Valsts autoceļus drošākus dara gandrīz 106 000 atstarojošo signālstabiņu 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 18.oktobris 2019 16:36

Lai uzlabotu satiksmes drošību uz valsts autoceļiem vairāk nekā 30 valsts reģionālo autoceļu posmi tiek aprīkoti ar atstarojošiem signālstabiņiem, kas diennakts tumšajā laikā ļauj autovadītājiem labāk orientēties uz ceļa. Stabiņi tiek uzstādīti 43 posmos uz 27 reģionālajiem autoceļiem, gandrīz 1000 km kopgarumā.

"Ceļa pārredzamība ir ļoti būtiska no satiksmes drošības viedokļa. Latvijas klimatiskajos apstākļos, kad vairāk kā sešus mēnešus gadā rīta un vakara stundās ilgi pieturās krēsla vai tumsa, atstarojošais ceļu aprīkojums ir īpaši nepieciešams. Tāpēc arī nākamgad būtu jārealizē šāds projekts, aprīkojot vēl vismaz 700 kilometrus valsts autoceļu ar signālstabiņiem. Kopumā ar atstarojošajiem elementiem būtu jāaprīko visi valsts reģionālie autoceļi. Šādos rudenīgos laika apstākļos, kādi ir tagad, šī vajadzība ir īpaši uzskatāma" norāda LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Saskaņā ar valsts standartu LVS93 signālstabiņi jāuzstāda uz valsts galvenajiem ceļiem, tai skaitā arī šķērsojuma mezglu nobrauktuvēs un apdzīvoto vietu posmos, kur ceļa brauktuve ir bez apmales un/vai bez  apgaismojuma. Uz pārējiem ceļiem signālstabiņi jāuzstāda, ja pašreizējā satiksmes intensitāte ir ne mazāka par 1000 transportlīdzekļiem diennaktī. Signālstabiņus ieteicams uzstādīt arī tad, ja satiksmes intensitāte ir mazāka par 1000 transportlīdzekļiem diennaktī, it īpaši līknēs.

Ņemot vērā to, ka finansējums valsts autoceļiem jau ilgstoši nav pietiekams, daudzi ceļu posmi joprojām nav aprīkoti ar signālstabiņiem. Viens no projektiem, kura ietvaros tiks aprīkoti 750 kilometri autoceļu, tiek veikts pateicoties 300 tūkstošu eiro (ar PVN) finansējumam, ko satiksmes drošības uzlabošanai uz valsts autoceļiem ir novirzījusi Ceļu satiksmes drošības padome no Satiksmes drošības fonda. Šajā fondā uzkrājas daļa no transportlīdzekļu apdrošinātāju saņemtās naudas par OCTA polisēm. Signālstabiņi projekta ietvaros tiek uzstādi ceļu posmos, kur tie nebija vispār un kur  ir lielāka satiksmes intensitāte. Vēl viens projekts tiek finansēts no valsts budžeta, tā ietvaros signālstabiņi tiek likti vairāk kā 240 kilometros reģionālo autoceļu, par kopējo summu vairāk kā 100 000 eiro.

Atbilstoši iepirkuma rezultātiem projektos, kas tiek finansēti no Satiksmes drošības fonda, signālstabiņu uzstādīšanu Zemgalē un Kurzemē veiks SIA Ceļu, tiltu būvnieks par līgumcenu 242 734 eiro (ar PVN). Savukārt Pierīgā un Vidzemē stabiņus uzstādīs SIA M-2 par līgumcenu 94 115 eiro (ar PVN). Iepirkums, kas tiek finansēts no valsts budžeta patlaban ir vērtēšanas stadijā.

Ceļu posmi Zemgalē un Kurzemē, kas tiks aprīkoti ar signālstabiņiem:

uz a/c P97 Jelgava – Dobele – Annenieki posmā 8,055.-17,615. km un posmā 12,100.-37,000. km;

uz a/c P98 Jelgava (Tušķi) – Tukums posmā 5,350.-12,100. km, posmā 12,100.-23,972. km un posmā 23,972.-46,508. km;

uz a/c P103 Dobele – Bauska posmā 2,660.-19,225. km, posmā 19,225.-28,90 km, posmā 40,0.-48,606. km un posmā 48,606.-70,439. km;

uz a/c P125 Talsi – Dundaga–Mazirbe posmā 2,595.-57,290. km un posmā 33,577.-33,844. km (paralēlā brauktuve);

uz a/c P128 Sloka – Talsi posmā 6,150.-50,100. un posmā 50,100.-73,868. km;

uz a/c P129 Talsu apvedceļš posmā 0,000.-6,714. km un 0,236. km – rotācijas apļa otra puse;

uz a/c P108 Ventspils – Kuldīga–Saldus posmā 3,930.-36,000. km, posmā 36,088.-53,582. km, posmā 57,994.-79,983. km un posmā 79,983.-103,320. km;

uz a/c P109 Kandava – Saldus posmā 28,645.-52,040. km;

uz a/c P112 Kuldīga – Aizpute – Līči posmā 0,802.-27,862. km un posmā 27,862.-69,072. km;

uz a/c P118 Kuldīgas apvedceļš posmā 0,000.-9,360. km;

uz a/c P121 Tukums – Kuldīga posmā 4,630.-52,378. km;

uz a/c P119 Kuldīga – Alsunga – Jūrkalne posmā 1,400. – 39,700. km;

uz a/c P111 Ventspils (Leči) – Grobiņa posmā 9,600. – 93,350. km;

uz a/c P105 Butnāri – Saldus  -Ezere posmā 0,00. – 37,100. km.

 

Ceļu posmi Pierīgā un Vidzemē, kas tiks aprīkoti ar signālstabiņiem:

uz a/c P1 Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži posmā 15,800.-32,291. km;

uz a/c P2 Juglas papīrfabrikas ciemats – Upesciems posmā km 0,000.-2,727. km;

uz a/c P4 Rīga – Ērgļi posmā 5,726.-30,125. km;

uz a/c P5 Ulbroka – Ogre posmā 0,000.-9,450. km;

uz a/c P7 Ragana – Turaida posmā 0,000.-9,760. km;

uz a/c P8 Inciems – Sigulda – Ķegums posmā 0,000.-46,440. km un posmā 46,440.-74,408. km;

uz a/c P14 Umurga – Cēsis – Līvi posmā 0,000.-13,452. km un posmā 13,452.-42,700. km;

uz a/c P85 Rīgas HES – Jaunjelgava posmā 0,000.-11,500. km un posmā 11,500.-56,900. km;

uz a/c P91 Mežvidi – Baldone posmā 0,000.-3,235. km;

uz a/c P132 Rīga – Jaunmārupe posmā 1,800.-9,920. km;

uz a/c P11 Kocēni – Limbaži – Tūja posmā 27,900. – 60,800. km;

uz a/c P9 Ragana – Limbaži posmā 8,500. – 37,100. km.

 

Ceļu posmi Latgalē un Vidzemē, kas tiks aprīkoti ar signālstabiņiem:

P37  Pļaviņas (Gostiņi) – Madona – Gulbene posmā 0,200. – 63,000. km.

 

VAS Latvijas Valsts ceļi pārziņā ir 20 066 km autoceļu, no tiem:

       galvenie autoceļi – 1673 km;

       reģionālie autoceļi – 5453 km;

       valsts vietējie autoceļi – 12 883 km.

 

Patlaban uz valsts autoceļiem ir 105 883 signālstabiņi, no tiem:

       uz galvenajiem autoceļiem – 48 442;

       uz reģionālajiem autoceļiem – 50 806;

       uz vietējiem autoceļiem – 6635.

 
Visi komentāri
 
Bils 18.oktobris 2019 17:19
0 1 Atbildēt

Tā fiksi piemetu, ka viens stabiņš ar uzstādīšanu un transportu izmaksā ~3.70 eur. Laikam jau OK cena

stabins 18.oktobris 2019 18:55
1 2 Atbildēt

kā tieši viņs palīdz ,ja man stirna no 16mm dziļa grāvja ielec MAN logā

Uldens 18.oktobris 2019 19:01
3 1 Atbildēt

Ko es pa atstarojosajiem stabiniem brauksu?

Kanibaals 18.oktobris 2019 19:22
1 0 Atbildēt

Un kilometru stabiņi kas nav ik pēc kilometra

650 18.oktobris 2019 21:16
0 2 Atbildēt

Ak tā, šie tie ingeneeeri acīmredzot ir kādureiz palasījuši iAuto.Apskaužama rosība.Interesant būt "uzzināt", kāds tad nu ir tas t.s. Standarts- stabiņiem ir/nav/varbūt jābūt utt.

Kā tas varēja "sagadīties", ka nupat atjaunotajos fragmentos šie stabiņi spīd teju ka braucējiem acis sprāgst no bamperiem ārā, abet turpat tālāk uz šī paša ceļa "kādrez/agrāk" pielabotā fragmenta viņu nav principā.

Pieņemsim (es ticu, tur tikpat kā Nav braucēju),braucot no Grobiņas uz Aizputi.Posmā no Liepājas autostrādes līdz Rokasbirzei.Vēl pat šovasar tur nebija nekā.Saraksts vēsta, ka nupat "esot"? Ja tā ir taisnība- tad kāds "Standarts" ir brīnumaini izmainījies beidzamajos 2019.g rudens mēnešos?

Posmā no Priekules līdz Vaiņodei- tur pirms dažiem g ceļš tika rekonstruēts, mežazvēru tur ir krietni vairāk kā iedzīvotāju.Abet par "ceļa profilu" braucēji vēl nupat nesen tika "informēti" ar kādiem pāris (50m no brauktuves esošiem ) laukā saredzamajiem Latvenergo kabeļu apzīmējumiem.Nu Labi vismaz ka tā...

Šonedēļ nupat braucu no Jaunjelgavas pa Likteņupes kreizo krastu.Tur arī "IR".Nu ne to ka Mežā,bet,pieņemsim, posmā no Ķeguma Hesa līdz Tomei.Tur, ziniet, nav ne māju, ne cilvēku,itin neviens vakarā nestaigā.Gan jau Ķegumnovada Dome uz Z-svētkiem izdalīs Klaunu tērpus ar atstarotājiem uz priekš- un pēc-puses.Arī Daugmales "pilsētā" ceļmalas burtiski "staro"...Ja braukt piem no Birzgales uz Ķegumu- tur viņi arī "ir".Daudz.Ļoti.Un kāreiz, tieši "viskritiskākajā" pirmsķeguma posmā.Jā.

Viedokļu kritizētājiem ieteicams padomāt- piem,KAD braucējs labāk saredz gar malu kustošos un/vai uz brauktuves kāpjošos objektus? Protams, noteikti TAD, ja viņš ir savus redzokļus un visus pus/atrofējušos muskuļus un pus/izdegušos lukturus iesprindzinājis rudenīgi mellā slapjā asfalta vērošanai.Jā.

Drīz reku būs bezmaksas "akcija"- mērīs Gaismu,dos bezmaksas Loguslotas und Sertifikātus, ka mašīna "ir kārtībā".To mums "nedod" cssd TA,nedz "Nakts tehapskates akcija",abet šitie nu tagad nu tik "dos".Nu tik būs, paga,varoņrezultāti Noteikti tiks publicēti.

Vajadzētu noorganizēt Balvu "Ceļa Reportierim".

Kurš visvairāk saskaitīs (satiksmei tumsā Aizliegtos !!!) ar vienu lukturi braucošos, ar vienu vai vispār bez aizmugures gabarītiem.Atlaidi Elektroauto iegādei TAM, kurš nobrauks ārpuspilsētā 50km un neredzēs nevienu tādu.Zelta brilles dimanta rāmī TAM, kurš vakarā izbrauks cauri rīgai un neredzēs nevienu "taksometru" ar vienu lampu...Gaidam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti