Vāc parakstus par kombinētu atstarojošo ceļu marķējumu nodrošināšanu uz Latvijas ceļiem 8

 

Lietuvas ceļi naktī Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.oktobris 2020 11:13

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par kombinētu atstarojošo ceļu marķējumu nodrošināšanu uz Latvijas ceļiem.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Ēriks Gustavs Tipāns. Parakstus plānots iesniegtSatiksmes ministrijā.

Tipāns skaidroja, ka brauciens pa ceļu aizlijušā tumsā, miglā vai slapjdraņķī, kad ceļa aprises dažkārt ir vien aptuveni minējumi, ir īpaši aktuāla tēma gada tumšajā sezonā. Tāpēc autoceļu drošības aprīkojuma infrastruktūra ir jo īpaši svarīga.

Iniciatīvas mērķis ir panākt kombinētu atstarojošo ceļa marķējumu (baltās-pārtrauktās līnijas jeb ceļa horizontālā marķējuma nr.924 un nr.920.) uzklāšanu, kā arī signālstabiņu ierīkošanu uz visiem Latvijas valsts asfaltētajiem autoceļu posmiem ar satiksmes intensitāti vairāk kā 300 tranportlīdzekļiem diennaktī, kā arī ribjoslu iestrādi uz visiem valsts galvenajiem autoceļiem.

Idejas autors skaidroja, ka patlaban paredzēts ceļu malu krāsojumu uzklāt valsts reģionālo autoceļu posmos arsatiksmes intensitāti virs 1500 transportlīdzekļiem diennaktī. Ir salīdzināti autoceļi virs šādas satiksmes intensitātes ar ceļu marķējuma situāciju dabā.

"Realitātē vairāk nekā puse šādu autoceļu posmu neatbilst šai vadlīnijai. Bet to taču varam mainīt! Papildus izmaksas uz kopējām ceļu atjaunošanas izmaksām būs nelielas. Pārtrauktās līnijas ieklāšana abām malām izmaksātu 2860 eiro uz kilometru. Ceļa atjaunošanas gadījumā šā krāsojuma izmaksas ir tikai ap 2,7%; pārbūves gadījumā tās nesasniedz pat pusprocentu. Bet šīs izmaksas varētu samazināt vēl uz pusi, ja izvēlētos līniju garumu, kā dažviet Igaunijā - divas atstarpes un viena līnija," skaidroja Tipāns, piebilstot, ka šis marķējuma veids būtu jāiekļauj normatīvos, jo tamlīdzīgu vēl Latvijā nav.

Idejas aprakstā skaidrots, ka Latvijā ir 4626 kilometri reģionālo autoceļu ar melno segumu. Tipāns uzskata, ka tas nav tik daudz, lai arī šo krāsojumu nevarētu uzturēt un pēc vairākiem gadiem to pārkrāsot.

"Var argumentēt par krāsojuma redzamību sniegā. Taču ziemas sezona ar sniegu pēdējos gados ir īsāka nekā tumšā sezona bez tā, kad malu krāsojums būtu vēl izteiktāk nepieciešams. Lapzemē krāso ceļa malas, tāpat arī Igaunijā, stāstīja iniciatīvas autors.

Viņš uzskata, ka, lai šīs papildu izmaksas varētu plānot, šo prasību vajadzētu attiecināt uz turpmākajiem ceļu atjaunošanas un pārbūves posmiem.

Saistībā ar signālstabiņu ierīkošanu Tipāns skaidroja, ka to izmaksas ir ap 417 eiro kilometrā. Iniciatīva paredz pakāpeniski ierīkot signālstabiņus autoceļos ar intensitāti virs 300 transportlīdzekļiem diennaktī, šo stabiņu aprīkošanu integrējot nākamajos reģionālo autoceļu atjaunošanas un pārbūves projektos.

Tāpat Tipāns uzskata, ka papildu drošība nodrošināma ar ribjoslām. Iniciatīva paredz uzdevumu turpmākajos valsts galveno autoceļu rekonstrukcijas projektos iestrādāt ribjoslas gan starp pretējiem braukšanas virzieniem, gan statistiski bīstamākajos ceļu posmos arī ceļa malās.

Sabiedrība no tā iegūtu drošākus autoceļus, tai skaitā riteņbraucējiem, kuriem būs uzskatāmāk nodalīta ceļa brauktuves mala, uzskata idejas autors, piebilstot, ka daļa mūsdienu automašīnu ir aprīkotas ar līnijsekotājiem.

Parakstīt iniciatīvu var manabalss.lv/par-autocelu-parredzamibas-uzlabosanu/show

Pagaidām par to parakstījušies 55, vēl jāsavāc 945 paraksti. 

 
Visi komentāri
 
eidis 31.oktobris 2020 11:40
0 0 Atbildēt

Apbrīnojami līdzsvarots, izrēķināts un saprātīgs ierosinājums. Es ar abām rokām par.

anoagask 31.oktobris 2020 15:11
2 0 Atbildēt

Viss norm izņemot pēdējo rindkopu. Tomēr sovoks, kurš kliegs par 1m no malas u.tml. bullshit

650 31.oktobris 2020 15:35
3 0 Atbildēt

Es nudien nesaprotu- Kāpēc DROŠĪBAS jautājumus šajā valstī "risina" privātpersonas,portāli un komentētāji.KO dara (KO DARĪJA?) visi tie āksti,klauni un liekēži, kuri visus šos 29 garos gadus atadās ALGOTOS amatos un kuru primārais uzdevums bija sekot,pētīr,secināt un uzturēt? Cerams, pienāks laiki, kad arī par to kāds "savāks" attiecīgos argumentus, lai (vismaz no vadošākajiem,balamutīgākajiem un Nekaunīgākajiem ) "uzprasītu".

Stabiņu jautājums valsts mērogā pecēlās vien 2019tā gada vēlā rudenī.Līdz tam bija pilnīgi pie vienas vietas visiem un visur.Privātos jautājuma kustinatājus sauca par čikstētājiem un kašķa meklētājiem.

Marķējumu līnijas visus šos gadus tika vilktas ar satiksmes drošibai un ceļa aprīkošanai nepiemērotu (nekvalitatīvu, nesertificētu) nenoturīgu krāsvielu (nepietiekami atstarojošu,zem ūdens kārtas nepietiekoši saredzamu).To var lieliski saredzēt uz tikko atjaunotajiem lielceļu fragmentiem- kādam (būtu...) jāizskatās mūsdienīgam makrķējumam.

ps,- ieejiet tajā pat 3M ražotāja mājaspalā un pavērojiet- kādi BRĪNUMI pasaulē ir beidzamajā divdesmitgadē notikuši!Lūk, reku, visu vakaru varēsiet brīnīties: www.3m.com/3M/en_US/comp...94857497&rt=r3

Janeks90 31.oktobris 2020 18:08
1 0 Atbildēt

No stabiņiem Latvijā nav jēgas, jo pie vecāku mājām uzstādīja un pēc dažiem mēnešiem reģiona algotais Belarus traktors nopļāva kopā ar zāli un tā vairākus gadus tie stabiņi stāv nopļauti.

ak 31.oktobris 2020 19:23
0 0 Atbildēt

Nezinu. Man patīk, ka stabiņu ārpus pilsētas ir mazāk. Skrienošu stirnu ir vieglāk pamanīt auto gaismās labāk nekā tad, ja tā izskrien starp mirgojošu kā ziemassvētku eglīte, stabiņu rindu. Pārāk daudz visādu visur spīdošu sūdu, labāk. Arī gājējus labāk ir redzēt, ja nav tādu spīdošu objektu blakus.

ak 31.oktobris 2020 19:25
0 0 Atbildēt

Ja auto gaismās nevar saprast, kur ir ceļa mala, tad Tu jau brauc par ātru. Vai gaisma par vāju. Stabiņi liks just ilūziju, ka redzi ceļa malu, bet ne visu pārējo, jo ir jāredz Arī ezis un lapsa ir jāredz, bet tiem nav stabiņu un atstarotāju.

650 31.oktobris 2020 21:48
0 0 Atbildēt

Prottams,.Nukāttad.Nukāgancittādi.

Regulārajam LV Loham nav jāredz vispār neko lieku.Labāk ir mazāk.Tāpēc viņš (viņi) nemāk ne savas gaismas lietot,nedz pareizo stāvokli uz brauktuves ieņemt, nedz utt.Tāpēc, ka viņi ir Lohi.Un vēl tāpēc, ka (kāds) ar viņiem visus šos 29g runā kā ar Lohiem.

Nav ticis Lohiem izskaidrots, kādu lomu pilda stabiņi un kā uz (un/vai/starp) viņiem vispābā skatīties.Tāpēc, ka "skaidrotāji" paši ir Lohi.Viņiem nav laika (naudas,sirdsapziņas,uttttt) priekš citiem Lohiem..Jā.

Merikurrats 1.novembris 2020 9:04
2 1 Atbildēt

Nav jāfrēzē ne kādas ribjoslas(jāčakarē jau tā knapais asfalts).Horizontālās līnijas krāsojot papildina ar "muzikālajiem" elementiem, ļoti normāli skan,mironis pamodīsies.Bet tajās frēzētajās bedrēs ziemā uzkrājoties un sasalstot ūdens darīs savu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas elektroauto spēj nopurināties kā slapjš suns (+ VIDEO) 2

Kam tas vajadzīgs? - šāda funkcija ļaus to atbrīvot no sniega segas. Lasīt vairāk

 

iAuto izmēģina jauno Volkswagen Amarok (+ VIDEO) 1

Braucam ar jauno, otrās paaudzes Volkswagen Amarok - pikapu, kas augstu veiktspēju apvieno ar komfortu. Tas pie mums pieejams ar vienu, bet spēcīgu V6 dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

BMW sabiedē autovadītāju un panāk, ka viņa avarē (+ VIDEO) 24

Video no Polijas: sieviete ar Toyota Yaris avarē pēc tam, kad BMW vadītājs apsteidz pa labo pusi, iekārtojas viņai priekšā un sāk samazināt ātrumu. Lasīt vairāk

 

Vai gājēji atceras par savu pienākumu - šķērsojot ielu, paskatīties pa kreisi un pa labi? (+ VIDEO) 23

Pirms šķērsot pāreju, CSDD iesaka gājējiem vēlreiz pārliecināties par savu drošību, paskatīties pa kreisi un pa labi, nodibināt acu kontaktu ar vadītāju un pamēģināt izvērtēt situāciju gan no gājēja, gan no autovadītāja skatu punkta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti