Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā Satiksmes ministrijā (SM) ceturtdien, 14.novembrī, plānots apspriest sagatavotos grozījumus Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos, kas regulēs elektrisko skrejriteņu vietu ceļu satiksmē, aģentūru LETA informēja ministrijā.
Plānots, ka jaunie noteikumi varētu stāties spēkā nākamā gada pavasarī.
Ministrijā norādīja, ka, palielinoties elektrisko skrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, tostarp gājējiem, tādēļ ir būtiski ieviest regulējumu, kas vērsts uz kopējo satiksmes drošības uzlabošanu un iespēju efektīvi izmantot jaunus mobilitātes risinājumus.
Sanāksmē iecerēts pārrunāt šovasar domnīcā SM un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) piedāvātos grozījumus normatīvos un ekspertu iesūtītos priekšlikumus.
Tāpat domnīcā paredzēts iepazīstināt ar tehnisko risinājumu luksofora aizliedzošo signālu kontroles tehnisko līdzekļu ieviešanai atsevišķās vietās Latvijā.
Sanāksmē prezentēs arī izstrādāto priekšlikumu par jauna ceļa horizontālā apzīmējuma "Distance" ieviešanu. Plānots uzstādīt minimālās distances informatīvos apzīmējumus, lai samazinātu distances neievērošanu ceļu satiksmē.
CSDP domnīcā piedalīsies Valsts policijas, SM Autosatiksmes departamenta, CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas, Autotransporta direkcijas, VAS "Latvijas valsts ceļi", kā arī pārstāvji no nevalstiskajām organizācijām, tostarp no vairākām auto asociācijām.
Un kāda jēga no diskutēšanas, ja Velo jau ir CSN, bet reti kurš tos ievēro un vēl retāk kāds kontrolē šo satiksmi. Tipiskākais Rīgā ir velokurjers, kuram CSN vispār nav rakstīti. Un otrs tipiskākais - smieklīgi mazi sodi valstī, lai papildinātu kasi, nevis sakārtotu vidi. Samaksā un mauc tālāk, nošpļaujoties uz CSN.