5 drošas braukšanas likumi, kas jāzina katram ziemas periodā 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Matīss Rutkis | 11.decembris 2019 9:47

Ziemas periodā autovadītājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem, jo sals un nokrišņi var radīt apgrūtinošus braukšanas apstākļus. Šajā laikā palielinās satiksmes negadījumu skaits.

Kā liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati, pērn laikā no novembra līdz martam Latvijā reģistrēti 17 489 ceļu satiksmes negadījumi, tostarp 314 avārijas izraisīja apledojuši ceļi, slapjš sniegs vai noblietēts sniegs. Lai parūpētos par drošu braukšanu ziemas periodā, Baltijā lielākā lietotu auto tirgotāja AS “Longo Latvia” pārstāvis Renārs Zapackis ir sagatavojis piecus būtiskus ieteikumus, ko katram autovadītājam ir vērts sev atgādināt un ievērot, vadot auto ziemā.

#1 Ievērot drošu ātrumu un atbilstošu distanci

Drošs ātrums un atbilstoša distance starp satiksmes dalībniekiem ziemas apstākļos ievērojami samazina avāriju iespējamību. Tie ir drošas braukšanas pamatpasākumi, kas palīdzēs kontrolēt spēkratu, ļaujot autovadītājam būt gatavam gadījumiem, ja uz ceļa rodas pēkšņas un bīstamas situācijas – piemēram, apledojuši ceļa posmi, pēkšņi līkumi vai bojātas ceļa virsmas, kas nokrišņu dēļ var uzreiz netikt pamanītas.

#2 Apzināties, ka pārāk lēna braukšana var radīt bīstamas situācijas

Protams, braukšana pārdroši lielā ātrumā ir visbīstamākais, ko darīt ziemas periodā, kad ceļi ir slideni, tomēr jāatceras, ka arī pārspīlēti lēna braukšana ziemas laikā ir bīstamāka nekā jebkurā citā sezonā. Transportlīdzekļi, kas brauc pārāk lēni, ietekmē citus satiksmes dalībniekus, apgrūtinot to pārvietošanos optimālā ātrumā. Šādas situācijas var beigties ar sadursmi.

Par to, ka izvēlētais ātrums ir pārāk lēns, parasti liecina apdzīšana – ja autovadītājs ir novērojis, ka viņu vairākkārt ir apdzinuši citi satiksmes dalībnieki, braukšanas ātrumu ieteicams palielināt, lai iekļautos kopējā satiksmes intensitātē un neradītu avāriju riskus, uzsver “Longo Latvia” eksperts.

#3 Auto apkopē lielāko uzmanību pievērst atbilstošām riepām un akumulatora darbspējai

Sagatavojot auto ziemai, vispirms jāpārliecinās, ka spēkratam ir nomainītas ziemas riepas un ka tām  ir atbilstošs spiediens. Otrkārt, jāpārliecinās, ka akumulators ir darba kārtībā.

Nepareizs spiediens riepās rada sliktāku saķeri ar ceļu, bremzēšanas ceļš kļūst garāks, kā arī rodas riepu plīsumu riski. Būtiski atcerēties, ka, pazeminoties gaisa temperatūrai, var pazemināties arī gaisa spiediens riepās – šī iemesla dēļ ziemas periodā autovadītājiem ieteicams spiedienu riepās pārbaudīt ik nedēļu. Tieši nepareizs spiediens riepās ir biežs avārijas situāciju izraisītājs.

Zema temperatūra vai biežas temperatūras svārstības var arī ietekmēt akumulatora darbību, tāpēc ir svarīgi pārbaudīt spēkrata akumulatoru vēl pirms sala iestāšanās, pārliecinoties, ka tas ir darba kārtībā un nepievils ziemas periodā. Jāatceras, ka aukstajos rītos arī jāļauj akumulatoram uzsilt, lai netraucēti varētu uzsākt braukšanu.

“Longo Latvia” speciālists ziemas sezonā iesaka arī automašīnai sarūpēt jaunas vējstikla slotiņas, kā arī pārliecināties, ka ar ziemai paredzēto līdzekli ir pietiekami uzpildīta stiklu tīrīšanas šķidruma tvertne, lai vējstikls vienmēr būtu tīrs, neierobežojot redzamību.

#4 Pareizi noregulēt gaismas

Ziemas periods ir gada tumšākais laiks, tāpēc ir īpaši svarīgi pareizi noregulēt auto gaismas. Liela uzmanība jāpievērš tālo gaismu regulēšanai, parūpējoties par pareizu gaismas leņķi, lai nepieļautu situācijas, ka citi autovadītāji tiek apžilbināti. Ieteicams arī pārliecināties, ka miglas lukturi ir darba kārtībā. Ziemas periodā tie var noderēt, jo priekšējie lukturi un tālās gaismas nav piemērotas izmantošanai biezā miglā vai stipras snigšanas laikā. Tas skaidrojams ar to, ka gaismu atstaro nokrišņu daļiņas gaisā, apgrūtinot redzamību.

#5 Iepriekš sagatavoties reaģēt bīstamās situācijās

Pirms ziemas perioda autovadītājiem, īpaši nepieredzējušiem, ieteicams drošos apstākļos, piemēram, kopā ar braukšanas instruktoru, izmēģināt rīcību bīstamās situācijās. Proti, saprast, kā kontrolēt spēkratu, piemēram, saneses vai spēkrata slīdes gadījumā.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 11.decembris 2019 11:00
8 4 Atbildēt

Brīdinājuma signālus neslēdzam, nafig vajag! Lai tas aizmugurē braucošais vēro distanci! Ceļš pieder man vienam! Jūs visi, aiz manis, sūkāsiet ledu! Vērojiet un ievērojiet, bet es Jums uztaisīšu "kazu"!

Tāds ir vēstījums! Priekšā braucošais svētāks par Romas Pāvestu!

mshathlonxp 12.decembris 2019 18:09
2 1 Atbildēt

Braucu ar 1.2mm un nejūtu spriedzi.

Vernons 12.decembris 2019 21:21
1 0 Atbildēt

CSN 57. punkts! Kādam var pienākt "gals", vai nu pašam, vai Sašam!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 6

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti