Vidējā braukšanas ātruma kontrole plānota vēl 17 vietās 32

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.decembris 2023 20:39

Valsts ceļu tīklā plānots ierīkot vēl 17 vidējā braukšanas ātruma kontroles posmus, aģentūrai LETA pavēstīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Posmu izvēli esot noteikuši statistikas dati par visu veidu ceļu satiksmes negadījumu skaitu pēdējo trīs gadu laikā.

Uz Tallinas šoseja (A1) jauns vidējā braukšanas ātruma kontroles posms būs no Vitrupes līdz Svētciemam, uz Vidzemes šosejas (A2) - no Krasta ielas Ieriķos līdz pagriezienam uz Cēsīm jeb autoceļam P20 un no Bērzkroga līdz Smiltenes aplim, uz Valmieras šoseja (A3) - no Stalbes līdz Rubenei. 

Uz Rīgas apvedceļa Daugavas labajā krastā (A4) ātruma kontroles posmi tiks ierīkoti no krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu un no krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju, bet uz Rīgas apvedceļa Daugavas kreisajā krastā (A5) - aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai "Virši".

Uz Liepājas šosejas (A9) jauni posmi būs no 10. kilometra līdz Tīreļiem, no Apšupes līdz Tiltiņiem un no Blīdenes līdz Brocēniem, bet uz autoceļa Jūrmala-Talsi (P128) - no Ragaciema līdz Klapkalnciemam.

Uz Daugavpils šosejas (A6) ātruma kontroles posms būs no Dzelmēm līdz Uplejām, uz Kokneses šosejas (P80) - no Tīnūžiem līdz Ziediņiem un no pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim, bet uz Rēzeknes šosejas (A12) - no Varakļāniem līdz Kristceļiem un no Greiškāniem līdz autoceļa 108.kilometram.

LVC pārstāvji piebilst, ka projektēšanas gaitā var tikt precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas. 

Lai ierīkotu jaunos posmus, jau sākta elektrības pieslēgumu un iekārtu projektēšana, ko veic SIA "EnerGrid" par līgumcenu 129 734 eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Jauno vidējā ātruma kontroles posmu projektēšanai un aprīkojuma uzstādīšanai no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām ir piešķirti 300 000 eiro.

Jau ziņots, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Tāpat vidējā ātruma kontroles posmos notiek ne tikai ātruma kontrole, bet arī transporta reģistrācijas, tehniskās apskates, vinješu un transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) iegādes kontrole.

LETA jau rakstīja, ka šī gada augustā un septembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2022.gadā, vidējā ātruma kontroles posmos ceļa satiksmes negadījumu (CSNg) skaits samazinājies par 46%, CSNg ar cietušajiem skaits par 64% un CSNg ar ievainotajiem skaits par 73%.

LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu. LVC apgrozījums 2022.gadā bija 19,241 miljons eiro, kas ir par 0,1% mazāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa saruka par 40,1% - līdz 182 934 eiro.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "EnerGrid" reģistrēta 2020.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2888 eiro, kas uz pusēm pieder Kristapam Krūmiņam un Jānim Brikmanim. Kompānijas apgrozījums pagājušajā gadā palielinājās līdz 4,796 miljoniem eiro, savukārt kompānijas peļņa bija 452 572 eiro.
 

 
32 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Original Nja 12.decembris 2023 8:58
12 4 Atbildēt

Mīlais cilvēk, prieks, ka esi veiksmīgi nozombēts ar baiso ātrumu.

Patiesība ir tā, ka ĀTRUMS reti kad ir patiesais avārijas iemesls. Mūsu CP un pārejās instances vienkārši nevēlas iedziļināties notikumu kopuma saknē, bet paķer vienkāršāko, un to, kas vēlāk statistikas veidā nes lielāko ieguvumu, radot iemeslus uzstādīt visādas nejēdzīgas kastes uz ceļiem, kurām ir viens mērķis - sodīt un gūt peļņu.

Izcils piemēras - bēdīgi slavenās Ventspils šosejas avārijas pēdejā laikā ir principā tikai frontālas. Kāpēc? Jo kāds velkas nevajadzīgi lēni, cits meklē pirmo iespēju apdzīt, un tad, kad esi padsmit kilometrus nočunčinājis aiz kādas sēnes uz 70 pie 90, nervi neiztur un tik veikta apdzīšana nejēdzīgā vietā un finitto. Pie vainas ir apdzīšanas. Un kas tās visvairāk rada? Pareizi! Neadekvāti lēni braucoši, plūsmā neiekļaujošies transportlīdzekļi. 

Nevienai atbildīgajai institūcijai NAV datu par to, kādā ātrumā notiek visvairāk avāriju, nerunājot par to, ka faktiskais avārijas situācijas izraisītājs lielākoties sen jau ir gabalā, ja vien nav piefiksēts kādā videoreģistratorā.

Jobo 11.decembris 2023 23:25
10 0 Atbildēt

Samazina avāriju skaitu vidējā ātruma radaru zonā tikai par 46%? Tikai? Kā vispār var būt avārijas tajos posmos, kad visi brauc tik lēni?

Un pats galvenais, kā ar drošību  izbraucot no vidējā ātruma radaru zonas, kad kolonnas velkās uz 75 - 80km/h un uzreiz pēctam sākās apdzīšanas manevri, lai atgūtu zaudēto laiku?

Original Nja 12.decembris 2023 8:49
7 0 Atbildēt

Mani fascinē viena lieta - kad vidējā ātruma zonu iztaisīja uz Tīnūžu šosejas, pēc gada to atmeta, ja neesot rentabli, un nekādi diži satiksmes uzlabojumi nav novēroti. 

Kur ir dati par šiem posmiem pirms radaru uzstādīšanas? Vai tie ir publiski pieejami? Jeb tagad mums ir jātic, ka tie procenti ir patiesi, jo LVC un CSDD tā saka?

Kāpēc tagad pēkšņi šie radari ir svētais grāls, kas atrisinās avāriju problēmu? Domājams, ka ar satiksmes drošību te ir maz sakara.

P.S. Nešķiet gluži pareizi, ka par šo satiksmi čākarējošo un valstij naudu pelnošo padarīšanu maksā vadītāji paši, netieši, caur OCTA polisēm, kuras nākamgad jau atkal būs dārgākas - "no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām ir piešķirti 300 000 eiro."

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

6 Ginesa rekordi: Kārlis Bardelis ar laivu un velo apbraucis apkārt pasaulei (+ VIDEO) 3

Kad viņš sāka savu braucienu apkārt pasaulei, viņam bija 31 gads. To beidzot – 39. Kārlis Bardelis airu laivā un ar velosipēdu apceļojis zemeslodi un nu atgriezies Latvijā. Ceļojuma laikā sasniegti seši Ginesa rekordi un vākti līdzekļi labdarībai. Lasīt vairāk

 

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 10

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Lasīt vairāk

 

Kas ir Cupra Tavascan ? (+VIDEO) 6

Izstādē Auto 2024 notika elektromobiļa Cupra Tavascan Baltijas pirmizrāde. Kā TV Autoziņām uzsvēra K-Auto Seat un Cupra tirdzniecības vadītājs Juha Patama, tā ir pilnībā elektriska SUV kupeja, SUV spēcīgā rakstura un kupejas elegances kombinācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti