Pasaules rallija čempionāta posma rīkošanai Latvijā kopumā būtu nepieciešami 2,85 miljoni eiro 5

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 3.oktobris 2021 9:48

Lai Latvija 2024.gadā varētu uzņemt pasaules čempionāta rallijā (WRC) posmu kopumā būtu nepieciešami 2,85 miljoni eiro, šodien Saeimas Sporta apakškomisijā atklāja "RA Events" direktors Raimonds Strokšs.

Viņš informēja, ka ir saņemts piedāvājums par iespēju 2024.gadā Latvijā uzņemt vienu WRC posmu. Strokšs uzsvēra, ka WRC ralliju hierarhijā ir augstākais pakāpiens, savukārt visā autosporta pasaulē šis čempionāts piekāpjas tikai F-1 jeb Formulai viens.

"RA Events" direktors atklāja, ka 2009.gadā uzņēmums aizvadīja pirmo ralliju "Rally Talsi" un izvirzīja sev mērķi - aizvest Latviju uz WRC. "Esam veltījuši šim mērķim 13 gadus un kopš 2013.gada Latvijā tiek rīkoti Eiropas rallija čempionāta posmi. Katru gadu mēs progresējam un mērķis bija, lai mūs ievērotu WRC," stāstīja Strokšs, piebilstot, ka darbs ir rezultējies ar vēstuli, kurā pasaules čempionāta rīkotājs izsaka piedāvājumu Latvijai 2024.gadā aizvadīt WRC posmu.

Viņš neslēpa, ka tas ir diezgan komplekss piedāvājums, jo paredz, ka Latvijai 2022. un 2023.gadā jārīko Eiropas rallija čempionāta posmi, savukārt 2024.gadā - WRC posms. Vienlaikus sākot no 2025.gada Latvijai pastāvētu iespēja jaunam sadarbības ciklam, ja pirmais būtu veiksmīgs.

Nepieciešamais valsts atbalsts 2022.gadā kopumā ir 400 000 eiro. No šīs summas lielākā daļa jeb 300 000 eiro nepieciešami čempionāta licences maksājumam un vēl 100 000 eiro - organizatoriskajām izmaksām WRC posma sagatavošanai. Gadu vēlāk, 2023.gadā, nepieciešamā summa būtu 650 000 eiro, no kuriem 400 000 nepieciešami licences maksājumam un 250 000 - organizatoriskajām izmaksām.

Vienlaikus izskanēja informācija, ka nākamgad papildu būtu nepieciešami tikai 100 000 eiro un 2023.gadā - 250 000 eiro, jo daļa summas valsts budžetā jau ir paredzēta.

Savukārt 2024.gadā, kurā rīkotu WRC posmu, kopējā nepieciešamā summa būtu 1,8 miljoni eiro. Strokšs informēja, ka 1,2 miljoni eiro būtu vajadzīgi čempionāta licencei, 300 000 eiro - organizatoriskajām izmaksām un vēl 300 000 eiro būtu Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) licences maksa.

Vienlaikus viņš norādīja, ka pasākuma kopējo budžetu veido arī reģionālo pilsētu atbalsts, kuru piedāvājušas Talsu, Kuldīgas un Liepājas pilsētas, sponsoru un partneru pienesums, kā arī ienākumi no dalības maksas un pārdotajām biļetēm.

Gadījumā, ja valdība pieņems pozitīvu lēmumu un piekritīs aizvadīt šo pasākumu Latvijā, tad faktiskais darbs pie WRC posma sāksies uzreiz. Saņemtā vēstule paredz, ka Latvijai sava atbilde jādod līdz šī gada beigām.

Strokšs skaidroja, ka Eiropas rallija čempionāta posmi nākamajos divos gados ir kā testēšanas un sagatavošanās platformas. Mums būtu doti divi gadi, lai sagatavotos WRC. 

"Mums nav ilūziju, ka ar šī brīža resursu varam šo posmu noorganizēt. Būs vajadzīgs papildu darbaspēks, lielāka valsts resursu un operatīvo dienestu iesaiste," pauda "RA Events" direktors, piebilstot, ka no šī pasākuma rīkošanas Latvija varētu iegūt 20 miljonus eiro.

Vienlaikus viņš norādīja, ka ja 2024.gadā rīkotais pasākums nestu peļņu, "RA Events" nopelnīto būtu ar mieru atskaitīt valsts budžetā, tā kompensējot sniegto atbalstu.

Strokšs arī pastāstīja, ka gadījumā, ja WRC posms 2024.gadā tiks rīkots Latvijā, rallija teritorija kļūs vēl lielāka un, ļoti iespējams, starts būs no Rīgas, tālāk braucot cauri Tukumam, Talsiem, Kuldīgai un Liepājai.

"Paredzēts izbraukt cauri ļoti lielai Latvijas daļai, un pašvaldību atbalstam būs liela nozīme," teica rallija pasākumu rīkotājs, atzīmējot, ka faktiski šo pilsētu apliecinājums par atbalstu ir saņemts.

No valdības puses līdz gada beigām WRC promoterim jāsniedz garantijas apliecinājums, faktiska vēstule, ka Ministru kabinets ir apņēmies nodrošināt nepieciešamo finansējumu un uzņemties šīs saistības.

Parlamentārietis Raimonds Bergmanis (ZZS) vaicāja, vai rallija organizētāji vēlas, lai Latvija iesaistās čempionāta rīkošanā ilgāku laika posmu, proti, arī pēc 2024.gada, uz ko Strokšs atbildēja, ka tas būtu par "dullu".

WRC vēstule paredz iespēju šādu trīs gadu ciklu aizvadīt vēlreiz, proti, divus gadus notiktu Eiropas rallija čempionāts un trešajā gadā pasaules čempionāta posms. "Katru gadu būtu par dullu, bet ik pa trim gadiem būtu lieliski," teica "RA Events" direktors.

Apakškomisijas deputāti uzklausot Strokšu lēma sagatavos vēstuli valdībai, lūdzot viņus atbalstīt WRC posma uzņemšanu Latvijā.
 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Solution 3.oktobris 2021 19:36
3 0 Atbildēt

Lai nem no budžeta naudu un sāk rīkot!!!

Nah mums te visādas eirovīzijas rīko un hokeja čempjus, utt., un nevar atķauties normālu ralli uzrīkot? Zb šitie visi pedolāči...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti