Visi komentāri - Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu pēdējos gados bijis tirdzniecības centru "Spice" un "Akropole Alfa" autostāvvietās

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu pēdējos gados bijis tirdzniecības centru "Spice" un "Akropole Alfa" autostāvvietās 6

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 27.decembris 2022 12:18

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu pēdējos septiņos gados bijis tirdzniecības centru "Spice" un "Akropole Alfa" autostāvvietās, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

"Diemžēl tradicionāli, jau vairāku gadu garumā, bīstamākās vietas autovadītājiem ir lielveikalu stāvlaukumi, kuros tiek reģistrēts lielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits, turklāt šāda tendence ir novērojama gan Rīgā, gan citur valstī," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Birojā atzīmē, ka pēdējo septiņu gadu laikā tirdzniecības centra "Spice" autostāvvietā reģistrēti 810 ceļu satiksmes negadījumu, kamēr tirdzniecības centra "Akropole Alfa" stāvlaukumā fiksēti 713 negadījumi. Trešais lielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējos septiņos gados Rīgā fiksēts Dreiliņu rotācijas aplī, kur satiekas Lubānas, Augusta Deglava un Juglas ielas.

Savukārt pēdējos divos gados - 2021.gadā un šajā gadā - lielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits fiksēts tirdzniecības centra "Akropole Rīga" autostāvvietā, proti, attiecīgi 95 un 84 negadījumi.

Vidzemē, pēc LTAB datiem, autobraucējiem bīstamākā vieta ir pie tirdzniecības centra "Apelsīns" Ādažos, kur pēdējo septiņu gadu laikā fiksēti 223 ceļu satiksmes negadījumi. Vienlaikus 192 negadījumi reģistrēti Valmierā pie tirdzniecības centra "Valleta", bet 123 - Siguldā pie tirdzniecības centra "Šokolāde". 

Kurzemē attiecīgajā periodā visvairāk ceļu satiksmes negadījumu fiksēts Liepājā pie "Rietumu centra" - 161, seko Ventspils pie lielveikala "Rimi" Lielajā prospektā - 97, bet 92 negadījumi notikuši Liepājā rotācijas aplī pie Cukura ielas. 

Latgalē, pēc LTAB vēstītā, "melnākais punkts" ceļu satiksmē ir "Ditton nams" Daugavpilī, kur pēdējos septiņos gados fiksēti 238 ceļu satiksmes negadījumi. 

Zemgalē visvairāk negadījumu fiksēts Jelgavā pie tirdzniecības centra "Valdeka" - 220, kā arī pie lielveikala "Rimi" Katoļu ielā - 219 un Bauskā lielveikala "Rimi" un degvielas uzpildes stacijas "Neste" stāvlaukumā - 181.

LTAB norāda, ka dati par visiem reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek apkopoti LTAB tiešsaistes kartē.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.
 

 
Visi komentāri
 
Joptūzis 27.decembris 2022 13:01
3 2 Atbildēt

Pirmkārt, kādam idiotam ir jābūt lai būvētu veikalu stāvvietas pēc tāda pat principa, kā viena auto stāvvietu pie mājas? Jāsāk ar to, ka veikalu stāvvietās ir maksimāli jāizslēdz braukšana atpakaļgaitā. Lai pamestu vietu, visiem auto būtu jābrauc uz priekšu, nestumjoties atpakaļgaitā kas ir ātrākais veids kā lohs saskrienas ar otru lohu, kas neko neredz jo skanē tukšu vietu auto rindā.

Otrkārt, ir jābūvē "atskabargas" ejās, kas ļauj braukt projektētatā virzienā, bet kavē braukšanu pret spalvu. Daudzi ieraugot brīvu vietu aiz sevis, mēģina braukt atpakaļgaitā, gan kavējot plūsmu aiz sevis, gan palielinot sadursmes risku.

srt 27.decembris 2022 13:04
2 2 Atbildēt

Tieši lielākās problēmas sagādā tie "priekšparkotāji". Visvairāk negadījumu un visšķībāk stāvošie!

Rr19 27.decembris 2022 13:27
0 2 Atbildēt

Un tad, kad priekš braucēji sāk stumies atpakaļgaitā, lai izbrauktu, tad var noskatīties, ko viņiem autoskolās ir iemācījuši. Tād sākas sānu skrāpēšana un plūsmas kavēšana.

Jumu 27.decembris 2022 14:59
2 2 Atbildēt

Nu Daugavpilī no Ditton nams stāvvietas izbraukšana notiek kā pa pudeles kaklu, lai tiktu ārā, no labās puses dabīgi, ka jāpalaiž visus. Varētu kustību pa Viestura ielu tanī vietā aizvērt un palaist pa Alejas ielu. Vēl labāk būtu izveidot otru iebraukšanas un izbraukšanas ceļu uz Kandavas ielu. Tur katru dienu kā sāk mīcīties no plkst.10.00, tā arī mīcās līdz kādiem plkst 18.00, sevišķi pirms svētkiem. Stāvlaukums liels bet tikt iekšā un izlīst ārā baigā problĕma.

650 28.decembris 2022 1:22
0 1 Atbildēt

Nudien Labi, ka (mums) iepirkuma vietu stāvvietās (augu dien nakti) dežurē tā saucamā Ceļa Policija.Kā arī, (tur,visur) ira kupli sassprausti gan foto, gan arī kripto radāri.

Ja 1gab stāvvieta ir tik plata, ka pat tāds ne īpaši resnāks lohs nespēj pietiekamā leņķī atvērt savas lohdurvis, nu protams ka (mums) stāvamvietu platums atbilst visiem morāles un/vai ētikas euroāziešu normatīviem.Protams, ka šādā šķirbā iekšā/ārā griežoties, bezdzimum satiksmes Drošība sit augstu vilni (tieši pa p....).

Opis 28.decembris 2022 16:05
0 1 Atbildēt

Lai aizbrauc uz IKEA un pamācās, kā vajag projektēt stāvlaukumus!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti