Pieci galvenie iemesli, kāpēc pasažieri nelieto drošības jostu auto aizmugurējā sēdeklī - iAuto

Pieci galvenie iemesli, kāpēc pasažieri nelieto drošības jostu auto aizmugurējā sēdeklī 5

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

CSDD | 6.septembris 2019 14:57

Pētot automašīnu pasažieru paradumus, redzama būtiska atšķirība starp to, kā pasažieri uzvedas auto priekšējā un aizmugurējā sēdeklī.

Vairākums jeb 86% pasažieru lieto drošības jostu, sēžot automašīnas priekšā, bet aizmugurē uz pusi mazāk – tikai 43% pasažieru vienmēr piesprādzējas, liecina CSDD 2019. gada pētījums.

53% gadījumu pasažieri nesprādzējas, jo jābrauc neliels attālums; 40% pasažieru aizbildinās, ka josta ir neērta, nepraktiska un to ir grūti uzlikt. 22% respondentu nesprādzējas tāpēc, ka pilnībā uzticas autovadītājam, savukārt 18% uzsver, ka šoferis viņam nav atgādinājis, ka mašīnā ir jāpiesprādzējas.

 “Satraucošs ir fakts, ka paši autovadītāji pieļauj pasažieru nepiesprādzēšanos. Pētījums atklāj, ka tikai 28% šoferu pārliecinās, ka viņu pasažieri ir piesprādzējušies auto aizmugurējā sēdeklī. Bieži vien nelietot drošības jostu pasažierus mudina neracionāla pārliecība par situācijas drošumu – neliels attālums, maza satiksmes intensitāte vai pazīstama apkārtne. Taču satiksmes negadījums var notikt arī dzimtajā ciematā, veicot pavisam nelielu attālumu, piemēram, braucot uz veikalu,” stāsta Andris Lukstiņš, CSDD valdes priekšsēdētājs.

Pētījums atklāj, ka biežāk drošības jostu lieto sievietes, kā arī Pierīgas, Zemgales un Vidzemes iedzīvotāji. Savukārt drošības jostu aizmugurējā sēdeklī retāk lieto vīrieši, it īpaši no Kurzemes un Latgales. Drošības jostas nelietošanu biežāk praktizē autovadītāji, kuri arī kā pasažieri sprādzējas retāk.

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību nepieciešamībai lietot drošības jostas arī automašīnas aizmugurējā sēdeklī, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) šodien, 6. septembrī, atklāja sociālo kampaņu “Vari priekšā. Vari arī aizmugurē.”. Kampaņas laikā pasažieriem un arī autovadītājiem tiks skaidrota drošības jostas lietošanas nepieciešamība arī auto aizmugurējā sēdeklī.

Saite uz kampaņas video: https://youtu.be/9xWKNwCrthQ

 “Pērn ceļu satiksmē gāja bojā 24 pasažieri, un, šo traģēdiju iemesls, visticamāk, ir drošības jostu nelietošana. Šogad astoņos mēnešos ceļu satiksmē bojā gājuši 10, bet cietuši 610 pasažieri. Policija aicina ikkatru – iekāp automašīnā un piesprādzējies! Izmanto visus drošības līdzekļus, ko piedāvā autotransports, toskait drošības jostas, kuras obligāti jālieto ne tikai automašīnas priekšējā, bet arī aizmugurējā sēdeklī,” uzsver Normunds Krapsis, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks.

“Drošības josta ir svarīgākais un efektīvākais pasīvās drošības aprīkojums automašīnā. Straujas bremzēšanas vai sadursmes brīdī salonā esošie turpina kustību uz priekšu ar iepriekšējo ātrumu, ja vien nav piesprādzējušies. Turklāt sadursmes brīdī inerces ietekmē uz cilvēku darbojas milzīgs trieciena spēks,” norāda Oskars Irbītis, satiksmes drošības eksperts, uzsverot, ka, piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h, sadursmes brīdī cilvēks, kurš nav piesprādzējies, virzīsies uz priekšu ar spēku, kas pielīdzināms vismaz tonnai, iztrieksies cauri priekšējam stiklam vai arī salauzīs priekšā sēdošā krēslu.”

Kampaņa tiek rīkota sadarbībā ar Valsts policiju. To atbalsta degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K Latvia” un VSIA “Autotransporta direkcija”. Kampaņa daļēji tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 6.septembris 2019 17:35
6 3 Atbildēt

Manis vadītajos auto sprādzējas visi - kas nevar vai negrib iet kājām un trekns punkts!

650 6.septembris 2019 15:10
3 1 Atbildēt

Ak ta tā gan, Pasažieri nelieto. Nekādā gadījumā ne tas, ka 1kārt tas viņus tādā stāvoklī vedošais vadītājs pats ir LOHS. Nee,tā nevar būt, mēs nē,tie luņi ir visi citi.

ezis71 6.septembris 2019 21:49
3 2 Atbildēt

Tieši tā,manā auto arī ja kāds negrib spŗādzēties tad lai iet kājām,līdz šim neviens negribēja iet ar K2.

Interesanti kurš plānprātiņš tev dizlaiku iesprauda?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti