CSDD uzskata, ka pirmās radaru programmas mērķis izpildīts – samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits 8

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 5.marts 2019 17:32

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ar labiem rezultātiem noslēgusi valdības deleģēto 100 stacionāro fotoradaru ieviešanas programmu, jo ir izpildīts projekta galvenais mērķis – radaru tuvumā samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits.

2018. gadā fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits bija samazinājies par 18%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku. Savukārt stacionāro fotoradaru vietās visā darbības periodā ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 33%, bet par 36% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība dos “zaļo gaismu” radaru turpmākās darbības nodrošināšanai, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.

Papildus tam, CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese 6,9 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi. Šīs sistēmas galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, bet jau konkrētā ceļa posmā. Sistēmas testēšana notiks līdz š.g. 1.aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma protokoli autovadītājiem netiks noformēti.

Papildināts no iAuto ar video no drošības padomes sēdes 28.02.2019:

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 5.marts 2019 18:49
2 1 Atbildēt

Pizģīt nav labi!!!

Tikko blakus rakstā tika teikts pretējais!

?? 5.marts 2019 18:56
0 0 Atbildēt

Ja Tu būtu atbildīgs par šo projektu, kādu virsrakstu liktu?

ezis71 5.marts 2019 19:21
1 1 Atbildēt

Tas tikai tāpēc ka iAuto dzied to pašu dziesmu ko CSSD,nav sava viedokļa,pofig ko rakstīt,lai tik būtu vairāk rakstu un augstāk topā.Piedodiet bet tas jau ir nožēlojami.

dzeloņcūka 5.marts 2019 19:57
1 0 Atbildēt

ezi, tu esi jocīgs - šī ir csdd oficiālā preses relīze, ko iauto publicē nesagrozītu, bet tu, protams, kā ikviens, vari paust savu viedokli, novērojumus un pieredzi, piekrist rakstītajam vai apstrīdēt. Ja tu prasītu man, tad es saku, ka csdd lielība ir nevietā un turpat netālu redzamie raksti par traģiskām avārijām un negadījumiem spilgti kontrastē ar viņu PR rakstīto

lynx85 5.marts 2019 20:05
0 0 Atbildēt

nu diži melots jau nav - fotoradaru TUVUMĀ arī ir tie uzlabojumi, ko piemin rakstā. Tas, ka pamanījās visur citur apsisties vairāk ļaužu, nekā pērn, te nemaz netiek pieminēts. Jo apsitās/nobrauca pārsvarā tur, kur radaru nav. Statistika, joptv

Pļurkt 5.marts 2019 20:30
4 3 Atbildēt

Šodien braucu garām vienam fotoradaram, kas ir uzstādīt 2 km taisna posma pašā galā pirms līkuma.

Man bija ārkārtīgi pretīgi, ka bariņš kurš brauca uz 100 - 1005 km/h ieraugot zīmi fotoradars sabremzējās uz 80 km/h!! Pie kam pretī brauca ik pa laikam un šos mēslus apdzīt nebija iespējams.

Viss kas ir panāks, ka gumijas (jeb precīzāk sakot krepeču) staipītāji izliekas ka baigi ievēro noteikumus!

Pēc radara darbības zonas pirmajā brīvajā vietā es šos staipītājus uz 130 apdzinu, lai man nepiš smadzenes!

----------------

Kāds ir ieguvums???

ezis71 5.marts 2019 20:27
0 0 Atbildēt

dzeloņcūka!Ņefig šito figņu publicēt iekš iAuto bet ja gribas dirsu palaizīt tad tā jau ir cita runa.

Freijers 6.marts 2019 9:13
2 1 Atbildēt

Radariem būtu jābūt vienīgi krustojumos un pie vietām, kur piekļaujas/sakļaujas ceļi, varbūt arī skolu vai dzīvojamās zonas atsevišķās vietās. Viss !! Vairāk tie nav napieciešami un noteikti ne taisnos gabalos (ja nu vienīgi dēļ ceļa nelīdzenumam pa horizontāli, lai atturētu no pārgalvības) un noteikti nav vajadzīgas kādas izsekošanas vidējās ierīces.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti