Pirmo reizi Latvijā sarkanās gaismas pārkāpumus oficiāli fiksēs viedais luksofors 31

 

Foto: Publicitātes attēls

LMT | 21.marts 2023 14:54

No 21. marta Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā oficiāli sāks darboties ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta.

Tas būs pirmais šāda tipa risinājums Latvijā, kas oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā un fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, nodos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Pašvaldības policijas datubāzēm, lai pārkāpējiem tiktu piemērots administratīvais sods.

Viedais risinājums testa režīmā minētajā krustojumā darbojas jau kopš 2019. gada rudens, taču līdz šim tas tikai fiksējis pārkāpēju statistiku. Tā ir gana iespaidīga – pēdējos 8 mēnešos kopā fiksēts vairāk nekā 600 sarkanās gaismas pārkāpumu. Šopavasar Liepājas pilsēta noslēgusi līgumu ar LMT par risinājuma oficiālu iekļaušanu satiksmes uzraudzības sistēmā, lai uzlabotu satiksmes drošību un novērstu pārkāpumus. Tādējādi Liepāja kļuvusi par pirmo inovatīvu ceļu satiksmes drošības risinājumu lietotāju valstī.

“Lai gan Liepājā reģistrēto transportlīdzekļu skaits gadu no gada turpina pieaugt, pēdējo piecu gadu laikā mūsu pilsētā par 20% sarucis ceļu satiksmes negadījumu skaits. Esam mērķtiecīgi strādājuši, lai Liepāja būtu maksimāli droša kā gājējiem un velobraucējiem, tā autobraucējiem. Papildus ātrumvaļņiem, paaugstinātiem krustojumiem, augošai veloinfrastruktūrai, regulējamām un izgaismotām gājēju pārejām jau pēdējos desmit gadus esam ceļu satiksmē ieviesuši arī dažādus viedos risinājumus – sensorus, videodetektorus, luksoforu attālinātās vadības sistēmu. Šodien kopā ar LMT esam spēruši vēl vienu nozīmīgu soli uz priekšu, lai mēs visi Liepājas ielās justos aizvien drošāk,” saka Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš.

Viedais luksofors spēj veikt dažādas funkcijas: tas atpazīst un klasificē objektus, nosaka to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīst un nolasa automašīnu numurus, spēj noteikt luksofora signālu. To veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.

“Liepāja jau ierasti ir atvērta inovācijām, tehnoloģiju uzlabojumiem un mūsdienīgu risinājumu ieviešanai – daudzējādā ziņā to var saukt par Latvijas tehnoloģiju galvaspilsētu. Tieši Liepāja bija pirmā pilsēta, kurā sāka darboties nākamās paaudzes datu pārraides tīkla – 5G – pirmā bāzes stacija Latvijā. Esam gandarīti, ka viedā krustojuma risinājums sāks savu darbu pilnā apmērā, uzlabojot satiksmes drošību pilsētā un rādot lielisku piemēru arī citām pilsētām ar sarežģītiem krustojumiem, kur regulāri tiek izdarīti pārkāpumi,” pauž LMT prezidents Juris Binde.

“CSDD ar gandarījumu iesaistās viedā risinājuma projektā kā pieredzējis partneris datu apstrādē. Viedais luksofors ir lielisks piemērs, kā tehnoloģijas var kalpot reālam sabiedrības labumam, sniedzot iespēju glābt dzīvības, rūpēties par drošību un uzlabot ceļu satiksmes kultūru. Uzskatu, ka šai satiksmes kontroles metodei jābūt vērstai uz vadītājiem, kuri klaji ignorē aizliedzošo luksofora sarkanās gaismas signālu, izraisot apdraudējumu pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem,” uzsver Aivars Aksenoks, CSDD valdes priekšsēdētājs.

LMT viedās kameras galvenā inovācija ir tās spēja nolasīt datus patstāvīgi. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora vadības sistēmu, tā nolasa un atpazīst gaismu luksoforā un auto kustību, kā arī automašīnas numurzīmi, ko saglabā sistēmā. Šī kamera ir uzstādāma mazāk nekā dienas laikā un neprasa specifisku tīkla konfigurāciju. Tā darbojas 4G tīklā, bet plānots, ka nākotnē tās darbībai tiks izmantots arī 5G. Tās minimālās infrastruktūras prasības (vieta un elektrības pieslēgums), atbilstība GDPR, zemās izmaksas un spēja patstāvīgi apstrādāt datus to padara ne tikai par efektīvu risinājumu satiksmes drošības uzlabošanai, bet arī būtisku soli ceļā uz drošu un viedu pilsētvidi.

Šobrīd Liepājā uzstādītais viedais risinājums spēj atpazīt luksoforā degošo gaismas signālu, auto un tā numurzīmi. Balstoties uz šo pašu risinājumu, iespējams veidot arī jaunus algoritmus, kas spēj noteikt citus pārkāpumu veidus – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu, apstāšanos krustojumā, neatļautus pagriezienus, vilciena pārbrauktuvju neatļautu šķērsošanu, braukšanu pretēji pa vienvirziena ielu, sastrēgumu apbraukšanu pa apmalēm, braukšanu bez ķiverēm A kategorijas transportlīdzekļiem, OCTA un tehniskās apskates pārkāpumus pēc numurzīmes.

 
Visi komentāri
 
vietējais 21.marts 2023 14:58
1 0 Atbildēt

Varēja jau sarkano lukturu ielā uzlikt.

ViedaisDžons 21.marts 2023 22:37
1 0 Atbildēt

Bet nav skaidrs tas viedums?!

Kad biju londonā tur jau 2004.gada tadas sarkanas gaismas kameras bija, un papildus vel tie luksofori, reguleja plusmu, lai nav jastav oie sarkanas, kad uz zaļo neviena brauceja nav. Nu tas bija viedais tiešām jo reguleja plusmu un vel sodus rakstija par sarkano, un palikšanu krustojumā un korķa radīšanu citiem.

Bet tas jau bija 20 gadus atpakaļ.

Te saprotu bildes tikai sarkano gaismu!?

Vernons 21.marts 2023 15:03
10 5 Atbildēt

Vai par sadursmēm pie krustojuma, šīs kameras dēļ, arī LMT atbildēs?

Visi luksofora signāli ir braucami un visi luksofora signāli aizliedz uzsākt kustību! Vai tas CSDD arī ir zināms?

Somijā tas process atrisināts savādāk...

:-) 21.marts 2023 15:40
5 4 Atbildēt

Šo ideju nokopēja tieši no Somijas. Perfekts un nepieciešams risinājums.

Braukt var jebkur un jebkad. Diemžēl starp varēt un drīkstēt ir milzīga atšķirība. Kam liela "varēšana", tam švaka darīšana!

JanJan 21.marts 2023 16:19
6 5 Atbildēt

Ievēro distanci un avārijas nebūs.

Vernons 21.marts 2023 19:54
2 2 Atbildēt

"Ideāls keks", neko citu no CSN arī nezin.

0pis 21.marts 2023 18:17
2 1 Atbildēt

Vai pilno pamperu arī LMT nomainīs?

Krotow 21.marts 2023 17:06
5 1 Atbildēt

Gājējus, kuri skrien pāri pie sarkanās gaismas, tas aparāts arī fiksēs un sodu piesūtīs?

650 21.marts 2023 19:31
2 0 Atbildēt

Bet protams.Un katram gājājam drīzumā tiks piešķirts infraviedais Reģistrācijas numurs, kuŗš būs jāvalkā kaklā/pakārts.Tāpat būs jāiet/uz ikpusgadējo TA.

Šobrīd nav kārotākas jomas, kā iespraukties kādā "digitalizētās iekasēšanas" procesā.Tas sola neierobežotas iespējas ilgspējīgākai nākotnei.Lohiem būs jāmaksā/par.

Luksasosaforu darbības algotais ritms sen bij jāizmaina Valsts mērogā.Pasludināt iepirkumu, visus nomainīt uz inteliģenitalentajiem tuvojošos objektu atpazīstošajiem 2gaismu. Nekādu vairs dzelteno, vai kur nu vēl mirgojošo.Zaļš/srakans, un pilnīgā randomā.Un/vai. Viens cikls ne ilgāk kā 10sek,tā kā pa nakti Ulmaņa/Lielirbes krustā.

Edgars 21.marts 2023 17:20
1 0 Atbildēt

Ja pareizi atceros, tad viena sarkanās gaismas kamera bija Daugavpilī. Kolēģim sods pa pastu atnāca. Bet tā laikam bija parastā, nevis viedā. Par lētu laikam.

0pis 21.marts 2023 18:14
0 7 Atbildēt

Liepājas gonščikiem olas ieraujās, ko? Ja nu atnāk cedele "Jūsu skilli ir novērtēti ar XX eiro negatīvo prēmiju!!!"

Y 21.marts 2023 19:46
3 0 Atbildēt

Es domāju viņiem galīgi pofig, drīzāk jau tādi vecie krabji aiz prieka mēģina savu sakaltušo noraustīt redzot šādas kameras, kā nekā dzīve beigusies, sākas jau tas posms, kad visi ir slikti, jo jaunāka gada gājuma..

0pis 21.marts 2023 19:48
0 2 Atbildēt

Tu sāc raustīt pie satiksmes kamerām? Gribi tikt televīzijā? Lai izdodas

Y 22.marts 2023 8:57
2 0 Atbildēt

Cik saprotu pēc taviem komentāriem pie citiem rakstiem, tad redze tev ir vel tikai pasliktinājusies vecais sakalteni…

Merikurrats 21.marts 2023 20:25
2 0 Atbildēt

Tajā krustojumā vajag arī to krāsaino spīdeklīti pareizi noregulēt,savādāk tāda naudas kāstuvīte sanāk. Krustā iebrauc uz zaļo, izbrauc uz sarkano. Dzeltenais tikai notirgot.

boliks 21.marts 2023 21:05
0 0 Atbildēt

A kā ir ar tiem, kas atrodas uz Brīvības ielas?

Ivars 21.marts 2023 21:25
1 0 Atbildēt

Genocīds pret latviešu tautu.Atlaist Saeimu.

Birkenštoks 21.marts 2023 21:29
5 0 Atbildēt

Nu te izskatās, ka velosipēds izgudrots no jauna tāds pats.

Jo visa pasaulē ir šādi risinājumi, izgudrot to no jauna ir atskaites simulācija par it kā inovācijām iztērēto.

Par to ka cena ir lētaneticās, jo lmt ir dārgākās cenas vispār, bet valsts iestāžu mobilo sakaru iepirkumos redzams, ka summas tiek maksātas kosmiskas, un nolikumi tādi ka konkurentiem nav iespēju, tie jau katru nedēļu sākuši par to vaidēt.

Tā kā vecais krabis par dārgāku naudu tik jauna kule.

Ūrļiks 21.marts 2023 21:33
5 2 Atbildēt

Vienīgā liepājas “inovācija” ir Liepājas metalurga investora izmešana no liepājas.

Aizliegtais paņēmiens un Lato, jau visu to inovāciju aprakstija.

Cietēji ir tie kas spiesti doties darba meklējumos uz ārzemēm, jo Liepājai metalurgs nav vajadzīgs.

0pis 21.marts 2023 21:59
0 0 Atbildēt

Ko saki par Liepājas kaffeju?

Seksts 21.marts 2023 22:43
1 0 Atbildēt

Teiktu ka sesks to ir pārdzēries,

un palicis par diktatoru.

Un viss budžēts aiziet dārgās dēla izklaidēs- rallijā.

Mēs visi daebaļaudis sametam miljonāram izklaidei

650 21.marts 2023 23:44
0 0 Atbildēt

Jā.Lohiem vnk vajag pareizi pasniegt tās lietas.Lai viņi eiroforijā neaizdomājas līdz to būtībai.Jo šis ir tikai sākums.Precedents,tāteikt.Veselus 3 garus gadus rūpīgi mērķtiecīgi kultivēts.Un to gribētāju/iekassēt būs daudz.Arvien vairāk.

Piem, šodien cita starpā ir rakstīts itin cēls texts- ka šogad domes domātāji tērēs "assfalta ielu" remontam 2x vairāk.Nevis to, ka (viņu pašu pārdomātās lohsaimnieciskās darbības rezultātā) šīs te ielas ir nolaistas tik nolaistā stāvoklī, ka Nāksies tērēt.Šitā šķērdējot,var nepietikt vairs ne viedajiem stabiņiem ne luksosaforiem.

Persiks 22.marts 2023 7:26
1 1 Atbildēt

Tikai retais atceras, ka Ķirša kungs kad bija opozīcijā, bļaustījās, ka 18 miljoni ir krietni par maz rīgas gada budžetā ielām, tagad kad inflācija ir debesīs pasniedz 22 miljonus rīgas ielām kā sensāciju.

Jautājums kas tad ir mainījies, tikai tas ka ķirsis dala budžetu nevis dažādās krimināllietās apsūdzētais nils

Bet piekrītu, ka politiķi ir kā apenes kad paliek netīras tad jāmaina

650 22.marts 2023 12:53
0 0 Atbildēt

Jā, un tu pasties vispābā uz tiem trekni nekaunīgajiem Purniem.Vai vispār kāds viņiem spēj piekļlūt vai vismaz ko iebilst.Šodien kāreiz atkal ir kko izdrirsis, kā atgādinājumu/par savas Personas svarīgumu.Kāda man kā lohmaksātājam būtu na/uj starpība, cik viņiem un kam to miljardu "vajadzigs", ja godīgi maksāju visas iespējamās nodevas un pildu visus iespējamos priekšrakstus?

Par suuuda kovida affēru un visādu 3perpētīšanass biroju izveidei vien cik desmitu to suuda miljonu tika trubā nolaists? Kad (mums,Lohiem) nauda bij da/ujā vairāk nekā jebkad- kāpēc vismaz daļa no tās pienācīgi netika ieguldīta ielu uzturēšanā? Kur ir kaut viens "vainīgais"?

TWO 22.marts 2023 5:07
2 0 Atbildēt

Varēja jau vispirms iemācīt saviem "gudrajiem" luksaforiem pamanīt arī motociklus. Pilna Rīga ar tādiem, pie kuriem piebraucot nakts laikā ir jāstāv, kamēr tiek sagaidīts kāds tajā pašā virzienā braucošs auto.

Valeh 22.marts 2023 9:43
0 1 Atbildēt

Uhti kāda laime. :P. Ej tu nost. Nu varēs sodīt vēl vairāk neuzmanīgo autovadītāju. Izrādās, šitas pat bija jānosvin ar ielas slēgšanu un pompozu amatpersonu uzrunu. Labāk vairāk bedres būtu salabojuši nekā pilnveidot savas spējas iedzīvoties uz nemuzmanīgo rēķina. Fuj. 😖

khe 22.marts 2023 9:51
0 0 Atbildēt

Un, kas ir Jelgavas sarkanā signāla kameras? Nevar saprast, cik daudz tur tādu ir, bet šķiet, ak vismaz 4...

Bomzis 22.marts 2023 12:46
3 0 Atbildēt

Pārkāpumus fiksēs tikai bagātajiem, kas var nopirkt auto! Tiem, kas brauks ar zirga pajūgu, vai velosipēdu soda kvītis nerakstīs!

Apjucis 22.marts 2023 21:55
1 0 Atbildēt

Kautko nesapratu, taču visi jau sen runā, ka Jelgavā šāda sistēma ir jau , kas tad tā ir pa sistēmu, vaitad tā nedarbojas? Neko nesaprotu. 🥴

650 22.marts 2023 22:07
0 0 Atbildēt

Jelgavā vienkārši nav tik izmanīgi un tik Vareni izbīdītāji, kā Liepājā.Bet pag, safilmēto materiālu taču var uzkrāt un izmantot kaut vai pēc pus gada.Kā Jūrmalā.

Bobis 23.marts 2023 18:03
0 0 Atbildēt

Super beidzot

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti