Supersprinta milžu cīņas turpinās Jelgavā

 
24.jūlijs 2009 11:06

Auto Stils rallija supersprinta kausa izcīņas 3. posms „Rullītis 2009” norisināsies svētdien, 26.jūlijā Jelgavā, auto trases „Rullītis” teritorijā. Astoņās ieskaites klasēs standarta, sporta un klubu automašīnām savu dalību pieteikuši 125 sportisti no visas Latvijas. Notiks arī Folkreisa cīņas.

Auto Stils rallija supersprinta 2009. gada sezonā ir aizvadīti jau 3 posmi – „Vidzemes ziema” februārī, „Pavasaris 333” maijā un „Līgo 333” īsi pirms Līgo svētkiem Ropažu novadā. Tomēr „Rullītis 2009” būs tikai trešais ieskaites posms 2009. gada kausa izcīņā rallija supersprintā.

Jāatgādina, ka supersprints ir viens no demokrātiskākajiem sacensību veidiem Latvijas autosportā. Tas norisinās pēc rallija principa – sportistiem trīs reizes uz laiku ir jāveic 2-3 km garš speciālais posms, kuru veido jaukta seguma ceļi. Tomēr pretēji klasiskajam rallijam vai rallijasprintam sportistiem nav jāveic pārbrauciens, kā arī automašīnā drīkst atrasties tikai tās pilots. Sacensību demokrātiskumu nodrošina lielais ieskaites klašu skaits. Ikviens interesents var startēt gan ar ielas automašīnu, gan speciāli gatavotu sporta tehniku. Visu klašu dalībnieki startē tikai ar ielas riepām. Standarta un sporta automašīnas tiek dalītas pēc motora tilpuma un piedziņas veida. Tās papildina speciāla klase kroskartiem (mazi bagiji jauniešiem) un tā dēvētā kluba klase VAZ Open. Lai arī VAZ Open klase ietver iespēju startēt ar VAZ, Volga un Moskvich klubu automašīnām, kas aprīkotas ar drošības karkasu, pagaidām supersprinta sacensībās ir piedalījušies tikai VAZ automašīnu braucēji. Papildus iedalījumam pēc automašīnām tiek atsevišķi tiek vērtēti sportisti, kuri ir jaunāki par 18 gadiem. Skatītājiem supersprints ir pievilcīgs, pateicoties savam formātam. Visi dalībnieki startē ar 30 sekunžu intervālu, kas nodrošina nepārtrauktus notikumus trasē.

Izvērtējot dalībnieku tehnisko aprīkojumu varētu rasties priekšstats, ka tieši Mitsubishi Lancer vai Subaru Impreza automašīnas sasniedz absolūti ātrākos laikus trasē. Tomēr daudziem par lielu pārsteigumu tieši pusaudži ar kroskartiem (CK125) mēdz uzrādīt absolūti ātrākos laikus, apsteidzot pieredzējušus sportistus ar nopietni sagatavotām standarta un sporta automašīnām. Jāatgādina, ka 2008. gada Ziemeļeiropas čempions 125 cm³ kroskartiem rīdzinieks Ralfs Sirmacis (15 gadi) uzrādīja absolūti ātrāko laiku supersprintā „Līgo 333”. Domājams, ka vēl viens jaunās paaudzes talants, pazīstams kā kartinga speciālists Dāvis Tobiass (14 gadi) noteikti vēlēsies pārtraukt Sirmača dominanci šajā klasē.

VAZ Open klasē intriga paliek iepriekšējā – vai kāds spēj pārspēt smiltenieti Edgaru Trallu (VAZ 2105)? Edgars ir uzvarējis savā klasē visos supersprintos jau no 2008. gada sezonas vidus.

Standarta auto klasē līdz 1600 cm³ uzvarētāji mainās katrā posmā. Tā par pārsteigumu „Līgo” posmā parūpējās mārupietis Jānis Hāns (Honda Civic), izcīnot savu pirmo uzvaru. Šādā situācijā par kausa izcīņas līderi ir kļuvis rallijsprinta sportists Normunds Orlovs (Toyota MR2). Tomēr konkurence šajā klasē ir tik liela, ka prognozēt uzvarētāju vai pat līderus nav iespējams.

Standarta auto klasē virs 1600 cm³ situācija ir skaidrāka un galvenā intriga līdzīga VAZ klasei – vai kāds spēs pārtraukt talsinieka Sanda Laukšteina (VW Golf III) dominanci. Lai arī kuldīdznieks Jānis Kārkliņš (Honda Civic Type R) brauc arvien ātrāk, tomēr noķert Laukšteinu būs sarežģīti. Šajā klasē ir jāatzīmē Kurzemes sportistu pārsvars . Kausa izcīņas pirmais trijnieks sastāv no Talsu un Kuldīgas sportistiem.

Situācija un cīņa standarta 4WD klasē precīzi raksturo Kurzemes un Vidzemi dueli. Lai arī pirmajos divos ieskaites supersprintos uzvaras ir svinējis kuldīdznieks Jānis Ivanovskis (BMW 325 ix), kausa izcīņas kopvērtējumā viņam uz pēdām min smiltenietis, NEZ čempions rallijkrosā Jānis Aleksejevs (Audi 90), bet trešais ir vēl viens kuldīdznieks Mārcis Ivanovskis (BMW 325 ix).

Standarta pilnpiedziņas turbo klasē (4WD+) cīņa par uzvaru katrā posmā ir dramatisma pilna. Līdz šim labāk ir veicies rīdziniekam Intam Jeršovam (Subaru Impreza), kura kontā ir viena otrā vieta un viena uzvara. Pieredzējuši rallisti un rallijsprinta braucēji cīnoties par sekundes simtdaļām nodrošina labu šovu supersprinta skatītājiem.

Sporta automašīnu klasē 2WD līderis ir rallists ogrēnietis Dainis Ansons (Ford Focus), bet sporta pilnpiedziņas klasē Ints Jerošovs, kurš šajā ieskaitē startē ar Audi Quattro.

Starp katra no supersprinta braucieniem ir stundu gara pauze, kuru šoreiz, līdzīgi kā 333 trasē, aizpildīs Folkreisa reklāmas kausa izcīņas sacensības. Folkreiss norisinās pēc rallijkrosa principa un tā galvenā būtība ir kontrolētajā automašīnas cenā – pēc sacensībām ikviens var nopirkt Folkreisa automašīnu par 950 eiro. Interesanti, ka pirmo reizi skatītāji varēs vērot pazīstamā auto žurnālista Paula Timrota startu Folkreisā ar BBS Autocentrā sagatavotu Mazda 626.

Auto Stils rallija supersprints ar pavadošo Folkreisa sacensību skatītājiem nodrošinās lielisku 6 stundu nepārtrauktu autosporta izklaidi. Pirmais starts supersprinta dalībniekiem tiks dots svētdien, 26. jūlijā pl. 10:00, bet starts pirmajai Folkreisa kvalifikācijas sērijai ir plānots ap 11:15.

Līdzīgi kā pašas sacensības arī ieejas maksa sacensību teritorijā ir ļoti demokrātiska un pieejama -- 1 Ls.
Vairāk informācijas par Auto Stils rallija supersprintu www.autosport.lv, bet par Folkreisu www.autocross.lv

LAF Preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti