Mazda2 – kompakts auto ar plašu pielietojumu 27

 
21.augusts 2003 9:08

Kārtējās brīvdienās mūsu rokās nonāca jaunā Mazda modeļa Mazda2 stūre. Un ne tikai stūre, bet viss auto... Pirmais iespaids – supermazs auto. Tomēr sekoja arī otrais – kompakts auto ar plašu pielietojumu. Kaut mašīna izskatās ļoti kompakta, iekāpjot salonā, sajūtas mainās...

Salons ir plašs, viss ir sasniedzams. Kaut arī salons ir ļoti askētisks, tas ir pietiekami funkcionāls. Dodamies ceļā – kā nekā plānots apskatīt iAuto rallija 4. posma trasi. Gaidījām, ka auto sava mazā dzinēja dēļ (1,25 l) būs ļoti nedinamisks, bet, par pārsteigumu, no vietas tas izkustas pietiekami strauji. Kas tad tas – priekšējais stikls jau ieplaisājis? Jaunam auto? Stikla apakšējā daļā redzamas divas plaisas. Tuvākajā benzīna tankā apturam, kāpjam ārā un skatamies. Izrādās, ka japāņi ir izdomājuši interesantu veidu, kā gaitā tīrīt slotiņas – iefrēzējot stiklā divas rievas – pa vienai virs katras slotiņas bāzes vietas. Nomierinamies un dodamies tālāk.

mazda21.jpg

Uz asfalta auto turas ļoti labi – tam netraucē arī stiprais sānvējš. Noriskējām un pamēģinājām, līdz kādam ātrumam tas uzvedas droši. Brauciens ar 100, 110 vai pat 120 km/h nerada nekādas bažas. Kaut mūsu rokās ir tikai 1,25 litru benzīna versija, arī apdzīšana nesagādā problēmas. Patiesais dzinēja spēks, cik nu tas piemīt, ir sajūtams pie ~3500 apgriezieniem. 130, 140 km/h – sajūtas nemainās, tikai labi kļūst dzirdams dzinējs. Pie 150 km/h šķiet, ka ātrāk par 140 braukt nebūtu vēlams... Rūpnīca gan apgalvo, ka šīs versijas maksimālais ātrums ir 163 km/h. Teorētiskais ieskrējiens līdz 100 km/h ir 15,1 sekundes (1,25 litru versijai). Bet neaizmirsīsim, ka šis ir nevis sporta, bet gan kompakts, tomēr ērts auto.

Pēc asfalta sākas grūtākais. Bauskas rajona grants ceļi. Laiku pa laikam līst lietus, bet to kompensē lielās un ideāli tīrošās slotiņas. Jāatzīmē, ka braukšanas komforts nemainījās arī tad. Tikai nepatīkamas sajūtas rada mašīnas īsais dupsis, kura dēļ uz auto aizmugurējās daļas un stikla ļoti ātri sakrājas dubļi. Labi, ka aizmugurē arī ir logu tīrītājs. Tā kā laika apstākļi mainījās ik pa brīdim, gribējās arī atvērt sānu logus. Un tad sekoja pārsteigums – tuvākās peļķes šķērsošana beidzās ar ūdens (dubļu) šalti manā sejā. Sākumā likās, ka tā ir daudzu apstākļu sagadīšanās, tomēr, kad tas atkārtojās, sapratām, ka ar atvērtiem logiem peļķes ātri šķērsot nevajadzētu. Meklējot ideālos ceļus, iznāca iebraukt arī sliktākos ceļos. Kaut arī auto izskatās zems, tā caurejamības spējas ir pietiekoši labas.

mazda25.jpg
Tāda izskatās Mazda2 aizmugurējā daļa pēc brauciena pa grants ceļu.

Mazda2 – tas ir pilnīgi jauns Mazda mazlitrāžas auto izstrādājums. Eiropas versijās tam iespējami DOHC 75 (1,25), 80 (1,4) un 100 (1,6) zirgspēku benzīna, kā arī 70 (1,4) Zs common-rail dīzeļdzinēji. Arī Mazda2 iespējama dažādās modifikācijās Core, Core+, Touring un Sport. Neskatoties uz auto ārēji it kā niecīgajiem izmēriem, salonā vietas ir pilnīgi pietiekami. Kā arī apgalvoja Mazda pārstāvji, Mazda2 ir pietiekami labi dinamikas un vadības rādītāji – mantojums no Mazda6.

Tā kā Mazda2 ražots Spānijas Ford rūpnīcā, tas tomēr daudz ko ir aizņēmies tieši no Forda. Kaut arī mašīnas priekšējā daļa ir pilnīgi „mazdiska”, daudz ritošā daļas detaļas ir nākušas tieši no Ford, kā nekā šajā rūpnīcā tiek salikti arī Ford Focus, Fiesta un Ka.

mazda24.jpg

Uzreiz redzams – arī Mazda2 iemiesojusi sevī zoom-zoom sajūtas, kas tik raksturīgas jaunajam Mazda brenda stilam. Jau pazīstamā piecu stūru priekšējā reste atgādina Mazda6, arī motora pārsegs, priekšējās lampas, spoileris ar lielajām gaisa atverēm piedod mašīnai tādu īsti mazdisku izskatu. Neskatoties uz savu kompakto dizainu, Mazda2 kvalitāte ir augstā līmenī, tās iekšējais interjera dizains apvienots ar lielu plašumu – vietas ir pietiekami pat 5 pieaugušiem cilvēkiem. Tas gan ir iespējams pie noteikuma, ja vadītājs nav ļoooti izlaidies pie stūres – sēdekļa sliedes garums ir vairāk nekā pietiekams. Patīkami, ka vadītāja sēdeklim ir regulējams arī augstums, kas ļauj ērti iekārtoties jebkuras miesasbūves vadītājam. Nesen izstrādātais sēdekļa rāmis ļauj nobraukt nepagurstot diezgan lielus ceļa attālumus. Arī jumts atrodas pietiekami augstu virs galvas, lai neradītu saspiestības sajūtu.

Kabatu un kabatiņu daudzveidība salonā dod iespēju glabāt dažādus sīkumus. Lielāku priekšmetu pārvadāšanai šim auto ir šai klasei neraksturīgi plašs bagāžas nodalījums – 267 litri. Pie nolaistiem aizmugures sēdekļiem šis tilpums palielinās līdz 1044 litriem. Arī priekšējā pasažiera sēdekļa mugura ir nolaižama – tas var noderēt īpaši lielas bagāžas pārvadāšanas gadījumā. Zemais slieksnis un lielās piektās durvis dod iespējuviegli ievietot un izņemt bagāžu.

mazda23.jpg

Mehāniskā 5-pakāpju ātrumkārba šim auto slēdzas viegli un precīzi. Kaut arī Mazda2 piekare ir pietiekami stingra un sportiska, auto tomēr ir ērti vadāms, tam ir arī pietiekami labs pagrieziena radiuss. Mašīna var vienkārši (ar vienu piegājienu) apgriezties uz 9,8 metrus plata ceļa. Mazda speciālisti ir piestrādājuši arī pie salona skaņas izolācijas – nekādas liekas skaņas, tomēr kāds klasisks sīkums ir palicis: dažās situācijās dzinējs ir dzirdams. Mašīnā ir krietni padomāts par drošību: šeit darbojas tādas sistēmas kā ABS, EBD, EBA. Protams, ka tā ir aprīkota ar gaisa spilveniem (airbag). Sadursmes gadījumā, bremzes pedālis atbrīvojas un palīdz saglabāt vadītāja kāju veselu. Durvju apdare ir izgatavota no materiāla, kas pastiprina to triecienizturību.

mazda22.jpg

Pēc 400 km veikšanas – nekāda noguruma. Nobraucot 600 km, izrēķinājām arī vidējo degvielas patēriņu. Izrādās, ka pat pie palielinātām slodzēm (uz grants ceļa), 1,25 litru versija iztērēja apmēram 7,4 litrus uz 100 kilometriem. Pēc dokumentācijas šim auto pilsētas patēriņš ir 8,6 litri, uz šosejas 6,0 litri, bet jauktajā ciklā 6,3 litri uz 100 km.

+ dinamisks
+ ekonomisks
+ pietiekami plašs salons
+ atbilstoša cena
- ātri smērējas aizmugurējais stikls
- auto nedaudz svilpj pie lielākiem ātrumiem

Rūpnīca dod Mazda2 3 gadu vai 100.000 km garantiju, 12 gadu virsbūves caurrūsēšanas garantiju, kā arī 3 gadu garantiju krāsojumam. Mazda2 cenas Latvijā (M-Motors) ir sākot no 7890Ls. Mazda2 1,25 litru versija, ar kuru braucām mēs, maksā 8360Ls (+ elektriskie logi, + kondicionieris, + priekšējo sēdekļu apsilde).

Paldies M-Motors par piešķirto auto,
Elmārs Biele, iAuto

 
Visi komentāri
 
93782. viesis 21.augusts 2003 10:05
1 1 Atbildēt

Kāda velna pēc vispār vajag tīrīt aizmugurējo stiklu. Vadītājam ir jāskatās uz priekšu, nevis uz aizmuguri. Bet to informāciju, ko vajag iegūt no aizmugures, var izdarīt vēl ar diviem spoguļiem.

Redaktors 21.augusts 2003 10:12
0 0 Atbildēt

Reizēm aizmugurējais stikls tomēr noder - mašīnai ir labas bremzes un tad ir jāredz, kas notiek aiz muguras, ja strauji bremzē....

93785. viesis 21.augusts 2003 10:15
0 0 Atbildēt

Shitiem mazajiem vispār ir diezgan jūtīgas bremzes, mazliet arī jāpierod pie braukšanas.Tādēļ varu droši teikt, ka visumā man patīk arī kompaktauto.

93790. viesis 21.augusts 2003 10:55
0 0 Atbildēt

Vai tiešām 15,1 sekundes liekas dinamiskas?

93792. viesis 21.augusts 2003 10:57
0 0 Atbildēt

Tu...... ciiniitaajs par kaartiibu un likumiibu uz Latvijas celjiem!!!!!!!!! vai braukt ar aatrumu 150km/h nav noziegums???

Ja uzskati ka tas ir ok tad nebljauj ja kaads pa salu tiltu brauc uz 90.

sailem

14 gadus vecs beeemvee ir labaaks par jaunu mazdu :)

Redaktors 21.augusts 2003 11:10
0 0 Atbildēt

Edzulis: - priekš 1,25 litru dzinēja šis auto bija gana dinamisks. Un ne jau ar visiem auto ir "jālido"...

93808. viesis 21.augusts 2003 11:29
0 0 Atbildēt

OKA tomēr labāka :)

93820. viesis 21.augusts 2003 12:33
0 0 Atbildēt

100 punkti labaak njemtu Seat Alte. Nezinu kaa ar tiem paareejiem parametriem, bet Mazda 2 peec vizuaalaa exterjera un interjera nestaav blakus Seatam, ja nu vieniigi cena ir 1:2

93826. viesis 21.augusts 2003 12:39
0 0 Atbildēt

Bimmers ir lohs

sailem, aizvaac no savem komentiem to tupo tekstu par shrotBMW

es labaak braucu ar jaunu mazdu nekaa vecu bavaarijas meeslu vaagji

edzulis ir punkjains tiinis

93829. viesis 21.augusts 2003 12:47
0 0 Atbildēt

Visi, bet kāds esi Tu pats?

93836. viesis 21.augusts 2003 13:38
0 0 Atbildēt

viesis 12;39 es pats braucu ar mazdu shitaa man jau ir treshaa

a tev ar humora izjuutu ir švaki (pavisam švaki)

Redaktor kaa ir ar braukshanu uz 150 ?????? KOA ?????

sailem

14 gadus vecs beeemvee ir labaaks par jaunu mazdu :)

93841. viesis 21.augusts 2003 13:55
0 0 Atbildēt

Elmaar, Elmaar...

Taas iefreezeetaas rievas prieksheejaa logaa nav nekas jauns, jo jau Peuget 305 - 1987.gada modelim shiis rievas jau bija. Tas nu taa. Specialisti leesh, ka rievas nav nekas labs, jo ik peec 3 meeneshiem jaamaina birstes.

Par cenu.

Domaaju, ka taa ir par augstu, jo Mazda2 konkurenti piedaavaa analogu klases auto arii par leeteeku cenu.

Es, pieljauju domu, ka tu pie stuures seedeeji iisu briidi un neesi izbaudiijis to, ka kreisai kaajai nav vietas. Pedaalju izvietojums neparedz to, ka shoferim var buut kaajas izmeers lielaaks par 45.Nu tas taa.

Nu un ja reiz tu ziimeeji rallija trasi tad noteikti tev bija jaapamana, ka blakus seedeetaajam ir tendece pagriezienos lidot araa no sava kjeblja tieshi shoferim kleepii. To var noveers ar visdus konsoles izgatavoshanu vai seedeklja elkonju tureetaaju ievieshanu.

Mazie 14 collu riteniishi arii nedod iisto esteetisko saktu.

93862. viesis 21.augusts 2003 16:15
0 0 Atbildēt

Nu pakaljfaaras 1:1 kaa alfai. Bet taa tak nav godiigi, man 1. dzirdeeshana ka ir taada mazda2, a juus jau vizinaties.

93887. viesis 21.augusts 2003 20:31
0 0 Atbildēt

abet dārga gan tā bāzes versija :( tomēr prieks, ka elektologus (cerams arī pakaļas durvīm), kondišku un siltu dibenu arī blakussēdētājai var dabūt par nieka 470 lohiem :)

93888. viesis 21.augusts 2003 21:31
0 0 Atbildēt

Atvar, Atvar... :DDDDD

Redaktors 22.augusts 2003 8:21
0 0 Atbildēt

Atvar - braucu es "pietiekami ilgi". Kāja man ir 46+ un nebija problemu, iespejams, es ikdiena nestaigaju kirzas zabakos. Kajam vietas pietika. No kebliem lauka ari neviens nekrita, jo tie nav plakani, ka autobusa. Ja mazda2 uzliktu lielakus diskus, tad tas tikai sadardzinatu auto. Un vienigais istais konkurents cenas zina un saja subklasee uz so bridi, cik zinu, ir Opel Meriva.

93908. viesis 22.augusts 2003 9:20
0 0 Atbildēt

nu nezinu-miskaste.kaut arii subjektiivs viedoklis.par drosiibu ja ieliks jebkuraa saanaa..pat apskatot nevar buut ne runas.kaa arii cena neatbilst izstraadaajumam!

93911. viesis 22.augusts 2003 9:30
0 0 Atbildēt

Un tomeer zeel, ka visas masiinas kljuust arvien universaalaakas. Nav vairs nekaadas individualitaates...

93949. viesis 22.augusts 2003 12:01
0 0 Atbildēt

Elmaar...

Nu, nu. Runaajot par konkurentiem, tad Honda Jazz sastaada patiesu konkurenci. Seedeklju transformaacija arii ir pietiekoshi iespadiigaaka. Savukaart kaajas probleemas ieksh Jazz nepastaav. Tas nu taa....

93973. viesis 22.augusts 2003 15:03
0 0 Atbildēt

"Kaut arī Mazda2 piekare ir pietiekami stingra un sportiska, auto tomēr ir ērti vadāms" - ja būtu ļurīgs, tad būtu ērtāk vadīt???????? :)

Salonam ne vainas, bet spoks paliek spoks. Un motors - 1.25litri patērē veselus 8.6litrus????????????/ Vāks! Mazda *******xxxxx! :)

93974. viesis 22.augusts 2003 15:04
0 0 Atbildēt

Elmārs sēž pie stūres? :) :) :)

93983. viesis 22.augusts 2003 17:45
0 0 Atbildēt

Vzini patiesi vaardi.

Reduktor esi patiesaaks.

94002. viesis 23.augusts 2003 2:38
0 0 Atbildēt

Lai arii kaa tur nebuutu ar dinamiku un visu paareejo, cenjnjiks tam vaagjim ir ska-a-a-a-rbs. Pie tam imho ******* tas, ka standartapriikojumaa ir apsildaami benjkji, nevis spogulji, kas man pie muusu klimata liekas esam vairaak top. Pie tam aps.sp. ir tikai 1.6 versijai, nevis 1.4 (+ gandriiz lvl 1000 :E)

97241. viesis 17.septembris 2003 20:01
0 0 Atbildēt

Salons tam auto tiešām ir labs. Tajos izmēros iebāzuši visu nepieciešamo. Lai arī 206 peugeot no ārpuses ir jūtami izteiksmīgāks, iekšpuse Mazdai ir galvastiesu pārāk. Ko vērta vien ir sīkumkabata ar vāku panelim tieši pa vidu. Arī plastmasa forša. Durvis gan izskatās jūtami nedroši plānas :)

126430. viesis 16.maijs 2004 21:35
0 0 Atbildēt

02

Šī gan ir forša mašīna! !!

129363. viesis 4.jūnijs 2004 20:39
0 0 Atbildēt

ak vai ........................................

138377. viesis 2.septembris 2004 23:21
0 0 Atbildēt

Mazda2 man dizainiski galiigi nepatiik.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3510/1.0 (3.37)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO) 4

Bērniem, kas pārvietojas ar velosipēdu, nepieciešams nokārtot velosipēda vadītāja apliecību. Šāda apliecība vai augstākas kategorijas apliecība, piemēram, autovadītāja tiesības, nepieciešama arī pilngadīgām personām, kas pārvietojas ar elektroskrejriteni. Kā iegūt velosipēdista apliecību, un kā sagatavoties eksāmenam? Lasīt vairāk

 

Vidzemes šosejas un Ķekavas apvedceļa posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 8

No šodienas atsevišķos Vidzemes šosejas (A2) un Bauskas šosejas Ķekavas apvedceļa (A7) posmos tiks palielināts maksimālais atļautais ātrums, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Ķīnas autotirgus – 2024. gada marta rezultāti un ražīgāko zīmolu TOP-10 2

2024.gada martā Ķīnā pārdoti 1,690 miljoni automobiļu, ar lielu atrāvienu dominējot vienam pašmāju zīmolam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti