Visi komentāri - Ar kaucošām riepām pēc dabas veltēm

Ar kaucošām riepām pēc dabas veltēm 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 24.jūlijs 2020 14:09

Sākoties vasaras ogu un sēņu sezonai, ceļmalās arvien biežāk varam sastapt tirgotājus. Tomēr strauja bremzēšana un nobraukšana ceļa malā pēc iepirkumiem var izraisīt negadījumus. Ceļmalas nevajadzētu uzskatīt par stāvvietu, jo tās izmanto arī gājēji un citi satiksmes dalībnieki.

Gar ceļiem, kuri ved caur laukiem vai mežiem, vasarā bieži varam manīt dabas velšu tirgotājus. Bieži vien autovadītāji, ieraugot šos tirgotājus, strauji bremzē, lai apstātos ceļa malā un izmantotu iespēju iepirkties. Tomēr ar šādu rīcību tiek apdraudēta citu satiksmes dalībnieku un arī ceļmalas tirgotāju drošība.

Lielāko risku rada galvenokārt pēkšņā bremzēšana. Pastāv ļoti liela iespējamība, ka aiz jums braucošā transportlīdzekļa vadītājam nebūs pietiekami daudz laika, lai reaģētu, un tādējādi var notikt sadursme. Sliktākajā gadījumā trieciena spēks var iegrūst mašīnu kokā vai ceļmalas tirgotāju stendos. Turklāt, vēloties apstāties pie tirgotāja, varam nepamanīt citus satiksmes dalībniekus uz ceļa un izraisīt nelaimes gadījumu.

“Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu pa ceļa malu var pārvietoties arī gājēji, zirgvilkmes transportlīdzekļi, riteņbraucēji, mopēdi, kājāmgājēji ar rokas ratiņiem vai personas, kas vada mehānisko transportlīdzekli u.c. Ja, nobraucot ceļa malā, savlaicīgi nepamanām kādu no šiem satiksmes dalībniekiem, var notikt traģēdija,” skaidro Renault drošas braukšanas eksperts Kristofs Pela.

Tāpat autovadītājam jāatceras, ka ceļa malā apstāties ir atļauts vienīgi tad, ja no braucamās daļas tā ir atdalīta ar pārtrauktu līniju. Nekad nevajadzētu šķērsot nepārtraukto līniju.

“Pat ja apstāties ar auto ceļa malā var atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, vadītājam  jāpārliecinās, ka tas būs droši gan pašam, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Ceļa malu nevajadzētu izmantot par autostāvvietu! Ceļmalas kā apstāšanās un stāvvietas labāk izmantot tikai ārkārtas situācijās,” norāda Kristofs Pela.

 
Visi komentāri
 
ehe 24.jūlijs 2020 15:04
4 0 Atbildēt

Gribēja nopirkt sēnes, bet bonusā saņēma veselu auto pakaļgalā.

ZZZZ 24.jūlijs 2020 15:27
1 0 Atbildēt

Jāievēro distance, īpaši ārpus apdzīvotām vietām, un jāseko līdz situācijai uz ceļa nevis viedierīces ekrānam

un 24.jūlijs 2020 15:30
1 0 Atbildēt

Jo lielāks - jo lielāka distance. Un jāskatās ne tikai uz priekšu.

darklight 24.jūlijs 2020 16:08
3 0 Atbildēt

Distance, protams, ir jāievēro, bet tiem, kas šosejas vidū pēkšņi liek pa bremzēm, vajag vismaz ar lāpstu pa pieri. Pirms pāris dienām viens šitāds debīliķis Medemciemā izpildījās. Izgrieza man no kreisās puses priekšā tā, ka man jābremzē un... praktiski apstājās, lai pēc tam nesteidzīgi ieripotu blakus esošā veikala stāvvietā. Ja nebūtu mašīnā bērni, būtu piegājis pajautāt, kur šitā braukt māca?

anonimikis 24.jūlijs 2020 16:45
2 1 Atbildēt

Medemciemā tak dzīvojamā zonā. Tur tikai lohs var nepaspēt sabremzēties, ja kāds izlien priekšā.

darklight 24.jūlijs 2020 17:09
2 0 Atbildēt

Bik saputrojos - Baložos tas bija pie Mego. Un nebija jau man grūti sabremzēties no saviem 60, bet šitā pa ļubomu izpildīties ir nepieļaujami.

Krotow 24.jūlijs 2020 19:45
2 0 Atbildēt

Pa tāsi prasās arī tiem, kuri aizmirsuši par pagrieziena signālu. Šodien pie dzelzceļa muzeja korķī gandrīz ielikos vienā ar jaunu CRV hondu. Iepeldēja man tieši priekšā un jau pusjoslā esot, ieslēdza pagriezienu. Varbūt vajadzēja viņam tikpat mierīgi iebraukt pakaļā. Mazliet vēlāk pie Maritim bija kadrs ar Seat Leon, kurš ņēma 1. tramvaju abordāžā un pēc tam izlīda šaurā šķirbā starp to un pretīm braucošo tramvaju. Piektdiena - pašnāvību diena

nu.... 24.jūlijs 2020 23:57
1 0 Atbildēt

Pakaļā nē, bet ja trāpītu viņam sānā - būtu ļoti audzinoši

Vernons 27.jūlijs 2020 9:39
1 0 Atbildēt

Saskaņā ar "Ceļu satiksmes Likumu" 19. pantu "Pienākumi un tiesības" tādai tirdzniecībai nav jābūt!

Katram ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība.!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti