Uz Daugavpils šosejas pie Pļaviņām sāk darboties vēl divi vidējā ātruma kontroles posmi - iAuto

Uz Daugavpils šosejas pie Pļaviņām sāk darboties vēl divi vidējā ātruma kontroles posmi 2

 
Nozare.lv | 19.septembris 2023 8:37

Uz Daugavpils šosejas (A6) pirms un aiz Pļaviņām šonakt sāks darboties divi vidējā ātruma kontroles posmi, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

No Kokneses līdz Stukmaņiem vidējā ātruma kontroles posms būs 13,6 kilometrus garš, bet no Aiviekstes tilta Pļaviņās līdz mājām "Banderi" - 5,7 kilometrus garš.

Šajos posmos kontrolēs vidējo ātrumu, transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

LETA jau vēstīja, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma šogad kopumā tiks ieviesta 16 valsts ceļu posmos. Sistēma jau darbojas uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei, uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei, uz Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei, uz Rīgas apvedceļa (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei un uz reģionālā autoceļa Cēsis-Vecpiebalga (P30) no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam, kā arī uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Krustpils līdz Stūrniekiem.

Tikmēr uz Bauskas šosejas (A7) kontroles sistēma būs no Tilderiem līdz Iecavai, uz Jelgavas šosejas (A8) - no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā, savukārt uz Liepājas šosejas (A9) - no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tukums (P98) un no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi līdz Silkalniem.

Uz Ventspils šoseja (A10) vidējā ātruma kontrole būs no Varkaļiem līdz Griķiem, no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi un no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu.

Tāpat kontrole būs uz valsts galvenā autoceļa Rēzekne-Daugavpils (A13) no Kovališkiem līdz Rušeņicai.

Sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tostarp vidējā ātruma kontroles posmos, izrakstīs un administrēs Valsts policija.

LVC skaidro, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību, proti, dati liecina, ka biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kuros tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās.

LVC norāda, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un aizliegumu apdzīt.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu atbilstoši iepirkuma rezultātiem uzstādīja "PS Fima Group" par līgumcenu 1,261 miljons eiro. No tās apmēram 900 000 eiro paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet apmēram 360 000 eiro - sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā, proti, 2023.-2025.gadā. Pēc līguma beigām sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma tiek ieviesta ar aptuveni piecu mēnešu kavējumu, tāpēc "PS Fima Group" tiks piemērots līgumsods.
 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
MMX 20.septembris 2023 10:07
3 0 Atbildēt

Kādā dzērumā jābūt lai izvēlētos konkrētos posmus es pat nespēju iedomāties. Principā jau šobrīd tur ikdienā nekādi kosmiskie ātrumi netiek sasniegti, jo ceļš līkumains, satiksme blīva, pat retie apdzinēji tur vidēji nekādus ātruma rekordus neuzstāda. Šobrīd sanāks ka vidējais ātrums nokritīs vispār zem 90 bet debīlu apdzīšanu skaits pieaugs vienkārši stāvus debesīs, jo pateicoties tam, ka bailīgākie brauks krietni zem tiem 90, tad tagad apdzīšanā varēs iesaistīties arī fūres. Man grūti iedomāties vēl debīlāku vietu kur uzlikt vidējā ātruma kontroli, tā jau tas posms nebija īpaši patīkams braukšanai, tad tagad vēl fūri purnā varēs noraut, zaibis, še žetons un cepums.

WALA 19.septembris 2023 11:25
2 2 Atbildēt

LVC dzen tuftu - satiksmes drošību vidējā ātruma radari var ietekmēt tikai uz slikto pusi, tā kā būs bariņš to kas tagad "nezinās" ar kādu ātrumu drīkst braukt, un kategoriski nedzīs kravas auto. Bet tas ka dažādas nodevas palīdzēs iekasēt tas gan fakts - ne labi, ne slikti - normāla attīstība.

Tik nu tās "vakara pasaciņas bērniem" par drošības veicināšanu drīkst arī vienkārši pastāstīt vakarā saviem bērniem ... man tās jau drusk sāk apnikt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stellantis atsauc Citroën C3 un DS3

Atsaukumam pakļauti Citroen C3 un DS3, kas ražoti no 2009. līdz 2019. gadam. Lasīt vairāk

 

Starptautiskā jauno automehāniķu konkursā uzvar latvietis 2

Pirmo reizi vēsturē starptautiskā jauno automehāniķu konkursa "Young Car Mechanic 2025" finālā uzvarējis latvietis - Aizkraukles Profesionālās vidusskolas audzēknis Niks Pētersons. Līdz ar to nākamgad pirmo reizi starptautiskā konkursa fināls norisināsies Latvijā. Lasīt vairāk

 

Honda izstrādājusi elektrisku četrriteņu piegādes transportu (+ FOTO) 12

Frankfurtes Eurobike 2025 izstādē Japānas autobūves uzņēmums Honda demonstrēs Fastport eQuad – elektrisku plaša pielietojuma četrriteņu transportlīdzekli. Lasīt vairāk

 

Nepalaida gājēju - policija soda "uz līdzenas vietas" (+ VIDEO) 37

Braucot blakus policijas busiņam, Ford vadītājs nepiestāj pirms gājēju pārejas un nepalaiž gājējus. Likumsargi nekavējoši reaģē, panāk Ford un piespriež vadītājam 1500 zlotu (350 eiro) sodu un 15 soda punktus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti