Aptauja: 42% autovadītāju pēdējā gada laikā ir veikuši riskantus apdzīšanas manevrus 15

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

LVC | 18.jūnijs 2021 9:44

42% autovadītāju atzīst, ka pēdējo 12 mēnešu laikā ir veikuši riskantus apdzīšanas manevrus uz ceļa, liecina Omnicom media group (OMG) veiktā Snapshots aptauja par automašīnu vadīšanas paradumiem un ceļu satiksmes drošību.

Lielākā daļa šoferu šādas situācijas bijuši vienu līdz divas reizes gadā (36%), kamēr 6% sevi pieskaita pie regulāriem riskantu apdzīšanas manevru veicējiem. Biežāk uz pieredzi veikt riskantus apdzīšanas manevrus norāda vīrieši – 47%. No spēkratus stūrējošām sievietēm uz to norādīja 34%.

Riskantu apdzīšanu piedzīvo ne tikai autovadītāji, bet arī pasažieri. 35% iedzīvotāju, kas ikdienā pārvietojas ar personīgo auto vai starppilsētu autobusiem kā pasažieri, ir gadījies būt transporta līdzeklī, kura vadītājs veic riskantu vai pārgalvīgu apdzīšanas manevru.

42% iedzīvotāju arī personīgi pazīst vismaz vienu autovadītāju, kurš mēdz veikt pārgalvīgus un riskantus apdzīšanas manevrus uz ceļa, potenciāli apdraudot sevi vai citus satiksmes dalībniekus. Biežāk kā vidēji uz šādu pazīšanos norāda paši autovadītāji – 50%. Savukārt mazāk šādu autovadītāju paziņu lokā ir cilvēkiem vecumā no 60 līdz 74 gadiem (31%).

Jaunieši vecumā līdz 30 gadiem iezīmējas kā grupa, kas riskantajās situācijās uz ceļa bijuši iesaistīti biežāk nekā pārējā sabiedrība, gan biežāk pašiem pie auto stūres veicot riskantus apdzīšanas manevrus (54% pretstatā 42% vidēji), gan esot līdzbraucēja statusā privātā automašīnā (53% pretstatā 35% vidēji).

Ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika pierāda, ka pārgalvīgu manevru īpaši apdzīšanas veikšana uz ceļa ir viens no galvenajiem smago CSNg iemesliem. Pērn valsts autoceļu tīklā bojā gājuši 96 cilvēki, no tiem lielākais skaits – 29 cilvēki – gājuši bojā sadursmēs. Uzbraukšanās gājējiem gāja bojā 25 cilvēki, uzbraukšanās šķērslim – 13, uzbraukšanā velosipēdistam – 9, autotransporta apgāšanās rezultātā – 9, iegāžoties ūdenī – 3, viens cilvēks gāja bojā izkrītot no automašīnas, pa vienam bojāgājušajam bija uzbraukšanā mopēdam, uzbraukšanā veloskūterim un uzbraukšanā dzīvniekam. Vairāk informācijas par pērnā gada CSN statistiku šeit: https://lvceli.lv/aktuali/lvc-pandemijas-pirmaja-gada-bojagajuso-skaits-uz-valsts-autoceliem-palielinajies-visvairak-bojagajuso-bija-sadursmes/.

Arī braukšanas eksperti atzīst, ka apdzīšana ir viens no bīstamākajiem manevriem. Tās laikā automašīna, kuras vadītājs veic manevru, atrodas pretējā braukšanas joslā, tāpēc pastāv liels frontālās sadursmes risks. Un frontālās sadursmes ir CSNg ar smagām un bieži vien letālām sekām.

“Lēmums par apdzīšanu ir ārkārtīgi sarežģīts un tam kas to pieņem, ir jādomā nevis spontāni, bet jāizvērtē ļoti daudzi aspekti,” norāda Drošas braukšanas skolas vadītājs, autosportists Jānis Vanks. “Pirmkārt, viennozīmīgi nedrīkst apdzīt līkumos, ja mēs neredzam ceļu krietnu gabalu uz priekšu, veikt apdzīšanu nedrīkst. Tāpat nedrīkst apdzīt krustojumos, jāpārliecinās, ka uz ceļa neviens neizgriezīsies no kāda blakusceļa. Bieži novērota kļūda – autovadītājs pārāk tuvu piebrauc pie tā auto, kuru grasās apdzīt, īpaši ja tas ir autobuss vai kravas auto, un tāpēc neredz kas ir priekšā,” stāsta Vanks. “Un mēs nedrīkstam atrasties pretējā joslā ilgu laiku, tāpēc ir jābūt arī pārliecībai par sava auto spējām,” uzsver eksperts.

Lai pievērstu autobraucēju uzmanību riskantās apdzīšanas problēmai un aicinātu veikt tikai drošus, pārdomātus manevrus, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) turpina pērn iesākto satiksme drošības kampaņu Neredzi ceļu? Neapdzen!.

Snapshots aptaujā piedalījās 726 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem, aptauja veikta no 7. līdz 12. jūnijam.

 
Visi komentāri
 
WALA 18.jūnijs 2021 10:17
5 0 Atbildēt

Intersanti kā tiek gradēta "riskanta/neriskanta" apdzīšana ???

Īsti gudras jau nu šādas apraujas nav, jo kādam riskanta apdzīšana ir dēl nepārredzama ceļa, citam dēļ auto kurš nespēj uzraut, citam savukārt dēļ pālieku liela ātruma, un visticamakais ja dullākajiem apdzinējiem ir sajuta ka neka riskanta taja nav, kamēr prātīgākajiem drosi vien vispar viena apdzīšana pa gadu 'jau ir notikumus ar lielu adrenalīna devu" ...

Kanibaals 18.jūnijs 2021 10:23
3 0 Atbildēt

Tieši tā. Subjektiva aptauja kas atbilst pamatskolas projektu dienu līmenim. Pēc tam no šādām aptaujām CSDD uzsāk kampaņu.

reku 19.jūnijs 2021 10:33
0 0 Atbildēt

Domājas ka vispirms kabinetos izplāno kampaņu un tad uzrīko tjipa aptauju.Atkal kādi sūdi briest,"ņe s prosta eto".

Kanibaals 18.jūnijs 2021 10:21
1 1 Atbildēt

Nav jau variantu, CP soda par ātruma pārsniegšanu apdzenot nu tad jādzen ar galvu reibinošiem 95km/h līdz galam.

Bet pētījums ir pupu mizas, uzzinājām ka večiem patīk plātities, bet sievietes ir meles, kas izliekas par labākām kā patiesībā. Tas jau tāpat ir zināms.

Vēl varēja ar aptaujas palīdzību noskaidrot krāniņa garumu vai sievietēm svaru, arī būs interesanti rezultāti.

"Paldies" 18.jūnijs 2021 10:45
3 0 Atbildēt

visiem kas brauc pa šoseju uz 80 km/h

Pat pec spidometra braucot ar 90 km/h, reālais ātrums ir kādi 84 km/h !

Tādējādi - normāls ātrums uz šosejas pēc spidometra, ir 100 km/h . Un tad nebūs arī riskanto apdzīšanu. Probably .

Tu nemāci 18.jūnijs 2021 12:12
8 3 Atbildēt

mani braukt. Ja nevari apdzīt, brauc ar autobusu.

80 18.jūnijs 2021 12:14
6 2 Atbildēt

Ir labs ātrums, sanāk ekonomiskāk kā uz 100.

Kamēr tu nepērc man degvielu, braucu pēc zīmēm.

Un (100) nozīmē ka 100 ir maksimālais, nevis minimālais.

Krotow 18.jūnijs 2021 12:22
2 0 Atbildēt

Mož aizlīmē savam auto spidometru tajā pusē kas pa labi no 90. Un pa virsu uzraksti - Dievs sodīs

Viktors 18.jūnijs 2021 13:45
2 2 Atbildēt

Nevienam nav jātriecas man garām, kad braucu ar maksimālo!

Tieši 18.jūnijs 2021 14:09
1 0 Atbildēt

tā. Un maksimālais LV lielākajā daļā ir 90 (pēc spidometra, tas ir ap 100 km/h) un nevis 80 km/h

Ēriks 18.jūnijs 2021 16:11
5 1 Atbildēt

Bet ja nav zīmes "minimālais ātrums“ tad mans nav jāskrien ar maksimālo!

Rexx 18.jūnijs 2021 13:12
0 0 Atbildēt

Šāda aptauja drīzāk nozīmē autovadītāju spēju(novērtēt situāciju uz ceļa, pieņemt lēmumu, rīkoties) līmeni. Tas nozīmē, ja manevrs, kuru tu veic, tev šķiet riskants, tad tas nav tavām iemaņām un tehnikai atbilstošs.

Psihologs 18.jūnijs 2021 16:15
8 1 Atbildēt

Visi tie krutie tipa rallisti un pagriezienā apdzinēji ir jāņem uzskaitē un 8 brīvdienas pēc kārtas jāliek nākt uz psihoterapiju lai atrastu iemeslu, kas tiem liek braukt pārgalvīgi, un kurai seko tiesību pārlikšana. Tas ir daudz vajadzīgāk un audzinošāk par naudas sodu.

Riskanti 18.jūnijs 2021 18:23
0 0 Atbildēt

Riskanti ir izbraukt uz LV ceļiem - attiecīgi lielāks vai mazāks risks pastāv visur. Arī braucot ar 20 km/h pastāv zināms risks.

Vai es esmu veicis nepārdomātus manevrus - drīzāk nē...

Joe 19.jūnijs 2021 12:39
0 0 Atbildēt

Tieši tā! Visa dzīve ir riskanta kaut kādā līmenī..

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dzīvnieks pagalam un šoferis arī (+ VIDEO) 4

Irkutskas (Krievija) apgabalā Isuzu furgona vadītājs uzbrauca govij, iebrauca pretējā joslā un sadūrās ar pretimbraucošo Mercedes kravinieku. Isuzu vadītājs gāja bojā uz vietas. Lasīt vairāk

 

"Ātrie" uzmet kūleni (+ VIDEO) 25

Tiraspolē (Moldova) ātrās palīdzības automašīna, kas steidzās uz izsaukumu un iebrauca krustojumā pie sarkanās gaismas, saskrienas ar Infiniti, kas brauc pie luksofora atļaujošā signāla. Lasīt vairāk

 

73 miljoni papildu valsts finansējums piešķirts reģionālajiem ceļiem, sabiedriskajam transportam un velo ceļiem

Šodien, 24. septembrī, valdība apstiprināja papildu 73,7 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijas prioritātēm 2022. gadā. Lasīt vairāk

 

F-1 komandā "Haas" arī nākamsezon startēs Mazepins un Šūmahers 4

Pirmās formulas (F-1) komandā "Haas" arī nākamsezon startēs Ņikita Mazepins un Miks Šūmahers, trešdien savā tīmekļa vietnē ziņo komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti