Aptuveni trešdaļa ceļu satiksmes negadījumu, kuros cietuši cilvēki, saistīti ar kreiso pagriezienu 11

 

Foto: Publicitātes attēls

LTAB | 11.oktobris 2021 11:58

“Ik gadu Latvijā tiek reģistrēti vairāki simti ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg), kas saistīti ar kreisā pagrieziena veikšanu.

Kopumā tā ir aptuveni trešā daļa no visiem tiem negadījumiem, kuros cietuši cilvēki,” skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka lai aktualizētu problēmu, LTAB īsteno informatīvu kampaņu “Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…”.

Normatīvie akti, kas reglamentē ceļu satiksmi, nosaka, ka Latvijā nav aizliegts izdarīt apdzīšanas manevru ceļu krustojumos, ja vien konkrētās vietās to nenosaka īpaši aizliegumi, piemēram, regulējams krustojums, gājēju pāreja vai nepārtrauktā joslas sadalošā līnija. Šāda kārtība ir īpaši bīstama situācijās, kad kāds no satiksmes dalībniekiem vēlas veikt kreiso pagriezienu, bet aiz tā braucošais jau uzsācis vai vēlas uzsākt apdzīšanas manevru.

Apdrošinātāju līdzšinējā pieredze rāda, ka transportlīdzekļu vadītāji pārsvarā maldīgi uzskata, ka par CSNg izraisīšanu ir atbildīgs tas, kurš ir veicis apdzīšanas manevru. Visbiežāk par šādiem negadījumiem atbildība jāuzņemas tieši kreisā pagrieziena veicējam, atsevišķos gadījumos - abiem: “Pamatā saskaramies ar situācijām, kad priekšā braucošais vadītājs, ieslēdzot kreiso pagrieziena rādītāju, atpakaļskata spoguļos  nepārliecinās par to, ka kāds no aiz viņa braucošo transportlīdzekļu vadītājiem jau ir uzsācis apdzīšanu. Satiksmes dalībniekiem jāsaprot, ka šādā situācijā pat savlaicīgi ieslēgts pagrieziena rādītājs nav priekšnoteikums uzskatīt, ka vadītājam ir priekšroka manevra veikšanai,” skaidro J.Abāšins, papildinot, ka ir arī situācijas, kad aizmugurē braucošie ir nepacietīgi un pārgalvīgi, veicot riskantu apdzīšanas manevru vietā, kur tas nav atļauts vai nepietiekami izvērtējot apstākļus un pārkāpjot atļauto braukšanas ātrumu.

Lai noskaidrotu autovadītāju izpratni par kreisā pagrieziena veikšanu un tā bīstamību, LTAB septembra izskaņā veica aptauju, kurā piedalījās 430 transportlīdzekļu vadītāji. 77,7% respondentu norādīja, ka autovadītāji ļoti bieži nerāda pagrieziena rādītājus vai arī to dara ļoti novēloti, turklāt visbiežāk to nedara velosipēdisti un skrejriteņu vadītāji (46,3%), autobraucēji (33,7%) un motociklisti un skūteru vadītāji (20%).

Kaut arī 97,2% respondentu norādīja, ka viņiem traucē tas, ka autovadītāji nerāda pagrieziena rādītāju pirms manevra uzsākšanas, tomēr gandrīz trešdaļa (28,2%) aptaujāto autovadītāju atzīst, ka veicot manevrus ne vienmēr rāda pagriezienus. Visbiežāk (55% gadījumu) viņi tam neredz vajadzību, kā arī to rīcību ietekmē slinkums (27,1%) un laika trūkums (14%). “Informatīvās kampaņas “Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…” mērķis ir ne vien atgādināt autovadītājiem par kreisā pagrieziena bīstamību, bet arī likt aizdomāties par savu rīcību un mainīt nelāgos braukšanas paradumus, atceroties vienkāršu patiesību – ja tas traucē Tev, tas var traucēt arī citiem, radot draudus gan savai, gan citu satiksmes dalībnieku drošībai,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs.

Jau ziņots, ka no septembra vidus Waze lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums. Aptuveni trešā daļa no šādām vietām ir saistīta ar kreiso pagriezienu un šī manevra bīstamību. Brīdinājumi Waze lietotnē tiek izvietoti, pamatojoties uz LTAB apkopotajiem datiem par vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.

 
Visi komentāri
 
WALA 11.oktobris 2021 13:04
0 0 Atbildēt

Tātad 2/3 nav saistītas ar kreiso pagriezienu, kādas tur lažas slēpjas ?

Un kas ir ar negadījumiem kur cilvēkiem nav ne vainas ???

+ cik tas ir absolūtos skaitļos.

Dati par CSNg ar cietušajiem nāk no VP, bet kur paliek tie kas ir "ārpus VP kompetences" ar saskaņotajiem paziņojumiem ???

... 11.oktobris 2021 13:47
1 1 Atbildēt

1/3 bojāgājēji tumsā

Bet mūsējie tūlīt izdomās ka jāaizliedz kreisie pagriezieni visur un principā...

ZZZZ 11.oktobris 2021 14:18
3 0 Atbildēt

Daudzas elementāras, it kā nenozīmīgas, lietas jādara automātiski/sistemātiski. Pat tad ja uzsākot kustību/manevru ir tukšs ceļš, to brīdinājuma pagriezienu slēdzam. Jo to vienīgo, no 10000 reizēm, var sagadīties ka aklā zona/cilvēciskais faktors tevi pieviļ. Izglābs sistēma. Tas līdzīgi ka te taj video kur mocim izbrauca priekšā pārkāpjot nepārtraukto ceļa marķējumu. Divi abi kļūdās, viens nedaudz ātrumu pārkāpj, otrs ceļa marķējumu.

Tā pat pie mums rapšu utt fotogrāfētāji. Apstājās kur pagadās un kā tāds aitu bars skraida turpu šurpu pāri ceļam. Un tie garām 110kmh lidotāji, domājat kāds tur kaut ko nākamajam pabrīdina? Nav tak pačotna slēdzīti kustināt, ka nenokrīt/nenolūzt. Tas nekas ka jaunajiem auto viņam tik praktiski jāpieskaras, tik jau nevarīgi paliekam ka nav spēka to pagriezienu ieslēgt, ne dzinēja dziesmu klausīties

Vernons 11.oktobris 2021 16:01
3 1 Atbildēt

CSN grāmatai uz vāka devīze: "Priekšā esošs satiksmes dalībnieks, ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, garantē drošību"!

Un tālāk virkne baušļu, kas jāpilda bezierunu kārtībā.

Ēra, kad varēja norakstīt uz Distanci, beidzās četrus gadus atpakaļ! Kāpēc policija to nepilda?

... 11.oktobris 2021 18:28
0 2 Atbildēt

vernons brauc aizmugurē, pālī, pļāpādams pa telefonu un dzen garām kolonnai, bet protams, ka vainīgs priekšā braucošais, jo negarantēja...

Vernons 11.oktobris 2021 20:56
2 1 Atbildēt

Tieši tā, gribēsi dzīvot un izdzīvot 100% ļoti laicīgi izdarīsi divas lietas, ieslēgsi virzienrādītāju un brauksi cieši gar ass līniju, un tad Tu spogulī redzēsi, kad Vernons pālī, jau sen gatavs Tev pa labo pusi garām aiziet un ne tikai Es! Kādam ir jābūt klaunam, kurš interneta laikmetā ir iedomājies, kad pa muti nevar norauties! Paklau ,klauns, pirms ielaidies diskusijā ar mani, Tev tas kas notiek uz ceļa ir jāpārzin manā līmenī!

Vārds 11.oktobris 2021 20:28
0 0 Atbildēt

Kāds nepidars var paskaidrot, kāpēc krustojumos nav aizliegts apdzīt?

Vernons 11.oktobris 2021 21:04
0 0 Atbildēt

Tas tāpēc ka krustojumos, kreisajam pagriezienam nav iekārtota joslā ātruma samazināšanai pagriezienam! Nepārtrauktā līnija, pirms krustojuma, aizliedz apdzīt! Bet vai tas ir šķērslis kādam, kurš to Ignorē? Spogulī palūkoties līnija Neatceļ!

Freijers 12.oktobris 2021 11:18
1 0 Atbildēt

UN ņemot to vērā, pirms izlien no maz/liel pisānu ceļa uz šosejas ir jāpaskatās gan pa kreisi, gan arī labi, nevis jālec kā briedim un tad jādomā !

Freijers 12.oktobris 2021 11:26
0 0 Atbildēt

Tie kreisie nez arī tāpēc, ka uz katras no sevi cienošām šosejām, kas vijas caur n apdzīvotām vietām un ciemiem, nekur nav normālas nogriešanās joslas pa kreisi, vēl jautrāk tas ir neapdzīvotās vietās, kur pēkšņi no 90/100 plūsma gandrīz apstājas, jo kāds rauj nost - ja vēl tas kāds ir losis, kas bremzē un parāda ka griezīs tikai pēdējā brīdi, tad visādi brīnumi garantēti. Un tā kā šo nogriešanās momentu vēl nereti pavada lēna vilkšanās kādu kilometru/divus pirms "īstās" točkas, tad tas vēl pārklājās ar sakaitināto aizmugures braucēju izlēcieniem. Sevišķi šādu punktu īpatsvarā laikam grēko A9/A10 sākot jau ar necilo nogriešanās vietu uz lepno hatu ciematu - Lapsas....

Lai jau neatpaliktu, no visiem tiem mazajiem pieslēgumiem ir arī domātāji - ārā rāvēji - nepaātrinātāji, bet tas jau citā statitikas ailē laikam iet.

Freijers 12.oktobris 2021 11:28
0 0 Atbildēt

maza piezīme - no manis pieminētajām "nogriešanās vietām" tehniski, ja neviens nav priekšā tos kreisos pat ātrāk pamanās veikt, nekā, ja pa labi vienam otram uz zaļo pieturu vai vasarnīcu jāgriež nost....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti