Vidējā braukšanas ātruma kontrole plānota vēl 17 vietās 32

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.decembris 2023 20:39

Valsts ceļu tīklā plānots ierīkot vēl 17 vidējā braukšanas ātruma kontroles posmus, aģentūrai LETA pavēstīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Posmu izvēli esot noteikuši statistikas dati par visu veidu ceļu satiksmes negadījumu skaitu pēdējo trīs gadu laikā.

Uz Tallinas šoseja (A1) jauns vidējā braukšanas ātruma kontroles posms būs no Vitrupes līdz Svētciemam, uz Vidzemes šosejas (A2) - no Krasta ielas Ieriķos līdz pagriezienam uz Cēsīm jeb autoceļam P20 un no Bērzkroga līdz Smiltenes aplim, uz Valmieras šoseja (A3) - no Stalbes līdz Rubenei. 

Uz Rīgas apvedceļa Daugavas labajā krastā (A4) ātruma kontroles posmi tiks ierīkoti no krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu un no krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju, bet uz Rīgas apvedceļa Daugavas kreisajā krastā (A5) - aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai "Virši".

Uz Liepājas šosejas (A9) jauni posmi būs no 10. kilometra līdz Tīreļiem, no Apšupes līdz Tiltiņiem un no Blīdenes līdz Brocēniem, bet uz autoceļa Jūrmala-Talsi (P128) - no Ragaciema līdz Klapkalnciemam.

Uz Daugavpils šosejas (A6) ātruma kontroles posms būs no Dzelmēm līdz Uplejām, uz Kokneses šosejas (P80) - no Tīnūžiem līdz Ziediņiem un no pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim, bet uz Rēzeknes šosejas (A12) - no Varakļāniem līdz Kristceļiem un no Greiškāniem līdz autoceļa 108.kilometram.

LVC pārstāvji piebilst, ka projektēšanas gaitā var tikt precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas. 

Lai ierīkotu jaunos posmus, jau sākta elektrības pieslēgumu un iekārtu projektēšana, ko veic SIA "EnerGrid" par līgumcenu 129 734 eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Jauno vidējā ātruma kontroles posmu projektēšanai un aprīkojuma uzstādīšanai no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām ir piešķirti 300 000 eiro.

Jau ziņots, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Tāpat vidējā ātruma kontroles posmos notiek ne tikai ātruma kontrole, bet arī transporta reģistrācijas, tehniskās apskates, vinješu un transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) iegādes kontrole.

LETA jau rakstīja, ka šī gada augustā un septembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2022.gadā, vidējā ātruma kontroles posmos ceļa satiksmes negadījumu (CSNg) skaits samazinājies par 46%, CSNg ar cietušajiem skaits par 64% un CSNg ar ievainotajiem skaits par 73%.

LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu. LVC apgrozījums 2022.gadā bija 19,241 miljons eiro, kas ir par 0,1% mazāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa saruka par 40,1% - līdz 182 934 eiro.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "EnerGrid" reģistrēta 2020.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2888 eiro, kas uz pusēm pieder Kristapam Krūmiņam un Jānim Brikmanim. Kompānijas apgrozījums pagājušajā gadā palielinājās līdz 4,796 miljoniem eiro, savukārt kompānijas peļņa bija 452 572 eiro.
 

 
Visi komentāri
 
John 11.decembris 2023 23:02
0 0 Atbildēt

Tad jau vis skaidrs. Drīzumā būs arī ziņas, ka ņems tiesības nost, ja pārkāps ātrumu par 30+km/h. 

Radari visās malās būs salikti. Bez tiesībām arī vairs neviens nekur neaizbrauks.

Hah 12.decembris 2023 8:59
0 0 Atbildēt

Bonuss ir tāds, ka mūsu radariņi nespēj/nav iestatīti lai fiksētu cilveku sejas, līdz ar to, šajā gadījumā, ja samazinās polisitu skaitu, beztiesībnieki būs vēl vairāk, jo nebūs, kas tos izkontrolē

Jobo 11.decembris 2023 23:25
10 0 Atbildēt

Samazina avāriju skaitu vidējā ātruma radaru zonā tikai par 46%? Tikai? Kā vispār var būt avārijas tajos posmos, kad visi brauc tik lēni?

Un pats galvenais, kā ar drošību  izbraucot no vidējā ātruma radaru zonas, kad kolonnas velkās uz 75 - 80km/h un uzreiz pēctam sākās apdzīšanas manevri, lai atgūtu zaudēto laiku?

Original Nja 12.decembris 2023 8:44
1 1 Atbildēt

Nebūtu ambāļi, kas šajās zonās velkas 75-80km/h atļauto 90km/h vietā, neveidotos arī kolonnas, un, likumsakarīgi, nebūtu jāveic apdzīšanas manevri. Šo var novērot īpaši izteikti uz Rīgas apvedceļa. Ar vidējā ātruma radariem varētu būt arī mierā, ja vien mūsu bāleliņi spētu saprast, ka nevienu nesoda par braukšanu ar atļauto, vai kaut +5kmh!

Nja 12.decembris 2023 8:45
4 3 Atbildēt

Davaj beidz filozofēt, es tev pateikšu vienu patiesību. Ja nejēgsi uzvesties arī ārpus šiem posmiem un taisīsi letālas avāriojas, tad arī tur būs šī zona, līdz katram pie dirsas būs GPS! Mož jāsāk vienreiz braukt normāli?

Original Nja 12.decembris 2023 8:58
12 4 Atbildēt

Mīlais cilvēk, prieks, ka esi veiksmīgi nozombēts ar baiso ātrumu.

Patiesība ir tā, ka ĀTRUMS reti kad ir patiesais avārijas iemesls. Mūsu CP un pārejās instances vienkārši nevēlas iedziļināties notikumu kopuma saknē, bet paķer vienkāršāko, un to, kas vēlāk statistikas veidā nes lielāko ieguvumu, radot iemeslus uzstādīt visādas nejēdzīgas kastes uz ceļiem, kurām ir viens mērķis - sodīt un gūt peļņu.

Izcils piemēras - bēdīgi slavenās Ventspils šosejas avārijas pēdejā laikā ir principā tikai frontālas. Kāpēc? Jo kāds velkas nevajadzīgi lēni, cits meklē pirmo iespēju apdzīt, un tad, kad esi padsmit kilometrus nočunčinājis aiz kādas sēnes uz 70 pie 90, nervi neiztur un tik veikta apdzīšana nejēdzīgā vietā un finitto. Pie vainas ir apdzīšanas. Un kas tās visvairāk rada? Pareizi! Neadekvāti lēni braucoši, plūsmā neiekļaujošies transportlīdzekļi. 

Nevienai atbildīgajai institūcijai NAV datu par to, kādā ātrumā notiek visvairāk avāriju, nerunājot par to, ka faktiskais avārijas situācijas izraisītājs lielākoties sen jau ir gabalā, ja vien nav piefiksēts kādā videoreģistratorā.

Nja 12.decembris 2023 9:13
4 3 Atbildēt

Neviens nav nozombēts! Cilvēki nemāk uzvesties, uzreiz radars. Es šo spēli saprotu, viņu var uzvarēt braucot normāli. Radari nebūs rentabli un novāks.

WALA 12.decembris 2023 10:47
4 0 Atbildēt

Radari nemaina un nemainīs ātrāko braucēju stilu, man vidējā ātruma radari traucē tikai ar faktu ka ir paŗāk daudz lēni braucošu ( nu tā ka 90 km/h vietā joprojām ir kas pat 65 km/h brauc) vietās kur grūti apdzīt, jo apdzīt man radari paši par sevi vispār netraucē, un ja kādam to patīk darīt aiz "saprātīga riska" robežas- tad radari to nekādi nemaina !

nja 12.decembris 2023 10:49
1 3 Atbildēt

Bla nu tu lasīt nemāki? ja cilvēki neprot uzvesties, radari tiks likti vēl vairāk! Apdzīšanas spēju neesamību radari nemaina, tas gan fakts. Bet tas, ka sājās zonās ir mazāk apdzīšanu, tātad mazāk riska, arī ir fakts. Ja cilvēki iemācīsies uzvesties uz ceļa, radari tiks noņemti! Ta kā, vien jāsāk pašiem ar sevi.

Jobo 12.decembris 2023 11:50
0 0 Atbildēt

Neviens radarus nenoņems. 

Visi tie vidēja ātruma radari nav dēļ ātruma, bet gan Octas un TA neesamības dēļ. Tur viņi vairāk nopelna. Pie intensīvas satiksmes ir grūti pārsniegt ātrumu. Jo veidojas kolonnas. Neviens distanci neievēro. Jādzen garām uzreiz vairākām mašīnām un reti kurš uzdrošinās. Bet kad izbrauc no šīs zonas, tad sākās apdzīšanas manevri.

Nja 12.decembris 2023 12:35
0 1 Atbildēt

Nu tad sāk visi pirkt octa un iet ta. Nu šis biznes balstās tikai uz lohiem kas visiem uzšplauj. To uz ceļa ļoti labi redz. Jāatver beidzot acis un pašiem tad jāsāk kaunināt paziņas. Nebūs pārkāpēju nebūs radaru. Easy.

WALA 12.decembris 2023 10:52
1 0 Atbildēt

Par apdzīšanu neesamību - pilnīgas muļķības, liec vai neliec radarus - es jau būsu sakrājies "palielu"bagāžu ar apdzīšanām tieši parasto radaru ķeramības zonā, un kā smejies nevienu reizi nav pat bijis pamata uztraukties, ka man "nodokli" piesūtīs ... tā nav satiksmes drošība, tas ir idiotisms pavisam citā virzienā, īpaši ja kādam kravas auto kāds kaut ko tik stulbu saveido priekšā ...

nja 12.decembris 2023 11:05
0 3 Atbildēt

Lasīt nemāki? Apdzīšanas SPĒJU neesamību! Tas nozīmē, ka ja nemāk apdzīt, tad ne pirms, ne pēc rada ne zonā to nespēs!

WALA 12.decembris 2023 10:54
3 1 Atbildēt

P.S. bet no viedokļa liekat vai nē radarus - man pofig, tik kaitina, ka tas viss ir manu un tavu naudu ... un vismaz manā skatījumā - panākts netiek nekas !

BMW 12.decembris 2023 8:32
3 0 Atbildēt

Nu baigi labi, tagad varēs atlaist arī atlikušos policistus!

Original Nja 12.decembris 2023 8:49
7 0 Atbildēt

Mani fascinē viena lieta - kad vidējā ātruma zonu iztaisīja uz Tīnūžu šosejas, pēc gada to atmeta, ja neesot rentabli, un nekādi diži satiksmes uzlabojumi nav novēroti. 

Kur ir dati par šiem posmiem pirms radaru uzstādīšanas? Vai tie ir publiski pieejami? Jeb tagad mums ir jātic, ka tie procenti ir patiesi, jo LVC un CSDD tā saka?

Kāpēc tagad pēkšņi šie radari ir svētais grāls, kas atrisinās avāriju problēmu? Domājams, ka ar satiksmes drošību te ir maz sakara.

P.S. Nešķiet gluži pareizi, ka par šo satiksmi čākarējošo un valstij naudu pelnošo padarīšanu maksā vadītāji paši, netieši, caur OCTA polisēm, kuras nākamgad jau atkal būs dārgākas - "no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām ir piešķirti 300 000 eiro."

Nja 12.decembris 2023 9:13
3 2 Atbildēt

Viņa tak bija tikai testa variants. Neviens sodu nesaņēma.

Krotow 12.decembris 2023 16:13
1 0 Atbildēt

Tīnūžu šosejai vispār bija jābūt 4 joslu bānim. Braucu tur pirms pusotras nedēļas turp un atpakaļ. Parastā aina kur fūre ar 80 savāc aiz sevis vilcieniņu, kur pirmais baidās apdzīt, otrs saubas un pārējie drošības dēļ vairs nevar.

Nja 12.decembris 2023 20:32
0 2 Atbildēt

Kādas četras joslas? Tur 90% no laika ir tukšums. Vējšs svilpo. Ja arī ir rinda, tad tas ir dēļ brīvdienām kad visi brauc vienā virzienā. Un pat ja tiešām noķer vilcienu, ko nespēj apdzīt. Ko Tev maina pabraukt uz 80km/h kādu gabalu? Ja pat esi nedpējnieks un visi 60km tā? Kas Tev notiks?

es 12.decembris 2023 9:46
4 2 Atbildēt

Es vēl CP ieteiktu auto īpašniekiem, kuru auto gada laikā ir 2x uzrāvies uz ātrumradara, visus īpašumā esošos auto piespiedu kārtā aprīkot ar tahogrāfu+GPS. Un tad, pirms kārtējās TA, izdrukāt uz apmaksu pārkāpumu sarakstu.

ak 12.decembris 2023 11:03
2 0 Atbildēt

Vai kāds var pateikt tādu lietu - vai vidējā ātruma radars fiksē arī faktisko tā brīža ātrumu, kad Tu brauc tam garām?

nja 12.decembris 2023 11:06
0 0 Atbildēt

Pamēģini un vēl bez derīgas OCTA, pēc tam pastāsti.

ak 12.decembris 2023 11:10
0 0 Atbildēt

Tur jau tā lieta, ka esmu pabeidzis apdzīšanu tieši tā radara priekšā ar lielāku ātrumu nekā vajag, bet nekas neatnāca. Bez OCTA's ar auto nebraukāju. Ar traktoru braucu bez apskates garām radaram no priekšas, jo man numurs ir aizmugurē. Arī nekas neatnāca 😏

es 12.decembris 2023 11:25
0 0 Atbildēt

Stacionārais virs 180 nefiksē, nespēj nofokusēt.

Kanibaals 13.decembris 2023 15:20
0 0 Atbildēt

Nefiksē, jo tā ir tupa kamera. Tas nav nekāds radars. Tur arī slēpjas juridiska pretruna, sodīt par vidējo ātrumu nevar.

Nja 13.decembris 2023 21:23
0 0 Atbildēt

Nu nu. Likumi grozīti. Pasaki kaut vienu tiesas prāvu par šo tēmu kur pretējais ir panākts.

s 13.decembris 2023 18:27
3 0 Atbildēt

Nefiksē, es teju vienmēr tajā zonā iebraucu ar 120-130kmh un pēc tam uzlieku kruīzu uz 100km/h pēc spidometra un tālāk šajā posmā jau viss atkarīgs no priekšā braucošā un kruīzs piekoriģē. Ir protams bijuši diezgan daudz gadījumi kad apdzenu, bet tas tikai gadījumos, ja brauc pārāk lēni (lēnākais pagaidām satiktais ap 65-70 km/h), nekādi sodi nav nav bijuši tur pielaide ir ok.

Uggga 12.decembris 2023 12:29
4 0 Atbildēt

Ir tāda sajūta, ka daudzi nesaprot vidējā ātruma radaru darbības principu (vai vispār nesaprot, kas ir "vidējais") un radaru darbības zonā paniski baidās pietuvoties maksimāli atļautajam. Tādi arī lielākoties provocē uz bīstamām apdzīšanām.

Freijers 12.decembris 2023 15:41
2 0 Atbildēt

Posms Bērzkrogs - Smiltenes aplis vispār bomba - reāli čakarēs tos, kas brauc tranzītā, jo tur n-tās nogriešanās joslas, kādreiz bija patīkami braukt, taisni posmi, utt. Kur tur kāda bīstamība ?!

Freijers 12.decembris 2023 15:43
0 0 Atbildēt

Vasarā būs jāiemin un tad jāpiestāj kafija izdzert pirms Launkalnes, tur feina kafejnīca, nokavēto pēc tam atgūt varēs.

Kanibaals 13.decembris 2023 15:18
2 0 Atbildēt

Mērķis jau ir vidējā ātruma samazināšana. Nezināju, ka vidējais ātrums nogalina. CSN pat nav prasīts ievērot vidējo ātrumu.

WALA 14.decembris 2023 11:23
1 0 Atbildēt

Nevar jau arī prasīt, citāk pārkāpēju nebūs vispār - jo tehniski ir bijis gadijums kad ar 140 km/h vilkts starp Madonu un Rīgu, un apdzīvotās vietas tāpat vidējam ātrumam ļauj pietuvoties tikai līdz kādiem 85 km/h pie baigās veiksmes, kad neviens luksafors nav jāstāv utml.  Ja jāsāk apdzīvotā vietā un arī nobeigums apdzīvotā vietā a la Rīga - tad praktiski var vilkt ar kādu ātrumi gribi, tu tikai tuvosies 90 km/h vidējam ... ( pieņemot ka neesi nolēmis kādu nosplepkavot tajās apdzīvotās vietās)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

6 Ginesa rekordi: Kārlis Bardelis ar laivu un velo apbraucis apkārt pasaulei (+ VIDEO) 3

Kad viņš sāka savu braucienu apkārt pasaulei, viņam bija 31 gads. To beidzot – 39. Kārlis Bardelis airu laivā un ar velosipēdu apceļojis zemeslodi un nu atgriezies Latvijā. Ceļojuma laikā sasniegti seši Ginesa rekordi un vākti līdzekļi labdarībai. Lasīt vairāk

 

No 1. maija atsevišķos valsts ceļu posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 10

No 1. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums. Lasīt vairāk

 

Kas ir Cupra Tavascan ? (+VIDEO) 6

Izstādē Auto 2024 notika elektromobiļa Cupra Tavascan Baltijas pirmizrāde. Kā TV Autoziņām uzsvēra K-Auto Seat un Cupra tirdzniecības vadītājs Juha Patama, tā ir pilnībā elektriska SUV kupeja, SUV spēcīgā rakstura un kupejas elegances kombinācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti