Pirmo reizi Latvijā sarkanās gaismas pārkāpumus oficiāli fiksēs viedais luksofors 31

 

Foto: Publicitātes attēls

LMT | 21.marts 2023 14:54

No 21. marta Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā oficiāli sāks darboties ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta.

Tas būs pirmais šāda tipa risinājums Latvijā, kas oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā un fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, nodos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Pašvaldības policijas datubāzēm, lai pārkāpējiem tiktu piemērots administratīvais sods.

Viedais risinājums testa režīmā minētajā krustojumā darbojas jau kopš 2019. gada rudens, taču līdz šim tas tikai fiksējis pārkāpēju statistiku. Tā ir gana iespaidīga – pēdējos 8 mēnešos kopā fiksēts vairāk nekā 600 sarkanās gaismas pārkāpumu. Šopavasar Liepājas pilsēta noslēgusi līgumu ar LMT par risinājuma oficiālu iekļaušanu satiksmes uzraudzības sistēmā, lai uzlabotu satiksmes drošību un novērstu pārkāpumus. Tādējādi Liepāja kļuvusi par pirmo inovatīvu ceļu satiksmes drošības risinājumu lietotāju valstī.

“Lai gan Liepājā reģistrēto transportlīdzekļu skaits gadu no gada turpina pieaugt, pēdējo piecu gadu laikā mūsu pilsētā par 20% sarucis ceļu satiksmes negadījumu skaits. Esam mērķtiecīgi strādājuši, lai Liepāja būtu maksimāli droša kā gājējiem un velobraucējiem, tā autobraucējiem. Papildus ātrumvaļņiem, paaugstinātiem krustojumiem, augošai veloinfrastruktūrai, regulējamām un izgaismotām gājēju pārejām jau pēdējos desmit gadus esam ceļu satiksmē ieviesuši arī dažādus viedos risinājumus – sensorus, videodetektorus, luksoforu attālinātās vadības sistēmu. Šodien kopā ar LMT esam spēruši vēl vienu nozīmīgu soli uz priekšu, lai mēs visi Liepājas ielās justos aizvien drošāk,” saka Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš.

Viedais luksofors spēj veikt dažādas funkcijas: tas atpazīst un klasificē objektus, nosaka to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīst un nolasa automašīnu numurus, spēj noteikt luksofora signālu. To veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.

“Liepāja jau ierasti ir atvērta inovācijām, tehnoloģiju uzlabojumiem un mūsdienīgu risinājumu ieviešanai – daudzējādā ziņā to var saukt par Latvijas tehnoloģiju galvaspilsētu. Tieši Liepāja bija pirmā pilsēta, kurā sāka darboties nākamās paaudzes datu pārraides tīkla – 5G – pirmā bāzes stacija Latvijā. Esam gandarīti, ka viedā krustojuma risinājums sāks savu darbu pilnā apmērā, uzlabojot satiksmes drošību pilsētā un rādot lielisku piemēru arī citām pilsētām ar sarežģītiem krustojumiem, kur regulāri tiek izdarīti pārkāpumi,” pauž LMT prezidents Juris Binde.

“CSDD ar gandarījumu iesaistās viedā risinājuma projektā kā pieredzējis partneris datu apstrādē. Viedais luksofors ir lielisks piemērs, kā tehnoloģijas var kalpot reālam sabiedrības labumam, sniedzot iespēju glābt dzīvības, rūpēties par drošību un uzlabot ceļu satiksmes kultūru. Uzskatu, ka šai satiksmes kontroles metodei jābūt vērstai uz vadītājiem, kuri klaji ignorē aizliedzošo luksofora sarkanās gaismas signālu, izraisot apdraudējumu pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem,” uzsver Aivars Aksenoks, CSDD valdes priekšsēdētājs.

LMT viedās kameras galvenā inovācija ir tās spēja nolasīt datus patstāvīgi. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora vadības sistēmu, tā nolasa un atpazīst gaismu luksoforā un auto kustību, kā arī automašīnas numurzīmi, ko saglabā sistēmā. Šī kamera ir uzstādāma mazāk nekā dienas laikā un neprasa specifisku tīkla konfigurāciju. Tā darbojas 4G tīklā, bet plānots, ka nākotnē tās darbībai tiks izmantots arī 5G. Tās minimālās infrastruktūras prasības (vieta un elektrības pieslēgums), atbilstība GDPR, zemās izmaksas un spēja patstāvīgi apstrādāt datus to padara ne tikai par efektīvu risinājumu satiksmes drošības uzlabošanai, bet arī būtisku soli ceļā uz drošu un viedu pilsētvidi.

Šobrīd Liepājā uzstādītais viedais risinājums spēj atpazīt luksoforā degošo gaismas signālu, auto un tā numurzīmi. Balstoties uz šo pašu risinājumu, iespējams veidot arī jaunus algoritmus, kas spēj noteikt citus pārkāpumu veidus – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu, apstāšanos krustojumā, neatļautus pagriezienus, vilciena pārbrauktuvju neatļautu šķērsošanu, braukšanu pretēji pa vienvirziena ielu, sastrēgumu apbraukšanu pa apmalēm, braukšanu bez ķiverēm A kategorijas transportlīdzekļiem, OCTA un tehniskās apskates pārkāpumus pēc numurzīmes.

 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 21.marts 2023 15:03
10 5 Atbildēt

Vai par sadursmēm pie krustojuma, šīs kameras dēļ, arī LMT atbildēs?

Visi luksofora signāli ir braucami un visi luksofora signāli aizliedz uzsākt kustību! Vai tas CSDD arī ir zināms?

Somijā tas process atrisināts savādāk...

JanJan 21.marts 2023 16:19
6 5 Atbildēt

Ievēro distanci un avārijas nebūs.

:-) 21.marts 2023 15:40
5 4 Atbildēt

Šo ideju nokopēja tieši no Somijas. Perfekts un nepieciešams risinājums.

Braukt var jebkur un jebkad. Diemžēl starp varēt un drīkstēt ir milzīga atšķirība. Kam liela "varēšana", tam švaka darīšana!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti