Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Klasikas dzimšanas diena un atvadas (+ foto) 16

 
22.aprīlis 2013 20:22

Divas nostaļģiskas ziņas no Volgas auto rūpnīcas. Viena par dzimšanas dienas svinībām, otra par „bērēm”...

 Piektdien, 19. aprīlī „AvtoVAZ” kārtējo reizi atzīmēja pirmās „kapeikas” ceļa sākumu. Šajā datumā pirms 43 gadiem no rūpnīcas konveijera noripoja pats pirmais VAZ-2101. Kopš tā laika saražoti 27 miljoni VAZ, no tiem pieci miljoni šī modeļa auto.
Daudzi no tiem aprūsējuši, bet joprojām dzīvi, daudzi ar mīlestību restaurēti un visdažādākajos fanu klubos apvienojušies.
Šogad VAZ 2101 dzimšanas diena saistīta arī ar „sēru vēsti”. Rūpnīcas vadība paziņojusi par visu klasiskās piedziņas modeļu ražošanas pārtraukšanu apvienības VAZ Iževskas filiālē šī gada rudenī. VAZ klasika un Moskvič IŽ – 27175 Iževskā tika ražoti kopš 2001. gada, kopš tā laika izgatavoti 380 000 Lada 2104, 2106, 2107.

 
Visi komentāri
 
290105. viesis 23.aprīlis 2013 10:13
0 0 Atbildēt

Nujā, ar šito lēmumu mazajam un vidējam businesam Krievijā

tiek uzmesta cilpa kaklā! Paliek vidējās klases "mazoligarhi" un "vergi",

kā tas jau daudzkārt Krievijā pierādījies! :-( OK, lai IŽ-Auto izdzīvo,

citiem vēlu "nenopirkties" uz inscenējumiem, kur sit ar āmuriem! :-) :-)

290106. viesis 23.aprīlis 2013 10:22
0 0 Atbildēt

Klasika bija,būs un paliks klasika. Gluži kā Mocarta mūzika. katrā ziņā, Pirmais žigulis padomijā ienesa jaunu auto ēru. Volgas gan tiem apsteigt neizdevās, bet pārējos vietējā ražojuma auto gan. Atceros, manam tēvam vēl 1972.gadā bija mosis 407,kad kaimiņš saņēma jauno žiguli. Pēc izmēģinājuma brauciena ar žiguli, tēvs teju nedēļu mosī vairs kāpt negribēja. Taču, jau 1973. gadā tēvs saņēma vienu no pirmajiem 2103 modeļa žiguļiem, kas priekš tiem laikiem jau skaitījās luxus auto. Tā nu tā žiguļu ēra ilga teju 43 gadus un vēl simboliski turpinās. Arī pie mums šodien katrs žiguļa īpašnieks jutas lepns par savu saglabāto eksemplaru. Cienīsim vēsturi.

290107. viesis 23.aprīlis 2013 10:48
0 0 Atbildēt

Izlasiet kārtīgi rakstu!!! Pārtrauks tikai klasiskās PIEDZIŅAS auto ražošanu! Priekšpiedziņas dranduļetus turpinās ražot.

p.s. tur fonā deksters siekalojās ap to kapeiku? Pēc mūļa līdzīgs...

290109. viesis 23.aprīlis 2013 11:06
0 0 Atbildēt

290107. viesis

==================

Vai tu esi adekvātā dvēseles stāvoklī? :-) Laikam jau ne ... :-) :-) :-)

290112. viesis 23.aprīlis 2013 17:36
0 0 Atbildēt

Haha, tiešām izskatās pēc dekstera :D

IV žiķelis ir tāda vēsture, ko vajadzētu aizmirst, kaut gan tas jau principā ir noticis.

290113. viesis 23.aprīlis 2013 22:51
0 0 Atbildēt

nu, jā msh - jums jaunajiem jau tiešām žigulis neko nenozīmē,tas ir fakts. pilnai laimei pietiek ar dažiem sagrabējušiem auģikiem. bet bišķiņ vecākiem autovadītājiem žigulis ir teju visa dzīve; citam izsapņots, citam neizsapņots sapnis. mans fateritis naudas trūkuma dēļ padomjlaikos līdz žigulim netika, nācās aprobežoties ar zapiņu, pēc tam ar iževskas mosi. tikai 1995.gadā, kad visi latvji no žiguļiem tinās vaļā, mans faters lai piepildītu savu sapni, no viena friča nopirka pusgadu vecu 2104 žiguli, ko uztur vēl tagad. ikdienā gan viņš brauc pajaunu mondeo, bet žiguls viņam garažā ir kā nostalģiska rotaļlieta. kā dzīvē piepildījies sapnis.

290115. viesis 24.aprīlis 2013 8:13
0 0 Atbildēt

Protams, jo "sagrabējis auģiks" vismaz ir bijis paredzēts lietošanai, atšķirībā no žiķeļa. Manam dārgajam vectētiņam, neatceros, kādus 28 gadus bija trešais žiķelis - tiešām labā tehniskā stāvoklī, ar kādu 250k noskrējienu - arī vizuālais stāvoklis bija labs - jo pēc katra brauciena pa sālītu ceļu tā miza tika nomazgāta - pēc tam, kad viņš pārdeva to lamatu un nopirka otro golfu, pāris gadus vēlāk atkal ieraudzīju to žiķeli - fizģec, pāris gadi un rūsa visās malās...

Un jā, tā kā "sagrabējis auģiks" ir bijis paredzēts lietošanai, tam arī ir jau no rūpnīcas tika ieplānots pieņemams aprīkojums, kamēr žiķeļa aprīkojums ir pretrūsas apstrāde un normāls aķis :D Pats Fiat 124 vēl laikam bija normāls modelis, diemžēl žiķelis tik tāda fiata atrauga vien ir - zem haubes nemotori, sajūgti ar īsām četru robu kārbām lielākam strebienam, sūdainas bremzes, kuras sajūgtas ar bezpastiprinātāja galveno cilindru, stūres sistēma bez pastiprinātāja, pats salons paredzēts punduriem, pečkas krāns, cik lasīts, arī nav domāts lietošanai, visam kvalitāte zem katras kritikas un tā var turpināt gari un plaši...

290116. viesis 24.aprīlis 2013 8:42
0 0 Atbildēt

msh

Protams, jo "sagrabējis auģiks" vismaz ir bijis paredzēts lietošanai, atšķirībā no žiķeļa. Manam dārgajam vectētiņam, neatceros, kādus 28 gadus bija trešais žiķelis - tiešām labā tehniskā stāvoklī, ar kādu 250k noskrējienu - arī vizuālais stāvoklis bija labs - jo pēc katra brauciena pa sālītu ceļu tā miza tika nomazgāta - pēc tam, kad viņš pārdeva to lamatu un nopirka otro golfu, pāris gadus vēlāk atkal ieraudzīju to žiķeli - fizģec, pāris gadi un rūsa visās malās...

=======================

Vispār jau tolaik spēcīgi rūsēja VISI auto, jo daždažādas cinkošanas un tamlīdīgas izvirtības tika sāka gūt plašāku pielietojumu :-) Un, lai tev nenāktos rakstīt muļķības - VAZ bija vienīgie auto, ar kuriem pēc iegādes

varēja sākt normāli braukt. Visi citi bija jāliek "uz bedres" un vismaz pāris dienas jānodarbojas ar pārvilkšanu, pievilkšanu utt.. Līdz 1980. gadam

ražotie VAZ, kuriem lietoja Valvoline pretkorozijas materiālus, būtībā rūsēt sāka kādā 6 - 7 gadā pēc iegādes, tiesa, ar noteikumu, ka pavasarī auto apakša tika nomazgāta no sāls. bet parasti jau auto (visi) tika papildus apstrādāti ar pieejamiem pretkorozijas līdzekļiem...

Un jā, tā kā "sagrabējis auģiks" ir bijis paredzēts lietošanai, tam arī ir jau no rūpnīcas tika ieplānots pieņemams aprīkojums, kamēr žiķeļa aprīkojums ir pretrūsas apstrāde un normāls aķis

========================

Konkrētās klases auto žiguļa standarta aprīkojums bija pilnīgi normāls tiem gadiem :-) Rietumos tālu ne visus šīs klases auto standarta versijā apgādāja pat ar radio :-)

Pats Fiat 124 vēl laikam bija normāls modelis, diemžēl žiķelis tik tāda fiata atrauga vien ir - zem haubes nemotori, sajūgti ar īsām četru robu kārbām lielākam strebienam, sūdainas bremzes, kuras sajūgtas ar bezpastiprinātāja galveno cilindru, stūres sistēma bez pastiprinātāja, pats salons paredzēts punduriem, pečkas krāns, cik lasīts, arī nav domāts lietošanai, visam kvalitāte zem katras kritikas un tā var turpināt gari un plaši...

==================

Nu, tu F-124 noteikti neesi tuvumā pat redzējis, kur nu vēl no apakšas :-) nemotori? Savās kubatūru klasēs , teiksim 1200, 1300, 1500, 1600 VAZi bija

kārtīgs dzinēja jaudu vidusmērs :-) kārbas? 4-kārba tika bez izmaiņām pārņemta no "vecā" FIAT 1300/1500, 5-kārbas tolaik skaitījās baiss "lukss" un "sports", tāpēc šādas klases auto tās nelika :-) Bremzes bija pilnīgi normālas, mazauto tolaik pastiprinātājus tolaik lika samērā reti, īpaši maza darba tilpuma un svara auto, tāpat stūres pastiprinātājus :-)man 1990. gadu sākumā bija BMW Alpina B6 2.8, tam arī nebija stūres pastiprinātāja, nekādas neērtības neizjutu :-) salons punduriem - nu tās ir tavas slapjās fantāzijas :-) Pečkas krāns - jā, tā bija vājā vieta, bet, kā rādīja prakse, visvairāk pie vainas bija ūdens lietošana dzesēšanas sistēmās, šī iemesla dēļ pastiprināti sprāga nost gan pečku krāni, gab ūdenssūkņu manšetes, un pat

dzesēšanas sistēmas šļūtenes ...

Starp citu, kad Rietumu autokorifeju nagos nonāca pirmie VAZ, vienbalsīgi to atzina par ievērojami izturīgāku un daudz labāk vadāmu, nekā tā ciltstēvu

F-124 :-) Daži konstruktīvie risinājumi no VAZa pārceļoja uz F-124 :-) Tādi

lūk pīrāgi :-)

290121. viesis 24.aprīlis 2013 10:06
0 0 Atbildēt

Vispār jau 80-to sākumā žiguļu rūsēšanas problēmas pakāpeniski tika atrisinātas, pateicoties pretkorozijas materiālam "Movil" un igauņu ražotajiem priekšējo spārnu ieliktņiem. Kad movilis tika sapūsts visās arkās un spraugās, valvolins papildus uzsmērēts uz grīdas no abām pusēm, salikti ieliktņi - tuvāko sešu gadu laikā rūsas problemas žigulim nedraudēja. Turpinot regularu apstrādi, daudzi auto pavisam labi saglabājušies līdz pat šodienai. Arī dvižoki lielas problēmas nesagādāja - bija tiem vājās vietas(ūdens sūkņi, sadalītāji, vārstu blīvslēgi, vārstu rokeri,u.c.), bet viss bija viegli remontējams. Vajadzēja tikai blatus, lai tās detaļas dabūtu. Bet,protams, katrai lietai - savs laiks. Šodien tiešām, žigulis vairāk vērtējams ka klasikas rotaļlieta brīvā garažā, nevis kā ikdienas pārvietošānās līdzeklis satiksmē.

290129. viesis 24.aprīlis 2013 18:33
0 0 Atbildēt

Jā, protams, žiķelis bija vienīgā mašīna pasaulē, kuru varēja lietot uzreiz pēc nopirkšanas... :D Tas jau arī parāda padomju autobūves pagrimumu, ka tāda lamata bija vienīgā ar cerību to uzreiz lietot. Normālais aprīkojums - rietumos žiķelis ar visiem eksporta uzlabojumiem [briti žiķeļiem salika jaunus salonus, pārkrāsoja utt :) ] skaitījās "no-frills", tb lokanā dacīte un getzs, bet bāzītes padomijas lamatu visas tā laika grāmatas sauc par luksusa auto :D , tātad, kur ir compact executive car klases aprīkojums? :D

Man ir pilnīgi pie kājas kā žiķeļa nemotori kotējas citu nemotoru vidū. Normāls četru katlu motors ir ar darba tilpumu divi litri. Fiatam tāds bija, piedevām ar divām sadalenēm, kur žiķelim tāds ir? Jā, pastūrēt bez stūres pastiprinātāja var, pašam bija A80 bez pastiprinātāja, bet ar var uzlikt īsāku reiku. Normālās bremzes - kaut kā liekas ka mosim bija pastiprinātājs, vismaz neminos ka 14 gadu vecumā mācoties braukt ar 2140 būtu radušās tādas sajūtas, kā 16 gados pabraucot ar 2103 "luksusu". Atceros arī kā savulaik mutere nespēja vectētiņa norautu roceni atlaist :D

Ā, un vēl salona "slapjās fantāzijas" - kad pēdējo reizi ar to žiķeli izbraucu, 18 gadu vecumā, blakus sēdošajam vectētiņam radās bažas par sajūgu, jo sēžot līdz galam atstumtā ķeblī, pārslēdzot robus es nevarēju atlaist gāzi līdz galam. Pāris gadus vēlāk izbraucot vienu līkumu ar sesto žiķeli, sajutu uzlabojumu - ar to pat varēja pabraukt, vienīgi prasījās ātrumkloķi saliekt, lai tas pirmajos divos robos pret kāju nesistos.

290131. viesis 24.aprīlis 2013 20:31
0 0 Atbildēt

Ja ja, tā tas viss ir msh, nenorauj infarktu.

290136. viesis 25.aprīlis 2013 8:44
0 0 Atbildēt

msh

Jā, protams, žiķelis bija vienīgā mašīna pasaulē, kuru varēja lietot uzreiz pēc nopirkšanas... Tas jau arī parāda padomju autobūves pagrimumu, ka tāda lamata bija vienīgā ar cerību to uzreiz lietot.

================

Ne jau nu vienīgā, nevajag uzreiz tik cītīgi melot, bet PSRS tas bija kaut kas jauns jau tīri tehnoloģiju ziņā - neaizmirsti, ka tolaik padomju "ekonomikas"

prioritāte bija militārā rūpniecība, nu bet viss pārējais - "potom". :-) Un pirmais auto, kurš patiešām nebija lamata, bija tieši VAZ :-) Palasi tolaiku Rietumu autoekspertu atsauksmes :-)

Normālais aprīkojums - rietumos žiķelis ar visiem eksporta uzlabojumiem [briti žiķeļiem salika jaunus salonus, pārkrāsoja utt ]

===================

Kur tu tādas pasakas saklausījies? :-) :-) :-) Nekur Rietumos neviens importētājs neko nepārkrāsoja un nekādus jaunus salonus nelika! Ja pircējs

dikti vēlējās, tad par atsevišķu samaksu pārvilka salona tapsējumu (to mēdza darīt arī Moskvičiem 412, manam tēvam tāds bija), eksportam paredzētie

auto jau rūpnīcā tika komplektēti ar citiem sēdekļiem , piemēram 2103 sēdekļi uz 2101 , galvas balstu dēļ, inerces drošības jostas (zviedru Klippan),

H4 lukturi, miglas lukturis aizmugurē, avārijas gaismu slēdzis + vēl daži sīkumi un, protams, Rietumos ražotas riepas - VAZ "eksportniekiem" izmantoja Michelin riepas. Plus vēl importētāji lika savus radio / magnetolas. Pie britiem VAZi ierindojās budžeta auto grupā, kur populārākie bija tādi dzelži, kā Morris Marina, Ford Escort. jauns 2101 pie britiem 1970. gados maksāja nepilnas 5000 GBP, tāpēc to arī labprāt pirka. Apmēram tikpat maksāja lētākās "Mini" versijaas, bet 2101 bija lielāks, ērtāks un "solīdāks" :-)

bāzītes padomijas lamatu visas tā laika grāmatas sauc par luksusa auto , tātad, kur ir compact executive car klases aprīkojums?

=================

Nu, par "luxurious" 2101 salonu rakstīja arī paši briti, jo šai klasē nebūt nebija

standarts tādas lietas, kā nolaižamas sēdekļu atzveltnes (arī F-124!), tie paši H4 lukturi, tāda lieta , kā "triplex'vējstikli vispār bija dabūjami tikai par piemaksu :-) VAZiem tas viss jau bija standartā, par sākuma cenu :-)

Man ir pilnīgi pie kājas kā žiķeļa nemotori kotējas citu nemotoru vidū. Normāls četru katlu motors ir ar darba tilpumu divi litri. Fiatam tāds bija, piedevām ar divām sadalenēm, kur žiķelim tāds ir?

===================

Priekš kam VAZnim 2 litru dzinējs, vēl ar divām sadalenēm? VAZ tika pozicionēts kā nedārgs ģimenes auto, tolaik , piemēram 1300 un 1500

dzinēji bija pilnīgi normāls Eiropas mazlitrāžas auto 'vidusmērs' jaudas

ziņā, jo vairāk vēlākais 2106 1600 ar sākotnēji 82 ZS. Radot VAZu tika

domāts par eksportu nākotnē, tāpēc arī apstājās pie 1500 / 1600 - virknē valstu automobiļiem ar darba tilpumu virs 1600 nodokļu likme traucas

stāvus debesīs, kas lētam masu auto galīgi nebija vajadzīgs. Fiat'am toties nebija 'vienvārpstas' OHC, un DOHC dzinēju nebūt nelika lētajās masu Fiat,

Lancia un Alfa Romeo versijās, kuras sastādīja 90+ % no Fiat koncerna kopējā saražoto auto daudzuma :-)

Jā, pastūrēt bez stūres pastiprinātāja var, pašam bija A80 bez pastiprinātāja, bet ar var uzlikt īsāku reiku. Normālās bremzes - kaut kā liekas ka mosim bija pastiprinātājs, vismaz neminos ka 14 gadu vecumā mācoties braukt ar 2140 būtu radušās tādas sajūtas, kā 16 gados pabraucot ar 2103 "luksusu".

======================

Bremžu pastiprinātāju sāka likt M-412 automobiļiem, jo Rietumos pirmo reizi ieviesa normas pedāļa spiediena spēkam - M-412 ar 'barabanu' bremzēm

šis spēks izrādījās par lielu! No VAZiem pirmais ar bremžu pastiprinātāju sērijveidā bija VAZ 2103, lika arī uz dažām valstīm eksportējamiem 21011 un 2102.

Pāris gadus vēlāk izbraucot vienu līkumu ar sesto žiķeli, sajutu uzlabojumu - ar to pat varēja pabraukt, vienīgi prasījās ātrumkloķi saliekt, lai tas pirmajos divos robos pret kāju nesistos.

=======================

Hmm, laikam tu esi 2+ metrus garš, jo es ar saviem 180 cm nekad neesmu jutis problēmas ar VAZu ātrumkloķiem :-) Pat sacīkšauto viņu nenācās locīt, kaut tika sēdēts krietni tālāk, nekā standartā, saīsināts gan tika, jo sēžvieta bija arī krietni zemāk :-)

290141. viesis 25.aprīlis 2013 10:18
0 0 Atbildēt

Cik es atceros, Fiatam 124 oriģinalais dvižoks bija pavisam vecmodīgs - ar vienu sānu sadaleni, līdzīgi kā volgai gaz-24. Varbūt, tiem fiatiem bija arī kaut kādi modernāki DOHC dvižoki, ko piemin msh, bet es tādus neatceros. Mana fāteriša kolēģim 70-to sākumā bija tāds 124 fiatiņš, kam nepareizas regulacijas dēļ bija radušās problemas ar vārstu rokeriem.

290144. viesis 25.aprīlis 2013 18:31
0 0 Atbildēt

Tās eksporta "pasakas", kā tu to sauc, ir smuki sarakstītas vienā britu lapā, kurā uzrakstīta žiķeļu un ņivu importēšanas apvienotajā karalistē vēsture, slinkums tagad meklēt adresi. Bija šiem tur gan kārtīga krāsotava, gan citas lietas, pokuj ka eksporta žiķelis jau bija ahujeķ salīdzinājumā ar pašmāju lamatām.

Kāpēc žiķelim divlitrīgu motoru? A kāpēc nē? :) Tu sāc izklausīties pēc staļina, kurš uzspieda padomijai pobedu ar četru katlu nīkuli, lai arī varēja ielikt sešus katlus, jo, lūk, četri katli būšot seksonomiskāki :D Oriģinālais fiats noteikti nepozicionējās savādāk kā žiķelis, bet tur bija gan tas motors, gan kupejas, gan laikam arī kabriķi - žiķelim nekā tāda nebija.

Mans garums kopš 18 gadu vecuma ir 1,95, un atšķirībā no krievu un japāņu lamatām, vācu mašīnās vēl neesmu saskāries ar ergonomikas problēmām, pat A corsā, kura ir jūtami mazāka par žiķeli, vienīgā neērtība bija nepieciešamība saliekt roku lai to izbāztu pa logu... :D

290157. viesis 26.aprīlis 2013 10:29
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Cik es atceros, Fiatam 124 oriģinalais dvižoks bija pavisam vecmodīgs - ar vienu sānu sadaleni, līdzīgi kā volgai gaz-24. Varbūt, tiem fiatiem bija arī kaut kādi modernāki DOHC dvižoki, ko piemin msh, bet es tādus neatceros. Mana fāteriša kolēģim 70-to sākumā bija tāds 124 fiatiņš, kam nepareizas regulacijas dēļ bija radušās problemas ar vārstu rokeriem.

=========================

Jā, FIAT bija tolaik tikai OHV dzinēji, ļoti līdzīgi M-408 dzinējam pēc konstrukcijas, tikai modernāki gan :-) Arī F-125, ko poļi ražoja kā polski

Fiat 125p, bija tāds. Otrs variants bija DOHC dzinēji, kurus ražoja ar darba tilpumiem no 1300 līdz 2000 ccm. Uzstādīja pamatā sportiskajās versijās,

labi sevi parādīja formulu F3 čempionātos ...

msh

Tās eksporta "pasakas", kā tu to sauc, ir smuki sarakstītas vienā britu lapā, kurā uzrakstīta žiķeļu un ņivu importēšanas apvienotajā karalistē vēsture, slinkums tagad meklēt adresi. Bija šiem tur gan kārtīga krāsotava, gan citas lietas, pokuj ka eksporta žiķelis jau bija ahujeķ salīdzinājumā ar pašmāju lamatām.

====================

Krāsotava bija gan, importētājfirmu sauca SATRA, bet vēlreiz atkārtoju, PILNĪBĀ nevienu importēto auto nepārkrāsoja, tikai tos virsbūves paneļus,

kuri kaut kā bija apskādēti transportēšanas laikā. 1970. gados pāris gadus strādāju VAZ autocentrā, reizēm nācās doties uz Rīgas ostu savākt "no eksporta noņemtos" VAZus un dzīt uz autocentru pārdošanai. Apskādētu bija relatīvi daudz. VAZus ar RHD neatstāja Rīgā, bet lādēja kuģos kopā ar citiem,

galamērķī tie tika remontēti un pārdoti ar atlaidēm. par visiem šiem procesiem var smalki izlasīt AVTOEXPORT vēstures lappusēs :-)

Kāpēc žiķelim divlitrīgu motoru? A kāpēc nē? Tu sāc izklausīties pēc staļina, kurš uzspieda padomijai pobedu ar četru katlu nīkuli, lai arī varēja ielikt sešus katlus, jo, lūk, četri katli būšot seksonomiskāki Oriģinālais fiats noteikti nepozicionējās savādāk kā žiķelis, bet tur bija gan tas motors, gan kupejas, gan laikam arī kabriķi - žiķelim nekā tāda nebija.

===================

Mja, ja es izklausos pēc Staļina, tad tu pilnīgi noteikti pēc galīga nesaprašas autolietās! :-) Priekš kam Pobedai 6 cilindri? Pobeda tika pozicionēta (ir tāda lieta, kas saucas "tehniskais uzdevums") kā tiem laikiem "vidējas klases" automobilis, pie kam iespējami ekonomisks ekspluatācijā, jo bija paredzēts plaši izmantošanai vidēja līmeņa nomenklatūrai, arī citos valsts "dienestos".

Pārdošana privātpersonām nebūt nebija paredzētā prioritāte, tāpat , kā ZIM

auto :-)

Tavai zināšanai, 124 coupe , ar lielāko dzinēju 1760 ccm DOHC, bija ļoti maz kopīga ar F-124, un to ražoja Lancia, vēlāk Pininfarina rūpnīcā :-) Indekss "124" tika piešķirts riteņu bāzes dēļ, citādi tiem auto bija ārkārtīgi maz kopīga :-)

F-124 Sport Spider bija uz tās pašas platformas, kā "coupe", bet saīsinātas. Versijas ar dzinējiem līdz 1800 ccm ražoja Pininfarina, 2000 ccm versijas gan bez, gan ar turbo, ražoja Abarth. :-) Bija labs rallija auto , visai populārs!

Bet ... gan kupeja, gan spaiders bija "nišas auto", abi tika izlaisti vien dažos desmitos tūkstošu eksemplāru apjomā, kas uz kopējā Fiat koncerna apjoma fona bija spļāviens jūrā! :-)

Mans garums kopš 18 gadu vecuma ir 1,95, un atšķirībā no krievu un japāņu lamatām, vācu mašīnās vēl neesmu saskāries ar ergonomikas problēmām, pat A corsā, kura ir jūtami mazāka par žiķeli, vienīgā neērtība bija nepieciešamība saliekt roku lai to izbāztu pa logu...

===================

Mjā, 195 ccm ir nopietni :-) Ar to gāzes pedāli vispār bija, kā bija, tas "uz grīdas" pedālis tiešām nebija īpaši ērts, turklāt tur mūžīgi bija rūsas perēklis grīdā, tāpēc , laikam sākot ar 21011 ražošanas sākšanu, visiem VAZiem sāka

likt "piekārtos" gāzpedāļus.

290160. viesis 26.aprīlis 2013 11:14
0 0 Atbildēt

Jā, tie pabojātie eksportnieki savulaik VAZ autocentrā savulaik skaitījās kā blata prece - ja pazina kādu no autocentra vadības, varēja pie exportnieka arī tikt. Tie bija labāk aprīkoti, bija viena, otra nestandarta fīča. Bet, varēja arī iegrābties. Tā 1979.gadā gadījās manam fateritim, pērkot jaunu 2103 žigulīti. Faterīts izmantoja blatu, un tika pie smuka exportnieka ar 2106 salona aprīkojumu un īpašas melnas krāsas (anodētas) priekšējās restes.Izskatījās jau firmīgi - ar tādām restēm auto bija retums. BET, jau pēc pusgada totali sāka rūsēt vadītāja durvis. Izrādijās, ka tās bija jau veca žiguļa durvis, kuras bija uz fikso tikai pārkrāsotas...tā lūk. Brīnumainā kārtā, autocentrs tās durvis piekrita nomainīt uz garantijas rēkina.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

NOx sensoru tehnisko izaicinājumu risinājumi 1

NOx sensori (slāpekļa oksīda sensori) spēlē nozīmīgu lomu mūsdienu transportlīdzekļos, it īpaši dīzeļdzinējos. Mērot slāpekļa oksīdu (NO un NO₂) daudzumu auto izplūdes gāzēs, tie optimizē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu veiktspēju, kā piemēram, SCR (selektīvā katalītiskā reducēšana) sistēmas darbību. Lasīt vairāk

 

Lai izslēgtu aizdegšanos – Jaguar atpirks tūkstošiem pārdoto I-Pace 2

Elektriskie Jaguar i-Pace izrādījušies nedroši, tādēļ Jaguar apsolījies tos atpirkt atpakaļ. Lasīt vairāk

 

Latvijas autotirgū sevi piesaka jauns Ķīnas zīmols Dongfeng, kuru tirgos Wess Select 31

Latvijas auto tirgū ienāk jauns automašīnu zīmols - Ķīnā ražotās "Dongfeng" automašīnas, piedāvājot jaunus un līdz šim neredzētus modeļus - gan elektroauto, gan hibrīdus, gan automobiļus ar klasisko iekšdedzes dzinēju, proti - benzīna un dīzeļdegvielas. Zīmola sauklis ir "Drive your dreams", un par tā pirmo dīleri Latvijā ir kļuvis "Wess Select". Lasīt vairāk

 

Policijas patruļauto AC Schnitzer izpildījumā (+ FOTO) 4

Esenes autoizstādē Vācijas tūninga uzņēmums AC Schnitzer izrāda BMW M2, kas pielāgots ceļu policijas vajadzībām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti