Vairāk nekā puse autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 7.decembris 2022 13:36

57% autovadītāju atzīst, ka mīnus grādos, uzsākot braukt, nepārbauda, vai ceļš ir apledojis. 32% no tiem apzinās, ka to vajadzētu pārbaudīt, 22% to nedara, jo uzskata, ka vienmēr brauc uzmanīgi, bet 3% uzsver, ka apledojuma pārbaude nav būtiska.

43% autovadītāju, braucot mīnus grādos, vienmēr pārbauda apledojumu – iesākumā strauji piebremzējot vai uzgāzējot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pērnā gada aptaujas datiem, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri pārbauda ceļa apledojumu, sarūk – ja 2021. gadā to darīja 45% braucēju, tad šogad – 42%. Līdzīgi kā pērn, arī šogad aptauja apliecina, ka ceļa seguma stāvokli biežāk pārbauda vīrieši (47%), nekā sievietes 38%).

 “Ziemas apstākļos ceļa segums var būt ļoti mainīgs, tāpēc noteikti jāseko līdzi āra gaisa temperatūrai, lai saprastu vai apledojums ir iespējams. Ceļa stāvokļa noteikšana, pirms brauciena uzsākšanas, ļauj autovadītājam laikus noskaņoties un pielāgot braukšanas stilu konkrētajiem apstākļiem. Svarīgi ir kontrolēt situāciju un pārliecināties par ceļa seguma stāvokli visa veicamā maršruta garumā. Kā arī liela nozīme ir prasmei kontrolēt automašīnu dažādu segumu apstākļos, bet to var apgūt tikai praktizējoties,“ stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

To, vai ceļš ir apledojis, pirms braukšanas biežāk pārbauda autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (48%) un no 40 līdz 49 gadiem (48%), bet visretāk autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (38%). Analizējot datus reģionālā griezumā, iespējams secināt, ka apzinīgākie ir Vidzemes (49%) un Pierīgas (47%) autovadītāji, bet ceļa stāvokli visretāk pārbauda Kurzemes autovadītāji (36%).

Svarīgi atcerēties, ka apledojums uz ceļiem veidojas arī intensīvas snigšanas apstākļos, jo tad sniega kārta uz ceļa tiek piebraukta un no apakšas pakūst, bet, temperatūrai pazeminoties – sasalst. Tāpat apledojums bieži veidojas augstākās vietās, kas pakļautas vējam un  atdziest visātrāk, piemēram, uz tiltiem un viaduktiem. Pilsētās visbiežāk apledojums veidojas ielu krustojumos, līkumos un uz nobraucamiem ceļiem.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2022. gada septembrī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 7.decembris 2022 15:37
1 1 Atbildēt

Pilnīgi bezjēdzīgs pasākums. Pie krusta piebraukts, noslidināts un tāds baudītājs iebrauc pakaļā Jo izbraucot uz ceļa tak pamēģināja neslīdēja...

feciic 7.decembris 2022 15:59
4 1 Atbildēt

Ja es dzīvoju lauku viensētā kilometru no šosejas, kā tieši man pirms braukšanas pārbaudīt vai šoseja nav apledojusi.

Šaubīgos apstākļos visu laiku jāčeko vai ceļš nav slidens vērojot cik izplūdušas paliek auto reakcijas uz stūres grozīšanu.

650 7.decembris 2022 19:33
0 0 Atbildēt

-pirms brauciena vaig uzzvanīt Annai

Opis 7.decembris 2022 16:18
5 0 Atbildēt

Jobcik, ir taču ziema! Vai tiešām ir jāpārbauda, ka sniegs ir sniegains un ledus ledains? Kas no tā mainās!?

Pļurkt 7.decembris 2022 18:08
5 0 Atbildēt

Es parasti ar mēli pārbaudu. Ja pieķer, tad ir slidens.

Kanibaals 8.decembris 2022 0:44
0 0 Atbildēt

43% ir vienkārši dirsēji.

Drošais braucējs 8.decembris 2022 9:24
1 0 Atbildēt

Man parasti pa priekšu skrien kalps ar vējlukturi, kas visu laiku pa rāciju ziņo par konkrētā ceļa posma stāvokli...

Rr19 8.decembris 2022 10:21
1 0 Atbildēt

Labāk iedod kalpam spaini ar smiltīm.

Mehs 9.decembris 2022 10:19
0 0 Atbildēt

Vakar. Bērzkrogs-Sigulda 3-4 sliedes, Sigulda- Rīga sliedes un putra, Brīvības iela piebraukts sniegs noliets ar ķīmiju, kā pa ziepēm (kas to reaģentu ir apstiprinājis). Vienības gatve kā vasarā,tik slapjš. Dienvidnieks tā nosālīts, ka sniega pārslas, jau gaisā izkūst nesasniedzot segumu. Granīta iela ārā no Rīgas, pretizbuksēšnas kontrole pat uz 70 km/h ar kautko cīnās, melnais ledus. Tīnūži-Koknese ideāls ceļš. Koknese-Pļaviņas snieg, bet neslīd. Par Rīgas mazajām ielām teikšu, ka mainīgi, virsū putra apakšā ledus, bet bija arī ideāli notīrītas. Par ko raksts?

Mehs 9.decembris 2022 10:33
1 0 Atbildēt

Parasti cenšos būt iecietīgs pret lēnākiem satiksmes dalībniekiem, bet vakar nu jau vairs ne brāļu tautas emocijas raksturojošais vārdu krājums tika izsmelts. Nepārliecinātie, ņemiet vērā, ka apdzenošais ir spiests braukt pa putru, iestājas akvaplanēšana tikai uz putras auto slikti klausa stūrei un bremzēm, ja sanesīs nekādas garantijas, ka neparaus jūs līdzi. Ja ir iespēja, brauciet ar sabtransu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti