Pieci galvenie iemesli, kāpēc pasažieri nelieto drošības jostu auto aizmugurējā sēdeklī 5

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

CSDD | 6.septembris 2019 14:57

Pētot automašīnu pasažieru paradumus, redzama būtiska atšķirība starp to, kā pasažieri uzvedas auto priekšējā un aizmugurējā sēdeklī.

Vairākums jeb 86% pasažieru lieto drošības jostu, sēžot automašīnas priekšā, bet aizmugurē uz pusi mazāk – tikai 43% pasažieru vienmēr piesprādzējas, liecina CSDD 2019. gada pētījums.

53% gadījumu pasažieri nesprādzējas, jo jābrauc neliels attālums; 40% pasažieru aizbildinās, ka josta ir neērta, nepraktiska un to ir grūti uzlikt. 22% respondentu nesprādzējas tāpēc, ka pilnībā uzticas autovadītājam, savukārt 18% uzsver, ka šoferis viņam nav atgādinājis, ka mašīnā ir jāpiesprādzējas.

 “Satraucošs ir fakts, ka paši autovadītāji pieļauj pasažieru nepiesprādzēšanos. Pētījums atklāj, ka tikai 28% šoferu pārliecinās, ka viņu pasažieri ir piesprādzējušies auto aizmugurējā sēdeklī. Bieži vien nelietot drošības jostu pasažierus mudina neracionāla pārliecība par situācijas drošumu – neliels attālums, maza satiksmes intensitāte vai pazīstama apkārtne. Taču satiksmes negadījums var notikt arī dzimtajā ciematā, veicot pavisam nelielu attālumu, piemēram, braucot uz veikalu,” stāsta Andris Lukstiņš, CSDD valdes priekšsēdētājs.

Pētījums atklāj, ka biežāk drošības jostu lieto sievietes, kā arī Pierīgas, Zemgales un Vidzemes iedzīvotāji. Savukārt drošības jostu aizmugurējā sēdeklī retāk lieto vīrieši, it īpaši no Kurzemes un Latgales. Drošības jostas nelietošanu biežāk praktizē autovadītāji, kuri arī kā pasažieri sprādzējas retāk.

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību nepieciešamībai lietot drošības jostas arī automašīnas aizmugurējā sēdeklī, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) šodien, 6. septembrī, atklāja sociālo kampaņu “Vari priekšā. Vari arī aizmugurē.”. Kampaņas laikā pasažieriem un arī autovadītājiem tiks skaidrota drošības jostas lietošanas nepieciešamība arī auto aizmugurējā sēdeklī.

Saite uz kampaņas video: https://youtu.be/9xWKNwCrthQ

 “Pērn ceļu satiksmē gāja bojā 24 pasažieri, un, šo traģēdiju iemesls, visticamāk, ir drošības jostu nelietošana. Šogad astoņos mēnešos ceļu satiksmē bojā gājuši 10, bet cietuši 610 pasažieri. Policija aicina ikkatru – iekāp automašīnā un piesprādzējies! Izmanto visus drošības līdzekļus, ko piedāvā autotransports, toskait drošības jostas, kuras obligāti jālieto ne tikai automašīnas priekšējā, bet arī aizmugurējā sēdeklī,” uzsver Normunds Krapsis, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks.

“Drošības josta ir svarīgākais un efektīvākais pasīvās drošības aprīkojums automašīnā. Straujas bremzēšanas vai sadursmes brīdī salonā esošie turpina kustību uz priekšu ar iepriekšējo ātrumu, ja vien nav piesprādzējušies. Turklāt sadursmes brīdī inerces ietekmē uz cilvēku darbojas milzīgs trieciena spēks,” norāda Oskars Irbītis, satiksmes drošības eksperts, uzsverot, ka, piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h, sadursmes brīdī cilvēks, kurš nav piesprādzējies, virzīsies uz priekšu ar spēku, kas pielīdzināms vismaz tonnai, iztrieksies cauri priekšējam stiklam vai arī salauzīs priekšā sēdošā krēslu.”

Kampaņa tiek rīkota sadarbībā ar Valsts policiju. To atbalsta degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K Latvia” un VSIA “Autotransporta direkcija”. Kampaņa daļēji tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
650 6.septembris 2019 15:10
3 1 Atbildēt

Ak ta tā gan, Pasažieri nelieto. Nekādā gadījumā ne tas, ka 1kārt tas viņus tādā stāvoklī vedošais vadītājs pats ir LOHS. Nee,tā nevar būt, mēs nē,tie luņi ir visi citi.

Pļurkt 6.septembris 2019 17:35
6 3 Atbildēt

Manis vadītajos auto sprādzējas visi - kas nevar vai negrib iet kājām un trekns punkts!

ezis71 6.septembris 2019 21:49
3 2 Atbildēt

Tieši tā,manā auto arī ja kāds negrib spŗādzēties tad lai iet kājām,līdz šim neviens negribēja iet ar K2.

Interesanti kurš plānprātiņš tev dizlaiku iesprauda?

WALA 7.septembris 2019 20:47
2 1 Atbildēt

Mana mašīna "pārstāj darboties" ja visi nepiesprādzējas, pirmoreiz nācās kādu pustundu vai pat stundu pagaidīt, kamēr spītīgākajiem "aizkāpa"

gunbox 9.septembris 2019 10:12
0 0 Atbildēt

Pievienojos pārējiem. Pēdējā laikā mans auto gan sāk kustēt, jo neatceros kad kāds būtu nepiesprādzējies. Tas vairāk jānočeko vecāka gājuma cilvēkiem.

Bet par rakstu paldies. Domāju, ka visi saprata, ka valstī ir totālu idiotu pārsvars, ar ko arī dizlaikiešus apsveicu, ka viņi labrātīgi pievienojas šim pārsvaram.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti