Latvijā 9% transportlīdzekļu ziemas sezonā konstatēts minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums 6

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

1.marts 2024 14:01

Latvijā 9% transportlīdzekļu ziemas sezonā konstatēts minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Direkcijā norāda, ka CSDD sadarbībā ar Valsts policiju 2023.gada un 2024.gada ziemas sezonā pārbaudīja kopumā 9173 transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, tostarp 807 gadījumos jeb 9% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem konstatēts minimālais protektora dziļums - no četriem līdz pieciem milimetriem. Šie transportlīdzekļi saņēmuši brīdinājumu par minimālo riepu protektora dziļumu.

CSDD atgādina, ka ziemas sezonā minimālais riepu protektora dziļums transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām ir četri milimetri.

Tikmēr 94 transportlīdzekļi bija aprīkoti ar tik nolietotām riepām, ka tas būtiski apdraudēja ceļu satiksmes drošību. Šiem transportlīdzekļiem tika noņemta transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīme, un tie ceļu varēja turpināt tikai ar evakuatora palīdzību.

Savukārt 245 transportlīdzekļi saņēmuši otro vērtējumu, kas nozīmē, ka tiek anulēta tehniskā apskate un transportlīdzeklim mēneša laikā trūkumi ir jānovērš, un tas atkārtoti jāatrāda tehniskajā apskatē, atzīmē CSDD.

Direkcijā atgādina, ka no sestdienas, 2.marta, ceļu satiksmē Latvijā drīkst pārvietoties transportlīdzekļi ar vasaras riepām, tomēr CSDD aicina nesteigties ar ziemas riepu nomaiņu uz vasaras riepām.

CSDD aicina transportlīdzekļa vadītājus rūpīgi izvērtēt laika apstākļus un ziemas riepu nomaiņu sākt plānot, kad Latvijā vai attiecīgajā Latvijas reģionā ir iestājies pastāvīgs pavasaris. Vasaras riepas piemērotas braukšanai pa sausu un slapju ceļa segumu laika apstākļos, kad gaisa temperatūra ilglaicīgi ārā pārsniedz +5 līdz +7 grādus.

Savukārt minimālais protektora dziļums vasaras riepām transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām ir 1,6 milimetri.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
Visi komentāri
 
msh 2.marts 2024 15:52
2 0 Atbildēt

Skaists, sensacionāls virsraksts, kura mērķis ir likt domāt ka 9% braucēju ir ziemenes ar švaku protektoru. Atslēgas vārds "pārbaudīja" - man ir gadījies pāris reizes patrāpīties ziemeņu reidā - man neko nepārbaudīja, jo uz aci redzēja ka protektors ir stipri virs tiem 4 milimetriem. Stāsta morāle - precīzāks virsraksts būtu "9% gadījumu kad cepistiem likās ka ir pašvaks protektors, tas radās esam zem 5 mm". 😂

P.S. Jā, es redzu ka tie ir CSDD zagļi, kas izdomāja to virsrakstu, nevis Māris.

Kanibaals 4.marts 2024 14:22
0 0 Atbildēt

Nē, tagad pārbauda visiem, kas apturēti.

650 2.marts 2024 23:23
0 1 Atbildēt

Zinātniski kakalkulātoriski sensanaciconanoālie starpresoru integrāli integrētie multidarbību kopsummas aprēķini liecina, ka "pārbaudīti" ir tikuši apaļi 0.86028302214% no visu (uz 2023.gada 31.decembri) LV reģistrēto tr.līdzekļu kopējā skaita (kopskaita).

Tas ir, ja (Ja..) katrs no "pārbaudītajiem" ir ticis "pārbaudīts" vienu reizi (1x) attiecīgajā attiecīgi attiecinoši mērķtiecīgās "pārbaudes" termiņa garenprofila ilglaicīgi direktorizētās atskaites eksponencionanālajā darbības laika periodiskā nogriežņa tiešajā šķērsgriezumā. 

Lielisks darbs (trupmāk tekstā Darbi..) , -katram (loham) ira gandrīz nepārprotami skaidrs,ka iespēja ietrāpīt kādā šādā "pārbaudē" ir teju Neizbēgama.

Po 3.marts 2024 15:16
0 0 Atbildēt

Nu redziet taču, priecājieties, cik atbildīgi ir cilvēki, neizmet papildus dabā riepas ar 4+ mm atlikumu!

Nav ko sūkstīties, ja teiz 4 der, tad kādi te vēl brīdinājumi, kitvainazīt.

Ārpus TA, tā arī vēl, nekad manam auto nav pārbaudījuši riepas vai vēl sazin ko (piemēram, vai visi beņķi vietā).

Ābols 4.marts 2024 11:01
1 1 Atbildēt

Ja vieglo automašīnu 'tehniskā kontrole' būtu vairak par vienu ekipāžu uz visu valsti, kā arī tā tiktu pielietota visu gadu, tad statistika būtu gauži drūmāka.

 Kā arī tas smieklīgais 55€ eiro sods par neatbilstošu protektora dziļumu, vienkarsi nemotivē tos, kam ir uzspļaut, jo tajā super retajā reizē ja noķer, samaksā, uzraksta čomam lai aizdod diskus ar riepām, lai izietu skati(vai atrod vislētakās, lietotās ar tur 'legālo' 4.5/5mm atlikumu) ko vasarā nobrauc, tādejādi arī nākamajā ziemā turpinot braukt ar liselīniem...

 Nevis aprīko autiņu ar, drošu ziemas riepu kompletu.

Uzskatu, ka šādam sodam jabūt daudz bargākam

 ziemā vajadzētu būt:

200€ ja ir konstatēts 3.9 līdz 3mm (vienā riepā)

450€ ja ir konstatets zem 3mm (vai ja atlikums konstatēts zemāks par minimali noteikto vairāk par vienu riepu) + 4 soda punkti!

Vasarā:

200€ ja konstatēts 1.5-1mm (vienā riepā)

450€ ja zem 1mm (vai ja atlikums zemāks par minimali noteikto, vairāk par vienu riepu) + 4 soda punkti.

Skatē arī vajadzētu ieviest brīdinošo 'vieninieciņu' ka drīz sasniegs minimālo protektora dziļumu, ja:

ziemā ir 5.5mm un mazāk

Vasarā 3mm un mazāk

(ņemot vērā, ka vidēji, pie normālas braukšanas, pa gadu riepu protektors nodilst aptuveni šo 1.5mm)

Statistikai vienkārši paveicas, ka pie esošās ceļu kontroles jaudas, tikai 1 no 100 drupakus valstī, šī kontrole uz ceļa spēj pieķert.

 Pārejie laimīgi pabrauc garām... 😉

ZZZZ 4.marts 2024 13:44
0 0 Atbildēt

To Ābols nekrīt tālu no, F1 ir 0mm🙈

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti