5 drošas braukšanas likumi, kas jāzina katram ziemas periodā 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Matīss Rutkis | 11.decembris 2019 9:47

Ziemas periodā autovadītājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem, jo sals un nokrišņi var radīt apgrūtinošus braukšanas apstākļus. Šajā laikā palielinās satiksmes negadījumu skaits.

Kā liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati, pērn laikā no novembra līdz martam Latvijā reģistrēti 17 489 ceļu satiksmes negadījumi, tostarp 314 avārijas izraisīja apledojuši ceļi, slapjš sniegs vai noblietēts sniegs. Lai parūpētos par drošu braukšanu ziemas periodā, Baltijā lielākā lietotu auto tirgotāja AS “Longo Latvia” pārstāvis Renārs Zapackis ir sagatavojis piecus būtiskus ieteikumus, ko katram autovadītājam ir vērts sev atgādināt un ievērot, vadot auto ziemā.

#1 Ievērot drošu ātrumu un atbilstošu distanci

Drošs ātrums un atbilstoša distance starp satiksmes dalībniekiem ziemas apstākļos ievērojami samazina avāriju iespējamību. Tie ir drošas braukšanas pamatpasākumi, kas palīdzēs kontrolēt spēkratu, ļaujot autovadītājam būt gatavam gadījumiem, ja uz ceļa rodas pēkšņas un bīstamas situācijas – piemēram, apledojuši ceļa posmi, pēkšņi līkumi vai bojātas ceļa virsmas, kas nokrišņu dēļ var uzreiz netikt pamanītas.

#2 Apzināties, ka pārāk lēna braukšana var radīt bīstamas situācijas

Protams, braukšana pārdroši lielā ātrumā ir visbīstamākais, ko darīt ziemas periodā, kad ceļi ir slideni, tomēr jāatceras, ka arī pārspīlēti lēna braukšana ziemas laikā ir bīstamāka nekā jebkurā citā sezonā. Transportlīdzekļi, kas brauc pārāk lēni, ietekmē citus satiksmes dalībniekus, apgrūtinot to pārvietošanos optimālā ātrumā. Šādas situācijas var beigties ar sadursmi.

Par to, ka izvēlētais ātrums ir pārāk lēns, parasti liecina apdzīšana – ja autovadītājs ir novērojis, ka viņu vairākkārt ir apdzinuši citi satiksmes dalībnieki, braukšanas ātrumu ieteicams palielināt, lai iekļautos kopējā satiksmes intensitātē un neradītu avāriju riskus, uzsver “Longo Latvia” eksperts.

#3 Auto apkopē lielāko uzmanību pievērst atbilstošām riepām un akumulatora darbspējai

Sagatavojot auto ziemai, vispirms jāpārliecinās, ka spēkratam ir nomainītas ziemas riepas un ka tām  ir atbilstošs spiediens. Otrkārt, jāpārliecinās, ka akumulators ir darba kārtībā.

Nepareizs spiediens riepās rada sliktāku saķeri ar ceļu, bremzēšanas ceļš kļūst garāks, kā arī rodas riepu plīsumu riski. Būtiski atcerēties, ka, pazeminoties gaisa temperatūrai, var pazemināties arī gaisa spiediens riepās – šī iemesla dēļ ziemas periodā autovadītājiem ieteicams spiedienu riepās pārbaudīt ik nedēļu. Tieši nepareizs spiediens riepās ir biežs avārijas situāciju izraisītājs.

Zema temperatūra vai biežas temperatūras svārstības var arī ietekmēt akumulatora darbību, tāpēc ir svarīgi pārbaudīt spēkrata akumulatoru vēl pirms sala iestāšanās, pārliecinoties, ka tas ir darba kārtībā un nepievils ziemas periodā. Jāatceras, ka aukstajos rītos arī jāļauj akumulatoram uzsilt, lai netraucēti varētu uzsākt braukšanu.

“Longo Latvia” speciālists ziemas sezonā iesaka arī automašīnai sarūpēt jaunas vējstikla slotiņas, kā arī pārliecināties, ka ar ziemai paredzēto līdzekli ir pietiekami uzpildīta stiklu tīrīšanas šķidruma tvertne, lai vējstikls vienmēr būtu tīrs, neierobežojot redzamību.

#4 Pareizi noregulēt gaismas

Ziemas periods ir gada tumšākais laiks, tāpēc ir īpaši svarīgi pareizi noregulēt auto gaismas. Liela uzmanība jāpievērš tālo gaismu regulēšanai, parūpējoties par pareizu gaismas leņķi, lai nepieļautu situācijas, ka citi autovadītāji tiek apžilbināti. Ieteicams arī pārliecināties, ka miglas lukturi ir darba kārtībā. Ziemas periodā tie var noderēt, jo priekšējie lukturi un tālās gaismas nav piemērotas izmantošanai biezā miglā vai stipras snigšanas laikā. Tas skaidrojams ar to, ka gaismu atstaro nokrišņu daļiņas gaisā, apgrūtinot redzamību.

#5 Iepriekš sagatavoties reaģēt bīstamās situācijās

Pirms ziemas perioda autovadītājiem, īpaši nepieredzējušiem, ieteicams drošos apstākļos, piemēram, kopā ar braukšanas instruktoru, izmēģināt rīcību bīstamās situācijās. Proti, saprast, kā kontrolēt spēkratu, piemēram, saneses vai spēkrata slīdes gadījumā.

 
Visi komentāri
 
WALA 11.decembris 2019 9:57
0 2 Atbildēt

šis nav pareizi:

Tas skaidrojams ar to, ka gaisma atstaro nokrišņu daļiņas gaisā, apgrūtinot redzamību.

Vajadzētu būt kaut kā šitā :

nokrišņu daļiņas spēcīgi atstaro gaismu apgrūtinot redzamību. (jo mēs visi paļaujamies uz tieši no ceļa un apkārtnes atstarotās gaismas sniegto informāciju, un fakts ka mēs redzam vairāk krītoša sniega - nav sevišķi noderīga informācija).

Vernons 11.decembris 2019 11:00
8 4 Atbildēt

Brīdinājuma signālus neslēdzam, nafig vajag! Lai tas aizmugurē braucošais vēro distanci! Ceļš pieder man vienam! Jūs visi, aiz manis, sūkāsiet ledu! Vērojiet un ievērojiet, bet es Jums uztaisīšu "kazu"!

Tāds ir vēstījums! Priekšā braucošais svētāks par Romas Pāvestu!

Krotow 11.decembris 2019 13:36
0 0 Atbildēt

"козёл" latviski ir āzis.

Frontera 13.decembris 2019 18:50
0 0 Atbildēt

Jā nu tos tirpekļus kas nerāda pagriezienus un tie kas brauc ar dienas gaismām..jo aizmugurē gabarīti nedeg,tos vajag sist ar nūjām.

mshathlonxp 12.decembris 2019 18:09
2 1 Atbildēt

Braucu ar 1.2mm un nejūtu spriedzi.

Vernons 12.decembris 2019 21:21
1 0 Atbildēt

CSN 57. punkts! Kādam var pienākt "gals", vai nu pašam, vai Sašam!

k442 13.decembris 2019 11:27
1 0 Atbildēt

O, jopcik - "aukstajos rītos arī jāļauj akumulatoram uzsilt, lai netraucēti varētu uzsākt braukšanu"...

Kā tas praktiski (un cik ilgi) jādara, ja laukā ir, piemēram, mīnus 20?

WALA 13.decembris 2019 15:06
0 0 Atbildēt

Tas starp citu nav nemaz slikts ieteikums, ieslēgt tuvās gaismas uz kādu apmeram minūti būs ok ja vien aķa elektrolits nav sasalis. Man tas notiek ar kvēlsveču darbināšanu - parasti ap 20-30 selundēm.

k442 13.decembris 2019 20:28
0 0 Atbildēt

Tas par gaismu ieslēgšanu uz brīdi, lai "pamodinātu" akumulatoru aukstumā, priekš manis nav nekāds noslēpums.

No raksta gan nav saprotams, ka autors to sildīšanu būtu domājis tādā veidā, tāpēc arī paudu savu neizpratni, kā neuzsildīts akumulators varētu traucēt uzsākt braukšanu

Frontera 13.decembris 2019 18:48
0 0 Atbildēt

Man reiz viens fūrinieks stāstija..ja priekšā kāds uztaisa huiņu,tad viņš nekad neizvairās vienkāŗsi močī virsū,jo sanāk tā,ka ja tev priekšā uztaisa kanitēli,tad tu izvairies un sasit auto,bet nafig tā???Tad labāk pist tam virsū un lai tad cieš arii tas otrs.

Nu izklausās dirsā,bet..ko darīt?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti