Ceturtdien, 8.jūlijā, Ministru kabinetam tiks iesniegts noteikumu projekts par īpašu būvniecības kārtību Dienvidu tilta būvniecībā.
Paredzēts, ka būvatļauja katrai tilta trases būves daļai tiktu izsniegta atsevišķi, kas ļautu ekonomiski izmantot laiku un uzsākt Dienvidu tilta pāļu iegremdēšanu jau šā gada rudenī, negaidot visas tilta trases tehniskā projekta izstrādes pabeigšanu, kas pilnībā varētu tikt pabeigta gada beigās. Noteikumu projektu Ministru kabinetā iesniegs Ekonomikas ministrija, un tas ticis sagatavots Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā.
Pilsētas attīstības departamenta Būvniecības plānošanas un attīstības nodaļas vadītājs Eduards Raubiško paskaidroja, ka Dienvidu tilta būvniecība tiek sadalīta četrās daļās – balsti, tilta laidums, estakāde pāri Krasta ielai un Maskavas ielai un ceļa daļa. Paredzot iespēju saņemt būvatļaujas atsevišķi katrai tilta daļai, tiktu ietaupīti aptuveni 8-9 mēneši laika, un Dienvidu tilta pāļu dzīšanas darbus varētu uzsākt jau šā gada rudenī, nevis nākamā gada maijā pēc palu laika beigām.
Dienvidu tilta balstu daļas tehniskais projekts saskaņā ar plānošanas grafiku varētu būt gatavs augustā.
Paralēli šobrīd tiek veikta arī Dienvidu tilta tehniskā projekta ekspertīze, kuru realizē Maskavas Ģenplāna zinātniski – pētnieciskā un projektēšanas institūta speciālisti. Eksperti sagatavos atzinumus par atsevišķām tehniskā projekta daļām. Augustā gaidāms ekspertu slēdziens par tilta balstu daļas tehnisko projektu, pēc kura, saņemot būvatļauju, jau rudenī būtu iespējams uzsākt Dienvidu tilta pirmos būvdarbus.
Dienvidu tilta tehniskā projekta izstrāde notiek pēc paredzētā grafika un to veic pilnsabiedrība "Dienvidu tilts", kā apakšuzņēmēju piesaistot Krievijas projektētājus no "Giprostrojmost". Tilta arhitektūras daļu izstrādā projektēšanas birojs "Arhitektonika".
tiltam nebūs nekādas jēgas, ja slāvu tilta abi gali netiks radikāli mainīti