Jaunas tehnoloģijas nākotnes mobilitātei

 
AB | 28.maijs 2013 19:17

Viens no Audi stratēģiskajiem korporatīvajiem mērķiem ir izstrādāt tehnoloģijas, kas apvieno braukšanas prieku un ilgtspējību.

Tas meklē risinājumus, kas piedāvā līdzsvaru starp individuālo mobilitāti no vienas puses un ekonomiju, ekoloģiju un Audi klientu prasībām no otras puses. Audi tron saimes modeļi it īpaši labi demonstrē, kā šīs šķietami pretējās priekšrocības iespējams savienot. g-tron apzīmē automobiļus, kas darbojas ar sintētisko Audi e-gāzi un dabasgāzi un sasniedz izcili zemu CO₂ izmešu līmeni. Pirmais sērijveida modelis, kas bruģē ceļu CO₂-neitrālai tālsatiksmes mobilitātei, ir A3 Sportback g-tron. Savukārt termins e-tron apzīmē sistemātisku piedziņas daļas elektrifikāciju. Viens no Audi pētniecības un izstrādes projektu rezultātiem šajā jomā ir tas, ka uzņēmums uzsāk A3 Sportback e-tron, pirmā kompaktā premium klases automobiļa ar plug-in tipa hibrīdpiedziņu, sērijveida ražošanu.

• Audi A3 Sportback e-tron: sportisks plug-in tipa hibrīdautomobilis
• Audi A3 Sportback g-tron: optimizēts oglekļa izmešu līmenis
• Audi tron modeļi apvieno braukšanas prieku ar ilgtspējību

 

Pateicoties plug-in tipa hibrīdautomobiļu koncepcijai, A3 Sportback e-tron apvieno iekšdedzes dzinēja priekšrocības ar elektriskās piedziņas priekšrocībām. Šajā konceptautomobilī izmantotas visas zināšanas, ko Audi ir uzkrājis hibrīdtehnoloģiju jomā. Dubultajā piedziņas sistēmā izmantots 1,4 l TFSI dzinējs, kas darbojas kopā ar jaudīgu elektrodzinēju. Jauda uz priekšējiem riteņiem tiek nogādāta caur jaunizstrādāto e-S tronic transmisiju. Ar šķidrumu dzesētais litija jonu akumulators atrodas pirms priekšējās ass un spēj uzglabāt līdz pat 8,8 kWh enerģijas, kas ir pietiekami, lai tikai elektriskajā režīmā nobrauktu 50 kilometrus, vispār neradot izmešus.

 

Pateicoties 150 kW (204 ZS) jaudai un 350 Nm griezes momentam, Audi A3 Sportback e-tron ir sportisks kompaktais premium klases automobilis. Tas ātrumu no 0 līdz 100 km/h attīsta 7,6 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 222 km/h. Kopumā ar vienu degvielas uzpildes reizi iespējams nobraukt 940 km, bet elektriskajā režīmā – 50 km.

 

Vidējais degvielas patēriņš, kas mērīts atbilstoši ECE standartam, ir vien 1,5 litri degvielas uz 100 kilometriem, kas ir līdzvērtīgi 35 gramiem CO2 izmešu uz kilometru. A3 Sportback e-tron tirdzniecībā būs pieejams 2013. gada beigās.

A3 Sportback g-tron definē ilgtspējīgu mobilitāti pavisam jaunā, revolucionārā veidā. Tā 1,4 l TFSI dzinējs darbojas ar Audi e-gāzi – sintētisku degvielu, kas no ķīmiskā viedokļa ir gandrīz tāda pati kā dabasgāze, tādēļ to var izplatīt pa caurulēm kā dabasgāzi. Šī degviela, ko četru gredzenu zīmols ražo jaunuzbūvētajā ražotnē Verltē, Emslandes apgabalā, ir CO2-neitrāla. Tās sākotnējās sastāvdaļas ir ūdens un oglekļa dioksīds, tā tiek ražota, izmantojot tikai atjaunojamo enerģiju. A3 Sportback g-tron pie dīleriem ieradīsies šā gada beigās.

 

Autosports ir ideāla vide jaunu tehnoloģiju izstrādei, savukārt Lemānas 24 stundu sacīkstes – skarbākā testēšanas vide. Pagājušā gada sacīkstēs Sartas trasē R18 e-tron quattro atnesa Audi vēsturisku dubultuzvaru, kā sacīkšu hibdrīdautomobilis demonstrējot, cik daudz jaudas var piedāvāt elektriskā piedziņa.

 

No koncepcijas viedokļa LMP-1 prototips ir bezkompromisu sacīkšu automobilis, bet daudzām atsevišķām lietām ir potenciāls nākotnē tikt izmantotām sērijveida modeļos. 2012. gadā Lemānā uzvarējušajā automobilī izmantotais V6 TDI dzinējs uz aizmugurējiem riteņiem nogādā vairāk kā 375 kW (510 ZS) jaudu un 850 Nm griezes momentu. Kad, izbraucot no līkuma, uzņemat ātrumu, papildu 150 kW jaudu pastāvīgi piedāvā dzinēja-ģeneratora agregāts pie priekšējās ass. Tad tiek izmantota enerģija, kas uzkrāta bremzēšanas laikā un īslaicīgi uzglabāta spararata enerģijas uzkrāšanas sistēmā. Kad ir aktīvi abi elektrodzinēji pie priekšējās ass, LMP-1 prototips kļūst par quattro versijas automobili.

Papildus modelim R18 e-tron quattro Audi pagājušajā gadā iepazīstināja ar vēl vienu progresīvo tehnoloģiju automobili – pilnībā elektrisko augstas veiktspējas R8 e-tron sporta automobili. Tas ātrumu no 0 līdz 100 km/h attīsta 4,2 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums tiek ierobežots pie 200 km/h. Abi tā elektrodzinēji aizmugurējiem riteņiem piegādā 280 kW jaudu un 820 Nm griezes momentu.

 

No alumīnija un oglekļa šķiedru pastiprināta plastmasas polimēra veidotā Audi R8 e-tron daudzmateriālu Space Frame virsbūve ir jaunākais Audi īpaši maza svara konstrukciju tehnoloģiju piemērs. Šis augstas veiktspējas sporta automobilis ikvienā jomā demonstrē, cik daudz kas ir tehniski iespējams. Visas sastāvdaļas ir sistemātiski konfigurētas, lai nodrošinātu izcilu veiktspēju un lielu nobraucamo attālumu. Turpmāk visos Audi izstrādājumos tiks izmantotas šī projekta laikā gūtās zināšanas.

 

Piemēram, lielais T formas akumulators, kas darbojas kā palīgelements un spēj uzglabāt līdz pat 49 kWh enerģijas, kas ir pietiekami, lai nobrauktu 215 km. Siltumsūknis energoefektīvā veidā kontrolē salona un ierīču temperatūru. Lai vairotu efektivitāti, ir optimizēta arī aerodinamika. Ar R8 e-tron Audi ir aptvēris visus svarīgākos elektriskās mobilitātes aspektus.

Audi A1 e-tron demonstrē pavisam citādu tehnoloģisko nostāju. Tas tiek uztverts kā automobilis, kas piemērots braukšanai pilsētā. Tā elektrodzinēja maksimālā jauda ir 85 kW. Akumulators uzglabā līdz pat 13,3 kWh enerģijas, kas ir pietiekami, lai nobrauktu 50 km. Garākos pārbraucienos elektrodzinēju caur ģeneratoru lādē aizmugurē novietots iekšdedzes dzinējs, kas otrajā izstrādes versijā attīsta 25 kW (34 ZS) jaudu. Audi piedalās Vācijas valdības projektā „Elektriskā mobilitāte”, ar A1 e-tron veicot braucienus sešos reģionos visā valstī, lai rastu vēl vairāk praktisku risinājumu.

A3 Sportback g-tron un A3 Sportback e-tron jau šobrīd demonstrē, cik daudzveidīgs ir Audi ilgtspējīgas mobilitātes tehnoloģiju klāsts. Audi strādā pie tā, lai jau pavisam drīz piedāvātu vēl vairāk revolucionāru automobiļu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti