«Mazda» piedāvā jauno Start-Stop tehnoloģiju «i-stop» 1

 
10.septembris 2009 14:02

Mazda turpina sekot savai “Ilgtspējīgajai Zoom-Zoom” stratēģijai, iepazīstinot ar jauno, videi draudzīgo un efektīvo Start-Stop tehnoloģiju, sauktu par ‘i-stop’. Tā tiek pielietota jaunajā Mazda3 MZR 2.0 DISI. Šī jaunā sistēma kopā ar tiešās degvielas iesmidzināšanas tehnoloģiju ļauj jaunajai Mazda3 būt gan videi draudzīgai, gan sniegt braukšanas baudu.

Unikālā sistēma izmanto sadegšanas enerģiju, lai dzinēju piestartētu ātri un tikai ar nelielu startera palīdzību. Tas palīdz ekonomēt degvielu automašīnas piestartēšanās brīdī. Lai to panāktu, ir precīzi sabalansēts virzuļu, kloķvārpstas, vārstu atvēruma un tiešās degvielas iesmidzināšanas pozicionējums. Tādējādi elektriskā startera palīdzība ir nepieciešama tikai pašā dzinēja restartēšanās sākumā. Aizdedze kopā ar impulsu uz kloķvārpstu ļauj dzinēju iedarbināt teju nemanāmi un taupot degvielu. Tādējādi dzinēju iespējams piedarbināt divreiz ātrāk nekā tradicionālajās Start-Stop sistēmās.

‘i-stop’ kopā ar tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju, aerodinamiskajām optimizācijām un citiem degvielas taupību veicinošiem jaunievedumiem ļauj Mazda3 ar 2.0 DISI dzinēju kombinētajā ciklā ekonomēt 14 procentus degvielas, salīdzinot ar ierasto 2.0 litru benzīna dzinēju.

‘i-stop’ sistēma tiek aktivizēta automātiski, kad automobilis tiek iedarbināts. Ja vadītājs vēlas, viņš var sistēmu manuāli izslēgt. Sistēmu nevar pamanīt, kamēr automašīna nav pirmo reizi apstājusies. Kad vadītājs nospiež sajūga pedāli, lai mašīna darbotos tukšgaitā, dzinējs automātiski tiek izslēgts. Zaļā gaisma instrumentu panelī liecina, ka dzinējs nestrādā. Šajā brīdī motors nepatērē degvielu. Kad braucējs vēlas izkustēties, viņš atkal nospiež sajūga pedāli un dzinējs tiek automātiski ieslēgts.

Bet kā lai panāk, lai dzinējs iedarbojas momentā, ar pavisam nelielu startera palīdzību? To panāk dzinēja vadības modulis, noslāpējot dzinēju tad, kad cilindru gaisa tilpums virzuļu saspiešanas un izplešanās fāzēs ir vienāds. Šajā procesā, viena cilindra virzulis paliek sadegšanas fāzē. Restartēšanās process notiek tad, kad degviela tiek iesmidzināta šajā cilindrā un vienlaikus tiek padota dzirkstele, liekot virzulim kustēties lejup. Tajā pat laikā starteris piedod nelielu papildus spēku kloķvārpstai. Abas šīs darbības risinās vienlaicīgi, ļaujot dzinējam piestartēties momentā.

Lēmums nepaļauties tikai uz sadegšanas spēku tika pieņemts pēc tam, kad Mazda inženieri rūpīgi izpētīja, cik daudz degvielas nepieciešams dzinēja restartēšanai. Secinājums – lai izmantotu tikai šo spēku, nepieciešams ne tikai precīzs virzuļu pozicionējums, bet arī pilnīga nesadegušo gāzu izsūkšana no degkamerām. Lai to izdarītu, dzinējam pirms noslāpšanas jādarbojas ilgāk – tātad jāpatērē vairāk degvielas. Palīdzot šajā brīdī ar starteri, to iespējams novērst.

Mazda ‘i-stop’ sistēma dzinēja noslāpēšanas brīdī rūpīgi pozicionē virzuļus katrā cilindrā. Tas ļauj dzinēju restartēt 0,35 sekundēs – uz pusi ātrāk nekā ierastajās Start-Stop sistēmās. Turklāt tā kā startera palīdzība ir minimāla, dzinējs restartējas bez vibrācijas un trokšņiem.

Jaunā Mazda3 2.0 i-stop patērē vidēji 6,8 litrus benzīna uz 100 km, tātad par 14 procentiem mazāk, nekā bez šādas sistēmas. Izmešu daudzums ir 159 grami uz kilometru, kas iekļaujas Euro 5 standartos. Neskatoties uz to, Mazda 3 dzinējam ir 151 zirgspēku liela jauda un 191 ņūtonmetru liels griezes moments.

Lai nodrošinātu sistēmu nepārtrauktu darbību, Mazda3 2.0 i-stop ir divi akumulatori. Viens domāts visām automašīnas elektrosistēmām, kamēr otrs – tikai dzinēja restartēšanai. Kad ‘i-stop’ noslāpē dzinēju, apgaismojums, audio sistēma un visi pārējie elektropatērētāji turpina strādāt. Pat klimata kontrole strādā, kā ierasts, ja tobrīd nedarbojas uz maksimāli aukstāko režīmu. Ja tobrīd tiek prasīts maksimāli aukstākais režīms, i-stop to atpazīst un iedarbina dzinēju. Visu funkciju darbība restartēšanās brīdī netiek traucēta.


 

 
Visi komentāri
 
270963. viesis 10.septembris 2009 16:08
0 0 Atbildēt

Šādu verķi varēs vieglāk iedarbināt uzsumjot! :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Kā uzstādot saules paneļus man meistari sačakarēja griestus? (+ VIDEO) 37

Video redzamā mājiņai ir standarta moduļu māja bez siltinājuma un tā tiek izmantota tikai vasarā. Lasīt vairāk

 

Kas iekšā ir eļļas filtram? (+VIDEO) 1

Kā zināms, eļļas filtrs jāmaina reizē ar dzinēja eļļu. Taču vai zinām, no kā sastāv eļļas filtrs, kādi ir tā veidi un prasības pret to. Lasīt vairāk

 

Policijas vajāts autovadītājs paslēpjas suņu būdā (+ VIDEO) 11

Skaržisko (Polija) apriņķa likumsargi publicējuši video no sava nesenā reida, kura laikā tiem nācās aizturēt autovadītāju, kurš nepakļāvās prasībai apstāties un ar savu Opel uzsāka bēgšanu. Lasīt vairāk

 

Piecas biežāk novērotās kļūdas, nomājot auto 4

Tūrisma sezona strauji tuvojas, tāpēc laikus jāsāk plānot ceļojumu aktivitātes un ērtākos pārvietošanās veidus. Kā liecina auto nomas tiešsaistes platformas EconomyBookings.com apkopotā statistika, latvieši ieņem 20.vietu pēc auto nomas pakalpojumu izmantošanas biežuma Eiropā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti