Latvijā darbu uzsāk vidējā ātruma kontroles sistēma 23

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 28.marts 2019 11:12

1. aprīlī darbu uzsāks vidējā ātruma kontroles sistēma, kas kontrolēs transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu konkrētā ceļa posmā. Sistēmu, pamatojoties uz Ceļu satiksmes drošības padomē doto uzdevumu, ieviesīs Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju.

Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka transportlīdzekļa ātrums tiek fiksēts, ņemot vērā laiku, ko spēkrats pavada no viena punkta līdz nākamajam. Pirmā kamera nofotografēs transportlīdzekļa numurzīmi un fiksēs šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt otra kamera posma beigās atkārtoti nofotografēs transportlīdzekli, lai pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju aprēķinātu, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļā posmā. Ja vidējas braukšanas ātrums būs lielāks par šajā ceļa posmā atļauto ātrumu, tad autovadītājam tiks noformēts administratīvā pārkāpuma protokols. 

Sākotnēji vidējā ātruma kontroles sistēma darbosies uz šosejas Tīnūži – Koknese 7 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi.

Transportlīdzekļa vadītāji tiks brīdināti par vidējā ātruma kontroles sistēmu ar informatīvām ceļa zīmēm, līdzīgi kā tas ir ar stacionārajiem fotoradariem. Tikai šajā gadījumā zem radara zīmes tiks uzstādīta arī papildzīme, uz kuras būs norādīts, cik garā ceļa posmā sistēma darbojas.

Sistēmas mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu, kā arī ātruma pārkāpēju skaitu. Sistēma ir ļoti efektīva, jo tās galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, kā tas ir stacionāro radaru gadījumā, bet jau konkrētā ceļa posmā.

Līdzīgas sistēmas darbojas arī citās Eiropas valstīs, kur tās jau pierādījušas savu efektivitāti.

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
tas 28.marts 2019 13:34
12 5 Atbildēt

Atruma parsnieksana ir maksas pakalpojums,ja brauc ar atlauto atrumu te nav pa ko satraukties

650 28.marts 2019 11:22
7 7 Atbildēt

Kas tas ir pa formulējumu- (c) ja projekts būs VEIKSMĪGS (c) ????? Pilotprojekts- un kas tas tāds iīsti ir par suudu? Kaut kāds xperiments kā peļņu gūt vai kas? Kas būs, ja pa visu neviens lunis tur neiektitīs? Veiksme vai neveiksme?

650 28.marts 2019 11:25
6 3 Atbildēt

Ā, pag, kuras ir tās eiropas valstis? Kā izpaužas tur tas jēdziens "veiksmīgs" un ka "sevi pierāda"? Kapc nav visās eiropas valstīs? Tur kur nav- kāds IEMESLS? Cilvēki nevēlas būt "veiksmīgi", vai kas tur ir??

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā ātrāk atbrīvot savu auto no sniega un ledus važām? (+ VIDEO)

Ja var ticēt laika prognozei un savām acīm, tad Latvijā beidzot ir iestājusies kārtīga ziema, un tas ir īstais brīdis, lai stāstītu par gada aukstajā sezonā noderīgām lietām, kam nenāktu par ļaunu atrasties arī tava auto bagāžniekā. Lasīt vairāk

 

Sniegs pārvērš Spānijas galvaspilsētu (9.01.2021.g.) (+ VIDEO) 8

Madride mums asociējas ar daudz ko, tikai ne ar sniegu. Šodien tas jau tikpat kā nokusis, taču 9.janvārī vairums madridiešu kaut ko tādu ieraudzīja pirmo reizi mūžā. Lasīt vairāk

 

Automazgātavas darbinieks sadauza futbolista Ferrari 812 Superfast (+ FOTO) 2

Itālijas futbola kluba Genoa vārtsargam Federiko Marketi būs jāmeklē cits pārvietošanās līdzeklis – viņa Ferrari 812 Superfast no automazgātavas tā arī neatgriezās. Lasīt vairāk

 

"WhatsApp" atliek jauno privātuma politikas noteikumu ieviešanu 5

Populārās saziņas lietotnes "WhatsApp" uzņēmums piektdien atlika jauno privātuma politikas noteikumu ieviešanu, kas ļaus "WhatsApp" vairāk dalīties informācijā ar savu mātesuzņēmumu "Facebook", kamēr par privātumu nobažījušies lietotāji masveidā atstāj šo lietotni un pāriet uz konkurējošām platformām "Telegram" un "Signal". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti