Rīgas mērs un vicemērs atzīst atsevišķas kļūdas stabiņu izvietošanā, taču atteikties no tiem negrasās - iAuto

Rīgas mērs un vicemērs atzīst atsevišķas kļūdas stabiņu izvietošanā, taču atteikties no tiem negrasās 10

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 8.jūlijs 2021 14:47

Satiksmes mierināšanai paredzēto stabiņu izvietošanā Rīgas ielās ir gadījušās atsevišķas komunikācijas kļūdas un neveiksmīgi risinājumi, kas tiek izlaboti, taču kopumā galvaspilsēta no šādu stabiņu izmantošanas neatteiksies, lai gan par satiksmes organizāciju konkrētās ielās vēl varēs diskutēt, ceturtdien intervijās medijiem pauda Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP) un viņa vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Staķis Latvijas Radio vērsa uzmanību, ka, piemēram, iedzīvotāju mulsumā par stabiņiem uz Tērbatas ielas ir vainojama nekoordinēta rīcība - vispirms uzstādīti stabiņi, bet krietnu laiku vēlāk uzlikti puķupodi, tāpēc iedzīvotājiem sākotnēji radusies neizpratne par stabiņu nepieciešamību. "Piemēram, Baznīcas ielā, kur tas notika vienlaicīgi, cilvēkiem nekādu jautājumu nebija un tur nekādas ažiotāžas nav," norādīja Staķis, atzīstot, ka ir ļoti svarīgi koordinēt darbības, lai iedzīvotājiem nerastos pārpratumi.

Viņš skaidroja, ka stabiņus, puķupodus un ceļazīmes uzstāda atšķirīgi uzņēmumi - cits pasteidzas ātrāk, bet cits savu darbu izdara pēdējā brīdī, kā rezultātā arī satiksmes dalībniekiem un iedzīvotājiem rodas neizpratne. Rīgas mērs solīja darīt visu iespējamo, lai nākotnē šīs darbības būtu saskaņotākas, taču vienlaikus pauda, ka negrasās par notikušo vērsties ar jebkādām sankcijām pret Satiksmes departamentu, kurš par to ir atbildīgs.

Gan Staķis intervijā Latvijas Radio, gan Ķirsis intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" atzina, ka, uzstādot stabiņus Pārdaugavā, Altonavas un Ojāra Vācieša ielas krustojumā, sākotnēji tikusi pieļauta kļūda, apgrūtinot divdaļīgo autobusu izgriešanos, taču nu jau šī kļūda esot izlabota - stabiņi demontēti un tiks domāts par citu risinājumu.

Vaicāts par jauno satiksmes organizāciju Bruņinieku ielā, par kuru esot sūdzējušies Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta šoferi un privātie preču piegādātāji, Staķis pieļāva, ka diskusijas par izmaiņām un citiem risinājumiem ir iespējamas, taču viņš aicināja ar tām īpaši nepārsteigties. "Var mainīt un var risināt. Par šo tēmu mēs noteikti vēl padiskutēsim ar operatīvajiem dienestiem. Piemēram, man operatīvie dienesti ir norādījuši, ka vēl lielāka problēma ir tieši automašīnas, kuras ir pārblīvējušas ielas un ietver, ka vispār nevar tikt klāt. Ziniet, tad jau stabiņš ir daudz mazāks šķērslis nekā automašīna, kuru nevar pavākt malā, nevar uzbraukt virsū, atšķirībā no stabiņiem, kuri ir lokani," skaidroja Staķis.

Rīgas mērs intervijā Latvijas Radio atgādināja, ka jebkura pārmaiņa pilsētvidē nāk ar debatēm strīdiem, un bieži vien tas aizņem ilgu laiku, taču nereti beigās izrādās, ka ilgtermiņa ieguvumi atsver īstermiņa grūtības.

Vicemērs Ķirsis intervijā "900 sekundēm" uzsvēra, ka stabiņi ir paredzēti, lai operatīvais transports tiem varētu droši braukt pāri - tie noliecas un nebojā transportlīdzekli. Deputāts nevarēja konkrēti atbildēt uz jautājumu, cik reizes stabiņu var nolocīt, lai tas nezaudētu savas funkcionālās īpašības, taču viņš uzsvēra, ka stabiņus pēc laika var arī nomainīt, jo tie izmaksā relatīvi lēti - 28 eiro par viena stabiņa uzstādīšanu.

Salīdzinājumam Ķirsis minēja, ka viena luksofora uzstādīšana krustojumā vai pie gājēju pārejas izmaksā no 50 000 līdz 100 000 eiro, tātad šādu stabiņu izmantošana ir ievērojami lētāka.

Gan Staķis, gan Ķirsis atzina, ka stabiņu dēļ ielu tīrīšana ziemas periodā būs lielāks izaicinājums, taču uzturētājiem būs jāatrod atbilstošs risinājums.

Abas Rīgas domes amatpersonas argumentēja, ka stabiņi ielās ievērojami paaugstina satiksmes drošību un glābj cilvēku dzīvības, tāpēc kopumā no minētā risinājuma Rīgā nav paredzēts atteikties, izņemot Tērbatas ielu, kur šis satiksmes organizācijas līdzeklis ir tikai sezonāls.
 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 8.jūlijs 2021 16:53
4 0 Atbildēt

Es pareizi sapratu - Tērbatas un Baznīcas ielā stabiņi ir vajadzīgi, jo uz ielas ir puķu podi? Un vēl - gaidu statistiku, vēlams reizi nedēļā, - cik dzīvību katru dienu tiek izglābts?

WALA 9.jūlijs 2021 9:33
3 0 Atbildēt

Dubults neplīst .

Bet ja nopietni man jau sāk likties ka mēs te "par maz" atkritumu ražojam, un tā kā vienreiz lietojamos plastmasa traukus aizliegs, tad tagad jāizmanto katra nākamā "labā iespēja" piecūkot apkārtni ar kaut kādu drazu ... piem. plastmasa stabiņiem ...

ir viena kļūda 8.jūlijs 2021 14:55
3 0 Atbildēt

Un tā ir - divi āži par dārzniekiem...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti