Vasarā 110 km/h - dažos galveno autoceļu posmos palielinās atļauto braukšanas ātrumu 38

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.aprīlis 2023 16:05

No 28.aprīļa atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos sāks ieviest palielinātu atļauto braukšanas ātrumu, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Braukšanas ātrums līdz 110 kilometriem stundā būs atļauts uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • Jūrmalas šosejas jeb valsts galvenā autoceļa Rīga-Ventspils (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai
  • Vidzemes šosejas (A2) posmā no satiksmes mezgla Vidzemes šosejas (A2),
  • Tallinas šosejas (A1) un Rīgas apvedceļa (A4) krustojumā līdz "Sēnītei".

LVC norāda, ka Vidzemes šosejas attiecīgais posms ir aprīkots ar adaptīvās satiksmes vadības risinājumu un mainīgajām ceļazīmēm, tāpēc, pasliktinoties braukšanas apstākļiem, atļautais braukšanas ātrums tur var tikt samazināts. Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas, autovadītājiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats kā visur ārpus apdzīvotām vietām - 90 kilometri stundā.

Autoceļu posmi, kuros palielina maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 110 kilometriem stundā, ir valsts galvenie autoceļi ārpus apdzīvotām vietām, tajos katram kustības virzienam atdalīta brauktuve, labās nobrauktuves vai uzbrauktuves galvenokārt ar ātruma maiņas joslām, kreisās nobrauktuves (tikai apgriešanās vietās uz ceļiem ar sadalošo joslu starp pretēja virziena plūsmām) ir, galvenokārt, ar ātruma maiņas joslām. Turklāt autobusu pieturas ir ar paplašinājumu un galvenokārt ātruma maiņas joslām, uz brauktuvēm nav atļauta apstāšanās un stāvēšana, tiem ir sakopta, no apauguma un šķēršļiem atbrīvota ceļa nodalījuma josla, seguma stāvoklis novērtēts kā ļoti labs vai labs un tiem nav posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi jeb "melnie punkti".

Savukārt ātrums līdz 100 kilometriem stundā tiks atļauts uz trīs autoceļiem:

  • uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži) (A1), Saulkrastu apvedceļā no 21,40 līdz 26,02 kilometram un no 27,20 līdz 40,25 kilometram
  • uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (Pāternieki) (A6) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei
  • kā arī uz valsts reģionālā autoceļa Tīnūži-Koknese (P80) posmā no 5,20. līdz 60,35.kilometram.

Autoceļu posmi, kuros palielina maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 100 kilometriem stundā, ir valsts galvenie autoceļi vai valsts galveno autoceļu dublējošais reģionālais autoceļš ārpus apdzīvotām vietām, uz tiem, galvenokārt, ir vairāklīmeņu ceļu mezgli bez krustošanās konfliktpunktiem, tiem ir tikai labās nobrauktuves vai uzbrauktuves galvenokārt ar ātruma maiņas joslām. Uz šiem ceļiem autobusu pieturas ir ar paplašinājumu un galvenokārt ātruma maiņas joslām, uz brauktuvēm nav atļauta apstāšanās un stāvēšana, tiem ir sakopta, no apauguma un šķēršļiem atbrīvota ceļa nodalījuma josla,  seguma stāvoklis novērtēts kā ļoti labs vai labs, un tajos nav posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi jeb "melnie punkti".

iAuto.lv par šo tēmu diskutēts vairākkārt:

Pavasaris iestājies, bet uz Rīgas-Jūrmalas šosejas ātrums 25.aprīlī joprojām 90 km/h.

 

 

Atgādinām, ka Ceļu satiksmes noteikumos saprotami ir uzrakstīt par ātrumu:

 

"99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā)."

 

 
38 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 27.aprīlis 2023 17:12
22 23 Atbildēt

Neadekvets atrums prieks Latvijas celiem , nav mums neviena posma , kur ar sadu atrumu varetu drosi braukt , ne par velti mes esam 1 vieta eiropa pec avariju un bojagajuso skaita , lielakoties bauri sava dzive nav pat redzejusi kada izskatas automagistrale , bet velas braukt ka minimums uz 110km/h

Ābols 28.aprīlis 2023 7:50
14 21 Atbildēt

Prātiņ nāc mājās, ja tev sķiet, ka uz gludas taisnas vismaz 2 joslu šosejas būtu jāturpina braukt uz 90(vai pat pēc tevis teiktā uz 70, savādāk mēs pārāk daudz 'sitamies nost') tad varbūt vienkārši nodot savu autovadītāju apliecību un staigā ar kājam, tā būs drošāk! 😉

Drīzāk bīstamību rada šī ātruma raustīšana. Būtu visu gadu šajos posmos atstājuši 110 un normāli prāti PAŠI izvērtē kāds ir drošs ātrums konkrēta gada laikā, konkrētā situācijā. (Jo arī vasarā pie stipra lietus vai biezas miglas apstākļos TEV IR JAIZVĒRTĒ ĀTRUMS jo pat uz 90 nav diži gudri un 'droši' braukt)

Dunduku prāti vienmēr ir un būs, to ne ar kādiem sodiem vai ierobežojumiem neapturēs un vienkārši dabiskā atlase!

iAuto 27.aprīlis 2023 16:12
13 4 Atbildēt

Vismaz pus mēnesi agrāk kā pirms gada 😁👍🏻bet par mēnesi vēlāk kā Igaunijā

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 8

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti