Pašlaik notiekošajā Detroitas motoršovā Mercedes oficiāli rāda visjaunāko no saimes – GST, kurš, kā izrādās, drīzumā varētu nonākt pie dīleriem. Jaunajam „Grand Sports Tourer” eksperti jau tagad prognozē panākumus.
Starp citu, vārdu salikums „Grand Sports Tourer” par pašu automobili pastāsta ļoti daudz. Pēc Mecedes teiktā, trīs maģiskie vārdiņi ir pozitīvu ideju pilni: „”Grand” simbolizē ietilpību, komfortu un daudzfunkcionalitāti. „Sports” simbolizē dinamiku, spēku un jaudu. „Tourer” apzīmē piemērotu un komfortablu auto ceļošanai.”
Jāsaka, ka Mercedes pacenties – kopumā ir sanācis ļoti iespaidīgs braucamrīks. Apbrīnas vērta ir salona ietilpība – 5130 milimetru garajā virsbūvē puse vietas atvēlēta salonam un pasažieriem. Tas ir krietni vien vairāk, nekā citos augstākās klases limuzīnos.
Vietai starp priekšējām un otrās rindas sēdvietām vien atvēlēti 92 centimetri. Vietai starp otro un trešo sēdekļu rindu – 82,5 centimetri. Arī gari cilvēki šajā automobilī jutīsies komfortabli.
Lai ceļojot nekļūtu garlaicīgi, Mercedes automobilim piešķīris acīm tīkamu mērinstrumentu paneli – apaļas alumīnija ciparnīcas, kuras apskauj tāda paša izskata ietvari. Tam visam klāt viduskonsole ar platām alumīnija līstēm un glāžu turētājiem. Aizmugurējiem pasažieriem Mercedes piedāvā atsevišķi apkalpojamus DVD.
Par īstenu panākumu varētu nosaukt automobiļa sirdi. V8 hibrīd- dīzeļdzinējs kopumā spēj attīstīt 318 Zs lielu jaudu un 860 Nm lielu griezes momentu. 250 Zs nodrošina pats dīzeļdzinējs un 68 Zs elektromotors. Kopā pietiek, lai 100 km/h lielu ātrumu auto sasniegtu tikai 6,6 sekundēs. Maksimālais ātrums tiek ierobežots pie 250 km/h. Vēl jāmin degvielas ekonomija – šāds hibrīd- dīzeļdzinējs patērē aptuveni par 20 procentiem mazāk degvielas nekā līdzīgs dīzeļdzinējs. Hibrīddzinējiem pieder nākotne – neapstrīdams fakts.
Kā tad īsti strādā Mercedes GST hibrīddzinējs? Tas notiek sekojoši: Lēni braucot, noliekot auto stāvvietā, kamēr dzinējam nav vajadzīga liela jauda, riteņus piedzen elektromotors. Strauji uzsākot braukt, braucot ar lielāku ātrumu vai arī tad, kad izlādējies elektromotora akumulators, riteņu piedziņu pārņem dīzeļdzinējs. Kad automobiļa vadītājs bremzē, elektromotors strādā kā ģenerators un uzlādē akumulatoru.
2005. gada sākumā GST būs pieejams sērijveidā. Varbūt pie dīleriem nopērkamais auto nebūs gluži šāds, taču interesants braucamais tas noteikti būs. Gaidīsim...
Shearer, speciāli iauto
aizmugureejaa dalja augshpusee toch, toch, kaa jaunajai meganei :D