Rīgā uzlabos gājēju drošību: ierīkos trīs jaunas pārejas intensīvas satiksmes vietās - iAuto

Rīgā uzlabos gājēju drošību: ierīkos trīs jaunas pārejas intensīvas satiksmes vietās 14

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Rīgas pašvaldība | 7.oktobris 2025 8:32

Ārtelpas un mobilitātes departaments ir sācis darbu pie trīs jaunu gājēju pāreju izbūves vietās ar intensīvu autotransporta un gājēju plūsmu – Brīvības bulvārī, Uzvaras bulvārī un 13. janvāra ielā.

Projekts paredz uzlabot gājēju drošību un ērtības, vienlaikus ieviešot pilsētvidē funkcionālus un ātri realizējamus risinājumus, neizmantojot pazemes tuneļus.

“Ikviena rīdzinieka ikdiena sastāv no mazām lietām. Iespēja ērti un droši pārvietoties Rīgā ar kājām ir vairāku apstākļu kopums. Gājēju pārejas, nolīdzinātas apmales, gludas ietves ir mazie elementi, kas ietekmē ikdienu. Mans uzstādījums ir rast sistemātisku pieeju gājēju pāreju izveidē un ietvju atjaunošanā. Novembra sākumā tiks realizētas trīs iedzīvotājiem būtiskas gājēju pārejas. Pirmā - virszemes Autoostas/Centrāltirgus savienojums ar Vecrīgu pāri 13. janvāra ielai. Otrā - pie ieejas Uzvaras parkā pāri Bāriņu ielai pie Uzvaras bulvāra. Trešā - Brīvības alejas savienojums ar Esplanādi pāri Brīvības bulvārim”, saka Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja Marta Kotello.

Pāreju izbūvei tiek veikti sekojošie darbi: luksoforu shēmas izstrāde un saskaņošana; esošās elektroskrejriteņu stāvvietas demarķēšana un jaunas stāvvietas marķēšana citā vietā; esošo ceļa zīmju pārvietošana un jaunu uzstādīšana; esošo gājēju barjeru demontāža; esošo brauktuves apmaļu pazemināšana abās brauktuves pusēs un esošās ietves pazemināšana uzgaidīšanas zonā abās brauktuves pusēs; ceļa norobežojošo stabiņu uzstādīšana; gaisvadu līnijas ierīkošana; pagaidu luksoforu betona balstu montāža un statņu uzstādīšana; papildus luksoforu signālkabeļu ierīkošana; pagaidu luksoforu uzstādīšana un konfigurēšana; apgaismojuma pieslēgšana ielu apgaismojuma tīklam; gājēju pārejas ceļa horizontālā apzīmējuma demarkēšana un uzklāšana.

13. janvāra un Prāgas ielas krustojumā tiks izveidotas divas gājēju pārejas. Regulējama gājēju pāreja būs vecpilsētas pusē un jauna pāreja tiks izveidota pāri Prāgas ielai, kura šobrīd šajā vietā neeksistē.

Uzvaras bulvāra un Bāriņu ielas krustojumā tiks izveidota neregulējama gājēju pāreja ar papildu apgaismojumu un brauktuves sašaurināšanu. Šī krustojuma tehniskā specifika un sabiedriskā transporta prioritātes sistēma neļauj ātri ieviest luksoforu risinājumu.

Gājēju pārejai Brīvības bulvārī pie Elizabetes ielas tiks izveidota regulējama gājēju pāreja no Esplanādes puses, savienojot to ar pašlaik esošo posmu no Latvijas Republikas Ministru kabineta ēkas puses.

Gājēju pārejas plānots pabeigt līdz šā gada 11. novembrim.

Visas pārejas ir pagaidu risinājumi, pastāvīgo pāreju būvprojekti būs identiski un pašlaik tie ir saskaņošanas procesā.

Darbus veiks SIA “Rīgas luksofors” un SIA “CBF “Ļ-KO””. Paredzētais finansējums šim projektam ir 45 tūkstoši eiro ar PVN. Precīzas izmaksas būs zināmas pēc būvniecības projekta pabeigšanas.

 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 7.oktobris 2025 12:42
5 2 Atbildēt

13. janvāra un Prāgas ielas krustojumā beidzot legalizē jau desmitgadēm ilgušo neformālo "pāreju" pie tramvaja sliedēm. Kas ir labi un pareizi - cilvēkiem, kuri ar smagiem nesamajiem nāk no tirgus un parasti ir jau cienījamā vecumā, vairs nebūs jākāpelē augšā/lejā. Satiksmei tas netraucēs, jo kad tramvajam ir zaļais, auto šajā krustojumā braukt tāpat nav drīkstējis.

0pis 7.oktobris 2025 12:55
2 0 Atbildēt

Nu, doma jau loģiska. Galvenais tur būtu uzlikt luksoforu uz skaitītāja, kas reaģē uz gaidošo cilvēku skaitu jo 10 cilvēki negaidīs 8min. kamēr brauks nākamais tramvajs, kas apturēs satiksmi un gājēji varēs droši iet.

Krotow 8.oktobris 2025 15:59
2 0 Atbildēt

Minētā vieta Brīvības bulvārī kā pāreja bija visus padomju laikus un vēl 90jos. Tās novākšanai publiska skaidrojuma nav. Iespējamais iemesls - lai gājēji netraucē auto un autobusiem no Elizabetes ielas nogriezties pa labi. Kāpēc neatstāja pāreju otrā pusē pie Ministru kabineta, vispār nav skaidrs, jo tur luksoforam nav zaļās bultas kas auto ļautu nogriezties pa labi pie sarkanā.

13. janvāra ielā pāreju vajag lai uz tirgu un atpakaļ no tā uz tramvajiem un autobusiem nākošajiem nav jālien pazemē. Iemeslu jau minēju zemāk - ar smagiem nesamajiem, bērnu ratiņiem un īpaši pensionāriem tur rāpties augšā lejā ir kā ir. Satiksmi šī pāreja netraucēs jo pie sarkanā auto kustība pāri Prāgas ielai ir aizliegta un zaļās bultas pa labi nav. Ja neesi pamanījis, tur pa augšu iet nav un nekad nebija atļauts. Tas ka publika tāpat tur bradāja pāri, ir cits stāsts. Sētas ielai priekšā aizbūvēja ap 1996. gadu. Tagad vismaz šo bardaku likvidēs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atvainojiet, es kļūdījos! Latvijas prezidenta konvojs stājas pie sarkanās gaismas un gaida 3.DAĻA (+ VIDEO) 1

Atvainojiet, es kļūdījos! Latvijas prezidenta konvojs apstājas pie sarkanās gaismas un gaida 3.DAĻA - Turpinājums, tāpēc noskaties arī 1. un 2. daļu, lai saprastu pilnu situāciju! Lasīt vairāk

 

Krievijā apstājas simtiem Porsche: kas noticis? 15

Krievijā liels skaits Porsche automobiļu īpašnieku pēdējo nedēļu laikā saskārušies ar dīvainu problēmu – automašīnu vairs nevar iedarbināt. Lasīt vairāk

 

4 miljoni eiro nav arguments - visi Bugatti Tourbillon jau pārdoti 6

Neraugoties uz cenu, kas bez PVN sasniedz gandrīz 4 miljonus eiro, visi Bugatti Tourbillon eksemplāri jau ir rezervēti un brīvā pārdošanā vairs nav pieejami. Lasīt vairāk

 

Vācijā nodota ekspluatācijā 3,4 miljardus eiro vērta pretraķešu aizsardzības sistēma 4

Pieaugot Krievijas draudiem, Vācijā trešdien nodota ekspluatācijā apmēram četrus miljardus ASV dolāru (3,4 miljardi eiro) vērtā pretraķešu aizsardzības sistēmas pirmā kārta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti