Jelgavas šosejas posmā pie Olaines testē horizontālā marķējuma materiālus 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 2.jūlijs 2021 10:42

Jelgavas šosejas (A8) posmā netālu no Olaines ir uzklāti vairāki horizontāla marķējuma materiālu paraugi, lai reālos ekspluatācijas apstākļos notestētu to īpašības un noturību, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Kompānijā skaidroja, ka pētījuma mērķis ir atrast reālajiem Latvijas apstākļiem piemērotākos uzklāšanas materiālus, metodes un tehnoloģijas.

LVC norādīja, ka ceļu horizontālie apzīmējumi ir viens no galvenajiem ceļu satiksmes organizācijas elementiem. Šāds praktisks izpētes darbs ļaus arī skaidrāk definēt prasības, kādas jāizvirza šo apzīmējumu materiāliem - atstarošana dažādos apstākļos, kalpošanas laiks, kā arī pilnveidot Ceļu specifikāciju prasības ceļu horizontālo apzīmējumu materiāliem, uzklāšanas metodēm un tehnoloģijām.

Izpētes vajadzībām patlaban uz Jelgavas šosejas apmēram 700 metru garā posmā aiz Olaines, braucot virzienā uz Jelgavu, ar deviņiem dažādiem materiāliem vai to kombinācijām uzklāti pagaidu apzīmējumi. Plānots, ka kopumā izpētes laikā šādu kombinācijas būs divreiz vairāk.

LVC Autoceļu kompetences centra speciālisti līdzsekošanas periodā plāno regulāri veikt mērījumus, nosakot uzklāto materiālu atstarošanos sausos un mitros apstākļos, kā arī to virsmas saķeres īpašības.

Testa posma sākumā ir uzstādīta informatīvā ceļazīme, pagaidu marķējums neietekmē satiksmes organizāciju un nerada sarežģījumus autobraucējiem.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno autoceļu attīstību, organizē iepirkumus valsts pasūtījumiem valsts autoceļu tīklā veicamajiem darbiem, administrē valsts autoceļu projektēšanas un būvdarbu procesu, nodrošina ceļu satiksmes organizācijas uzraudzību valsts autoceļu un pašvaldību ceļu tīklā, veic valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas prasību izpildes pārbaudi un darbu uzraudzību, kā arī uzrauga pašvaldību autoceļu uzturēšanas atbilstību normatīvo dokumentu prasībām.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
anonimikis 2.jūlijs 2021 10:49
2 0 Atbildēt

Pievienotajā kartes fragmentā nekā no tā visa nav. Reāli kādu kilometru pirms Dalbes tas.

anonimikis 2.jūlijs 2021 10:49
2 0 Atbildēt

Pievienotajā kartes fragmentā nekā no tā visa nav. Reāli kādu kilometru pirms Dalbes tas.

oki 2.jūlijs 2021 11:11
0 0 Atbildēt

notestē, atsūti savu vērtējumu, būs interesanti

:-) 2.jūlijs 2021 11:33
1 1 Atbildēt

Nedaudz stūri vazā, joslu asistents apjūk, vairāk nekas! Kā piemērātāko Latvijas apstākliem izvēlēsies joslas vidusdaļā esošo materiālu, praktiski testam netiek pakļauts, tik cik nokrišnu un saules ietekme. Bet kopumā ideja apsveicama! Ja vēl raksts būtu atbilstošs, un savlaicīgs, jo nu jau kā nedēļu teiks testēts un informatīvās zīmes 3 nedēlas kā izvietotas.

Nja 2.jūlijs 2021 19:34
0 0 Atbildēt

Ar loģiku nedraudzējies gan. Viss tas blāķis ir viens materiāls kurš tiek uzklāts visā ceļa platuma, lai tiešām notestētu. Nākamais blāķis jau cits materiāls un tā tālāka. Nejau katra līnija ir cits materiāls.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti