Nikolass Bertāns 15 gadu vecumā kļūst par jaunāko Latvijas, Livonijas un Baltijas čempionu driftā! 1

Foto: Publicitātes attēls

Elīne Berķe | 6.oktobris 2020 15:04

Pagājušās nedēļas nogalē, Rīgā, tika aizvadītas 2020.gada sezonas noslēdzošās drifta sacensības “Baltic Grand Final", kurās tika noskaidroti Latvijas, Livonijas, Baltijas kā arī Lietuvas čempioni driftā.

Bertāns uz šīm sacīkstēm ieradās jau kā kopvērtējuma līderis, lai gan tikai ar 1 punkta pārsvaru pār lietuvieti Benediktu Čirbu. Kvalifikācijā Bertāns uzstādīja trešo labāko rezultātu, paliekot aiz Bluša un lietuvieša Ivanauskas. Sacensību laikā organizatori lēma, ka tandēmu cīņās tiks braukts Top 24, kas nozīmēja, ka Bertāns automātiski iekļūst TOP16.

Top16 Nikolasam pretī stājās Raivis Alkšārs, abiem sportistiem šogad ir debijas sezona PRO klasē. Raivis rāda labu sniegumu visas sezonas garumā, lēnām iepazīstas ar savu jauno auto, PRO klases ātrumiem un trasēm, bet šajā cīņā spēcīgāks bija Nikolass.

Top 8 cīņā par iekļūšanu TOP 4 Nikolasam pretinieks bija lietuvietis Zabulionis, tā kā lietuvietis savā iepriekšējā tandēmu cīņā iebrauca betona sienā, līdz tandēmam ar Nikolasu viņam neizdevās salabot savu auto, tā rezultātā Nikolass automātiski iekļuva Top 4.

Top 4 Bertānam pretī stājās Blušs, šo cīņu noteikti gaidīja lielākā daļa skatītāju un arī pats Nikolass, bez tam, pirms Top 4 cīņām Bertānam čempiona tituls kopvērtējumā jau bija nodrošināts. Sekojošajos braucienos abi piloti trasē demonstrēja fantastisku un ļoti līdzīgu cīņu, tomēr, Nikolass nobrauca precīzāku vadošo braucienu, tādejādi šajā cīņā svinot uzvaru.

Finālā cīņa par pirmo vietu ar lietuvieti Andriusu Vasiliauskas, kurš arī, tieši Rīgas posmā, bija viens no galvenajiem pretendentiem uz savas valsts čempiona titulu. Bertāns turpināja demonstrēt ātru un precīzu braukšanu arī fināla cīņā, tomēr sekojošajā braucienā sagriezās. Savukārt, Vasiliauskas, braucot pa priekšu, pārāk lielā ātrumā izbraucot uz taisnes pretī tribīnēm, pārcentās un bija spiests strauji samazināt ātrumu, bremzējot ar leņķi, kā rezultātā Bertāns bija spiests izvairīties no sadursmes, kas tad arī bija par sagriešanās iemeslu. Tiesneši ilgi vērtēja šo braucienu, rezultātā par uzvarētāju šajā cīņā un arī pēdējā posmā tika atzīts Bertāns.

Pēc šī posma Bertāna tuvākie konkurenti, Benediktas Čirba, ierindojās Baltijas kopvērtējuma otrajā vietā, atpaliekot no Bertāna par 54 punktiem, bet trešajā vietā - igaunis Oliver Randalu.

Ja skatāmies sezonu kopumā, Bertāns treniņu nolūkā sezonu iesāka semi pro klasē, pēc LAF noteikumiem vienu reizi sezonā sportistiem ir iespēja mainīt ieskaites klasi. Šajā posmā Bertāns pārliecinoši ieguva pirmo vietu sacensībās un pirmo vietu kvalifikācijā.

Nākamais posms Igaunijā, pirmās oficiālās PRO klases sacensības karjerā, debijā pirmais kvalifikācijā un pirmais sacensībās.

Nedēļu pēc Igaunijas sacensībām jau sekoja nākamais posms Lietuvā, sarežģītājā trases konfigurācijā uz Palangas viadukta, Bertānam avārija treniņos, ceturtā vieta kvalifikācijā un top 8 sacensībās, kas arī bija šīs sezonas neveiksmīgākā sacīkste.

2.augustā Bertāns beidzot tika pie iespējas pirmo reizi jau kā PRO klases pilots, braukt Biķernieku trases lielo drifta konfigurāciju, priekšā bija Drift masters sacensības, un bija jāsāk tām gatavoties.

Nedēļu pēc treniņa un pirms DMEC, Bertāns devās uz nākošo posmu Igaunijā Laitse Rally park, vienu no smagākajiem PRO posmiem tieši latviešu sportistiem, avāriju ziņā, šajā posmā Bertānam 2. vieta kvalifikācijā un 3. vieta sacensībās.

Drift Masters, viens no sezonas lielākajiem piedzīvojumiem, starptautiski sportisti, pirmās oficiālās PRO sacensības mājas trasē un uzreiz Eiropas drifta čempionātā. Debija Eiropas drifta spēcīgākajā čempionātā neizvērtās kā vēlētos, ļoti sāpīgs zaudējums pēc pārbrauciena četrkārtējam Čehijas čempionam un King of Europe 2018 čempionam Marco Zakouril jau top 32, kvalifikācijā 6. vieta.

Nepagāja pat nedēļa, kad sekoja nākamais posms, šoreiz Ziemeļeiropas drifta čempionāts bīstamajā raganas katlā, kas Bertānam ir viena no mīļākajām trases konfigurācijām, jo tieši tur Nikolass pirmo reizi kvalificējās savās pirmajās Semi Pro sacensībās un uzvarēja savu pirmo tandēmu. Lietus, mainīgie laikapstākļi, sīva konkurence, 7.vieta kvalifikācijā un atkal kāpj uz augstākā pjedestāla pakāpiena.

Jāatzīmē, ka Bertānam divu sezonu laikā izdevies 3 reizes pēc kārtas būt pirmajam kvalifikācijā un pirmajam sacensībās. Šīs sezonas griezumā no sešām sacensībām Bertāns ir uzvarējis četrās un vienās ieņēmis trešo vietu, tātad 6 sacensību griezumā, 5 pjedestāli.

Nākamais posms bija paredzēts bīstamajā Kehalas trasē ar lielo lēcienu, kas noteikti vēl vairāk ko pamainītu kopvērtējumā, bet tā kā netika atrasta iespēja latviešu sportistiem doties uz šīm sacensībām, kurās notiktu arī Latvijas čempionāta posms, sacensības tika atceltas.

Sezona tika noslēgta Biķerniekos. Bertāns savā debijas sezonā PRO klasē ir kļuvis gan par Latvijas, gan par Livonijas ( apvienotais Latvijas un Igaunijas), gan par Baltijas čempionu 2020 gada sezonā, kā arī Bertāna jaunizveidotā, pirmā Baltijas apvienotā drifta komanda ''Baltic Drift team”, kurā viņš brauc kopā ar lietuvieti Benediktas Čirba, ieņem pārliecinošu pirmo vietu kopvērtējumā.

Paša sportista komentārs: ”Esmu priecīgs, protams, ka esmu priecīgs par šādu sezonas iznākumu. 2020.gada sezonu iesāku, jau janvārī Omānā, kas noteikti deva man pārliecību sezonas sākumā.  Šī vasara izvērtās ļoti spraiga un intensīva. Lielākie konkurenti bija mans komandas biedrs lietuvietis Benediktas Čirba, kurš pēdējos divos posmos startēja ar aizlienētu auto, kas arī liedza pacīnīties līdz galam un igaunis Oliver Randalu.  Debijas sezona un čempiona tituls man ir ļoti nozīmīgs sasniegums, bet es saprotu, ka šis ir tikai karjeras sākums, man ir vēl tik daudz jāmācās, jātrenējas, un, redzot kādu sniegumu demonstrē šogad pārējie latvieši, viņi neļaus man tik viegli uzvarēt nākamgad, priekšā būs ļoti sīva cīņa 2021. gada sezonā, to es zinu noteikti, un nespēju sagaidīt! Vēlos pateikt milzīgu paldies visiem maniem atbalstītājiem, manai ģimenei, manai komandai, kuri man tic un motivē, un, protams visiem drifteriem par fantastisku sezonu!”

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WONDERWHY 7.oktobris 2020 12:13
1 1 Atbildēt

Būtu citiem bagāts sencis, viņi ne to vien varētu sasniegt.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau šo ceturtdien skaties “Latvijas Gada auto 2021” rezultātu paziņošanu TV un interneta tiešraidē (+ VIDEO) 4

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” titula ieguvējs un nomināciju uzvarētāji šogad tiks paziņoti šo ceturtdien (3. decembrī) plkst. 19:00 TV tiešraidē SportaCentrs.com un interneta tiešraidē: Delfi, iAuto, Tvnet. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Škoda Octavia RS-vairāk komforta, nezaudējot sportisko tvērienu (+VIDEO) 4

Jaunā Škoda Octavia RS būs īsts atradums tiem, kam nepatika iepriekšējā modeļa pārlieku cietā balstiekārta. Šeit saglabāts sportiskais tvēriens, bet piekare ir blīva, nevis cieta. Tā ir atšķirība. Lasīt vairāk

 

Konference "Nulles vīzija ilgtspējīgai ceļu satiksmes drošībai Baltijas jūras reģionā" 1

Ceļu satiksmes drošībā pēdējā laikā Latvija ir bijuši daudzi notikumi. Ilgus gadus esam bijuši ar visskumjāko bojā gājušo statistiku Eiropas Savienībā, tagad esam vieni no pēdējiem. Lasīt vairāk

 

Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 13

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti