Ražas novākšanas laikā uz ceļiem jārēķinās ar lielāku lielgabarīta tehnikas klātbūtni; kas būtu jāņem vērā 8

 

Foto: Pexels.com

LVC | 15.augusts 2022 15:41

Visā Latvijas teritorijā turpinās ražas novākšana un labības kulšanas darbi, tāpēc uz autoceļiem ir vērojams lielāks lauksaimniecības lielgabarīta tehnikas skaits. Aicinām autobraucējus būt uzmanīgiem un saprotošiem:

-       pirms veikt apdzīšanas manevru, pārliecināties, ka ceļš ir pietiekami plats un netuvojas pretī braucoši transportlīdzekļi;

-       pārliecinieties, ka lauksaimniecības tehnika negriežas pa kreisi;

-       ja tehnika palēnina ātrumu un brauc tuvāk ceļa labajai pusei, tehnikas operators, iespējams, gatavojas veikt platu kreiso pagriezienu;

-       jāņem vērā, ka reizēm, lai veiktu platu labo pagriezienu, operatoram ir jāiebrauc kreisajā ceļa pusē;

-       sausā laika ietekmē grants ceļi pastiprināti put, lauksaimniecības tehnika, pārvietojoties pa tiem, var sacelt putekļus un pasliktināt redzamību;

-       jārēķinās, ka uz ceļa no kravām var izbirt graudi, kā arī var veidoties rindas pie graudu nodošanas punktiem.

 

Ražas novākšana turpināsies līdz septembra vidum.

“Patlaban visos Latvijas reģionos notiek intensīva ražas novākšana - tiek vākti graudaugi, rapši un zirņi. Ražas novākšana turpināsies visu augustu un iespējams līdz pat septembra vidum, jo būs vēl jānovāc vasarāju kultūraugi – vasaras rapsis, mieži, kvieši, griķi un pupas. Visintensīvākā smagās tehnikas satiksme būs vērojama tieši līdz septembra vidum gan dienas, gan vēlās vakara stundās. Lai atslogotu lielceļus, lielu daļu no saražotās produkcijas pārvietos, izmantojot dzelzceļus,” norāda Zemnieku saeimas valdes loceklis Mārtiņš Trons.

“Ražas novākšanā ir iesaistīta lielgabarīta tehnika, tāpēc aicinām autobraucējus būt uzmanīgiem un reaģēt uz tehniku, kas pārvietojas ar oranžajām bākugunīm. Ražas novākšanas tehnika un traktortehnika pa ceļiem pārvietojas salīdzinoši lēni. Aicinām autovadītājus būt saprotošiem, savukārt lauksaimniekus - ievērot ceļu satiksmes noteikumus un drošību uz ceļiem!” aicina Trons.

Lai iegūtu vai nodotu informāciju par notiekošo uz valsts autoceļiem, aicinām zvanīt uz VSIA Latvijas Valsts ceļi diennakts informatīvo bezmaksas tālruni 80005555.

 
Visi komentāri
 
650 15.augusts 2022 16:01
1 1 Atbildēt

Ražas novākšana drīzvien būs jau (veiksmīgi,dabiskā ceļā) izbeigusies, taču Patlaban ir jārēķinās (arī) ar TO, ka ir (jau) augusts un samērā ātri satumst.Kādam (atgriežoties no kaut kurienes) var (neierasti) nākties braukt pa tumsu.

Tumsā mēdz būt migla,odi,jodi un vēl visādi citādi apgrūtinājumi.Kukakaiņiem aplipušu vējstiklu un visu vasaru netīrītos (neregulētos) lukturus ieskaitot.Vismaz 1reiz pa visu vakaru tos derētu notīrīt.Jā.

Pļurkt 18.augusts 2022 7:25
0 2 Atbildēt

Ko tu te vari uzbāzties ar kārtējām savām glupībām???

Nevis drīz būs galā, bet tikai sākas!!

Pašlaik pļauj ziemājus, augusta otrajā pusē sāks pļaut vasarājus, un dažu labu kultūru nopļauj pat oktobra sākumā!

650 18.augusts 2022 14:40
0 0 Atbildēt

Nujajā.Patlaban taču nava augusta otrā puse.Ir tikai pusotrā.Žēl, ka tu savējo (associētā) lauksaimn.professora pamata izglītību neieguvi Jelgavā.Tur kādreiz pļāva cukura bietes, savureiz arī decembera 1jā pusē.Pilna pilsēta bija piebērta, mētājās pa visām ielām un tortuāriem.Ja nepatika kāds garāmgājējs, audzināšanas nolūkā varēja kādu to Bieti pacelt un tam iepsist pa muguru,- uzreiz būt cita saruna.

Pļurkt 18.augusts 2022 16:52
0 1 Atbildēt

Droši visus savus vēmekļus vari iespraust savā dirsā!!

Precīzi tā pat kā 4 tramvaja maršrutu 80.to gadu sākumā!

Aha! 16.augusts 2022 11:21
0 0 Atbildēt

Kad sodīs smago tehniku, kas pa lielceļiem brauc lēnāk par plūsmu? Mani pieradināja, ka varu maukt atļautais+10 un tad pēkšņi aiz līkuma brauc kombains - kur es lai tad liekos, bremzēt vai maukt ceļmalas kokā?

MMX 16.augusts 2022 14:42
1 0 Atbildēt

Braucu +20 +30 bet pirms kombainiem vienmēr paspēju nobremzēt. Laikam tāpēc ka piekopju tādu lietu kā personiskā atbildība - uzturu auto labā tehniskā kārtībā, pērku labas riepas, neeju uz manevriem, kas var apbraudēt citus, sekoju līdzi uz ceļa notiekošajam, utt. Es saprotu, ka tiem, kas brauc uz 90 vai +10 un lamā tādus kā es, iepriekš minētās lietas nav saprotamas, bet ja kaut ko no tā visa pamēģina, tad var konstatēt ka ne jau kombains uz ceļa ir problēma.

kasinsh79 17.augusts 2022 9:00
1 0 Atbildēt

Smagajiem Latvijā ātruma ierobežojums - 80! Tā kā tie nevis kavē plūsmu, bet ievēro CSN. Tāda vēl nianse, ka daudziem no tiem vispār ir ātruma ierobežotājs pie 84-87. Gribēdams ātrāk nekādi nepabrauksi.

Smagajiem pārmest var vienīgi “vilcieniņus”, kad reāli neatstāj spraugas (pietiekami distanci) ar priekšā braucošo smago. Rezultātā jāapdzen jau 2x garāks sastāvs.

650 16.augusts 2022 17:06
1 0 Atbildēt

Kombains (parasti) ir biežāk "sastopams" gaismā vai tumsā? Kādas pazīmes liecina, ka attiecīgajā vietā varētu to "sastapt"?Kur (mums) tie Kombaini ir biežāk sasstopami- uz Jēlgavas vai uz Jūrmalas šossejas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti