Ventspils prasa pastiprināt izplūdes gāzu kontroli 19

 
27.novembris 2003 13:58

Ventspils mēru Aivaru Lembergu satrauc nepietiekamā autotransporta izplūdes gāzu kontrole, tāpēc pašvaldības vadītājs lūdz vides ministru Raimondu Vējoni informēt par plānotajiem pasākumiem problēmas risināšanai.

Par to aģentūru BNS informēja Ventspils domes Organizatoriskās un informācijas nodaļas vadītājas vietniece Kristīne Ozoliņa.

Vēstulē norādīts, ka salīdzinājumā ar 1996.gadu automobiļu skaits ir gandrīz divkāršojies. Tas nozīmē, ka apkārtējā vidē palielinājies arī tādu piesārņojošo vielu daudzums kā oglekļa oksīds (CO), ogļūdeņraži, slāpekļa oksīdi un citi.

Lai arī izplūdes gāzu kontrole nav pašvaldības pienākums, Ventspils dome vairākus gadus pārbauda CO saturu transporta līdzekļu izplūdes gāzēs, gadā pārbaudot 300 automašīnu. Pārbaudēs iegūtie dati liecina, ka 6 līdz 11% gadījumu CO līmenis pārsniedz pieļaujamo normu.

Šie fakti liecina, ka atgāzu toksiskuma kontrole, kuru veic Ceļu satiksmes drošības direkcija autotransporta tehniskās apskates laikā, nav pietiekoša, lai būtiski ierobežotu piesārņojošo vielu nonākšanu atmosfērā, pausts vēstulē.

"Apzinoties situācijas nopietnību un ņemot vērā iepriekš minētos faktus, lūdzam sniegt informāciju Ventspils domei par Vides ministrijas organizētiem veicamajiem un tuvākajā nākotnē plānotajiem pasākumiem nacionālajā vides aizsardzības plānā noteikto mērķu sasniegšanai, kā arī paskaidrot, kas konkrēti nodrošina autotransporta izplūdes gāzu kontroli," teikts vēstulē.

Ventspils reģionālās vides pārvaldes direktore Inguna Pļaviņa aģentūrai BNS pastāstīja - kopš spēku zaudēja PSRS standarti, pārvalde automašīnu izplūdes gāzu kontroli vairs neveic. Patlaban to dara tikai Ceļu satiksmes drošības direkcija autotransporta tehniskās apskates laikā. Pēc Pļaviņas teiktā, šo jautājumu visā pasaulē regulē, reglamentējot degvielas kvalitāti, kas ir daudz efektīvāk, un arī Latvijā tā notiek.

Savukārt Ventspils dome uzskata, ka likumu akti, kas nosaka degvielas kvalitāti, nerisina šo problēmu.

VENTSPILS, NOV 27, BNS

 
Visi komentāri
 
106359. viesis 27.novembris 2003 14:04
0 0 Atbildēt

Nu, nu, ko Huseiniņš atkal izštukojis?

106366. viesis 27.novembris 2003 14:33
0 0 Atbildēt

Aivaram nepatik ostit gazes?

106370. viesis 27.novembris 2003 14:51
0 0 Atbildēt

Pateiksi, ka slikta doma? Citaadi pilna pasaule smirdoshu auto...

106377. viesis 27.novembris 2003 14:56
0 0 Atbildēt

Tad jasak butu ar smirdoshajiem ikarusiem un kamaziem utt.

106381. viesis 27.novembris 2003 15:09
0 0 Atbildēt

10% vispār nav rādītājs.

106382. viesis 27.novembris 2003 15:10
0 0 Atbildēt

sen bija laiks likumīgi ļaut kaut kādām mobilajām brigādēm uz ielas atmērīt atsevišķiem indivīdiem tās atgāzes! Smird pilnīgi visi, sākot no gāzes auto un beidzot ar benzīnniekiem un dīzeļiem un tas viss pateicoties, tam, ka apskate ir pērkama un daudzi grabažu īpašnieki nemaz nesaspringst tos savus šrotus sataisīt (vai izmest ārā)

106384. viesis 27.novembris 2003 15:23
0 0 Atbildēt

Runājot par auto izplūdes gāzēm... Kareiz vakar ap pussešiem vakarā braucu pa Valdemāreni mājup. Tāds mērens korķis, mierīgi stāvu otrajā joslā, bet man priekšā kaut kāda mazda. Kā šī uzgāzē, tā izveļās melnu dūmu mākonis, nezinu, kas tam dampim bija saliets iekšā, bet nu pēc smakas likās - akmeņogles... :) Pilnīgs vāks!!! Tā nu es tur sēdēju, pukodamies pie sevis, mol - smerdelis tāds utt. un tad notika BRIESMĪGAIS!!! Man blakus iekšmalā nostājās ikaruss... un otrā pusē apstājās pretējā virzienā braucošais ikaruss... un priekšā vēl joprojām stāvēja arī tā smirdīgā mazda... un kad mēs visi reizē sākām braukt... man likās, ka atrodos kādā naftas urbuma ugunsgrēkā!!!! Tādā dūmu mutulī vēl nekad nebija gadījies nokļūt! Labi, ka kāds neizsauca pažarniekus :) Vēl 5 minūtes pēc tam vēdināju auto. Ikarusus aizliegt!!! Jebentidušu!!! Boszom a Kristusmarjat!

106387. viesis 27.novembris 2003 15:43
0 0 Atbildēt

Ikarusi tas jau ir cits stāsts, bet aizliegt vajag. Piekrītu, ka vispirms būtu jāpieņem likums, kas regulē degvielas kvalitāti, liekas tāds īsti vēl nav pieņemts. Ko var gribēt, ja E95 vietā tev ieljek par 10 "oktāniem" mazāku degvielu. JEbkurš normāls dzinējs sāks strādāt sliktāk un ar lielākām izplūdesgāzēm.

106389. viesis 27.novembris 2003 15:54
0 0 Atbildēt

Kādreiz krievu laikos menti uz ceļiem ar pārbaudīja tās atgāzes un varēja likt sodus katru dienu - ja nebija saregulēts.

106393. viesis 27.novembris 2003 16:17
0 0 Atbildēt

Tur jau ar taa lieta, ka uz apskati, nevajag nemaz CSDD inspektorus pirkt, vienkaarshi saregulee shvakaaku benzju, vai ielej labaaku un viss - teh apsketee CO bus normas robezjaas. Peec tam jau neviens taas atgaazes nebauda, kaut gan vareeja mieriigi aizdomiigaakos pabaudiit taa pati policija, lai nav jaaizdomaa jauni likumi. Policists auto apstaadinaat driikst, ja ir attieciiga paveele driikst baudiit da jebko, - likt iepuusta vadiitaajam trubinjaa, vai to pashu izdariit ar auto, ja tika attieciigs teh. nodroshinaajums buutu. Un taadiem kuru auto shaadaas nejaushaas paarbaudees uzraada sliktus rezultaatus uzreiz ieliek apsketes ieshunu teiksim 4 x gadaa. :)))

106394. viesis 27.novembris 2003 16:18
0 0 Atbildēt

Tad jau visiem V-pilii ar BMW vajadzees braukt!

106396. viesis 27.novembris 2003 16:23
0 0 Atbildēt

Ventspilii ne tikai shoferiem vajadzees iepuust trubinjaa, bet arii autinjiem vajadzeest puust trubinjaa :)

106404. viesis 27.novembris 2003 16:45
0 0 Atbildēt

Ja tikai 10% neatbilst normai, tad jau tas vēl tiešām nav nekas traģisks. Lai iegādātos pārvietojamās diagnostikas iekārtas, nepieciešami līdzekļi. No kurienas tos ņems? Un kā būs ar dīzeļiem? Kurš uzņemsies atbildību par ielas malā veiktu pārbaužu rezultātā nokautiem motoriem?

Vienkārši rodas priekšstats, ka Aivaram kautko vajag, tāpēc atkal pacēlis balstiņu...

106408. viesis 27.novembris 2003 17:59
0 0 Atbildēt

Nu tad, lai ta ventspils dome iet uz poda.

"Pēc Pļaviņas teiktā, šo jautājumu visā pasaulē regulē, reglamentējot degvielas kvalitāti, kas ir daudz efektīvāk, un arī Latvijā tā notiek.

Savukārt Ventspils dome uzskata, ka likumu akti, kas nosaka degvielas kvalitāti, nerisina šo problēmu."

ble baigie speci atradusies, ha, ha

106411. viesis 27.novembris 2003 18:31
0 0 Atbildēt

Taa ir Ventspils :) Nevis latvijas sastaavdalja, bet gan neatkariiga valsts ir taa Ventspils :) Pashiem savs prezidents, savi likumi, sava daba...

106423. viesis 27.novembris 2003 20:53
0 0 Atbildēt

Drīzāk liekas, ka Aiviš lēnām sāk pelnīt punktus EU parlamenta vēlēšanām....

Kad deva atļauju Ventspils ostā pārkrāmēt akmeņogles, kūdru un tos kaulu miltus, kur tad ekologs bija?

106449. viesis 28.novembris 2003 8:37
0 0 Atbildēt

Blaa. Ventspils ir skaistākā un krutākā un sakārtotākā Latvijas pilsēta!! un normāli vien ie...

starp citu - ikarusi tur sen vairs nav...

un Aivars arī ir labs vecis.... bla ne to shto Riigaa dzeki..

106502. viesis 28.novembris 2003 14:54
0 0 Atbildēt

ainukonjemaas ar to skaistaako un sakaartotaako... pilseeta kaa pilseeta. tiesa, kuldiigaa ielas ir [bija] sliktaakas :D

SWK

106638. viesis 30.novembris 2003 14:49
0 0 Atbildēt

muusu Aivarinjam atkal kait kas galvaa ieshaavies.. :D incanti, ar ko tas beigsies.. :?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti