Taupības tendences arī tirgū 5

 
16.oktobris 2012 10:00

Jaunu auto tirgus Latvijā pirmskrīzes līmeni saniedzis nav. Ne tuvu nav. Deviņos mēnešos nepilni astoņi tūkstoši reģistrāciju. Gadā tātad būs ap 10 - 11. 2008. bija gandrīz trīsreiz vairāk. Kvantitatīvi mēs esam 2003. gada līmenī. Bet tirgus struktūrā tomēr manāmi optimisma stariņi.

Ieskatam plašajā reģistrāciju statistikā (avots CSDD un LPAA) piedāvājam dažu segmentu tabuliņas.
1. __________________________________________
Mazās klases lielākā daļa jeb B segments (auto garums aptuveni 4 metri). Kopējais šādas izvēles apjoms joprojām ievērojami mazāks nekā Eiropā (tur ap 30%, mums knapi virs 10), tomēr 2012. gads ir par veseliem 30% taupīgāks nekā iepriekšējais. Salīdzinot ar pērno ievērojamu pieaugumu sasnieguši četri tirgus līderi. Fantastiska šķiet krasi atjaunojusies interese par FIAT Punto. Knapi parādījies jaunums Chevrolet Aveo jau atradis astoņus saimniekus.

2. _________________________________________
C segments, agrāk saukts par kompaktklasi, faktiski vairs nemaz tik kompakts nav. Garumā šie auto izauguši līdz četriem ar pusi metriem (agrāk tas tika uzskatīts par vācu „mitelklases” standartu), dažās sedanu un universāļu versijās tie knapi ielien pat 4,8 metru robežās. Un taupības laikos šķiet daudziem jau sāk izskatīties pārāk izšķērdīgi. Segmenta kopējais kritums – mīnus 27% pret pērno gadu. Savus apjomus gada laikā palielinājusi vien „džeta” (neiznīdējamā sedanu mīlestība!), Opel Astra, Kia Cee’d, par konkurentiem dārgākais Honda „Civic” (marka ar gadsimta sākumā iegūtu uzticamības un itkā tomēr nedaudz „premium” auru). Un Lada jaunums „Priora”...


3. __________________________________________
Automobiļi, kuriem pat īsta nosaukuma latviski nav. LPAA klasifikatorā tie saucas „apvidus”. Mazie apvidus (šajā tabulā) un apvidus (nākamajā). Sakiet – kāds te „apvidus”, ja liela daļa no sarakstā iekļautajiem iztiek pat bez pilnpiedziņas? Ar nedaudz palielinātu klīrensu vien. Kā var vienā tabulā iekļaut Suzuki SX-4 un Jeep Wrangler? Vienu varētu saukt par „krosoveru” (arī ar smaidu), otrs taču ir DŽIPS!
Labi. Lai nu paliek klasifikācijas problēmas. Skaidrs, ka šīs grupas Latvijā ir un palie (un paliks) populāras. Populārākās. Ceļu dēļ. Klimata dēļ. Dzīves veida dēļ.


Abas grupas gada laikā augušas. Bet – mazie par veselu 21 procentu, lielākie, dārgākie – tikai par trim. Mazie panākuši lielākos absolūtajā skaitā. Škoda Yeti ir vairāk pirkts nekā VW Tiguan. Juke „kabina” vecākajam brālēnam „Qashqai”. Un „Qashqai+2” zaudē mazākajam, lētākajam, ekonomiskākajam brālim. Pie prāta lēnītēm nākam, vai?
4. ____________________________________________


 

 
Visi komentāri
 
287536. viesis 16.oktobris 2012 13:10
0 0 Atbildēt

Un kā salīdzinot ar ,piemēram, 1981. gadu ?

287538. viesis 16.oktobris 2012 14:37
0 0 Atbildēt

Atkal labi pērk hundajus. Un pareizi dara - labi mašiņi. meita arī nopirka i-30, un ir sajūsmā. Pirms tam 3 gadus nomocījās ar štruntigu lietoto boru.

287547. viesis 17.oktobris 2012 1:19
0 0 Atbildēt

Nafig jāsalīdzina ar kaut kādu pirmskrīzi, daži vēl nespēj aptvert ka tā anomālija vairs neatgriezīsies. Lai salīdzina ar laiku, kad mākslīgi uzpūstais IKP vēl neskrēja debesīs.

287550. viesis 17.oktobris 2012 11:27
0 0 Atbildēt

Nu jā, bet Latvijas autoparks tomēr strauji noveco. 2008.gadā tā situacija biaj daudz labāka un cerīgāka. Nu jau bankas lielāko daļu jauno auto iztirgojušas pa visu eiropu. neskatoties uz daudzajām akcijām, ko piedāvā autosaloni, privātpersonas jaunus auto pērk maz.Vairums šobrīd tendējas

uz 2004-2006.gada lietoto auto tirgu. Darba tirgā tomēr vēl ir nestabilitāte, ekonomikā arī drošības vēl nav, reti kurš grib riskēt ar 5-7 gadīgiem lizingiem. Man pašam, laimīgā kārtā vēl nepilns pusgads palicis līdz sonatas lizinga beigām - ar nepacietību gaidu to dienu. 80-90. gadu auto īpatsvars autoparkā arī strauji samazinās. Bet, daudzi gan vēl lauku šķūņos glabā vecus meršus, sierras un kadetus. Viens mans paziņa arī pie vecfatera lauku šķunī noglabājis ideali koptu reno 25 - lai mazbērniem nākotnē būtu par ko pabrīnīties...(IV)

287564. viesis 19.oktobris 2012 15:38
0 0 Atbildēt

nonāc pretrunās. autoparks noveco-slikti. noglabāts renis -labi :D un kas vainas 80-90 gadu auto? uz priekšu kust tā pat kā jaunie, remonti 5 reizes lētāki. jo mazāk pērk jaunos auto, jo mazāk piedirsta daba.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti