Rīgas mērs un vicemērs atzīst atsevišķas kļūdas stabiņu izvietošanā, taču atteikties no tiem negrasās 10

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 8.jūlijs 2021 14:47

Satiksmes mierināšanai paredzēto stabiņu izvietošanā Rīgas ielās ir gadījušās atsevišķas komunikācijas kļūdas un neveiksmīgi risinājumi, kas tiek izlaboti, taču kopumā galvaspilsēta no šādu stabiņu izmantošanas neatteiksies, lai gan par satiksmes organizāciju konkrētās ielās vēl varēs diskutēt, ceturtdien intervijās medijiem pauda Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP) un viņa vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Staķis Latvijas Radio vērsa uzmanību, ka, piemēram, iedzīvotāju mulsumā par stabiņiem uz Tērbatas ielas ir vainojama nekoordinēta rīcība - vispirms uzstādīti stabiņi, bet krietnu laiku vēlāk uzlikti puķupodi, tāpēc iedzīvotājiem sākotnēji radusies neizpratne par stabiņu nepieciešamību. "Piemēram, Baznīcas ielā, kur tas notika vienlaicīgi, cilvēkiem nekādu jautājumu nebija un tur nekādas ažiotāžas nav," norādīja Staķis, atzīstot, ka ir ļoti svarīgi koordinēt darbības, lai iedzīvotājiem nerastos pārpratumi.

Viņš skaidroja, ka stabiņus, puķupodus un ceļazīmes uzstāda atšķirīgi uzņēmumi - cits pasteidzas ātrāk, bet cits savu darbu izdara pēdējā brīdī, kā rezultātā arī satiksmes dalībniekiem un iedzīvotājiem rodas neizpratne. Rīgas mērs solīja darīt visu iespējamo, lai nākotnē šīs darbības būtu saskaņotākas, taču vienlaikus pauda, ka negrasās par notikušo vērsties ar jebkādām sankcijām pret Satiksmes departamentu, kurš par to ir atbildīgs.

Gan Staķis intervijā Latvijas Radio, gan Ķirsis intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" atzina, ka, uzstādot stabiņus Pārdaugavā, Altonavas un Ojāra Vācieša ielas krustojumā, sākotnēji tikusi pieļauta kļūda, apgrūtinot divdaļīgo autobusu izgriešanos, taču nu jau šī kļūda esot izlabota - stabiņi demontēti un tiks domāts par citu risinājumu.

Vaicāts par jauno satiksmes organizāciju Bruņinieku ielā, par kuru esot sūdzējušies Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta šoferi un privātie preču piegādātāji, Staķis pieļāva, ka diskusijas par izmaiņām un citiem risinājumiem ir iespējamas, taču viņš aicināja ar tām īpaši nepārsteigties. "Var mainīt un var risināt. Par šo tēmu mēs noteikti vēl padiskutēsim ar operatīvajiem dienestiem. Piemēram, man operatīvie dienesti ir norādījuši, ka vēl lielāka problēma ir tieši automašīnas, kuras ir pārblīvējušas ielas un ietver, ka vispār nevar tikt klāt. Ziniet, tad jau stabiņš ir daudz mazāks šķērslis nekā automašīna, kuru nevar pavākt malā, nevar uzbraukt virsū, atšķirībā no stabiņiem, kuri ir lokani," skaidroja Staķis.

Rīgas mērs intervijā Latvijas Radio atgādināja, ka jebkura pārmaiņa pilsētvidē nāk ar debatēm strīdiem, un bieži vien tas aizņem ilgu laiku, taču nereti beigās izrādās, ka ilgtermiņa ieguvumi atsver īstermiņa grūtības.

Vicemērs Ķirsis intervijā "900 sekundēm" uzsvēra, ka stabiņi ir paredzēti, lai operatīvais transports tiem varētu droši braukt pāri - tie noliecas un nebojā transportlīdzekli. Deputāts nevarēja konkrēti atbildēt uz jautājumu, cik reizes stabiņu var nolocīt, lai tas nezaudētu savas funkcionālās īpašības, taču viņš uzsvēra, ka stabiņus pēc laika var arī nomainīt, jo tie izmaksā relatīvi lēti - 28 eiro par viena stabiņa uzstādīšanu.

Salīdzinājumam Ķirsis minēja, ka viena luksofora uzstādīšana krustojumā vai pie gājēju pārejas izmaksā no 50 000 līdz 100 000 eiro, tātad šādu stabiņu izmantošana ir ievērojami lētāka.

Gan Staķis, gan Ķirsis atzina, ka stabiņu dēļ ielu tīrīšana ziemas periodā būs lielāks izaicinājums, taču uzturētājiem būs jāatrod atbilstošs risinājums.

Abas Rīgas domes amatpersonas argumentēja, ka stabiņi ielās ievērojami paaugstina satiksmes drošību un glābj cilvēku dzīvības, tāpēc kopumā no minētā risinājuma Rīgā nav paredzēts atteikties, izņemot Tērbatas ielu, kur šis satiksmes organizācijas līdzeklis ir tikai sezonāls.
 

 
Visi komentāri
 
ir viena kļūda 8.jūlijs 2021 14:55
3 0 Atbildēt

Un tā ir - divi āži par dārzniekiem...

Mairis 8.jūlijs 2021 16:09
1 0 Atbildēt

Vai Staķis tagad strādās par sētnieku? Mainis karogus, tīrīs miskastes, slaucīs ielas...

darklight 8.jūlijs 2021 16:53
4 0 Atbildēt

Es pareizi sapratu - Tērbatas un Baznīcas ielā stabiņi ir vajadzīgi, jo uz ielas ir puķu podi? Un vēl - gaidu statistiku, vēlams reizi nedēļā, - cik dzīvību katru dienu tiek izglābts?

WALA 8.jūlijs 2021 17:51
3 1 Atbildēt

Man liekas ka rīdziniekiem jāseņemas un arī jāatzīstas, ka kopumā vēlēšanas ir devušas to ko vēlējušies, bet ir dažas kļūdas kā Staķis un Ķirsis , kuras prasītos izlabot ...

velojosla 8.jūlijs 2021 20:25
2 0 Atbildēt

Tie stabiņi un satiksmes "mierināšana" ir tikai aizsegs kā liela,ļoti liela nozagšanai.

Kirša "ķirsītis" 8.jūlijs 2021 20:23
1 0 Atbildēt

Ja vajag,brauciet virsū lokanajam Staķa-Ķirša stabiņam,un,kad nobraucat nost,dodaties uzreiz uz auto servisu.Neviens no auto ražotājiem nav iedomājies tādus ķiršus!

iciks 8.jūlijs 2021 21:47
3 0 Atbildēt

Šodien braucu pa Lāčplēša ielu un skatījos tos varenos stabiņus. Tā velojosla ir atdalīta no pamatbrauktuves jau ar kaut kādiem horizontāliem reljefiem elementiem, kas diezgan uzskatāmi parāda, ka tur braukt nevajag un visticamāk neviens tur arī nelīdīs, kurpretī ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji un visādi namu pārvaldes darboņi var piebraukt, ja tāda vajadzība rodas. Nahren tos tizlos stabus?

WALA 9.jūlijs 2021 9:33
3 0 Atbildēt

Dubults neplīst .

Bet ja nopietni man jau sāk likties ka mēs te "par maz" atkritumu ražojam, un tā kā vienreiz lietojamos plastmasa traukus aizliegs, tad tagad jāizmanto katra nākamā "labā iespēja" piecūkot apkārtni ar kaut kādu drazu ... piem. plastmasa stabiņiem ...

boliks 9.jūlijs 2021 9:48
1 0 Atbildēt

Nesmu ne par vienu no vadošajiem Rīgas vadītājiem, bet pēc būtības vai valdīja Ušaks vai Staķis, tāpat ir marasms. Labā roka nezina ko dara kreisā, bet nauda tikai ripo un ripo.

WALA 9.jūlijs 2021 12:32
1 0 Atbildēt

Man vispār radās vel vien laba ideja - jāuzstāda mietiņi tieši uz Staķa un Ķirša darba krēsliem - visādu "idejisku mēslu" mierināšanai ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 32

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti