšanas ziemas apstākļos, gan arī pievērsta uzmanība tam, cik ļoti bīstama var būt telefona lietošana autovadīšanas laikā, jo sevišķi neparedzētās situācijās. Informācija par pieteikšanos Drošas braukšanas nodarbībām sekos ERGO sociālo tīklu kontā Facebook. Kustības ietvaros ERGO uzrunās arī savus sadarbības uzņēmumus un klientus, sniedzot padomus par veicamajām darbībām uzņēmumā, kas varētu palīdzēt mazināt mobilo tālruņu lietošanu auto vadīšanas laikā, kā arī aicinot dalīties ar savu pieredzi. Savukārt nākamā gada sākumā ERGO plāno piedāvāt praktisku rīku - mobilo aplikāciju Mobilais detokss, kas iekļaus konkrētu risinājumu un ekspertu padomus, lai palīdzētu autovadītājiem atteikties no telefona lietošanas pie stūres un atbrīvoties no šī kaitīgā ieraduma.

Sociālo iniciatīvu “Laiks atmest!” īsteno apdrošināšanas sabiedrība ERGO kopā ar partneriem - Drošas Braukšanas skolu un Valsts policiju. Kustības mērķis ir pievērst sabiedrības un autovadītāju uzmanību tam, ka mobilo ierīču lietošana pie auto stūres ir bīstama, un mudināt autovadītājus atteikties no šī kaitīgā ieraduma.

Pētījuma dati no Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti“ veiktā pētījuma par sabiedrības attieksmi pret mobilo ierīču lietošanu, vadot transportlīdzekli. Pētījums veikts 2018. gada maijā, izlases kopums – 1267 respondentu. 

 

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 30.novembris 2018 17:33
2 0 Atbildēt

skatoties uz bildi var secināt - visvairāk smaida tieši ERGO pārstāvji. Jau priecājas, cik nopelnīs, ja nebūs avāriju.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti