Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Latvijā darbu uzsāk vidējā ātruma kontroles sistēma 23

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 28.marts 2019 11:12

1. aprīlī darbu uzsāks vidējā ātruma kontroles sistēma, kas kontrolēs transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu konkrētā ceļa posmā. Sistēmu, pamatojoties uz Ceļu satiksmes drošības padomē doto uzdevumu, ieviesīs Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju.

Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka transportlīdzekļa ātrums tiek fiksēts, ņemot vērā laiku, ko spēkrats pavada no viena punkta līdz nākamajam. Pirmā kamera nofotografēs transportlīdzekļa numurzīmi un fiksēs šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt otra kamera posma beigās atkārtoti nofotografēs transportlīdzekli, lai pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju aprēķinātu, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļā posmā. Ja vidējas braukšanas ātrums būs lielāks par šajā ceļa posmā atļauto ātrumu, tad autovadītājam tiks noformēts administratīvā pārkāpuma protokols. 

Sākotnēji vidējā ātruma kontroles sistēma darbosies uz šosejas Tīnūži – Koknese 7 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi.

Transportlīdzekļa vadītāji tiks brīdināti par vidējā ātruma kontroles sistēmu ar informatīvām ceļa zīmēm, līdzīgi kā tas ir ar stacionārajiem fotoradariem. Tikai šajā gadījumā zem radara zīmes tiks uzstādīta arī papildzīme, uz kuras būs norādīts, cik garā ceļa posmā sistēma darbojas.

Sistēmas mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu, kā arī ātruma pārkāpēju skaitu. Sistēma ir ļoti efektīva, jo tās galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, kā tas ir stacionāro radaru gadījumā, bet jau konkrētā ceļa posmā.

Līdzīgas sistēmas darbojas arī citās Eiropas valstīs, kur tās jau pierādījušas savu efektivitāti.

 
Visi komentāri
 
650 28.marts 2019 11:22
7 7 Atbildēt

Kas tas ir pa formulējumu- (c) ja projekts būs VEIKSMĪGS (c) ????? Pilotprojekts- un kas tas tāds iīsti ir par suudu? Kaut kāds xperiments kā peļņu gūt vai kas? Kas būs, ja pa visu neviens lunis tur neiektitīs? Veiksme vai neveiksme?

650 28.marts 2019 11:25
6 3 Atbildēt

Ā, pag, kuras ir tās eiropas valstis? Kā izpaužas tur tas jēdziens "veiksmīgs" un ka "sevi pierāda"? Kapc nav visās eiropas valstīs? Tur kur nav- kāds IEMESLS? Cilvēki nevēlas būt "veiksmīgi", vai kas tur ir??

Freijers 28.marts 2019 12:15
4 3 Atbildēt

Ja varēs piķi iepumpēt....tikai gribētos statistiku pa to cik CSNg tajā, tieši tajā posmā ir notikuši - pirms pāris dienām redzēju pāris...bet tur nebija ātrums, bet gan tas, ka uz šosejas vnk mellais ledus pārdesmit km garumā, neviens nebija traucējies nokaisīt, bet te kkādu huiņu grib dzīt, bet tā jau notiek, kad visu ievieš no apakšas, bet izdala no augšas.

P.S. Vācijā ties nesen šādu sūdu par neatbilstošu likumam atzina un lika likvidēt...derētu arī vietējā ST painteresēties par šo trackinga sistēmu atbilstību !

Vernons 28.marts 2019 12:48
3 12 Atbildēt

Ir CSL 19. panta 3. punkts, kurs uzliek par pienakumu ari CSDD un policijai rikoties TA, lai neveidotu bistamu situaciju. Bedigas sekas sim projektam ilgi nenaksies gaidit. Un kuru tad iesedinasim?

650 28.marts 2019 13:12
5 4 Atbildēt

Es velreiz, man pasliktinajies organisma vispārējais stāvoklis un velk uz caureju.

Kas ir veiksme šajā projektā un kas ir (būtu) neveiksme- kā tā izpaužas un ar kādu (cerams sertificētu) daiktu to mēra un kādās mērvienībās. Kas ir tas atskaites etalons, cik un kā tas ir?

Kas tur par tām "dažām" eiropas pavalstīm, kā mēra tur, kas iekasē patieso labumu, cik kuram tur % un utt. Ko šajās valstīs dara primāri- vai uzkarina stab@ suudu, vai tomēr vispirms sazīm3 līnijas, saskrūvē stabiņus un aizlāpa cauro drošibas žogu uz jūrmalas šosejai līdzīgiem suudakaunumaceļiem. Vai cssd šogad plāno novākt tur uz uļmana gatves tos divus izgāztos sētas posmus, kuri pland vējā-pakārušies uz barjeras metru no brauktuves. Tfuu...

650 28.marts 2019 13:21
4 6 Atbildēt

Ps, kas dies ir tas klauns, kas te liek mīnusus, bet savu no nožēlojamo viedokli nespēj izteikt? Kā ir, miislis raustās izteikties, vai tiktāl saali salaizījies, ka gatavs atbalstīt dajebko un jebkādā formā? Varbūt viņam no kaut kā kaut kādas atliekas atkrīt vai kas tur īsti ir?

felix65 28.marts 2019 17:55
0 4 Atbildēt

Ko tā gruzījies? Ar bembi brauc?

650 28.marts 2019 20:01
4 1 Atbildēt

Šis ir vnk traki,ka par reāli uzdotu jautājumu dabon nevis atbildi, bet šādus te medicīniski filozofiskus apsvērumus.Es nebraucu ar bmw un neloloju nodomu ierindoties maksātāju skaitā.Gribēju vien uuzzināt, ar ko atšķiras "veiksme" no "neveiksmes" šajā varoņpasākumā un (??) vai mums valstī tas ir tas pirmais un tas akūti neatliekamākais drošības pasākums, kas "prasa ēst".Es šonedēl 2x redzēju ,kā cilvēki lien pāri barjerai pa drošības sētas drošo cohumu uz jūrmalas/ulmaņa gatves.- vai ir kādam gadījies šādu cilvēkveidīgo sastapt, kad viņš ,knapi klunkurodams, ir izlīdis otrā pusē un uzrāpojis uz brauktuves? Tas ir kas- tur visa Kurzeme vakarā tumsā brauc mājās pa to fragmentu- vai tur ir DROŠI ? Man IR tieši tur tā gadījies, pie kam gadu gaitā pat vairākkārt, tapc man ir tiesības jautāt.

Freijers 29.marts 2019 11:15
1 0 Atbildēt

Tā ir vergu daba - paklausīt un klanīties, bet vēl niknāk uzklupt tiem, kas nedomā/negrib tā darīt - tāpēc arī visu var ieviest no apakšas un dalīt no augšas, jo ir slānis ar noderīgajiem idiotiem, kam vienmēr būs uz līdzcilvēkiem jārej tā vietā, lai prasītu atbildību no lemēj un izpildītāj institūcijām...Taisni vai brīnums kā savulaik vitronika slauciens aplauzās - tad vēl kādam iekšā bija vai arī nedalījās pietiekoši ar "atbildīgajiem" ?

tas 28.marts 2019 13:34
12 5 Atbildēt

Atruma parsnieksana ir maksas pakalpojums,ja brauc ar atlauto atrumu te nav pa ko satraukties

iAuto 28.marts 2019 14:43
0 3 Atbildēt

CSDD: Sistēmas mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu, kā arī ātruma pārkāpēju skaitu.

iAuto: Sākuma ideja, it kā, laba, bet lūdzu pasakiet, kādas bīstamās statistikas argumenti ir, lai šo ierīci izvietotu arī uz Rīgas - Jūrmalas šosejas?

Pļurkt 28.marts 2019 21:08
0 5 Atbildēt

Pilnīgas muļķības! Čurātāju un pīpētāju paradīze!

Apstājās pačurāja, papīpēja un var maukt kaut uz 200, kamēr atgūst iekavēto kamēr stāvēja starp radariem.

Mērķis ir vienīgi iekasēt papildus naudu deputāteļu un ministreļu kārtējam algu paaugstinājumam .... un uzspļaut uz skolotājiem, ugunsdzēšējiem, bibliotekāriem, pensionāriem un vēl veselai jūrai, kas savu kārtējo PIECĪTI pie algas jau gadus piecus gaida!!

Vernons 29.marts 2019 11:04
0 7 Atbildēt

Tu laikam nezini, kam kalpo balta nepartraukta linija cela mala.

Pļurkt 29.marts 2019 16:39
2 0 Atbildēt

Ieskaidro to saviem čomiem fūristiem, kas pat visu nakti ir spējīgi nogulēt STĀVOT UZ tās nepārtrauktās baltās līnijas!!

Vernons 29.marts 2019 21:02
0 1 Atbildēt

Tev stavvietu saraksts smagajiem ir zinams? Nav! Tad nebrinies ka Valsts limeni merktiecigi tiek organizets sads parkapums! Taadi esam, nav ar ko lepoties. Visas autobusu pieturas pilnas ar smagajiem!

Rexx 28.marts 2019 16:57
2 3 Atbildēt

Minētais posms ir izbraucam 4 min 42 sek. Ja brauc ar 90km/h. Pārbaudīts vairākkārtīgi, ar GPS spidometru. Ar 120km/h var ietaupīt veselu minūti. Afigennijs projekts.

Freijers 29.marts 2019 11:11
0 0 Atbildēt

Par +10 "pienākās" vien brīdinājums - es ļoti šaubos, ka tās kastes sāks sūtīt brīdinājumus, tāpēc mērījumos var droši lietot 100 km/h šķiet, ka rēķināju un iznāca 4 min 12 sek t.i. nevajag zem 4 min mēģināt tur ielīst.

WALA 29.marts 2019 9:43
3 0 Atbildēt

Mani arī intersē kā LV tiek definēta šādu projektu un pilotprojektu veiksme vai neveiksme.

Principā laikam būs jāiegādājas video reģistrators, un jānopērk pavecāks džipaks ar cietāku bamperu, citādāk jau līdz valsts iestādēm neaizies (lasi - varēs atkal stāstīt kā uzlabojuši satsiksmes drošību, ja vispār tajā posmā kaut kas būs mainījies), ka daudzi ir kaut kādi baiļu vergi, un kā ierauga radaru, tā nedod dievs braukt ātrāk kā -10 km/h no atļautā.

Man personīgi ļoti nav skaidrs kā drošību veicinās tas ka kravinieki sāks vilkt vieglajiem ar bailīgāku šoferi garām ?!?!?

Jau iepriekš esmu teicis ka uz Tīnūžu šosejas esmu tiešā radara tuvumā (ar domu tur kur fiksē ātrumu nevis aiz ) apdzinis "klaunus".

Vernons 29.marts 2019 11:03
1 18 Atbildēt

Ta ir veiksme visparaka pakape! Veiksme slepjas bridinajuma zimes uzstadisana. Bridinajuma zimes uzstada uz celiem 200 metrus pirms bistama posma vai vietas. Ar foto radaru bridinajumu ir savadak, to ustada 1 km pirms!!! Lai ar garantiju uzrautos. Smagos un autobusus fikse no 1. Parkapuma kilometra, ar garantiju sanemt 20 Eiro sodu. Tatad loti veiksmigi!

sešiuhace 29.marts 2019 11:18
2 0 Atbildēt

Nu gan mums grūta dzīve.Atkal jauni kāši mūs pieķert pārkāpjot likumu.Nu kā lai nemaksā akcīzi par šmigu!

056 29.marts 2019 11:34
1 0 Atbildēt

Tajā ceļa posmā ik pēc ~ 30 km fotoradari uzstādīti, nu un tad, no viena līdz otram mērīs tavu pārvietošanās ātrumu.

Damn 29.marts 2019 13:03
4 0 Atbildēt

Varbūt vajadzētu arī sodīt tos, kuriem vidējais ātrums uzrādās pārāk lēns

Teiksim -20km/h

indulgents 31.marts 2019 15:11
0 0 Atbildēt

Atkal izrādīsies,ka esam pārtikuši un pat bagāti.Gatavi maksāt par likuma pārkāpumu,tas ir-atpirkties ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 3

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO) 4

Šis auto vadītājs ir pelnījis, lai iegūtu Darvina balvu, taču atšķirībā no daudziem, kas tādu izaicinājumu nepārdzīvo, viņam būs iespēju to atkārtot arī citu reiz. Lasīt vairāk

 

150 - 23 800 eiro: jauna Brabus apģērbu kolekcija (+ FOTO) 4

Vācu tūninga uzņēmums Brabus, kas pazīstams pārsvarā ar augstas veiktspējas automobiļu pārbūvi, prezentējis savu jauno apģērbu kolekciju Masterpiece. Lasīt vairāk

 

Lielbritānija aizliegs benzīna un dīzeļa automašīnas no 2030. gada 30

Lielbritānijas premjerministrs Kīrs Stārmers apstiprinājis vēl ātrāku pāreju uz elektrisko piedziņu nekā Eiropā, kas šādu aizliegumu plāno no 2035. gada. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti