Drošības instruktora viedoklis par satiksmes drošību 28

Foto: iAuto.lv

Jānis Vanks | 3.septembris 2019 14:41

Drošības instruktors Jānis Vanks sniedz padomus par mūžam aktuālo tēmu - satiksmes drošību.

Ko ikviens autovadītājs var darīt, lai mazinātu negadījumu risku?

Jānis Vanks, Drošas braukšanas skolas vadītājs

Ikdienas steigā neaizdomājamies par to, cik sarežģīts un atbildīgs ir auto vadīšanas process. Braucot pie stūres, mūsu smadzenes apstrādā lielu daudzumu informācijas par situāciju uz ceļa un mums nepārtraukti ir jāpieņem izšķirīgus lēmumus, nereti – dažu sekunžu laikā. Tāpēc, pirmkārt, mums ir pilnībā jākoncentrējas uz automašīnas vadīšanu. Un, otrkārt, pat pieredzējušajiem autobraucējiem, kas diendienā nobrauc neskaitāmus kilometrus, ik pa laikam der atsvaidzināt savas zināšanas un braukšanas iemaņas.

Apdzīšana – bīstamākais manevrs uz ceļa

Pirms uzņemties apdzīšanas risku, iesaku trīsreiz apdomāt, vai tas patiesi ir nepieciešams. Ja manevrs tomēr jāveic, iesaku ievērot vairākus noteikumus. Pirmkārt, jāievēro pareiza trajektorija – pirms apdzīšanas ir jāietur pienācīga distance ar apdzenamo transportlīdzekli, lai būtu iespējams pārliecināties par situāciju pretējā joslā pēc iespējas tālāk uz priekšu. Otrkārt, ir jāizvēlas pareizā vieta – ceļam ir jābūt pārredzamam tālu uz priekšu, lai būtu 100% pārliecība, ka pietiks laika atgriezties savā joslā, netraucējot pretim braucošajam un apdzenamajam spēkratam. Treškārt, veicot apdzīšanas manevru, ir jākontrolē situācija 360 grādos ap mašīnu un jālieto virzienrādītāji, lai informētu pārējos autovadītājus par saviem nodomiem. Tas bieži vien piemirstas. Iesaku atturēties no apdzīšanas sliktos laika apstākļos, kad nokrišņi vai nepietiekams apgaismojums traucē saskatīt ceļu tālu uz priekšu.

Absolūts tabu ir apdzīt pēdējā brīdī, spiežot pretimbraucošo auto uz apmales. Tiem, kuri cer, ka gan jau pretimbraucošā mašīna dos ceļu, der aizdomāties, ka otrs šoferis var būt uz mirkli novērsis uzmanību no ceļa. Piemēram, ieskatījies telefonā vai tērzē ar blakussēdētāju.

Neregulējamie krustojumi

Īpaši jāuzmanās neregulējamos krustojumos. Ja tas ir vienādas nozīmes krustojums, tad vienmēr jāatceras labās rokas likums – ja automašīna brauc no labās puses, tad tā ir jāpalaiž. Pat ja jums ir priekšroka, ir rūpīgi jāpārliecinās par drošību: varbūt otrs šoferis ir pārpratis situāciju. Ne katrs autovadītājs ir ielāgojis, cik svarīgi ir apstāties tā, lai var labi pārredzēt krustojumu. Nepieciešams arī atcerēties, ka nogriežoties vienmēr jādod ceļš gājējiem. Nevienādas nozīmes krustojumos pirms izbraukšanas uz galvenā ceļa, viennozīmīgi ir jāapstājas un jāpārliecinās, vai ceļš ir brīvs. Jāņem vērā arī galvenā ceļa virziens, kā arī atkal jāatceras, ka nogriežoties priekšroka ir gājējiem.

Ko pasaka līnijas?

Nezināšana vai pavirša attieksme pret ceļa horizontālajiem apzīmējumiem var novest pie bēdīgām sekām. Diskusijas joprojām izraisa Tallinas šoseja ar tās paplašināto nomali – ne visi autobraucēji zina, kā pa to braukt pareizi un droši. Autovadītāji var izmantot ar pārtraukto līniju atdalīto plato nomali, lai palaistu garām ātrāk braucošos, bet tā nav paredzēta ilgstošai braukšanai. Ir jāatceras, ka horizontālais ceļu marķējums ir kā ceļu zīmes, kas strikti  jāievēro – to šķērsojot, mēs pārkāpjam ceļu satiksmes noteikumus. Parasti cilvēki pārkāpj ass līniju, lai gan ir labi zināms, ka nepārtrauktas līnijas šķērsošana ir bīstams manevrs – tā brīdina, ka tuvojas līkums, krustojums vai nepārredzams ceļa posms. Tas pats attiecas uz dubultajām ceļa līnijām –  tās nedrīkst šķērsot. Tas attiecas arī uz nepārtrauktu līniju ceļa labajā pusē. Izņēmums ir tehniskas ķibeles, tad ceļa malā esošo nepārtraukto līniju var šķērsot, lai novietotu mašīnu ceļa nomalē, izliekot avārijas trijstūri. Lielveikalu autostāvvietās bieži redzami krustu šķērsu novietoti spēkrati. Uz ielām redzams tas pats – autobraucēji bieži izturas nevērīgi pret līnijām uz ceļa.

Gājējiem draudzīgā zebra

Īpaši uzmanīgiem autovadītājiem ir jābūt pie gājēju pārejām jeb tā dēvētajām zebrām. Augot braukšanas kultūrai, gājēju priekšroka tiek respektēta arvien vairāk. Parasti grēko paši gājēji, kuri, izmantojot savu priekšroku, nereti nepārliecinās, vai autovadītājs viņus ir pamanījis un paspēs reaģēt. Gājējam vienmēr ir jāpārliecinās, ka autovadītājs viņu ir ievērojis.  Vislabākais palīgs ir acu kontakts. Tas pats attiecas uz velobraucējiem, kuri bieži šķērso pārejas, nepārliecinoties par automašīnas tuvošanos. Arī autovadītājiem, tuvojoties pārejām, ir jāsamazina ātrums un jāpārliecinās, ka netuvojas gājējs vai velobraucējs.

 
Visi komentāri
 
650 3.septembris 2019 15:23
3 2 Atbildēt

Kas ir jādara autovadītājam uz trīsjoslu brauktuves, ja blakus joslā viens priekšābraucējs bremzē?

"Parasti grēko paši gājēji"- ok, bet tikai ne šajā portālā.

"Vislabākais ir acu kontakts"- ok, bet reku ārā rudens, drīzvien jau pusčetros dienā būs tumšs.

"Autovadītājiem, tuvojoties pārejām, ir jāsamazina ātrums un jāpārliecinās"- ok, bet kur ir "noteikts",kādā attālumā no pārejas esošais gājējs uzskatāms par "tuvojošos"?

Kādas būtu "rekomendācijas" tiem (pagaidām)maz-mākošajiem vadītājiem, kuri, blakusbraucēju jūkļa vērošanā iegrimuši, neredz (un nekad neredzēs!) patieso briesmu avotu (iespējams, kurš tobrīd nemaz vēl neatrodas uz brauktuves...)?

Kad šeit būs VIENUREIZ tiešām eksperta cienīgs skaidrojums par to, kā vispār tiem tur "vadītājiem" vajadzētu savstarpēji saprotami (un savstarpēji cienīgi !) uzvesties, kad viņi "tuvojas" pārejai?

Labi ir tas, ka vismaz viens eksperts ir atradis laiku kaut ko te "uzrunāt".Bet slikti ir, ka būtībā viņš beidzamajās pāris dienās šādi "uzrunā" pēc principa copy/paste visus iespējamos portālus pēc kārtas.Šis jau ir simtreiz redzēts agrāk.Tas nerada uzticību un pa lielam izskatās pēc kārtējās "atrakstīšanās". Uzrunas formai un saturam autobraucēju portālā tomēr kaut nedaudz vajadzētu atšķirties no mājsaimnieču un politisko slimnieku pulcēšanās vietnēm.

druknais1 3.septembris 2019 17:20
1 2 Atbildēt

100%, Tev pilns rublis nav. Katrā ziņā, tas man pie kājas.

kakuku 3.septembris 2019 23:42
0 1 Atbildēt

Patīkama stabiltāte,650 kārtīgs kretīnisms.

Rexx 3.septembris 2019 16:36
7 6 Atbildēt

Par ātruma samazināšanu pirms gājēju pārejām un pārliecināšanos, kā gājējs netuvojas. Šis nu ir nedaudz absurdi. Iet pa ietvi cilvēks, un autovadītājam jāzīlē, tuvojas viņš pārejai vai ne? Jo bieži vien ietve un brauktuve savstarpēji robežojas, arī pārēja turpat.

GĀJĒJA pienākums ir pirms pārejas pārliecināties par drošu un savstarpēji laipnu (kad vienam nav strauji jābremzē, bet otram ir iespēja droši šķērsot brauktuvi) satiksmi.

650 3.septembris 2019 16:57
3 1 Atbildēt

Savstarpējā sapratne un GATAVĪBA UZ pieklājību dara brīnumus.Dažkārt krietni lielākus par trulu Csn pantu piesaukšanu.Bet problēma ir tā, ka pieklājības un iejūtības veicināšanu mēs aizstājam ar demagoģiju- kuram kas garāks un ko būtu (bijis) jādara "tam" (nevis pirmkārt "man" pašam).

Svarīga loma ir pašam tā saucamajam "devēseles stāvoklim", tuvojoties tai pārejai.Vai mēs tur PIRMS tās pārejas izraisam kaut kādu savstarpējās neiecietības un "krānumērīšanas" atmosfēru, vai arī padomājam par tiem "citiem".Katrreiz un visur kāds ir tas "pirmais"- no kura prasmes ir atkarīga tālākā situacija.Ja pirmais savlaicīgi pamanījušais neprotas informatīvi piebremzēt- tad nākamais jau visdrīzāk ka liks pa mēmajiem, radot tālāku jezgu.Jo MAZ ir tādas cerības, ka maz-kvalificēts vadītājs vēros ceļa malu un trotuāru ar lielāku "vērību", nekā bailēs trīcot truli blenzīs priekšābraucēja stopņikos (lai "reagētu"- jo viņš te tiek mērķtiecīgi biedēts.Trulie biedētāji nedod Padomu- viņi vienkārši citē pantus un rada vispārēju trauksmes sajūtu.Normāls cilvēks vairs nezin ko viņam darīt, ar ko sākt- viņš vienkārši bakstās un baidās.Ekspertus par šo tēmu neuzdzirdēt- tapc ka te jārunā par lietu un jāatbild par izrunāto- vairs nevarēs copī-peistu uztaisīt.

Paskat, kā mēs reaģējam,ja kāds ir savlaicīgi apstājies- mēs viņu visvisādi morāli cenšamies padarīt par lohu. Pie mazākās iespējas apbraukt, pie pirmā (pofig vai būs Otrais?) pār-gājēja dot grīdā un visādi citādi cits citam savu necieņu izrādām.Kas grēko VIS vairāk- noteikti ka tieši Pieredzējušie vadītāji.Bez liekas ironijas- tā diemžēl IR..

Jo uz tiem nedarbojas tie "Lohiem" domātie audzināšanas un strostēšanas pasākumi.Tur vajag, lai kāds ne-lohs mums autoritatīvi pasaka, ka,vīri, tak beidzam vienureiz idiotus tēlot un saucam lietas īstajos terminos.

druknais1 3.septembris 2019 17:21
1 2 Atbildēt

Tev pilns euro nav!!!

650 3.septembris 2019 18:21
2 1 Atbildēt

Tad,kad TU vienreiz ietren3sies no sevis vairāk divarpus vārdiem vienā rindā sasaisīt,iespējams ka [email protected] ar Tevi personīgi parunāsies.

druknais1 3.septembris 2019 19:07
0 1 Atbildēt

Tas nu man galīgi nav vajadzīgs.

druknais1 3.septembris 2019 19:13
20 2 Atbildēt

Bet vienalg, Tev pilns rublis nav. Tavus palagus reti kāds izlasa (mans subjektīvais viedoklis). Un tā lohu piesaukšana katra vārda galā, tas pat vairs nav smieklīgi.

650 3.septembris 2019 19:43
2 1 Atbildēt

Smieklīgi ir tas, ka TU uzskati, ka tieši TAVUS te pusteikumus/trīsvārdu iestaprinājumus te kāds lasīs.Tas, ka šeit sen ir pagājuši tie laiki, kad kāds kko "lasīja" vai bija spējīgs kaut kādu tur tiešām viedokli sakarigi noformulēt.Lohus diemžēl jāpiesauc- jo arī TU konkrēti neesi izlasījis to tur 2007.gada zinātnisko pētījumu- kas īsti ir Lohs un kāda ir viņa "loma" sabiedrības uzbūvē.

Kas attiecas uz "viedokli"- tieši visas šis te padsmit gadu garumā savstarpējās riešanās dēļ šī mūsu vietne stipri atpaliek no beidzamā laika "redzamākajām" daudzmaz domātspējīgo indivīdu pulcēšanās vietām.

druknais1 3.septembris 2019 20:07
1 2 Atbildēt

Lai Tev laba veselība un man protams arī. Tā riešanās jau nekādu labu rezultātu nedod. Tāpēc, davaiķe žiķ družno!

druknais1 3.septembris 2019 20:03
1 1 Atbildēt

Nu daļēji Tev jāpiekrīt, bet vai manus pusteikumus kāds lasīs, tas katra portāla lietotāja paša ziņā. Vēršos es konkrēti pie Tevis, Tu tomēr tos izlasi!

darklight 3.septembris 2019 18:18
2 0 Atbildēt

Mēs laikam pa dažādām ielām staigājam. Mani vienmēr visi palaiž, kad eju pāri pārejai.

darklight 3.septembris 2019 18:21
1 0 Atbildēt

Jāpiezīmē gan, ka es nekad nemetos zem riteņiem auto, kad redzu, ka viņš nespēs adekvāti nobremzēt.

650 3.septembris 2019 18:25
2 1 Atbildēt

Es pašlaik pilsētā,uzmanieties. Nupat braucu pa ielu.Mersedesa vadītājs,kurš apstājās kā otrais,rādīja uzrāvienu kreisajā rindā stāvošajam.Nobrauca pāreju šķērsojošajai vecenei 25cm gar papēdi.Žēl,ka man nebija reģistrators- es būtu te ielicis ar visu vnz,lai topošajiem papuasiem būtu praktiskā mācību viela..

k442 3.septembris 2019 19:06
3 0 Atbildēt

Savstarpējā sapratne un GATAVĪBA UZ pieklājību dara brīnumus.Dažkārt krietni lielākus par trulu CSN pantu piesaukšanu.(650).

Tieši tā!

Šāds rīcības modelis - brauc (ej) pats un ļauj braukt (iet) citiem - vislabāk veicina raitu, drošu satiksmi un samazina negadījumu un cietušo skaitu uz ceļiem. Faktiski minētās lietas ir tās pašas, kas minētas Ceļu satiksmes likuma 19. panta 3. un 4. daļā, atliek tikai KATRAM tās saprast, pieņemt un ievērot...

650 3.septembris 2019 19:53
1 0 Atbildēt

Nu labi ka vismaz vēl kaāads te ir palicis pie t.s."pilnā rubļa".Nelaime ir, ka prasām kko mistisku un pusvārdā izteiktu "ievērot", bet neskaidrojam kas īsti tas ir un KĀ to reāli izdarīt.

Atlikšajiem pie vismaz daļēji pilna prāta esošajiem vajadzētu likt sev reģistratorus un rādīt mūs vietējo situāciju.Kur runa ietu reāli par stulbo un aktuālo.Uzvedības modeli un zemtekstu filmēt un skaidrot- tad (varbūt) tas Lohu skaits vismaz pieturētos "iepriekšējā līmenī".Atšķirībā no šībrīža situācijas- kad ikkatra raksta komentos te stumj to sen zināmo suudu.

druknais1 3.septembris 2019 20:10
1 1 Atbildēt

Es kaut kādu nebūtību ielikšu, mani tūlīt nosauks par stukaču.

650 4.septembris 2019 0:21
2 0 Atbildēt

Kāpēc par stukaču, ja tu ieliktu materiālu reāli par Lietu ? Nevis tur kko aiz skaudības vai demagoģiskas viedokļu nesakritības.Reāli par uzvedību pie tās pašas pārejas mums te ir bijis kāds ievērības vai pamācības cienīgs video?

Tagad tumsa tuvojas milzu soļiem- kur mums tumšie objekti un kur ir speciālistu atgādinājums un ieteikums pareizai uzvedībai?

Pilns ceļš idiotu, kas baksta telefonu un vispār pat neapzinās kur viņi atrodas- kāpēc nefilmēt?? Pareizi- tapc ka filmētājam reāli Bail ,ka nofilmēs ne to ģīmi un finālā viņu kāds "resnāks" par to paņems priekšā un kārtīgi izjaas.

Cik mums joprojām ir tumsas braucēju ar vienu lukturi un vienu gabarītu pakaļā? Kā un par ko viņus "cienīt" vai "censties saprast"? Cik piem taksistu šito te beznodokļu švaļu tādu pa rigu masveidā brauc? Kuru tas vispār sip?

Kur ir kaut vienu reizi uzskatāmi nofilmēts, kā pa malu klunkuro vai ripo pašnāvnieks, bet "izglītotie" vadītāji mierīgi rindā mauc tik garām un nekādi ne ar vienu pirksta kustību cilvēciski nepabrīdina savu aizmugurēbraucēju? Pareizi- tapc ka topā un galvā mums ir iekalta "atbildība" tikai par savu to nožēlojamo ādu.

Vernons 5.septembris 2019 13:56
2 5 Atbildēt

Jānis Vanks pieļāva rupju kļūdu, pieminot mistisku "Priekšroku" gājējam uz gājēju pārejas. Viņš neviļus pastrādāja noziegumu, kaut ko tādu pasakot! Gājējs no visa viņa teiktā atcerēsies tieši šo muļķību un izkāps priekšā kādam auto! Jānis Vanks taču teica!!!

Tā mēs kultivējam arī muļķību.

Vernons 4.septembris 2019 11:41
1 3 Atbildēt

"Gājējs izmanto savu priekšroku"! Izcila pērle!

Acu kontakts nāk no Anglijas.

Freijers 4.septembris 2019 12:41
3 4 Atbildēt

Vankam parasti ir samērā normāls, reālai situācijai piemērots viedoklis (nevis uupja/palaidnieksa/vēl kāda cita demagoga vervelējumi un dažu CSN pantu atreferējumi), šis nav izņēmums, ko tomēr būtu jāpapildina ar reāliem piemēriem.

Par pārejām - pašiem gājiem ir pirmārt jānovērtē drošība uz tām pārvietojoties, otrkārt ir jāatcerās (kas būtisks arī autovadītājiem) nemaldināt - respektīvi nestāvēt un negaidīt pie pārejas, ja nedomā to šķērsot.

Par apgoniem - nemāki/nevari neapdzen, bet ļauj to darīt citiem un esi gatavs piebremzēt, piebraukt pie malas, ja tas ir nepieciešams - lai kā arī man nebesītu nekaunīga/nemākulīga apdzīšana, tā reizēm var būt vajadzība.

Par neredzamajiem gada tumšākajā laikā - te ir darbs CP tādus izķert, kā arī vietējām pašvaldībām nodrošināt cilvēkus gājēju ceļus šādās vietās.

Vernons 4.septembris 2019 14:36
2 2 Atbildēt

Klāt kārtējais rudens ar kārtējiem sūdiem! Viss kas nav redzams ir nobraucams!!! Un liekulīgi apelēt pie auto vadītāja rūpētie par vismazāk aizsargāto. Esmu vairākas savas atstarojošās vestes reāli uz ceļa pilsonim mugurā vilcis. Šaubos vai turpmāk šie pilsoņi tās lieto. CSDD katru rudeni 10 000 vestu izdala! Un vai atgriezeniskā saite ir redzama?

Kā to CSN 100. punktu tumsā izpildīt?

650 4.septembris 2019 19:36
1 0 Atbildēt

Esmu spēris pa drirsu un ņēmis aiz čupra, vilcis nost no ceļa- vienīgais "rezultāts", ka pašam pēc tam roka smird.Vairākām iereibušām personām esmu atņēmis velosipēdu un pārmetis pār sētu tuvākajā dārzā.Atkal rokas nosmērētas, bet jēga protams ka apaļa nulle.Privātpersona nevar aizstāt globālo uzraudzību, lai ko viņa nedarītu. Vienīgi ka pašam risks iekulties suudos, pārkāpjot "aizsardzības robežas".Par tumsu mums sarunas nav un nebūs, vismaz līdz pirmajam slapjdraņķim.

darklight 4.septembris 2019 20:22
2 0 Atbildēt

Vecīt, bet lielai daļai to tumsā klunkurētāju principā ir pajāt - sagaidīs viņš nākošo dienu vai nē. Līdz ar to nekādi izglītojoši pasākumi te nedarbojas. Vienkārši būtu jārada apstākļi, lai blakus brauktuvei būtu vismaz kas līdzīgs gājēju ceļam vai nomale, pa kuru ir iespējams iet (klunkurēt) nebrienot līdz ceļiem dubļos. Tad tas klunkurētājs vismaz speciāli zem riteņiem nelīstu. Atņemt komā esošam braucējam velo - arī noderīga iniciatīva, bet vispār ar to būtu jānodarbojas policijai.

650 4.septembris 2019 22:22
0 0 Atbildēt

Jā,piekrītu.Tikai lieta tā, ka te nevar izteikt to Domu bez gara texta.Visur, kur daudzmaz objektīva analīze vai ieteikumi, ir palagi n-tos padsmitos lapu.

Neviens no mums nav faķīrs, ka ilgstoši varētu uzņemties pārmācītāja vai policista lomu.1kārt, tas pielīp un rada pašam lieku stresu.Bet 600pti esmu pārliecināts, ka "uzruna" (attiecīga!) būtu vajadzīga arī tiem, kas sevi uzskata par mākošiem.Tas, kas un kā mums notiek rītos un īpaši diennakts tumšajās nospiedoši liekājai braucēju daļai apslēptajās diennakts stundās- tas ir totāls suuds.Agresija burtiski virmo gaisā.Ar copīpaste textiem tur neies krastā.Es nesaku, ka "man" to vajag, bet tieši beidzamajā laikā cp kontroles praktiski nav.Ja arī ir, tad tas ir diezgan smieklīgi priekš tiem, kas sajēdz kko no aktuālās situācijas.Pie kam, izskatās tā,ka viņi vnk sajēdz situāciju, nevis kādas tur smalkās braukšanas nianses.Tas ko te sludina ka a-la braucu 88 un mani apdzina pusotrs bandīts, tas ir fufelis.Jo īstenībā +50 nav šķērslis pat jebkuram loham.Jautājums tikai, ko un kā un kurš to bildi saredz no sava skatupunkta.Piem, vispārzināmā jelgavas autostrāde mums ir klaji krimināla gan rītos, gan tumsā.Nupat no turienes, bieži sanāk un uttt..Po-ujisma kalngals kvadrātā.

Freijers 5.septembris 2019 8:29
0 0 Atbildēt

Bet tur jau ir paradokss, ka pat bagātajā pierīgā, nevar uztaisīt gājeju ceļu, kaut vai vismaz pa vienu pusi, lai nebūtu tiem cilvēkiem jāiet pa malām, piemērus ij nesaukšu - pa pilnam tādu, pierīga arī nevar kaut vai savus norīkotos muņu bataljonus, kam ļoti patīk privātā īpašumā līst iekšā, norīkot, lai uzrauga ceļus un nerodas šādi neredzamie gājēji.

Diemžēl pagaidām vienīgais līdzeklis ir, ja iespējams, izvairīties tumsā no ceļiem, kur novērota šāda līšana...

650 5.septembris 2019 14:33
2 0 Atbildēt

Kādā veidā reāli satiksmes apstākļos (un ja vēl tur ir 2 joslas katrā virzienā, abas aizpildītas) notiek "reaģēšana" uz tuvojošos gājēju?

Vai vadītājam (tam Pirmajam..) ir kā snaiperim jāaprēķina gājēja ātrums un trajektorija?

Vai (??) kaut kur ir atrunāts, ka gājējam jāpilda kāda noteikta darbību secība? Piem, 128cm "pirms" vai liekot pirmo soli "uz" pārejas, obligāti ieturēt 1,6sek pauzi un paskatīties (savam sunim) acīs?

Ja gājējam nav pienākumu nekādu un/ja viņa vienīgā sūtība ir apzināties savu Priekšroku- kapēc ir rakstīta Csn atruna, ka viņam tomēr "ir jāpārliecinās"? Viens gājējs pieklājīgs/saprotošs, tam problēmu nav un dēļ viņa arī citiem to nav.

Cits, turpretim, izmanto "priekšroku" un viss tam ir pie d - attiecīgi, problēma momentā ir visiem.Kurš izskaidros, kā tas reāli darbojas?

Nāk prātā "tā" definīcija- noteikumiem un likumiem jābūt tīšām ar nodomu noformulētiem tā, lai Lohi tajos pēc iespējas mazāk spētu orientēties.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Honda pastāsta par jauno HR-V (+ FOTO) 1

Japānas autobūves uzņēmums Honda atklājis informāciju par krosovera HR-V jaunās paaudzes modeli, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejams 2021.gada nogalē. Lasīt vairāk

 

Divreiz lielāks skaits nekā ikdienā - ātruma kontroles maratonā pieķerts 551 ātrumpārkāpējs (+ VIDEO) 20

Šogad jau sesto gadu norisinājās “24 stundu ātruma kontroles maratons”, šoreiz likumsargi kopumā pieķēruši 551 ātrumpārkāpēju, savukārt ar fotoradariem šajā laikā fiksēti kopā 1303 pārkāpumi. Lasīt vairāk

 

Vai risinājums taupītājiem būtu vissezonas riepas? (+VIDEO) 16

Vasaras riepu cenu kāpums jau atkal rada kārdinājumu nobraukt vecās ziemas riepas. Ko par to saka paši “riepinieki”. Lasīt vairāk

 

Par aktieriem spožākas zvaigznes: auto, kas iegājuši kinovēsturē (+ FOTO)

Nosvīdis pusmūža vīrietis ielec baltā Marseļas taksometrā un, sniedzot naudas žūksni, vadītājam lūdz, lai viņu 25 minūtēs nogādā lidostā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti