Aptauja: Latvijas iedzīvotājus ceļu satiksmē visvairāk kaitina pagrieziena signāla nerādīšana 21

 

Foto: Publicitātes attēls

Balcia | 8.augusts 2024 10:10

Latvijas iedzīvotājus, piedaloties ceļu satiksmē, visvairāk tracina tas, ka citi vadītāji nerāda pagrieziena signālu, pārvietojas lēni un neatbilstoši atļautajam braukšanas ātrumam, kā arī veic pēkšņu un strauju bremzēšanu, noskaidrots apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma Balcia veiktajā aptaujā*.

Pagrieziena signāla nerādīšanu par kaitinošāko uzvedību ceļu satiksmē uzskata vairāk nekā puse jeb 54 % iedzīvotāju. Īpaši tas tracina Rīgas iedzīvotājus (61 %), kam ikdienā nereti nākas pārvietoties intensīvas satiksmes apstākļos, kur pagrieziena nerādīšana var radīt avārijas situācijas.

Tāpat kaitinošāko darbību vidū 48 % iedzīvotāju ierindojuši atļautajam ātrumam neatbilstoši lēnu braukšanu, kas biežāk krīt uz nerviem jaunākiem cilvēkiem un vīriešiem, 46 % visvairāk tracina pēkšņa un strauja bremzēšana, 44 % – mobilā telefona izmantošana pie stūres, 43 % – saraustīta un nepārliecinoša braukšana, 33 % luksofora gaismu neievērošana, 28 % – ceļa joslu nekorekta izmantošana un ceturtdaļu jeb 24 % – rāvējslēdzēja principa neievērošana.

”Interesanti, ka aptaujā atklājas atšķirības starp dzimumiem – piemēram, vīriešus vairāk kaitina lēna pārvietošanās, bet sievietes krietni biežāk dusmojas par strauju un pēkšņu bremzēšanu. Savukārt jauniešus vecumā līdz 29 gadiem visvairāk sanikno strauja bremzēšana, bet cilvēkus virs 60 gadiem – mobilā telefona izmantošana pie stūres un pagrieziena nerādīšana. Lai kādas darbības satiksmē tevi kaitinātu, jāatceras, ka ceļš nav vieta uzskatu sadursmēm, citu vadītāju pārmācīšanai un dusmu izlādei. Cienīsim viens otru, lai visi uz ceļa varētu justies drošāk,” aicina Balcia viceprezidents Latvijā Reinis Bērzkalns.

Kā saglabāt mieru pie stūres?

Arī pieredzējušākos braucējus mēdz kaitināt citu vadītāju rīcība uz ceļa, taču patiešām labu šoferi raksturo spēja tikt galā ar aizkaitinājumu pie stūres un neizlikt savas negatīvās emocijas satiksmē. Pazīstamais drift autobraucējs Reinis Ozoliņš stāsta par to, kas viņu visvairāk kaitina un kā viņš saglabā mieru šādās situācijās: “Divas lietas, kas satiksmē mani “uzvelk” visvairāk, ir braukšana pa kreiso joslu uz šosejas, tad, ja pārējās joslas ir brīvas, kā arī nepamatoti lēna braukšana, kavējot satiksmi. Lai izvairītos no kaitinošām situācijām, es, pirmkārt, plānoju savu laiku tā, lai izvairītos no iekļūšanas sastrēgumos un braukšanas intensīvas satiksmes apstākļos – tas man lieliski strādā kā preventīvs risinājums.”

Tomēr, ja gadās nokļūt situācijā, kas nokaitina, Reinim ir vairāki paņēmieni, kā tikt galā ar dusmām: “Piemēram, ieslēdzu mašīnā latviešu repu un norepoju līdzi kādam pantam, lai “nolaistu tvaiku”. Ir bijuši gadījumi, kad jūtu, ka esmu pārāk “uzvilcies” vai vienkārši nepieciešams brītiņš atelpai – tad palūdzu šofera lomu pārņemt līdzbraucējam. Savukārt, ja šādā situācijā nonāku, braucot viens, tad labs variants ir apstāties benzīntankā, apēst saldējumu, paelpot svaigu gaisu un tad mierīgi turpināt ceļu.” 

Lai pievērstu uzmanību agresīvas braukšanas problemātikai un veicinātu atbildīgāku un drošāku uzvedību uz ceļa, apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia īsteno kampaņu "Ceļš nav vieta uzskatu sadursmēm". Tās laikā tiek runāts par drošu braukšanu, OCTA gada polišu pircēji var piedalīties loterijā, savukārt pie Balcia biroja Rīgā, K. Valdemāra ielā 63 ir apskatāma drift entuziasta Reiņa Ozoliņa auto, kas sacensību laikā cieta negadījumā – arī prasmīgākie braucēji nav pasargāti no sadursmēm. Vairāk informācijas: balcia.lv.

* Aptauju veica apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat 2024. gada jūlijā, aptaujājot 500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 gadiem.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nu 8.augusts 2024 11:42
8 1 Atbildēt

nopietni  ?  Man šķiet,  ka vairāk kaitinoši ir pretī braucošie apdzineji,  kas bezkaunīgi nāk virsū un domā,  ka visiem jāraujas malā.  Lūk tas it kaitinoši  !  Tie pagrieziena nerādītāji  salīdzinoši ir nekaitīgi idioti.

uupis 8.augusts 2024 10:37
7 2 Atbildēt

Reinis Ozoliņš ir lohs - neatšķir PĀRĀK LĒNA no NEPAMATOTI LĒNA! Nav noteikumos tāda termina kā NEPAMATOTI LĒNA braukšana un nav viņš telepāts - nevar viņš noskanēt vai lēnāk braucošam ir pamatots iermesls tā braukt vai nepamatots!

Šādi teksti liecina tikai par to ka tādi Ozoliņi uzskata sevi par kingu un pieprasa braukt pa ceļu tā kā viņiem gribās!

0pis 8.augusts 2024 12:33
6 0 Atbildēt

Secinājums - autoskolas ražo brāķi, kas nezin CSN, nespēj darboties komandā, nesolidarizējas ar pārējiem satiksmes dalībniekiem, un daži ar to pat lepojas. Vadītāja apliecības iegūšanai jābūt ilgākai un sarežģītākai, bet zaudēšanai - vieglākai un ātrākai.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Škoda Elroq – čehu ražotājs nodemonstrē jauno dizaina virzienu (+ FOTO)

Čehijas autoražotājs Škoda publicējis topošā modeļa dizaina skices atklājot, ka elektriskās piedziņas SUV būs pirmais, kas izmantos jauno Modern Solid dizaina valodu. Lasīt vairāk

 

Satiksmes autobusa un vieglā auto sadursme uz A2 autoceļa 9.09.2024 (+ FOTO) 20

Vieglais auto uztriecas reisa Žīguri-Balvi-Rīga satiksmes autobusam. Nav zināms, kādēļ notikusi sadursme, taču redzams, ka tā nav smaga, tādēļ, cerams, iztikts bez cietušajiem. Lasīt vairāk

 

Daudzvirzienu ceļš. Pirmais kontakts ar Toyota nākotnes modeļiem (+ VIDEO)

Toyota ir hibrīdpiedziņas pionieris, taču nesnauž arī citu enerģijas un piedziņas veidu izpētē. Toyota multipath - way pasākumā Francijā pirmo reizi ieraudzījām degvielas šūnu pikapus un citus nākotnes transportlīdzekļus, kā arī vērienīgo ieguldījumu motorsportā ar Toyota Gazoo Racing nodaļām. Lasīt vairāk

 

2026. gadā Chrysler un Dodge sola jaunus krosoverus; bažas par likvidāciju gaist - pagaidām 3

Bažas par to, ka Stellantis varētu upurēt abas markas šī brīža autoražotājiem ne pārāk labvēlīgajos apstākļos pēc šī paziņojuma gaist – pagaidām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti